Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 450
20 689
113
Van amikor egy kép többet árul el ezer szónál. Ez is ilyen.

36067773_7dde979bd64d9d6c5f8eb2fbab4a98bb_wm.png


A képen állítólag egy Toyota szabadalom látható, amelyen láthatóan egy 90-es évekbeli (6. generációs) de még mindig vígan működő szívóbenzines Honda Civic vonszol maga után valami alternatív hajtáshoz való naftát tartalmazó moslékostartályt, mert ez mindennél jobban megmutatja, milyen a Toyota által elképzelt, csupanagybetűs JÖVŐ.

A Toyota szabadalmi ügyvivő osztályán szerintem üresedések lesznek, a rivális Hondánál meg szakadnak a röhögéstől.

fake cgi. :( A GCI nagyon káros hatással volt a kultúrára, kreativitásra.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 672
13 082
113
Milyen gumit használhatnak ezek? Vagy ónos havazás van ott vagy mi ez? Itthon ez a whatever havazás, ezen gond nélkül elmegy bármi.

Nem az a gond, hogy milyen gumit használnak, mert a szilikátok megjelenéséig - talán a 90-es években (azóta megnéztem, jól emlékeztem) - a téli gumi szimplán annyit jelentett, hogy durvább mintája volt a guminak.
Pont az Y mintás Stomilt akartam említeni:
Az autók nagyjából többsége hátsókerék hajtású volt Magyarországon - erre Balázs te is emlékszel - Ladák, Nagypolszkik, Skodák, Volgák, Zsukok, Nysák.
Ez pedig a hitvány gumikkal kombinálva igen nagy kihívás tudott lenni télen.
Annyi volt a szerencse, hogy a futóművek "buták" voltak (erről majd a végén), a gumik meg keskenyek és ballonosak.
Amit praktikusan tenni lehetett, az az volt, hogy érzésre (szemre ész nélkül) csökkentettük a guminyomást, így a növekedett deformáció miatt jobban felmelegedő gumik valamicskét jobban öntisztultak/tapadtak.
Opció volt még a sóval kevert homok zsákban a csomagtartóban - elinduláshoz.
De ha meg elhasználtad, akkor meg könnyű lett a zsák:confused:

Oszt' mégis közlekedtünk...
Nagy hóban is, emelkedőkön is.

Na persze ez szelekciót jelentett; akinek nem volt érzéke a havas, csúszós útfelületen való vezetéshez (nekem meg sok minden máshoz nincs:(, ez van; nem szégyen), az inkább el sem indult.
Ha meg gurult is; jó ha negyvennel (ma meg ugyanannyival akarnak menni a népek, mint nyáron száraz úton, s peregnek be az útszéli árkokba már vizes úton is az elektronikai segédletek garmadája ellenére - vagy épp azért)
Én (is) nagyképűsködhetek, mint azt már írtam régebben; Nysaval, 2107-es Ladával, 2410-es Volgával (azok alatt már a szélesebb papucsok voltak), MKIII-as szívódízel Transittal, sőt ennek a 15 személyes hosszú tengelytávú, hogy minimális legyen a tengelyterhelés, amikor üres... (ilyen):
i019941.jpg

verzióval dolgoztam mondhatni évtizedeken keresztül a Miskolc csanyiki szanatórium - Lillafüred viszonylatban.
Mi magyarok így vigyázunk értékeinkre:

Ebből 10 évet nyári gumival...

Márpedig ha reggel felvitted a betegeket Lillafüredre a barlangi légzőterápiára, akkor olyan nem volt, hogy te délben nem mész fel értük, mer' üres hátsókerekes meghal a hóban.
Akinek nem volt érzéke, gyakorlata na és persze mersze ilyen körülmények között vezetni, az kiszelektálódott pár nap alatt, s ment vissza az anyaintézménybe dolgozni (azért az szégyen volt).
A videón látható autósok hallhatóan leginkább I-es fokozatban nyomják a gázt - mint süket a csengőt, pedig ezekben az autókban nagyrészt már kipörgésgátló is van, sőt elsőkerék hajtásúak...(van aki ezzel próbál is élni a videón)
Ilyen körülmények között minimum kettes, de akár III-as fokozat is az, ami alá nem szabad kapcsolni. Gázt meg leginkább nem adunk - főleg a mai elektronikus vezérlésű és a vezérműtengelyek szögállását változtató, alul is nyomatékos motoroknál - hanem csak a kuplunggal játszunk kézi váltó esetén. Ők ezt nem tudják.
De megvédem őket:
  • Nincs rutinjuk ilyen útviszonyok között, hogyan is lehetne; alig látnak havat életükben.
  • misinator kinyilatkoztatása: Mennél stabilabb egy autó a maximális sebességnél is a futóművének, na meg a széles; "peres" gumiknak köszönhetően (a hazai piacuk miatt leginkább a német típusokra jellemző), annál alkalmatlanabbak a saras, havas útviszonyokra. Ez a rutintalansággal párosulva már pont elég a videón látottakhoz.
Kedvenc példám:

Persze vannak ügyes típusok is mindezen - télen - hátrányok ellenére; leginkább összkerékhajtással, adaptív futóművel, hosszabb rugóutakkal stb.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Erről nem találtam semmit a hírekben, rendszámot megpróbáltam kitakarni, de össze-vissza vándorol a kihomályosítás mikor arra állítom kövesse, úgyhogy végül hagytam a 'csába.

 
  • Hűha
Reactions: fulcrum11

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Hát ismerősi körömben senkit nem ismerek, aki ne cserélne vagy 4 évszakosat tolna.



Nézd meg a német és francia ár közötti difit és ezt gondold át újra...
Én 2 éve continental 4 évszakossal járok, 1 év Ford Fusion, 1 év Mazda 3, ez utóbbi, havat csak 3 napig látott, szóval kemény tél tapasztalatom még nincs vele, de általában véve meg vagyok vele elégedve, persze nem használom extrém körülmények között. A tárolás nem igazán megoldott, illetve nedves körülmények között jobb paramétereket mutatott, mint akár a téli, akár a nyári gumik, esőből, meg inkább van mint hóból.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 078
31 657
113
Remélem jól feldugják seggkbe a gumibotot. Ez nem sokon múlt. A sok záróvonal meg csak dísz...
Nnna megint szeretett Veszprémem szerepel a második videóban, amióta elkezdték a körgyűrű bővítését exponenciális mértékben megnőtt a vezetni képtelen agyhalottak aránya. Vélhetően a kolléga eredetileg Almádi irányába akart rutinból a felvétel elején lévő felüljárónál jobbra fordulni (korábban egyszintű lámpás kereszteződés volt ott) csak nem jött rá, hogy az az út momentán most nem létezik. Hibáját konstatálva egy igazi balfasz módjára a sárgával duplán felfestett záróvonalnál persze utolsó pillanatos "hármat kattan az index" címén megkezdte a nívódíjas manőverét, amit a kamerás kocsi egész szépen hárított. Az első hasonlóan rövid indexelés pedig ilyen két sávos részen sicher nem a kanyarodást jelöli, főleg záróvonalnál, legfeljebb a voronyezsi üzbég taxisok esetében. Sőt régebben is pont arra szolgált, hogy az Almádi irányából felhajtókat be lehessen nyugodtan engedni, megkerülve őket. Amúgy meg ha lett volna esze lemegy max 2 kilométert a tescos körforgalomig, ahol vígan irányba tud fordulni.
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy meg ha lett volna esze lemegy max 2 kilométert a tescos körforgalomig, ahol vígan irányba tud fordulni.
Budapesten 170 szájbavert métert nem tudnak menni a sofőrök és fordulnak meg itt. Ott is volt a videon látható majdnem csattanás előttem, majd nekiálltak utána még fogócskázni. Asszem írtam is erről anno. Ez vasárnap délután szikrázó napsütésben adták elő asszem úgy, hogy rajtuk kívül senki más sehol...


 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 672
13 082
113
Budapesten 170 szájbavert métert nem tudnak menni a sofőrök és fordulnak meg itt. Ott is volt a videon látható majdnem csattanás előttem, majd nekiálltak utána még fogócskázni. Asszem írtam is erről anno. Ez vasárnap délután szikrázó napsütésben adták elő asszem úgy, hogy rajtuk kívül senki más sehol...



Mi lenne ezekkel, ha szorítaná őket az idő?

Én úgy szocializálódtam (én problémám), hogy mindig a minimálbér körül kerestem. A kenyérkeresőm meg a jogsi volt, tehát arra is vigyázni kellett, meg igencsak fájt volna a büntetés is.
Gyakorlatilag a 29 év alatt (múltba révedő agyban öregember:D) négyszer büntettek meg - de abból háromszor 91'-ben egy héten belül!:hadonaszos:
Egy gyorshajtás; a viharosan gyorsuló Nagypók a Borsodi Vegyiműveknél a 60-as táblától nyakat hátraszegő módon kilőtt 80-ra:
Öcász'
A következő kettő frissen kihelyezett tábláknál volt, ahol rendőr várta a delikvenseket...
Egy balra kanyarodni tilos táblánál.
Öcász'
Behajtani tilos tábla egy átkötő utacskánál:
Öcász'
Dikk:eek:, ezzel a tempóval a fizum ugrik hó végére!:confused:
Onnantól tábla/felfestés tisztelő lettem; nem is büntettek meg 26 évig - pedig ugye Budapestre is jártam ügyintézni kizárólag egy 10 éves térképre hagyatkozva.

Úgyhogy jött 2017, s egy fóti lagzi, ahol a főnököm gyermekének volt az esküvője a fóti gyerekotthonban. Onnan kellett a 99%-ban külföldi (Misi folyékonyan beszélni magyar...) - a japán házaspár még sokadszorra is úgy nézett ki, mint a császári pár:confused: - és 99%-ban erősen ittas társaságot éjszaka visszafurikázni a belvárosi hotelekbe - miskolciként...
S nem, nem a csupa egyirányú éjszakai belváros fogott ki rajtam, hanem ez a szakasz, s valószínűleg itt:
Körülbelül a hatodik kanyarnál jártam hajnali négy körül, amikor emellett a placc mellett elhaladva jött a villanás a jobb tükörben.
Amikor jötten visszafele Budapestről, akkor már nem volt ott...
Valaki jár arra mostanában?

Szóval csak röviden azt akartam leírni, hogy elhatározás és önuralom kérdése a szabálykövetés még úgy is, hogy néha sietni kell mondjuk a vérszállítmánnyal, vagy küzdeni kell a címkereséssel (ipartelepek...) egy idegen nagyvárosban.

(Na; ez is modoros, okoskodó hozzászólás lett:()
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 137
33 348
113
Szép, bár elég drága. Hányan fognak ezen utazni naponta?
Ez egy régebbi tanulmány, de most ezt találtam: https://docplayer.hu/12926703-Szeged-es-hodmezovasarhely-tramtrain-tervezett-uzeme.html
Illetve még ezt: "Szeged és Hódmezővásárhely között naponta több mint 80 pár busz közeledik, több mint 15 000 utassal."
De a vásárhelyi és algyői utazókon kívül a wikipedia azt írja -sajnos halott linkre hivatkozva, hogy "az Orosháza, Szentes és Békéssámson felől érkező autóbuszjáratok pedig csak Hódmezővásárhelyig közlekednek, ráhordást biztosítva a vasút-villamosra."
Ha megépül az M47 gyorsforgalmi út és úgy, hogy ha rácsatlakozik a vásárhelyi elkerülőre és a szegedi útra, az is megnövelheti azon a forgalmat, így jól jöhet, hogy vesznek le róla forgalmat, bár azért nem vészes jelenleg.
De van egy olyan célja is, hogy megvizsgálják, hogy mennyire válik be itthon. Erre viszonylag költséghatékonyabb megoldás.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and papi
T

Törölt tag 1711

Guest
Szokásos hvg színvonal, semmit nem értő senki okoskodik a semmin.

 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 662
17 131
113
Most olvasom, Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat.
Szuper, de nem lett volna ésszerűbb azt a 25kilómétert villamosítani, és akkor nem kell a hibrid hajtás, és a vonatok is valószínűleg olcsóbbak lettek volna?!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 4082

Guest
Most olvasom, Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat.
Szuper, de nem lett volna ésszerűbb azt a 25kilómétert villamosítani, és akkor nem kell a hibrid hajtás, és a vonatok is valószínűleg olcsóbbak lettek volna?!
Villamos. Nem 25k s a betápfesz.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Most olvasom, Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat.
Szuper, de nem lett volna ésszerűbb azt a 25kilómétert villamosítani, és akkor nem kell a hibrid hajtás, és a vonatok is valószínűleg olcsóbbak lettek volna?!
Csak az engedélyeztetés többe került volna, mint az összes szerelvény együtt...
Környezetvédelmi tanulmány, vadásztársaságokkal megegyezés, telekommunikációs cégekkel bohóckodás...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 424
113
Villamos. Nem 25k s a betápfesz.

Csak az engedélyeztetés többe került volna, mint az összes szerelvény együtt...
Környezetvédelmi tanulmány, vadásztársaságokkal megegyezés, telekommunikációs cégekkel bohóckodás...


Nagysebességű (120 km/h feletti) vonatokra beszélgettem korábban egy "köreim beli szakmaközelivel", hogy a felsővezetéknek "csak" az utazósebesség eléréséig van kiemelt jelentősége(a igen gyorsítás jelentős teljesítmény igénye a az utazósebessség tartáshoz képesti jóval kisebb teljesítmény-igényhez képest), utána (átlagos vonalon elérhető utazósebességre: kb.: 250 km/h-ig) a jóval kisebb teljesítményigényt egy diesel-elektromos modullal ---szerintünk-- gazdaságosabb üzemeltetni, mint erre a teljesítményre fenntartani a sok tíz/száz km-nyi elektromos (felsővezeték-) rendszert a megállok között.

Jól méretezett/"koreografált" lassítás esetén, még a megálló előtti fékezéses/áram-visszatáplálásos szakasz felsővezeték igényét is gazdaságosan üzemeltethető/megépíthető méretűre lehet méretezni.

Ez lett kb. a szóbeli "hatástanulmány-beszélgetésünk" eredménye.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 078
31 657
113
Hat évnyi küzdelem után annyiszor tolattak neki Pesten a vadbarmok szegény Golf rendszámtáblájának, hogy ma hivatalosan is feladta a harcot a műanyag tartó. Az összes rögzítőfül letört és az alsó sín hasonló módon kettétört. Az lenne a kérdésem, hogy ilyenkor mennyire szabályos az ha hazaútra (Veszprém) leszedem rendszámtáblát és berakom a szélvédő mögé? Annyira szarrátörték, hogy mielőtt még a pályára kiérnék biztos elhagynám, az végképp nem hiányzik. Vagy próbáljam meg a rendszámot valahogy visszahajtogatni és lefogatni az egészet szigszalaggal?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hat évnyi küzdelem után annyiszor tolattak neki Pesten a vadbarmok szegény Golf rendszámtáblájának, hogy ma hivatalosan is feladta a harcot a műanyag tartó. Az összes rögzítőfül letört és az alsó sín hasonló módon kettétört. Az lenne a kérdésem, hogy ilyenkor mennyire szabályos az ha hazaútra (Veszprém) leszedem rendszámtáblát és berakom a szélvédő mögé? Annyira szarrátörték, hogy mielőtt még a pályára kiérnék biztos elhagynám, az végképp nem hiányzik. Vagy próbáljam meg a rendszámot valahogy visszahajtogatni és lefogatni az egészet szigszalaggal?
Én anno feldrótoztam, csak pár hét után elkezdett rozsdálni, utána 4 hónapig fehér gyorskötözővel volt felfogatva.