A gyorskötegelő az emberi kreativitás egyik nagy diadala! (és naponta újabb diadalainak katalizátora)
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
mert méltó átkot itt úgysem mondhatna más, -És ez vezet...
Afelől is kétségem vannak, hogy lát-e...
Igazából nem fért bele a keretbe, eredetileg a tanulmánytervek azzal számoltak hogy lesz ott felsővezeték. A környezetvédelmi engedély ha jól emlékszem elkészült rá, a felsővezeték engedélyezése is megvolt. De nem fért bele sajnos, ami azért baj mert így lesz 10 darab teljesen egyedi jármű.Csak az engedélyeztetés többe került volna, mint az összes szerelvény együtt...
Környezetvédelmi tanulmány, vadásztársaságokkal megegyezés, telekommunikációs cégekkel bohóckodás...
hát, valamiért más szakmabelinek ez soha nem jutott eszébe...Nagysebességű (120 km/h feletti) vonatokra beszélgettem korábban egy "köreim beli szakmaközelivel", hogy a felsővezetéknek "csak" az utazósebesség eléréséig van kiemelt jelentősége(a igen gyorsítás jelentős teljesítmény igénye a az utazósebessség tartáshoz képesti jóval kisebb teljesítmény-igényhez képest), utána (átlagos vonalon elérhető utazósebességre: kb.: 250 km/h-ig) a jóval kisebb teljesítményigényt egy diesel-elektromos modullal ---szerintünk-- gazdaságosabb üzemeltetni, mint erre a teljesítményre fenntartani a sok tíz/száz km-nyi elektromos (felsővezeték-) rendszert a megállok között.
Jól méretezett/"koreografált" lassítás esetén, még a megálló előtti fékezéses/áram-visszatáplálásos szakasz felsővezeték igényét is gazdaságosan üzemeltethető/megépíthető méretűre lehet méretezni.
Ez lett kb. a szóbeli "hatástanulmány-beszélgetésünk" eredménye.
Egyértelmüen a háttèrhatalom hiusitja meg ezeket a jó ötleteket.hát, valamiért más szakmabelinek ez soha nem jutott eszébe...
És akkor minden megállóhoz kiépíteni a 25kV-t nem lenne nagyjából ugyanannyi drót? Ráadásul hány áramátalakító állomás kellene hozzá? Azok darabja milliárdokban van, nyilván nem kellenének ilyen nagyok, de azért akkor egy ilyen berendezés nem egy komplett vonalat látna el hanem csak pár kilométert, sokszor annyit kellene üzemeltetni. Meg hány kilométer alatt éri el a tervezett sebességet a vonat? Mekkora szakasz maradna drót nélkül a kettő megálló/állomás között? Szerintem amikor épültek a nagy sebességű vasutak ezt a kérdés vizsgálták, de nem kellett. Még az oroszok sem csinálnak ilyet, pedig ott biztosan vannak olyan vonalak ahol messze vannak az állomások.
ennél azért vannak újabb tanulmányok, ez már elég régi:Ez egy régebbi tanulmány, de most ezt találtam: https://docplayer.hu/12926703-Szeged-es-hodmezovasarhely-tramtrain-tervezett-uzeme.html
Illetve még ezt: "Szeged és Hódmezővásárhely között naponta több mint 80 pár busz közeledik, több mint 15 000 utassal."
De a vásárhelyi és algyői utazókon kívül a wikipedia azt írja -sajnos halott linkre hivatkozva, hogy "az Orosháza, Szentes és Békéssámson felől érkező autóbuszjáratok pedig csak Hódmezővásárhelyig közlekednek, ráhordást biztosítva a vasút-villamosra."
Ha megépül az M47 gyorsforgalmi út és úgy, hogy ha rácsatlakozik a vásárhelyi elkerülőre és a szegedi útra, az is megnövelheti azon a forgalmat, így jól jöhet, hogy vesznek le róla forgalmat, bár azért nem vészes jelenleg.
De van egy olyan célja is, hogy megvizsgálják, hogy mennyire válik be itthon. Erre viszonylag költséghatékonyabb megoldás.
Én anno feldrótoztam, csak pár hét után elkezdett rozsdálni, utána 4 hónapig fehér gyorskötözővel volt felfogatva.
Köszi a tippeket, kiválóan működik Mondjuk annak fényében, hogy Fater a kültéri karácsonyi világítást is gyorskötözővel rakja fel kicsit ég a pofám, hogy pont ez nem jutott eszembeA gyorskötegelő az emberi kreativitás egyik nagy diadala! (és naponta újabb diadalainak katalizátora)
Autómentes 170km hosszú város sor terv .... mert nincs elég olajuk ( na jó most még ér valamit ).
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2021/01/14/automentes_varost_epitenek_szaud-arabiaban/
A hosszabb távokat pedig teljesen automatizált közlekedés fogja biztosítani, és a tervek szerint a 170 kilométer hosszú város egyik végéből a másikba is el lehet majd jutni mindössze 20 perc alatt.
Mi a tökömért jó, hogy 170 km hosszú? Valami "rejtélyes" oknál fogva soha nem fejlődött így város. Talán, mert baromság? Mert a városban úgy vannak egymáshoz pontok közel, ahol mozog az ember, hogy nem vonalban van 170 km-re, hanem a városközpont körül kisebb központok vannak?
Nekem szokott pár darab pár méretből lenni a túlélőtáskámban. (Épp kifogytak, de majd feltöltöm ismét))Köszi a tippeket, kiválóan működik Mondjuk annak fényében, hogy Fater a kültéri karácsonyi világítást is gyorskötözővel rakja fel kicsit ég a pofám, hogy pont ez nem jutott eszembe
Nagyon fals.
Elösszőr is,nincs min szállitani.Nincs sinpár.
Vasuti szállitási költségbe rendre elfelejtik beleszámolni a vasuti pálya fenntartásának költségét.Ugyancsak nem számolják a többszörös átrakás költségét.
Azonkivűl a rugalmasság problémája.Egy 60 vagonos szerelvénnyel nem tudsz 3raklapos házhozszállitásért 5km-ként megállni-föleg,hogy még mindig nincs sin.Az úthálózat meg mindenképpen ott van.
Folyamatosan nyomják,támogatják a vasuti támogatást,mégis a közutit magassan vezt-mert ez éri meg üzleti alapon.
Nagy távolságokra meg a hajózás.
Ez van.
Mondjuk a hivatalos amerikai számokban picit más szerepel! (HTKA Dark alatt picit fos módon látszik, de ki lehet bogarászni, ha nem, akkor egy kattintás a fehér téma.)
"Európának" nem volt érdeke eddig a vasúti szállítás.
A németek a kontinens eladásainak több mint 50 százalékát elviszik! Most, hogy kezd körvonalazódni a megfizethető üzemanyag idejének a vége meg is született a 30/30 direktíva. Most ez EU szinten 13 százalék a vasút részesedése.
Én azt gondolom, hogy 30-40 év alatt az európai teherszállítás drasztikusan át fog alakulni és a hosszútávú szállítás gerincét a vasút fogja jelenteni.
Meg azt is gondolom, hogy a németek nedves álmaiban ezt Siemens mozdonyok meg MAN/Mercedes/Scania alternatív meghajtású áruterítő teherautók csinálják.
Amerikait "picit" torzítják a 35000+ tonnás vasérc és szénvonatok...
EU-ban pár éve megtapsolták a Rail Cargo Austriát, hogy átvitt 3500 tonnát az Alpokon...
Igen, tudom, hogy ha értékre nézzük, akkor az usában érdekes a dolog, de árutonna-kilométer a lényeg nem az érték.
Meglátjuk az EU-mire jut, de mindenki tudja, hogy a jelenlegi állapot csak addig fenntartható ameddig olcsó a gázolaj. Ha nem sikerül hasonlóan olcsó és rugalmas megoldással kiváltani, akkor az nekünk, vásárlóknak lesz szopó, mert mindennek jól megküldi az árát, amit szállítani kell.
Nem gondolom, hogy például ez értelmesebb megoldás lenne, mint a vasút.