Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 832
34 681
113
Mondjuk a hivatalos amerikai számokban picit más szerepel! (HTKA Dark alatt picit fos módon látszik, de ki lehet bogarászni, ha nem, akkor egy kattintás a fehér téma.)
Freight%20Moves%20pie%20chart_legend.png

Az átrakás ugyanúgy megvan a teherautó esetén is. Gondolom te is gyakran jársz logisztikai központokba. Ha cégekhez mész akkor igaz csak az, hogy nem kell átrakni. Cserébe te mész 1600 kilométert 20 tonnával, vonat esetén ez meg lenne mondjuk negyven egy teherautónak.
A rugalmasság gond, de ez gond a 40 tonnás esetén is. Nem véletlen virágzik a nemzetközi furgonozás. Ehhez sajnos kéne egy szemléletváltás is, hogy ne percre kiszámolt fuvarok legyenek, meg közutakon gördülő dízel meghajtású raktárak.
"Európának" nem volt érdeke eddig a vasúti szállítás.
image_print

A németek a kontinens eladásainak több mint 50 százalékát elviszik! Most, hogy kezd körvonalazódni a megfizethető üzemanyag idejének a vége meg is született a 30/30 direktíva. Most ez EU szinten 13 százalék a vasút részesedése.

Én azt gondolom, hogy 30-40 év alatt az európai teherszállítás drasztikusan át fog alakulni és a hosszútávú szállítás gerincét a vasút fogja jelenteni.
Meg azt is gondolom, hogy a németek nedves álmaiban ezt Siemens mozdonyok meg MAN/Mercedes/Scania alternatív meghajtású áruterítő teherautók csinálják.
Az USAban nagyok a távolságok.A városias iparvidékek messze esnek egymástol.Érdemes vonatra rakni-meg árutol is erősen függ.
Volt régebben egy jó rendszeres fuvarom.Egy mikrochip gyárbol 1600km-t vittem 40tonnás kamionnal-25kg rakományt,amiből 20kg a raklap volt.
Ha tül drága lesz a dizel,és nem találnak ki helyette mást,akkor valószinűleg újra visszaveszi a vasút a királyságát.Ezt majd a technológiai fejlődés eldönti.
Mert alapvetően a földrajz,a technológiai lehetőségek és a kereskedelmi igény fogja eldönteni,hogy mivel,mi és hova lesz szállitva.
De a belátható időn belül Kina külkereskedelmében a hajózás nagyságrenddel fontosabb marad minden mással szemben.Ez nem azt jelenti,hogy ne vinnének más eszközzel árut oda/onnan,de mind mennyiségre mind árú összértékre messze a hajózás a legfontosabb.(kapaszkodj meg,muncheni/frankfurti repterekről minden nap ment joghurt repülővel Pekingbe/Sanghajba/Honkongba a válság elött)
 
  • Tetszik
Reactions: papi

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
35000+ tonnát átviszel az amerikai kontinens egyik végéből a másikba az tkm-ben is elég tisztességes mennyiség.
60mph átlaggal, dízelvontatással.

A 3 középütközős ország kegyetlenül elhúzott a többiektől, nagyon nem mindegy, hogy egy vonat ~40000 tonnáig terhelhető, vagy ~4000-ig.


Persze, ezért is jöttem amerikai példával, hogy látszódjon, hogy Európának bőven van lehetősége ezen a területen fejlődni.

Ne abból indulj ki, hogy mi van most, nem véletlen 30 éves a program.

 
T

Törölt tag 4082

Guest
A kedvenc ignobel díjam:
Béke-díjArturas Zuokas Litvánia Annak bemutatásáért, hogy a luxusautók tilosban parkolásának problémája megoldható azzal, ha áthajtunk rajtuk egy tankkal. (Megjegyzés: a kísérletben nem tankot használt, hanem egy BTR–60-as páncélozott szállító járművet
Szerintem itthon is alkalmazhatnánk
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 832
34 681
113
:D, gondolom a megrendelő kifizette a +400 liter gázolaj árát a semmire.
Akkoriban egy üres kamion azon,a kb átlagos útvonalon olyan 25L/100km elment.Ma már 20lityi alatt.(nem volt benn magashegység,végig autópálya)
A cég bizonsági fuvarokra volt specializálva (még létezik,de a tulaj halála után lecsúszott,és már nem is dolgozom ott).A biztonságot fizették meg,nem a szállitókapacitást.Egy kamionsoför A+++ biztonsági szállitmányozó igazolvánnyal eszméletlen helyekre eljuthat.
Ma egy 40tonnás gép fullra rakva átlagos úton 30litert alatt elmegy.Sokkal hatékonyabbak,mint az átlagos személyautók vagy furgonok üzemanygfelhasználás szempontjábol.
Amig az olaj nem lesz elviselhetetlenűl drága,a dizelmotor marad a leghatékonybb teherjárgány erőforrás.Hogy utána mi lesz,majd meglátjuk.De szerintem szénböl(vagy másbol) előállitott műdizelt fognak használni elösször.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 832
34 681
113
Akkor üvöltsön a torinói szörnyeteg is.

Meg, ha már motorhang. :hadonaszos:
Hogy hova eljuthat egy kamion soför.....
Voltam Angliában egy kis,világvégi IZ-ben.Rámpára állitottam a talicskát,kb fél nap,mig leszedik....Nembaj,szép idő,körbesétálok.A harmadik kis cég egy restaurátor cég,ahol békebeli,I.vh elötti autókat restaurálnak.Nagyon kényelmes az 1912es R-R ülése.Kipufogógáza viszont büdös,mint egy Trabanté
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 672
13 089
113
Motorhang kell??? Tessék! :)
Oké; nem egy VFTS, (messze nem lehet úgy tuningolni az ötvenes évek végén tervezett motort) de OHV vezérléssel, három helyen csapágyazott főtengellyel, hátul laprugóval, hosszabb tengelytávval (kevésbé fordulékony), akkora légellenállással, mint a SEJM épülete, azért ez sem rossz;)

Nekem az örök szerelem:

Sokan nem tudják, de 1952-től meg nem döntött, 25000 kilométeres átlagsebességi világcsúcsot döntött meg a típus:
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 622
37 022
113
Oké; nem egy VFTS, (messze nem lehet úgy tuningolni az ötvenes évek végén tervezett motort) de OHV vezérléssel, három helyen csapágyazott főtengellyel, hátul laprugóval, hosszabb tengelytávval (kevésbé fordulékony), akkora légellenállással, mint a SEJM épülete, azért ez sem rossz;)

Nekem az örök szerelem:

Sokan nem tudják, de 1952-től meg nem döntött, 25000 kilométeres átlagsebességi világcsúcsot döntött meg a típus:

Úgy tudom a cikkel ellentétben nem a Fiat 125 lengyel változata volt, hanem a karosszéria alatt az eggyel korábbi Fiat 1500 műszaki tartalma lakozott. Sőt, még a Polonézé mögött is (bár akartak bele új, modernebb 2 literes Fiat motort, a lengyel gazdaság válsága miatt nem tudták azzal gyártani tömegesen)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Oké; nem egy VFTS, (messze nem lehet úgy tuningolni az ötvenes évek végén tervezett motort) de OHV vezérléssel, három helyen csapágyazott főtengellyel, hátul laprugóval, hosszabb tengelytávval (kevésbé fordulékony), akkora légellenállással, mint a SEJM épülete, azért ez sem rossz;)

Nekem az örök szerelem:

Sokan nem tudják, de 1952-től meg nem döntött, 25000 kilométeres átlagsebességi világcsúcsot döntött meg a típus:

Egy Monte Carlot én is elviselnék hétvégi gépnek.
Fiat-125-Monte-Carlo-3.jpg

Vagy egy GTJ-t.
0006X5X40JPYNF8V-C122-F4.jpg


Nem tudom mennyire vagy benne a dologban, de a lengyelek szinte mindent megcsináltak már vele. Nekem különösen bejön, ha picit megültetik, a 125-nek valami eszméletlen jól áll szerintem. Nekem nem szívem csücske a króm meg a salamon töke csillogás, de ez nekem is fekszik.
e3d2367f65fc02f76b46b8efd565b05f.jpg


Az is megérne egy misét, hogy megszülethetett volna a nagypók alapú SUV is, csak az efftársaknak nem fért bele a gondolkozásába egy ilyen gép. Úgy tudom, a hajtáslánc, felfüggesztés a Nivából jött volna.
EErmfCNXkAAiHM7.png


:hadonaszos: :D

abecda7d527fac4052a6bf4331196570.jpg

fiat-126p-retro-4.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 672
13 089
113
Úgy tudom a cikkel ellentétben nem a Fiat 125 lengyel változata volt, hanem a karosszéria alatt az eggyel korábbi Fiat 1500 műszaki tartalma lakozott. Sőt, még a Polonézé mögött is (bár akartak bele új, modernebb 2 literes Fiat motort, a lengyel gazdaság válsága miatt nem tudták azzal gyártani tömegesen(


Igen is, meg nem is, megközelítés kérdése kérdése, hiszen 125p néven engedték forgalmazni szerte a világban.
A lengyelek a Fiat 125-ös egyszerűbb, olcsóbban gyártható kivitelét kérték?/kapták? az olaszoktól.
Így a 125-ös karosszériáját kapták kicsit átfazonírozva, de az 1300/1500-as Fiat - az olasz gyár színvonalán már akkor elavult motorjait, eleinte kormányváltóját, műszerfalát, futóműveit, fektetett üzemanyagtartályát.
(A Fiatnak akkoriban a rutintechnológia már a legendás; az autóversenyzésben világbajnoki címeket halmozó DOHC erőforrás volt)
Érdemes rátekinteni:

Fiat 1300/1500
7ade9449ae8579951de2e1ccbbf8ab65.jpg

Fiat 125
fiat125section_300.jpg

De a lengyel öszvér (mert így az volt) megkapta a 125-ös Fiat mind a négy keréken tárcsafékes, igen jól eltalált hangolású rendszerét.
Ez még Nyugat-Európában sem volt magától értetődő akkoriban, a Vasfüggönyön túl meg szó szerint párját ritkította.
(Kivétel az általad említett Polonez, ami meg az akkor már anakronisztikus Nagypolszki technikára épült, miközben biztonsági szempontból meg abszolút korszerű volt: öszvér a négyzeten)
Egy Monte Carlot én is elviselnék hétvégi gépnek.
Fiat-125-Monte-Carlo-3.jpg

Vagy egy GTJ-t.
0006X5X40JPYNF8V-C122-F4.jpg


Nem tudom mennyire vagy benne a dologban, de a lengyelek szinte mindent megcsináltak már vele. Nekem különösen bejön, ha picit megültetik, a 125-nek valami eszméletlen jól áll szerintem. Nekem nem szívem csücske a króm meg a salamon töke csillogás, de ez nekem is fekszik.
e3d2367f65fc02f76b46b8efd565b05f.jpg


Az is megérne egy misét, hogy megszülethetett volna a nagypók alapú SUV is, csak az efftársaknak nem fért bele a gondolkozásába egy ilyen gép. Úgy tudom, a hajtáslánc, felfüggesztés a Nivából jött volna.
EErmfCNXkAAiHM7.png


:hadonaszos: :D

abecda7d527fac4052a6bf4331196570.jpg

fiat-126p-retro-4.jpg

Ki nem állhatom az ültetést úgy általában, de a Polszkinak olyan "gonosz a látása", hogy annak az én szememben is jól áll.

Írtam egy hosszabb nosztalgiázást, de megúsztátok, a lényeg itt van - valószínűleg már linkeltem korábban is: