Az USAban nagyok a távolságok.A városias iparvidékek messze esnek egymástol.Érdemes vonatra rakni-meg árutol is erősen függ.Mondjuk a hivatalos amerikai számokban picit más szerepel! (HTKA Dark alatt picit fos módon látszik, de ki lehet bogarászni, ha nem, akkor egy kattintás a fehér téma.)
Az átrakás ugyanúgy megvan a teherautó esetén is. Gondolom te is gyakran jársz logisztikai központokba. Ha cégekhez mész akkor igaz csak az, hogy nem kell átrakni. Cserébe te mész 1600 kilométert 20 tonnával, vonat esetén ez meg lenne mondjuk negyven egy teherautónak.
A rugalmasság gond, de ez gond a 40 tonnás esetén is. Nem véletlen virágzik a nemzetközi furgonozás. Ehhez sajnos kéne egy szemléletváltás is, hogy ne percre kiszámolt fuvarok legyenek, meg közutakon gördülő dízel meghajtású raktárak.
"Európának" nem volt érdeke eddig a vasúti szállítás.
A németek a kontinens eladásainak több mint 50 százalékát elviszik! Most, hogy kezd körvonalazódni a megfizethető üzemanyag idejének a vége meg is született a 30/30 direktíva. Most ez EU szinten 13 százalék a vasút részesedése.
Én azt gondolom, hogy 30-40 év alatt az európai teherszállítás drasztikusan át fog alakulni és a hosszútávú szállítás gerincét a vasút fogja jelenteni.
Meg azt is gondolom, hogy a németek nedves álmaiban ezt Siemens mozdonyok meg MAN/Mercedes/Scania alternatív meghajtású áruterítő teherautók csinálják.
Volt régebben egy jó rendszeres fuvarom.Egy mikrochip gyárbol 1600km-t vittem 40tonnás kamionnal-25kg rakományt,amiből 20kg a raklap volt.
Ha tül drága lesz a dizel,és nem találnak ki helyette mást,akkor valószinűleg újra visszaveszi a vasút a királyságát.Ezt majd a technológiai fejlődés eldönti.
Mert alapvetően a földrajz,a technológiai lehetőségek és a kereskedelmi igény fogja eldönteni,hogy mivel,mi és hova lesz szállitva.
De a belátható időn belül Kina külkereskedelmében a hajózás nagyságrenddel fontosabb marad minden mással szemben.Ez nem azt jelenti,hogy ne vinnének más eszközzel árut oda/onnan,de mind mennyiségre mind árú összértékre messze a hajózás a legfontosabb.(kapaszkodj meg,muncheni/frankfurti repterekről minden nap ment joghurt repülővel Pekingbe/Sanghajba/Honkongba a válság elött)