Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Simán legközelebb nem kell a demszki 2.0-ra szavazni a mernemfidesz elv alapján...
Ezt rossz helyre céloztad...
Amúgy sajnos a másik oldal sem különb, lásd a fonódó északi részén azt, hogy a közlekedési rendet nem szabták át ahogy eredetileg tervezték. Vagy ezt azóta korrigálták?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 290
113

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 290
113
Ezt rossz helyre céloztad...
Amúgy sajnos a másik oldal sem különb, lásd a fonódó északi részén azt, hogy a közlekedési rendet nem szabták át ahogy eredetileg tervezték. Vagy ezt azóta korrigálták?
Nem tudom milyen korrigálásra gondolsz. Egy határ fos az egész, de két éve nem bkv-zom már csak ha nagyon muszáj. Ha van rá mód soha többé nem akarok napi szinten azzal a fossal járni. Valamint Óbuda azon részét is kerülöm, PTSD-m van tőle.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 579
10 300
113

Természetesen helyesen a hülye tötymörgő mazsola lesz a hibás 100%ban, mer miért is akadályozta a 110el csapatóst. Oszoljunk, tökéletesek a magyar törvények, és csak azokat kell betartatni.

Bakker, työtyög előttem az idióta, már lassan kivágja a kultúrában a biztosítékot, a nagy szabálykövetésével, aztán index nélkül sávolt vált, belemegy a pirosba a nagy szabályköveője, Normálisan kéne közlekedni, sem eszementes, sem työtyögve.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 199
10 767
113
Így van. Optimalizálni lehet, de itt csak akkor tudjuk utolérni Amerikát, Oroszországot és Ausztráliát, ha egy háború keretében szarrá bombázzák a járműveket, vasúti állomásokat és azok környékét. A 2. vh után sok német belvárosban így tudtak átmenő állomást kialakítani a kedvezőtlenebb fejállomások helyett. Természetesen egy mostani bombázás már sokkal súlyosabb és maradandóbb károkat okozna, és akkor már nem a vasúti fejlesztés lenne a napirenden.
Warsawa is jó példa. A városközpontban csak le kell menni az aluljáróba és felszállni a vonatra! :)
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Bakker, työtyög előttem az idióta, már lassan kivágja a kultúrában a biztosítékot, a nagy szabálykövetésével, aztán index nélkül sávolt vált, belemegy a pirosba a nagy szabályköveője, Normálisan kéne közlekedni, sem eszementes, sem työtyögve.
Ismerem. Ahogy azt a típust is aki szerint a b kategória bal sávot jelent. Csak általános toposz a csapatóéknál, hogy tötymörgők a veszélyesek. Szerintem meg azok, akik bármilyen okból a szabályokon felülállónak képzelik magukat.
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudom milyen korrigálásra gondolsz. Egy határ fos az egész, de két éve nem bkv-zom már csak ha nagyon muszáj. Ha van rá mód soha többé nem akarok napi szinten azzal a fossal járni. Valamint Óbuda azon részét is kerülöm, PTSD-m van tőle.
A villamos elkészülte utáni forgalmi rend változásokat vagy legalábbis egy részét nem léptették életbe, és az elhíresült kanyarodós tábla, ahol türelmi idő után büntettek és nyavajogtak az autóval közlekedők és tarlós lépett közbe. Amikor teljesen egyértelmű volt. Tiltó tábla, szartak rá és feltartották a villamost.
Mivel három + éve volt ezért nagyhirtelen csak ezt találtam, róla.


Ez azóta változott? Ha nem, akkor persze, hogy dugóban tud állni most is a villamos. Mert alapvetően sajnos még mindig túlságosan autócentrikus a forgalomszervezés.

A BKV meg generálisan nem fos. Én is ritkán használom, csak ha barátnővel együtt mozgok, de többnyire gyors és vállalható amit kapunk. Egy autóhoz képest gyors és olcsó is. De azért a bringa még gyorsabb, de azt csak szólóban tolom.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 199
10 767
113
Régebben olvastam valahol a Székesfehérvár-Szolnok vasúti összeköttetés tervét Új Duna híddal.
Mi a helyzet ezzel jelenleg?
Mi a terv a Bp.-Belgrád vonal kapcsolódásairól?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 290
113
A villamos elkészülte utáni forgalmi rend változásokat vagy legalábbis egy részét nem léptették életbe, és az elhíresült kanyarodós tábla, ahol türelmi idő után büntettek és nyavajogtak az autóval közlekedők és tarlós lépett közbe. Amikor teljesen egyértelmű volt. Tiltó tábla, szartak rá és feltartották a villamost.
Mivel három + éve volt ezért nagyhirtelen csak ezt találtam, róla.


Ez azóta változott? Ha nem, akkor persze, hogy dugóban tud állni most is a villamos. Mert alapvetően sajnos még mindig túlságosan autócentrikus a forgalomszervezés.

A BKV meg generálisan nem fos. Én is ritkán használom, csak ha barátnővel együtt mozgok, de többnyire gyors és vállalható amit kapunk. Egy autóhoz képest gyors és olcsó is. De azért a bringa még gyorsabb, de azt csak szólóban tolom.
A kolosi szerintem továbbra is szar, de a fos cikkbe a kiló reklám helyett egy releváns képet betehettek volna.

A BKV generálisan fos, konkrétan csövesszarba ültem már héven rohanva. A szarszag a héven már meg se lepett. Óbuda Újpest közlekedés iszonyat, illetve az Óbuda-Délbuda is gyengusz, nekem ezek számítottak. Valamint minden átszálláson 5-10 percet elbaszni se mókás, mert mindenhez kell 3-5 átszállás. Akár ki is költözhet az ember agglóba, ha nem olyan viszonylat mellett lakik, hogy háztól házig átszállás nélkül, max 1 átszállással megvan.

A csövesekkel semmit nem csinálnak. Még az utasok engem akartak meglincselni amikor lezavartam a felszállni akaró szarban húgyban úszó csövest. (mindezt a várnál a turistákat is szállító buszon)

Olcsónak olcsó, ha bérleted van, de nekem úgy, hogy havi 2-4x kell most bemennem a városba a saját kocsi vagy a limo is versenyképes vele, és sokkal tisztább, szárazabb érzés. Buszozzanak a szegények.
 
M

molnibalage

Guest
A kolosi szerintem továbbra is szar, de a fos cikkbe a kiló reklám helyett egy releváns képet betehettek volna.

A BKV generálisan fos, konkrétan csövesszarba ültem már héven rohanva. A szarszag a héven már meg se lepett. Óbuda Újpest közlekedés iszonyat, illetve az Óbuda-Délbuda is gyengusz, nekem ezek számítottak. Valamint minden átszálláson 5-10 percet elbaszni se mókás, mert mindenhez kell 3-5 átszállás. Akár ki is költözhet az ember agglóba, ha nem olyan viszonylat mellett lakik, hogy háztól házig átszállás nélkül, max 1 átszállással megvan.

A csövesekkel semmit nem csinálnak. Még az utasok engem akartak meglincselni amikor lezavartam a felszállni akaró szarban húgyban úszó csövest. (mindezt a várnál a turistákat is szállító buszon)

Olcsónak olcsó, ha bérleted van, de nekem úgy, hogy havi 2-4x kell most bemennem a városba a saját kocsi vagy a limo is versenyképes vele, és sokkal tisztább, szárazabb érzés. Buszozzanak a szegények.
Ne haragudj, de te merre és hogyan közlekedsz? 3-5 átszállás? Kispestről a város bármelyik átellenes sarkába legfeljebb két átszállással ma el lehet jutni, még a legaszarabb Kispest-Budafok irányban is.

Még 2011 táján, mikor a Tímár utcából céloztam meg a Boráros teret is elég volt egy átszállás és onnan Csepelre még egy, mert 60+ év alatt basztak a HÉV-eket befejezni és behozni a belvárosba.

De É-D és K-NY irányba a metrók és a körvillamosok elég szépen lefednek. Ja és ez úgy, hogy én csak végszükséges esetén szállok buszra, csak kötöttpálya.

A BKK futárral a város teljesen ellentétes sarkai is elérhetőek randomra húzva 2 átszállással. Újpestről Budafok, Rákoshalálfaszáról Budafok, amit akarsz. Nagyon kevés és szar esetben van 3, de ezt általánosnak beállítani nevetséges. Konkrétan a buszoknak ott van létjogosultsága, amikor át kell menni a Dunán és ahol nincs metró ls villamos sem. Pl. DK Pest-Csepel irányban.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 579
10 300
113
Ismerem. Ahogy azt a típust is aki szerint a b kategória bal sávot jelent. Csak általános toposz a csapatóéknál, hogy tötymörgők a veszélyesek. Szerintem meg azok, akik bármilyen okból a szabályokon felülállónak képzelik magukat.
Azok a legveszélyesebbek, akiről nem tudod, mit fog csinálni, de a mögöttes forgalmat legalbb jól magukra húzzák. Pl. jobbra húzódnak és lassítanak, ezt jó érzésű ember azonnal előzni kezdi (már ha nem jönnek szemben). De balra fordul a kormyány fordításakor kiteszi az indexet is, hátra meg nem néz. Nagyon jó vezető az ilyen.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
A BKV generálisan fos, konkrétan csövesszarba ültem már héven rohanva.
Ez a mutatvány már nekem is összejött. Nem voltam boldog.
A villamos elkészülte utáni forgalmi rend változásokat vagy legalábbis egy részét nem léptették életbe
Mindenesetre azokat, amik kikapcsolták Óbudát a tömegközlekedési rendszerből igen. Hosszútávú buszjárat maradt kb csak a 9-es, de mivel azt is Vitézy alkotta meg, szerintem nemsokára visszaváltoztatják 6-osra és jár megint a nyugatiig oszt jónapot.

A BKV meg generálisan nem fos. Én is ritkán használom, csak ha barátnővel együtt mozgok, de többnyire gyors és vállalható amit kapunk. Egy autóhoz képest gyors és olcsó is.
A belváros egy jól behatárolt területén, és a metróvonalak környékén igaz ez. De még ott is igaz, hogy Margithíd Gárdonyitér 25 perc, Margithíd Szentistvántelep színtén 25 perc, és nem a HÉV jár ritkábban. MInden másra ott a mastercard.
Pl egy átlagos Óbudainak átmenni Újpestre: Valahogy be a Szentlélektérre átszállás 1esre átszállás metróra majd ha nem közvetlen a metró vonal mellé megy újabb átszállás.
Vagy ugyanez mondjuk Albertfalvára: Fonódóval kb 50 perc zötykölődés, vagy a hajdanvolt 86-ossal irány Batthyány tér, onnan csak a 15 perc Fonódó a Gellért térig onnan meg 133 E
(Ez utóbbi mondjuk 5 éve: 86ossal 20 perc gellért tér utána 133E)
Ehhez képest a Bérlet árából 25 l benya jön ki, ami egy átlagos autóval is vagy 400 km közlekedés. Napi 20 km ingázás meg nagyon is sok. És ez háztól házig visz, és ellentétben a BKKval nem irtózik a megyeri hídtól.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
T

Törölt tag 4082

Guest
Azok a legveszélyesebbek, akiről nem tudod, mit fog csinálni, de a mögöttes forgalmat legalbb jól magukra húzzák. Pl. jobbra húzódnak és lassítanak, ezt jó érzésű ember azonnal előzni kezdi (már ha nem jönnek szemben). De balra fordul a kormyány fordításakor kiteszi az indexet is, hátra meg nem néz. Nagyon jó vezető az ilyen.
Ami engem a legjobban zavar, az az, hogy a követési távolság nevű dolgot a többség hírből sem ismeri. Egyszerűen ott megyünk 70el 90es szakaszon, jó, ebbe nem halok bele, nem is húzom fel magam rajta. Csak látod, hogy 15 autóval előtted megy a 70 es delikvens, és a 15 autós sorban akkora rés sincs, ami a valódi követési távolság lenne.
Érted, ha nem sietek lehet én se előzném meg, minek? Akkor hagyunk egy akkora rést, ahova befér, aki előzni akarna, és mindenki boldog. De nem, ez úgy néz ki túl magas a többségnek. Helyette bejön mögéd 5 centire, és az 5. ilyen után már esélyed sincs előzni a sort.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 464
63 964
113
Ne haragudj, de te merre és hogyan közlekedsz? 3-5 átszállás? Kispestről a város bármelyik átellenes sarkába legfeljebb két átszállással ma el lehet jutni, még a legaszarabb Kispest-Budafok irányban is.
Én anno Káposztásmegyerről jártam Óbuda-északra (Főtáv nagykémény) melózni.
Kis túlzással a túlpartra.
Ez még ma is villamos-metró-villamos-busz (vagy HÉV és extra gyaloglás) viszonylatokat jelent.

Ezt lehetne kiváltani azzal, ha Kápmegyerre kimenne a metró, meg végre megépülne az Aquincum-i híd.
 
M

molnibalage

Guest
Ehhez képest a Bérlet árából 25 l benya jön ki, ami egy átlagos autóval is vagy 400 km közlekedés. Napi 20 km ingázás meg nagyon is sok. És ez háztól házig visz, és ellentétben a BKKval nem irtózik a megyeri hídtól.
Ez tök jó, csak az autó nem csak benzint igényel...
Az autó beszerzési ára, ami aztán szépen csökken, a szerviz és biztosítással együtt olyan költség, hogy kész pénzügyi csőd a fővárosban a kocsi, ha azzal akarsz "közlekedni". Mert látom, hogy milyen sebességgel megy az csúcsidőben..
 
M

molnibalage

Guest
Én anno Káposztásmegyerről jártam Óbuda-északra (Főtáv nagykémény) melózni.
Kis túlzással a túlpartra.
Ez még ma is villamos-metró-villamos-busz (vagy HÉV és extra gyaloglás) viszonylatokat jelent.

Ezt lehetne kiváltani azzal, ha Kápmegyerre kimenne a metró, meg végre megépülne az Aquincum-i híd.
Ez tök jó, de ez nagyon kisminta. Nem ez az átlagos dolog és pont emiatt is épület a Megyeri-híd és van még egy északabbra tervezve.
Ma ki merem jelenteni, hogy az utasok döntő többségének kettőnél többet nem kell átszállnia, hogy át tudja szelni a várost.