Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Ami engem a legjobban zavar, az az, hogy a követési távolság nevű dolgot a többség hírből sem ismeri. Egyszerűen ott megyünk 70el 90es szakaszon, jó, ebbe nem halok bele, nem is húzom fel magam rajta. Csak látod, hogy 15 autóval előtted megy a 70 es delikvens, és a 15 autós sorban akkora rés sincs, ami a valódi követési távolság lenne.
Érted, ha nem sietek lehet én se előzném meg, minek? Akkor hagyunk egy akkora rést, ahova befér, aki előzni akarna, és mindenki boldog. De nem, ez úgy néz ki túl magas a többségnek. Helyette bejön mögéd 5 centire, és az 5. ilyen után már esélyed sincs előzni a sort.
Van jobb is. Mikor be akarsz húzódni a sorba, csökkenti a távolságot, hogy ha ő nem előz, más se elozzon... Na ez az igazi szándékos veszélyeztette.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082
T

Törölt tag 4082

Guest
Van jobb is. Mikor be akarsz húzódni a sorba, csökkenti a távolságot, hogy ha ő nem előz, más se elozzon... Na ez az igazi szándékos veszélyeztette.
Ezeket hívom frusztrodrivereknek.
Általaban amúgy nyugodt és békés vagyok, nem idegelem magam vezetés közben.
3 típus van, ami ledobja a gépszíjat, de olyankor se kezdem magam frusztrálni, csak zavar.
Az egyes típus a ki ha én nemek. Ezeken szoktam magam nagyon felhúzni, és mindenféle nem túl civilizáltat kívánni nekik. Avagy mindenki vét a kresz ellen. Benézi a stop táblát, nem veszi észre a jobbkezet, stb. De ezek azok akik szarnak a szabályokra, és nagyon nagy százalékban nem rajtuk múlik hogy valaki bele hal-e. Avagy 150el a városban nem lehet véletlenül menni. És itt szoktam eldobni az agyam amikor valaki azt mondja, hogy mindenki hibázhat. Igen. Csak ez nem hiba.
A frusztrodriverek: há nehogymármegelőzz, ha én óra szerint 50el megyek, rám nem vonatkozik a jobbratartás, én vagyok a beszt és ezt a harcot én nyerem. A legjobb persze elengedni őket, csak na. Mondjuk Pilisvörösvár felé, amikor megelőz mert akkor is ő megy elől, aztán a kanyarokat veszi 60al. Apám mondta, hogy nyugodtan hidd el, ha 90es tábla van, az azért van, mert 90el mehetsz. És igaza volt. De ők akik az egyetlen tudatos sebességtúllépésre sarkalnak. Amikor megy 60al, de a gázpedált megtalálja amikor mellé érsz. Na az öreg zafira a meg a remekbe sikeredett 1,8as motorja ilyenkor megmutatja mit tud, és a remek nyomatékú 500 pata jól feldúbörög (125 ló)
A harmadik típus meg a terepjelző fantázianévvel fut. Onnan ismered meg, hogy a sebessége jelzi, hogy épp lejtő van-e vagy emelkedő. A világát nem tudja, a szándékai kiismerhetetlenek, és bármire képes. (És nem, a rutintalanság nem mentség arra, hogy nem tudja mennyivel megy. Van egy szép nagy sebességmérő az autóban. Mert az, hogy rutintalan, és kijön eléd az csak bazdmeg a legtöbbször. Vagy max kocc. Bár szerencsére nekem még sikerült elkerülnöm, az viszont hogy a világodat nem tudod az nem rutin kérdése)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Ezeket hívom frusztrodrivereknek.
Általaban amúgy nyugodt és békés vagyok, nem idegelem magam vezetés közben.
3 típus van, ami ledobja a gépszíjat, de olyankor se kezdem magam frusztrálni, csak zavar.
Az egyes típus a ki ha én nemek. Ezeken szoktam magam nagyon felhúzni, és mindenféle nem túl civilizáltat kívánni nekik. Avagy mindenki vét a kresz ellen. Benézi a stop táblát, nem veszi észre a jobbkezet, stb. De ezek azok akik szarnak a szabályokra, és nagyon nagy százalékban nem rajtuk múlik hogy valaki bele hal-e. Avagy 150el a városban nem lehet véletlenül menni. És itt szoktam eldobni az agyam amikor valaki azt mondja, hogy mindenki hibázhat. Igen. Csak ez nem hiba.
A frusztrodriverek: há nehogymármegelőzz, ha én óra szerint 50el megyek, rám nem vonatkozik a jobbratartás, én vagyok a beszt és ezt a harcot én nyerem. A legjobb persze elengedni őket, csak na. Mondjuk Pilisvörösvár felé, amikor megelőz mert akkor is ő megy elől, aztán a kanyarokat veszi 60al. Apám mondta, hogy nyugodtan hidd el, ha 90es tábla van, az azért van, mert 90el mehetsz. És igaza volt. De ők akik az egyetlen tudatos sebességtúllépésre sarkalnak. Amikor megy 60al, de a gázpedált megtalálja amikor mellé érsz. Na az öreg zafira a meg a remekbe sikeredett 1,8as motorja ilyenkor megmutatja mit tud, és a remek nyomatékú 500 pata jól feldúbörög (125 ló)
A harmadik típus meg a terepjelző fantázianévvel fut. Onnan ismered meg, hogy a sebessége jelzi, hogy épp lejtő van-e vagy emelkedő. A világát nem tudja, a szándékai kiismerhetetlenek, és bármire képes. (És nem, a rutintalanság nem mentség arra, hogy nem tudja mennyivel megy. Van egy szép nagy sebességmérő az autóban. Mert az, hogy rutintalan, és kijön eléd az csak bazdmeg a legtöbbször. Vagy max kocc. Bár szerencsére nekem még sikerült elkerülnöm, az viszont hogy a világodat nem tudod az nem rutin kérdése)
+ féklápa-lekapcsolók
a.) ha nem a gázt nyomja átteszi a lábát a fékpedélra úgy, hogy a féklámpa világitson de fékhatás még ne legyen (lejtőn gyakoribb)
b.) stroboszkóp: állandóan villog a fáklámpája fékezés nélkül
+ felkészültek
már 1 km-el a lekanyarodás előtt lassítanak, aztán csodálkoznak, hogy mire a lekanyarodásig eljut, seggbeveri a mögotte lévő kissé ideges autós
+ éjszakai busz
a kevés le/felszálló miatt kihagyott buszmegállókon nyert időt igen lassú hajtással kompenzálja
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Ne haragudj, de te merre és hogyan közlekedsz? 3-5 átszállás? Kispestről a város bármelyik átellenes sarkába legfeljebb két átszállással ma el lehet jutni, még a legaszarabb Kispest-Budafok irányban is.

Még 2011 táján, mikor a Tímár utcából céloztam meg a Boráros teret is elég volt egy átszállás és onnan Csepelre még egy, mert 60+ év alatt basztak a HÉV-eket befejezni és behozni a belvárosba.

De É-D és K-NY irányba a metrók és a körvillamosok elég szépen lefednek. Ja és ez úgy, hogy én csak végszükséges esetén szállok buszra, csak kötöttpálya.

A BKK futárral a város teljesen ellentétes sarkai is elérhetőek randomra húzva 2 átszállással. Újpestről Budafok, Rákoshalálfaszáról Budafok, amit akarsz. Nagyon kevés és szar esetben van 3, de ezt általánosnak beállítani nevetséges. Konkrétan a buszoknak ott van létjogosultsága, amikor át kell menni a Dunán és ahol nincs metró ls villamos sem. Pl. DK Pest-Csepel irányban.
Lakcímet, munkahelyeket nem írok. Térségeket.

Óbuda - Csörsz utca:

(Busz -) HÉV - Metro - Villamos - Busz

Óbuda - Pesterzsébet:

(Busz -) HÉV - Metro - Villamos - Busz

Óbuda - Normafa/KFKI:

(Busz -) HÉV - Metro - Busz (ami fél óránként jár)

Az elején a busz ha épp jókor vagy, akkor 15-20 perc sétát spórol. Annyi idő alatt már fél úton vagyok autóval.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082
M

molnibalage

Guest
Lakcímet, munkahelyeket nem írok. Térségeket.

Óbuda - Csörsz utca:

(Busz -) HÉV - Metro - Villamos - Busz

Óbuda - Pesterzsébet:

(Busz -) HÉV - Metro - Villamos - Busz

Óbuda - Normafa/KFKI:

(Busz -) HÉV - Metro - Busz (ami fél óránként jár)

Az elején a busz ha épp jókor vagy, akkor 15-20 perc sétát spórol. Annyi idő alatt már fél úton vagyok autóval.
A baj ezzel, hogy így általánosan ezzel nem tujdok mit kezdeni. Konkrétan Óbuda és Erzsébetnél szándékosan a HÉV és metrótól távoli részre is köp olyat a Futár, hogy 1 átszállással eljutsz némi sétával Erzsébetre Óbudáról...


Hétvégén még el is hiszem az időt. Hétköznap meg van, hogy gyalog lehagyom a forgalmat, hogy de hogy bringával az tuti.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
A baj ezzel, hogy így általánosan ezzel nem tujdok mit kezdeni. Konkrétan Óbuda és Erzsébetnél szándékosan a HÉV és metrótól távoli részre is köp olyat a Futár, hogy 1 átszállással eljutsz némi sétával Erzsébetre Óbudáról...


Hétvégén még el is hiszem az időt. Hétköznap meg van, hogy gyalog lehagyom a forgalmat, hogy de hogy bringával az tuti.
Van ahova meg nem köp olyat. ¯\(ツ)
 
T

Törölt tag 4082

Guest
A baj ezzel, hogy így általánosan ezzel nem tujdok mit kezdeni. Konkrétan Óbuda és Erzsébetnél szándékosan a HÉV és metrótól távoli részre is köp olyat a Futár, hogy 1 átszállással eljutsz némi sétával Erzsébetre Óbudáról...


Hétvégén még el is hiszem az időt. Hétköznap meg van, hogy gyalog lehagyom a forgalmat, hogy de hogy bringával az tuti.
Az a némi séta 1,7 km...
 
M

molnibalage

Guest
Az a némi séta 1,7 km...
Ha ez neked sok, akkor szerintem fejben van baj. Az 15 perc. Amikor BME-re jártam, akkor oda vissza a HÉV és busz volt csak 2 km a Szigetszentmiklóson belül. A Bp-n az épületek közötti séta és a tömegközeledés meg volt még 4-6 km.

Komolyan mondom, hogy keresem a kandi kamerát. Nagyon sok embernek jó lenne, ha hajlandó lenne legalább ennyit mozogni.. Ráadásul ez az oda-vissza út során 1,7 km.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ha ez neked sok, akkor szerintem fejben van baj. Az 15 perc. Amikor BME-re jártam, akkor oda vissza a HÉV és busz volt csak 2 km a Szigetszentmiklóson belül. A Bp-n az épületek közötti séta és a tömegközeledés meg volt még 4-6 km.

Komolyan mondom, hogy keresem a kandi kamerát. Nagyon sok embernek jó lenne, ha hajlandó lenne legalább ennyit mozogni.. Ráadásul ez az oda-vissza út során 1,7 km.
Molni ez 20 perc. Nekem ha sietek 17. Ha nagyon akkor esetleg 15.
Hol viharban lesz valami verenyképes amihez átlagjózsinak 20-25 percet kell csak gyalogolnia? És utána még utazol?
 
  • Tetszik
Reactions: papi
M

molnibalage

Guest
Molni ez 20 perc. Nekem ha sietek 17. Ha nagyon akkor esetleg 15.
Hol viharban lesz valami verenyképes amihez átlagjózsinak 20-25 percet kell csak gyalogolnia? És utána még utazol?
Mi a 20 perc? 1,5 km séta? Ez valami vicc?
Barátnővel minden nap 2km+ séta megy, ma 4,5 km volt.
A normál 2,25 km-es kört mindenféle sietség nélkül szokott lenni 34 perc tája.

Néha egészen elképedek, hogy fővárosi + autós életmód micsoda rombolást vitt végbe és a tököm tudja mi micsoda rombolást az elmében. Egyesek ma tényleg komolyan gondolják, hogy autó nélkül nem lehet élni. Pedig 30 évvel ezelőtt is a maihoz képest sehol nem volt átlagosan kocsi a nagycsaládokat nézve is. Mégis valahogy éltünk és a gyereket sem cipelték mindenhova.


Az emberek a seggüket nem hajlandók felemelni, a városban meg meg lehet fulladni.
Amúgy továbbra sem értem a versenyképességet. Csúcsidőben a kötöttályával szemben, amit nem tart fel a kocsi (kivéve fonódó egy szakasza) nem gyorsabb a kocsi. Néha hétvégén sem. A bátyám volt, hogy hétvégén nem ért 8 kerbe Gazdagrét széléről 40 perc alatt... Hétköznap volt ez már 1 óra is. Ennyi idő alatt Szigetszentmiklóra hazatekerek tavasz-ősz viszonylatban...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 4082

Guest
Mi a 20 perc? 1,5 km séta? Ez valami vicc?
Barátnővel minden nap 2km+ séta megy, ma 4,5 km volt.
A normál 2,25 km-es kört mindenféle sietség nélkül szokott lenni 34 perc tája.

Néha egészen elképedek, hogy fővárosi + autós életmód micsoda rombolást vitt végbe.
Az emberek a seggüket nem hajlandók felemelni, a városban meg meg lehet fulladni.
Amúgy továbbra sem értem a versenyképességet. Csúcsidőben a kötöttályával szemben, amit nem tart fel a kocsi (kivéve fonódó egy szakasza) nem gyorsabb a kocsi. Néha hétvégén sem. A bátyám volt, hogy hétvégén nem ért 8 kerbe Gazdagrét széléről 40 perc alatt... Hétköznap volt ez már 1 óra is. Ennyi idő alatt Szigetszentmiklóra hazatekerek tavasz-ősz viszonylatban...
Igen, én meg 7,5 perc latt kiérek 1100 méterre hévhez. Feltéve ha mocsokmód sietek. Csak most mondod, hogy a 2,2 km sét 34 perc. Akkor mennyi az 1,7 km? Na mennyi? 26 perc. Jéé pont ennyinek mondtam. De még ha gyors sétatempóban mérem akkor is 15 perc. És ez már gyors. Na most basszus
Amíg kalászról jártam be a melóhelyemre (Ugye 86os az minek, azzal elég lett volna az 5ös hév így a 4:40es van. 4:30kor indultam volt hogy 5:50re benn legyek. (Ha meglenne a 86os akkor 4:50 ) ehhez képest autóval kb 45 perc. Most kkor gondold végig, ha ehhez hozzáadsz +15 percet akkor? Basszus oda vissza fél óra. Eszembe se jutott volna tömegközlekedni. Így is csak azért jut eszembe, mert szeressem ha van időm felébredni. A 86ossa kapcsolt dolog lenne az, ami valódi versenyképesség.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
Basszus, mennyi időt elcsesztek az életetekből, hogy munkába járjatok. Jó ez a fővárosi lét.
 
M

molnibalage

Guest
Basszus, mennyi időt elcsesztek az életetekből, hogy munkába járjatok. Jó ez a fővárosi lét.
Nem, az az agglomerációs.
Nekem 12 perc volt a melóba értés, korábban meg 19. Kocsi nélkül. Ezért költöztem be. Akkor is, amikor a kocsik sétáló tempót sem érnek el.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Basszus, mennyi időt elcsesztek az életetekből, hogy munkába járjatok. Jó ez a fővárosi lét.

Én anno Tatabányáról ingáztam Pápára...
14:10-es vonattal indultam, hogy beérjek 17:30-ra. Reggel 7:25-kor indulás, 10:37-kor szálltam le...
8 hónapon keresztül, mire találtam ott megfizethető szállást.

Nappalosba kocsival 2* ~1:10