Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Még nem, de egyesek komolyan vették, újságok kapányoltak azzal 1,5-2 éve, olyan cikkekkel, hogy NY-i metrókat újítsák fel, vagy elon balfasz ötletéhez használják. És ezt VÉRESEN komolyan vették, hogy metrókat alagutakban közlekedő villanyautó csorda váltsa fel.

Meg lásd a villanyautó messiásként kezelése. Érdekes módon az emberek 10+ éve képesek voltak teljesen reálisan látni, hogy ez a villanyfos az fos. Most, ha ki mered mondani számokkal és mindennel alátámasztva, hogy mekkora kamu, akkor mi az ér rá?

" deháááááááááááááááá elon azt mondta".

Ha ez szerinted nem károkozás, akkor nem tudom mi lenne az.
Lásd a signalos benyögését, rohant a sok gyök2 használni.
Modom, ez már inkább vallás. Mert reális alapja nincs.
És minden téren ez a tempó. A tudományos haladás eszközeivel oda jutunk, hogy ez van ma. Jelzők és ilyen messiások. A mérnök meg fogja a fejét. De egy intelligensebb középiskolásnak is illene...

Villanyautózás folyamatosan visszatérő téma volt mikor jött 1-1 áttörés akkumulátorok terén, de alig vásárolták.
Az előzőt az olajipar már erővel folytotta el, mivel megijedtek a Toyota-tól, a li-ion-nál viszont sikerült átborulni a másik végletbe, ahelyett, hogy hagynák a szabad piacon lassan elterjedni és technikailag kiforrni erőszakkal kiszorítják a konkurenciát...
 
T

Törölt tag 1711

Guest

molnibalage


Musk-on meg a hozzá hasonló hülyéken kívül senki sem mondta, hogy univerzális dolog a villany autó.
Ez az univerzalitás még a benzin+dízel esetén sem áll fent teljesen.
Én szerintem a villany autó az nem a leváltója hanem a kiegészítője a mai gépkocsi parknak.
Az más kérdés, hogy az Eu meg a Biden mögött álló körök valamiért célul tűzték ki az emberiség totális megnyomorítását, és az autóból elérhetetlen, erősen korlátos luxus cikket akarnak csinálni. Ez is csak egy lépés a fejlett világ szabadságjogainak a felszámolására. (szerintem)
Ha nem ez lenne a helyzet, akkor a villany autó csak kiegészíteni a jelenleg meglévőket.
Az, hogy csökken a népesség autóállománya szerintem önmagában nem probléma.
Túlmotorizálódtunk, teljesen abszurd, amikor 2 fős "család" 3 autóval mászkál, mert van 2 munkábajárós meg 1 rokonlátogatós/nyaralós...
De erre abszolút nem megoldás, ha a munkábajárós benzines kisautók helyett lesz 2 nagy villanyautó...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 101
113

molnibalage


Félre értetted amit írtam. Vagy én fogalmaztam rosszul.
Nem arra gondoltam, hogy egy családban van egy benzines meg egy dízel autó akkor legyen mellette egy elektromos is.

Hanem arra, hogy az autó piacon van helye a dolognak.
Például apám családi házban él, van kint konektor és napi 50 km-nél sosem vezet többet. A tipikus táv amit megtesz az 20 km/nap.
E mellet nem megy minden nap kocsival, de ha megy akkor többször megy 1-2 km-eket ugyan azon a napon.
Nem létezik olyan hagyományos autó aminek ez a használati mód jót tenni.
Ellenben egy kis elektromos autó tökéletes lenne a számára. Az lényegében erre van kitalálva.
Szóval nem a kis benzines pólója mellé kellene neki az elektromos kocsi hanem helyette.

Ellenben én társasházban lakom, és sokkal többet megyek. Nekem nem opció az elektromos autó. De ettől még helye van a piacon, mert van ahova ésszerűbb megoldás, mint a mai autók.


Ooorky


"Túlmotorizálódtunk, teljesen abszurd, amikor 2 fős "család" 3 autóval mászkál, mert van 2 munkábajárós meg 1 rokonlátogatós/nyaralós..."

Azért ez nem átlagos. (szerencsére)
De két embernek kellhet két autó, mivel nem biztos, hogy ugyan abban az időben és helyen dolgoznak.
Az jó kérdés, hogy rokon látogatásra mi a szarnak külön kocsi.....

A másik meg az, hogy a motorizációnk aránytalan. Van akinek fölöslegesen sok van, van akinek nincs pedig kellene neki.
Azért az ország nem Budapestből áll ahol tömegközlekedéssel vagy gyalog eljutsz bárhova.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
Szerintem a hájperlúpot hagyjuk, mert idegállapotba jövök. Utas nélküli mágneses gyorsítású hullámvasúttal haknizik mindenki...

Érdekes, jó 10 éve megcsináltuk a Formula Rossa-t Abu Dhabi-ban, ehhez képest hol tartanak a hájperlúpos mesecégek? Kurva sok energiábol hajtott "pod" ami megy 172km/h-val, 2 emberrel a himihumi csőben!? Tényleg!?

Sorozatban ment a gyártása olyan hullámvasútaknak, ahol 20-30 ember mehet 200km/h felett. Hagyjuk már ezt a kirakat szöveget.

2 dolog változott:
- leszedték a kompresszort elől - amúgy hirtelen eltűnk a Szent Blueprint is a netről. Csinálj meg kompresszort 1:20-as nyomásviszonnyal nagyvákuumban. Kapsz kb. 700 fokos hőmérsékletet, de ezt le kell hűteni egy többszörös hőcserélőrendszeren, majd oldd meg, hogy a nyomás megmarad (mivel valamivel elő kell állítani a felhajtóerőt), de azért a vonat súlypontja marad. Ezek a cuccok hőálló nikkel-ötvözetek. Építs be egy olyan alumínium/kompozit szerkezetbe egy ilyet, figyelj a hőszigetelésre (vákuum, szar a hővezetés). A hűtéshez használt víz persze gőzzé változik a hőcserélőben, a térfogatváltozással kellene valamit azért kezdeni.. Hirtelen nem lett fontos a Kantrowitz-határ és a légpárna. Ehhez már csak a mágnes maradt - és ezzel eljutottunk a hullámvasúthoz. A vertikális erőket a görgők veszik fel, a horizontális gyorsítóerő meg a mágnestől jön.. azt a kurva, mekkora fejlesztés...

- beltér és állomások animációja..

Ez a nagy hájperlúp.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ismerősöm külvárosban lakik, 2 gyerekkel, munkahelye benn van a Hungárián belül. Vettek egy elektromos kiskocsit, azzal viszi a gyerekeket, meg megy munkába, gyakorlatilag munkahely - óvoda - otthon között, meg max néha bevásárol. Nem mehet napi 25 km-nél többet. Otthon tölti. Neki tökéletesen jó az elektromos autó, sokkal jobban jár vele erre a célra, mint egy hagyományos belső égésűvel.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Mert maga a munkába járás eszementen drága és sok időbe kerül. És az idő pénz.
De te megspóroltad elvileg azt az időt, mégsincs pénzed a kezdőrészletre, ahogy írtad. Avagy ha az idő pénz, akkor megéri autóval mennem, ha fele annyi idő alatt járom meg, mint BKK-val, hiába 10 rongy a bérlet, és 50-60 rongy a kocsi havonta.

Ma BKV-ztam (Metró Keleti -> Móricz) . A jármű rendben lett volna, de pudvás csövesektől nem lehetett az automatát használni, ami nem is máködött, jegyet venni küzdelem volt. Dolgom végeztével inkább Limoztam.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 530
16 479
113
:D Köszi.
de egyesek komolyan vették,
Ezzel se montál semmit.
Mindig lesznek kapható emberek a legelcseszettebb ötletekre is.
Az, hogy néhány olajsejk meg rak az ötletbe pénzt és építi a hyperloopot a sivatagba, kit érdekel? Nagyobb faszságokat is finanszíroznak.
újságok kapányoltak azzal 1,5-2 éve, olyan cikkekkel, hogy NY-i metrókat újítsák fel, vagy elon balfasz ötletéhez használják. És ezt VÉRESEN komolyan vették, hogy metrókat alagutakban közlekedő villanyautó csorda váltsa fel.
Az n+1 hülyeség ami elhangzik nap mint nap.
Te vagy aki túl komolyan veszi.
Meg lásd a villanyautó messiásként kezelése. Érdekes módon az emberek 10+ éve képesek voltak teljesen reálisan látni, hogy ez a villanyfos az fos. Most, ha ki mered mondani számokkal és mindennel alátámasztva, hogy mekkora kamu, akkor mi az ér rá?

" deháááááááááááááááá elon azt mondta".
Rossz hírem van, Musk relative fiatal, még sok hülyeséget fog mondani amitől idegállapotba fogsz jönni, szóval Brace yoursel!

De ha csak mondjuk a Neuralink bejön és érdemi áttörést érnek el, ezrek életét javíthatja majd érdemben!
Ha ez szerinted nem károkozás, akkor nem tudom mi lenne az.
Szerintem ennyi erővel az is károkozás már amit ebben a topikban előadsz!
Lásd a signalos benyögését, rohant a sok gyök2 használni.
Modom, ez már inkább vallás. Mert reális alapja nincs.
Nincs vita köztük, csak te rázod ezt a témát mint Floki a rongyot!
És minden téren ez a tempó. A tudományos haladás eszközeivel oda jutunk, hogy ez van ma. Jelzők és ilyen messiások. A mérnök meg fogja a fejét. De egy intelligensebb középiskolásnak is illene...
 
M

molnibalage

Guest
De te megspóroltad elvileg azt az időt, mégsincs pénzed a kezdőrészletre, ahogy írtad. Avagy ha az idő pénz, akkor megéri autóval mennem, ha fele annyi idő alatt járom meg, mint BKK-val, hiába 10 rongy a bérlet, és 50-60 rongy a kocsi havonta.
Attól nem lett volna a bérem magasabb, ha kocsival jártam volna...
Még csak gyorsabb se lett volna
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Például apám családi házban él, van kint konektor és napi 50 km-nél sosem vezet többet. A tipikus táv amit megtesz az 20 km/nap.
E mellet nem megy minden nap kocsival, de ha megy akkor többször megy 1-2 km-eket ugyan azon a napon.
Nem létezik olyan hagyományos autó aminek ez a használati mód jót tenni.
Ellenben egy kis elektromos autó tökéletes lenne a számára. Az lényegében erre van kitalálva.

Leszámítva azt, hogy a li-ion akku használat nélkül idővel lemerül magától is és 40% környékén stabilizálódik.
Ki lehet kerülni azzal, hogy ha menni akar akkor estére rádugja, de akkor is degradálódik az akku használat nélkül is.

De mivel a benzinnek hívott biotakony is belerohad a tankba ~3-4 hónap alatt ezért ugyanott vagyunk mindkét típussal...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
De te megspóroltad elvileg azt az időt, mégsincs pénzed a kezdőrészletre, ahogy írtad. Avagy ha az idő pénz, akkor megéri autóval mennem, ha fele annyi idő alatt járom meg, mint BKK-val, hiába 10 rongy a bérlet, és 50-60 rongy a kocsi havonta.

Ma BKV-ztam (Metró Keleti -> Móricz) . A jármű rendben lett volna, de pudvás csövesektől nem lehetett az automatát használni, ami nem is máködött, jegyet venni küzdelem volt. Dolgom végeztével inkább Limoztam.

Én lassan 1 éve, amióta ez a pestis van, csak kocsival járok (amikor járok). Kb. évtizede nem mentem ennyit kocsival, mer' már akkor is kb. ott voltam, mint BKV-val, amit előtte 90%-ban használtam. Bérletet azóta nem veszek (+ 130 ezer...) Időben, szabadságban persze összehasonlíthatatlan. Valamivel talán drágább a kocsizás, de nehéz lesz visszaszokni tömegre ezután, és ezzel szerintem nem leszek egyedül..
 
T

Törölt tag 4082

Guest

A lényeg:

“...A másik lényeges előny a töltés ideje, ami a szilárdtest-akkumulátor belső felépítésére és benne az ionok mozgására vezethető vissza. A legpesszimistább szakemberek sem jósolnak 15 percnél hosszabb teljes töltési időt, míg az optimisták egészen 5 percig is lemennek. Ez jól hangzik, felveti azonban a töltők problémáját. Ahhoz például, hogy egy 100 kWh-s akkumulátort negyedóra alatt feltöltsünk, a veszteségekkel nem számolva is 400 kilowattos töltőre lenne szükség. Az ötperces töltéshez 1200 kW-os töltő kellene, holott már a mai 350 kW-os töltők töltőkábeleit is folyadékhűtéssel kell ellátni...”
Igazából ha minden nem megvalósult vadonatúj, ez majd tényleg megváltja a világot akkutech cikk után kaptam volna egy üzbég sumot ma én lennék az ország leggazdagabb embere... https://www.google.com/search?q=üzb...id-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Szóval hiszem ha látom
 
M

molnibalage

Guest
akkor miért nem váltottál munkahelyet, vagy költöztél közelebb? Nem fikázni akarlak, hanem arra rávilágítani, hogy sokan kényszerből utaznak sokat.
Azt hiszem nem jött át dolog.
  • 2008-tól dolgoztam, a világ végén volt az Olajterv akkor, a Tímár utcánál szálltam le a HÉV-ről. De ekkor bátyussal jártam közösen, csak ehhez 5:45-kor kellett kelni. Ezzel beértem kocsi + BKV-val bk. 70 perc alatt. Hazafelé a tömeg meg volt 105-110 perc, de néha két óra is.

    De már itt is a BKV sztrájk után lamentáltam a tekerésen. A HÉV akkor járt és utána 2*9 km táv az semmiség volt.

  • 2011 tavaszán az Olajterv elköltözött A Galvani sarkára. Ekkor untam meg rohadtul a koránkelést próbaképpen elkezdtem bringával járni. Kb. olyan érzésem volt, mintha megtanultam volna teleportálni. Hazafelé nyári cuccban volt, hogy 36-38 perc alatt értem haza úgy, hogy szinte végig autóktól szeparáltan. Nem kellett korán kelni, mentem amikor jól esett. Röplabda edzések után is bringával jártam haza a BME-ről.

  • Viszont az ember azért szeretne önálló életet és mivel akkor időt is akartam spórolni, ha éppen nincs tekerhetnékem ezért beköltöztem Bp-re 2013-ban. Az első kecótól kb. 5 km volt a cég, de aztán a tulaj hazajött és mehettem másikba. Az alig 1,5 km-re volt a cégtől. Aztán azt a lakást meg eladták, azóta vagyok ahol most. Az Olajterv innen 6,5 km volt, aztán váltottam állást, a mostani meg 4 km-re.
Mivel amúgy is tekerek minden nap sokat - kivéve télen - ezért a muris az, hogy Bp-n is lakva tekertem napi átlagban annyi, mint a Miklós - cég távolságnak a 2/3-a, de nem ritkán annyit, mintha Miklóson laktam volna. De ettől még a fővárosi létnek voltak előnyei, ezért nem maradtam az agglomerációban.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Még most is megéri, sőt még csak most jön majd a java, monopóliumuk van töltőkben, mindenkinek aki használja részesedést kell fizetnie nekik a fizetős töltések bevételéből, hála annak, hogy anno Musk bebújt Trump popójába ezért állami pénzeken teleszórták USA-t tesla töltőkkel, így a konkurenciának nem sok választása maradt.

Az autó részleg lényegtelen.
Én ebben a topikban nem vagyok érdekelt. Van egy 33 éves Mercim, és marad is, amig be nem tiltják, vagy meg nem halok.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Egy trabi ma mar fapados de 4-6 l fogyasztott 100 on.
Ma egy hasonlo de modern auto 600 cc vel kihozhato lenne 2-3 l es fogyasztasbol?
No meg ott agyartasi labnyom. miert nem csinalnak olyan autokat mint a fentebb gcsat is irta amit nem 10 hanem mondjuk 20-30 evre terveznek.
Ja hogy uzlet az egesz... Zold kontpsbe burkolva.