Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 104
113
Biztos, hogy mi nem akarjuk igazán? Nem lehet, hogy az EU? (vagy valamilyen mögöttes érdek?)
A cikkben csak protók vannak, de a Honda insight első generációja meg is valósult.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 566
113
  • A Turbinia történetét ismerem. És a példa rossz. Mert az ember kínált egy megoldást, a régi hülyék meg okoskodtak. Nem papíron Hát, megmutatta nekik. Nem ígérgetés, kiment a hajó és megalázta az egész ott levő hajóhadat.

  • De ez az n+1 musk féle ökörsége hol áll meg?
    A HL, a cold thrust benyögés az összes többi? Azt nem tudja demózni, megvalósíthatatlan hülyeségek. Még CGI állapotban is ökörségek.

Ez orbitális eltérés.

A Mars prezis dolgot ismerem. Szép, szép, a pénz dől, de azt nem tudjuk, hogy a mágikus rakéta, ami a Marsi elrepül hogyan tart életben utasokat. Mert a napelem akkora rakás szar, hogy a rovereknek is RTG áramforrása van. Na, ehhez képest a Jupiternél (!) haknizó CGI rakétáján volt napelem.

Viszont ettől a önfényezős parádézós hülyeségtől a NASA ökörnek tűnik a gyök2 szemében. Csak ők a realitás talaján állnak.
Ez a csudálatos ember jelenleg azt vázolta fel, hogy méregdrágán hogyan legyen valaki öngyilkos egy marsi útra. Mást nem.

Látod, pont ez baj...
Ha ez ma a világ tempója, akkor ma lehet, hogy a mentalitásommal van a baj, hogy én ebbe a sorba nem akarok beállni, sem elfogadni.
Ez a merjünk nagyon mondani, szedjük el a csóri pénzét. Ebből lett a német zöld fordulat is, hogy "majd megoldjuk". Aztán lett belőle majdnem európai szintű blackout. A nagyotmondásból és a musk féle néphülyítés tempóból.

Tényleg ezt akarjuk?
A természettudományos ismeretek háttérbe szorulnak az informatika, a humán (-nak mondott) és a marketing tudományokkal szemben.
Ma a netto információ, annak átadása, a pszichózis és a meggyőzés fontosabb, mint a kérdések megfogalmazása, a megismerés, az analízis, majd az ezek nyomán a következtetés levonásának önálló képessége.

A világ ma már egyre nehezebben bírkózik meg a túlcsorduló, kontrollálatlanul áramló információval, már maga az értő olvasás is nehéz.
Az emberek el vannak veszve, nem kérdéseik, csak kétségeik vannak, a kétségbeesett önigazolás, identitáskeresés egyetlen módja a konzervatívnak tartott tények öncélú megkérdőjelezése és az alapnak tekintett természettudományos összefüggések negligálása.
Ehhez társul az “amerikai álom” az “aki mer az nyer” garázsművészek iskolakerülő, a mainstream-et megtagadó, mégis végül sikeressé váló startup-messiás mítosza.
A “senki sem lehet próféta a saját hazájában” klisé tabudöntögető egyszerű szegénylegényei, akik a startup pénzforgatás role-modeljei.
És nekik a világban eltévelyedett többség hajlandó is mindent elhinni.
Valójában csak a zavarosban halászó, információs-pénzügyi-gazdasági piramisjátékok mesterei ők, akik egyetlen fegyvere a hit, amivel bármikor kikezdik a tudományt, annak maradiságára hivatkozva.
Jó marketing, jó pszichológia és rengetegnél is jóval több, de annál felvizezettebb információ tartja őket a csúcson.
A következmények meg nem számítanak.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
A természettudományos ismeretek háttérbe szorulnak az informatika, a humán (-nak mondott) és a marketing tudományokkal szemben.
Ma a netto információ, annak átadása, a pszichózis és a meggyőzés fontosabb, mint a kérdések megfogalmazása, a megismerés, az analízis, majd az ezek nyomán a következtetés levonásának önálló képessége.

A világ ma már egyre nehezebben bírkózik meg a túlcsorduló, kontrollálatlanul áramló információval, már maga az értő olvasás is nehéz.
Az emberek el vannak veszve, nem kérdéseik, csak kétségeik vannak, a kétségbeesett önigazolás, identitáskeresés egyetlen módja a konzervatívnak tartott tények öncélú megkérdőjelezése és az alapnak tekintett természettudományos összefüggések negligálása.
Ehhez társul az “amerikai álom” az “aki mer az nyer” garázsművészek iskolakerülő, a mainstream-et megtagadó, mégis végül sikeressé váló startup-messiás mítosza.
A “senki sem lehet próféta a saját hazájában” klisé tabudöntögető egyszerű szegénylegényei, akik a startup pénzforgatás role-modeljei.
És nekik a világban eltévelyedett többség hajlandó is mindent elhinni.
Valójában csak a zavarosban halászó, információs-pénzügyi-gazdasági piramisjátékok mesterei ők, akik egyetlen fegyvere a hit, amivel bármikor kikezdik a tudományt, annak maradiságára hivatkozva.
Jó marketing, jó pszichológia és rengetegnél is jóval több, de annál felvizezettebb információ tartja őket a csúcson.
A következmények meg nem számítanak.
Felnézek időnként űrhajózási fórumokra. Valki pld Musknál elővette a tankönyvet, hogyaszondja, tartály,tervezett nyomás, akkor az ehhez szükséges falvastagság ennyi, Starshipnál ez ennyi kg, vs. rakéta tolóereje, azannyimint - hasznos teher nem lehet annyi mint amit állít, hacsak nem játszik az utasok életével, vagy hazudik a terhelhetőségrőlm (vagy rosszul számolt a kommentelő)- s
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 923
35 065
113
A természettudományos ismeretek háttérbe szorulnak az informatika, a humán (-nak mondott) és a marketing tudományokkal szemben.
Ma a netto információ, annak átadása, a pszichózis és a meggyőzés fontosabb, mint a kérdések megfogalmazása, a megismerés, az analízis, majd az ezek nyomán a következtetés levonásának önálló képessége.

A világ ma már egyre nehezebben bírkózik meg a túlcsorduló, kontrollálatlanul áramló információval, már maga az értő olvasás is nehéz.
Az emberek el vannak veszve, nem kérdéseik, csak kétségeik vannak, a kétségbeesett önigazolás, identitáskeresés egyetlen módja a konzervatívnak tartott tények öncélú megkérdőjelezése és az alapnak tekintett természettudományos összefüggések negligálása.
Ehhez társul az “amerikai álom” az “aki mer az nyer” garázsművészek iskolakerülő, a mainstream-et megtagadó, mégis végül sikeressé váló startup-messiás mítosza.
A “senki sem lehet próféta a saját hazájában” klisé tabudöntögető egyszerű szegénylegényei, akik a startup pénzforgatás role-modeljei.
És nekik a világban eltévelyedett többség hajlandó is mindent elhinni.
Valójában csak a zavarosban halászó, információs-pénzügyi-gazdasági piramisjátékok mesterei ők, akik egyetlen fegyvere a hit, amivel bármikor kikezdik a tudományt, annak maradiságára hivatkozva.
Jó marketing, jó pszichológia és rengetegnél is jóval több, de annál felvizezettebb információ tartja őket a csúcson.
A következmények meg nem számítanak.
Teljesen egyetértek. Muszk egy varázsszerkereskedő, egy csodadoktor, a hit alapú marketing mestere. Az ilyeneket régen "kátrány és toll" kúrára invitálta az átvert dühös publikum.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Teljesen egyetértek. Muszk egy varázsszerkereskedő, egy csodadoktor, a hit alapú marketing mestere. Az ilyeneket régen "kátrány és toll" kúrára invitálta az átvert dühös publikum.
na, ja, de senk sem kéri, hogy bizonyítson, Tesla árfolyam egekben, nyilatkozik egyet már árfolyam is ugrik, most pld bitcoin, ha jól olvasom. Korunk Messiása, hívőkkel.. De mi lesz ha elmarad a mennybemenetel, -a tőzsde meg fejreáll..
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 923
35 065
113
na, ja, de senk sem kéri, hogy bizonyítson, Tesla árfolyam egekben, nyilatkozik egyet már árfolyam is ugrik, most pld bitcoin, ha jól olvasom. Korunk Messiása, hívőkkel.. De mi lesz ha elmarad a mennybemenetel, -a tőzsde meg fejreáll..
Jön a kátrány meg a toll...ja és a marslakók, azok a földiek, akik a Marson ragadtak Muszk jóvoltából. Majd integetünk nekik.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 585
26 255
113
A villanypápák képtelenek ezt az egyszerű problémát és annak következményeit felfogni. Meg az 1200 kW. Egy törpefalu teljesítményével összemérhető ez.
Egyetlen jármű töltése. Senkit nem érdekel, hogy 5 perc. Akkor is erre kell méretezni.
Meg, ha 95% hatásfokú lenne - ami nem lesz - akkor is ez 60 kW. Ezzel kb. 6 családi ház fűthető ki -15C külső hőmérséklet esetén. Ej...


Ez megint olyan, hogy milyen gyakran van erre szükség? Egész életem során nem volt ilyen egzotikus utazásom. De ilyen pl. a Bosnyák tér. Állítólag Bp. egyik közlekedési csomópontja. Életem során egyszer jártam ott, amikor áttekertem rajta meg haza, amikor Kelenföldről mentem Újpalotára Joystickot venni.

Ilyenkor fogok egy taxit, ha kéne és csá.
Lehet mindenhova kocsival járni, de akkor idős koromban miből élnék vagy ma...?
Fel nem fogom azt a sok Rockefellert itt, akinek van pénze, házra, kocsira, nyaralásra és mindenre is.
Mivel nekem senki sem rakott semmit a seggem alá és piaci alapon kell lakást bérelnem, 38 éves koromra nem tudtam egy lakás kezdőrészletét* sem félretenni még. Úgy, hogy nincs kocsim.

Vicces lesz így a jövő a fiatalok számára még drágább kocsi* és még drágább mindennel és azzal a riogatással, hogy nyugdíj nem lesz és előtakarékoskodni is kéne...

*Köszönjük az összes piactorzító támogatásnak...

**Köszönjük az összes piactorzító támogatásnak, lásd villanybuzulás...
Akkor valamit nagyon szarul csinálsz hombre ! Tudom nem látod de azért leírtam ! LOL
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 711
113
Hát kellett ez az színtársulat a város élére , most lehet örülni 2 év kellett és tönkre tették Miskolcot ! (is)
Bár ez egy politikai garnitúra közleménye:

"...A korábbi városvezetés Miskolc nevében - amelynek a kormányhivatal jelenlegi vezetője, Alakszai Zoltán a jegyzője volt és a közlekedési vállalat akkori felügyelőbizottságának elnöke - 4 milliárd forintos tartozást halmozott fel az MVK zrt. felé, ugyanis 4 milliárd forintot nem fizetett meg a közlekedési vállalat felé az Alakszai vezette városháza..."


De sajnos valós. (Ha nem haragszol, nem adnám ki a forrásaimat)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Bár ez egy politikai garnitúra közleménye:

"...A korábbi városvezetés Miskolc nevében - amelynek a kormányhivatal jelenlegi vezetője, Alakszai Zoltán a jegyzője volt és a közlekedési vállalat akkori felügyelőbizottságának elnöke - 4 milliárd forintos tartozást halmozott fel az MVK zrt. felé, ugyanis 4 milliárd forintot nem fizetett meg a közlekedési vállalat felé az Alakszai vezette városháza..."


De sajnos valós. (Ha nem haragszol, nem adnám ki a forrásaimat)

Azért érdekes, hogy akárhova nézek, mindenütt ugyanaz a sztori megy - a moslékoalíciós új városvezetésekben egymást tépik az elvtársak a koncért, üres politikai kommünikézés megy, a munka valahogy nem látszik, még az amúgy már előkészített és futó programokat sem képesek végigvinni, aztán a magyarázat mindig az a sírás a válasz hogy a kormány a hibás vagy hogy adjálpéénzt.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 585
26 255
113
Azért érdekes, hogy akárhova nézek, mindenütt ugyanaz a sztori megy - a moslékoalíciós új városvezetésekben egymást tépik az elvtársak a koncért, üres politikai kommünikézés megy, a munka valahogy nem látszik, még az amúgy már előkészített és futó programokat sem képesek végigvinni, aztán a magyarázat mindig az a sírás a válasz hogy a kormány a hibás vagy hogy adjálpéénzt.
Pontosan . Szánt szándékkal nem megyek mélyebbre a dologban mert még rám húznák a belpol bűnöző státuszt !
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Bár ez egy politikai garnitúra közleménye:

"...A korábbi városvezetés Miskolc nevében - amelynek a kormányhivatal jelenlegi vezetője, Alakszai Zoltán a jegyzője volt és a közlekedési vállalat akkori felügyelőbizottságának elnöke - 4 milliárd forintos tartozást halmozott fel az MVK zrt. felé, ugyanis 4 milliárd forintot nem fizetett meg a közlekedési vállalat felé az Alakszai vezette városháza..."


De sajnos valós. (Ha nem haragszol, nem adnám ki a forrásaimat)
A járatritkítás járvány idején már akkor is hülye ötlet volt amikor KamuGeri mondta.
Oké, hogy valahol minden önkormányzatnak meg kell fogni a pénzt, de ha a járműveken összetömörítik az utasokat, akkor azért később sokkal nagyobb árat fognak fizetni az emberek. Ebben igaza van Alakszainak. (Az sem új infó, hogy a tömegközlekedés nem nyereséges és pénzbe kerül.)
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Szóval behozza a városba a Nyugat-Kelet, Dél teheforgalmat....
Nem hozza be őket, hanem ott tartja. A bajai hidat elenyésző mennyiségű tehervonat használja, főként tranzit viszonylatban.

Miért nem a V0-át építik? Mert a Fc - Kelenföld között megállók is létesülnek, amivel lehet szavazatokat nyerni. Ha a V0-át fejlesztenék, akkor a mindenkori ellenzék folyvást azt kérdezné, hogy mikor térülne meg. Így marad az ideiglenes megoldás és a probléma konzerválása.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Mivel nem kívánom szét off-olni a topikot ez lesz ezel kapcsolatban az utolsó hsz-em:

1) rohadtul nem vagyok sem Tesla sem Musk fan. Az amit mostanában pl. előad, hogy egy-egy cég nevét kiírja a Tweet-ere, amire aztán a reddites csorda rámozdul, szerintem színtiszta trollkodás (főleg azután, hogy tiltott piacbefolyásolás miatt ugye le is kellett mondania a Tesla éléről). A gyerekét is sajnálom, hogy egy olyan idióta nevet sikerült neki választania. Azért Bezosnak, Gates-nek vagy Buffetnak nem voltak ilyen hülyeségei...

2) ellenben szerintem az is gáz, hogy vannak emberek akik személyes vendettájuknak tekintik a Musk fikázást és semmit nem tudnak elismerni eredménynek, és azt hiszik, hogy mindent csak a marketingjével ér el......ezzel én is egyetértek

3) javasolnám az értő olvasást...leírtam korábban, hogy szerintem milyen téren hozott komoly újítást a Tesla (e-autó padlólemez, Autopilot architektúra, infotaiinmnet rendszer)...erre valaki el kezdett kötözködni, hogy azok miért hülyeségek....fentebb belinkeltem egy cikket, hogy ezt nem én találtam ki, hanem japán és német reverse engineeringel foglalkozó cégek mondjál ezeket...szóval velük vitatkozz, meg őket kérdezd meg ültek-e már Merciben vagy BMW-ben....Valahogy nem látom,hogy mit vettek át a nagyok abból amit leírtak ...gondolod nincs olyan,hogy a Merci szétszed egy BMW-t és fordítva ?...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 4082

Guest
ellenben szerintem az is gáz, hogy vannak emberek akik személyes vendettájuknak tekintik a Musk fikázást és semmit nem tudnak elismerni eredménynek, és azt hiszik, hogy mindent csak a marketingjével ér el...
Hát pedig pont ezt csinálta szinte mindenhol. És nyelitek mint kacsa a nokedlit.
javasolnám az értő olvasást...leírtam korábban, hogy szerintem milyen téren hozott komoly újítást a Tesla (e-autó padlólemez, Autopilot architektúra, infotaiinmnet rendszer)...erre valaki el kezdett kötözködni, hogy azok miért hülyeségek....fentebb belinkeltem egy cikket, hogy ezt nem én találtam ki, hanem japán és német reverse engineeringel foglalkozó cégek mondjál ezeket...szóval velük vitatkozz, meg őket kérdezd meg ültek-e már Merciben vagy BMW-ben....
Amúgy milyen az az e-padlólemez? Miben különbözik egy egyszerűtől?
Amúgy miben különbözik az autopilot rendszer hands on rendszere az audi a bmw a vw stb hands on remdszereitől?
A handsoffnál tudom. Az európai gyártók felelősséget válalnak a dologért, a tesla nem...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 104
113

Redgreg


"Amúgy milyen az az e-padlólemez? Miben különbözik egy egyszerűtől?"

A Teslák egy "szendvics" padlólemezre épülnek, amit szintén nem Musk talált föl. Régebben használták már egyterű autókban is.
Ő ezt átnevezte "gördeszka" padló lemezre és kinevezte forradalmi tesla találmánynak. Ennyi történt.
A különbség a hagyományos padló lemezhez képest az, hogy nem egy, hanem két egymás fölé elhelyezett lemez rétegből áll.
A két réteg közé meg be lehet pakolni dolgokat. Ez az egyterű kocsiknál, összkerekes kocsiknál és az elektromos autóknál hasznos.
Hagyományos padló lemez:
vehicle-platforms-cover-LONG.jpg


Szendvics padló lemez:
kia-e-gmp-platform.jpg
 
T

Törölt tag 4082

Guest

Redgreg


"Amúgy milyen az az e-padlólemez? Miben különbözik egy egyszerűtől?"

A Teslák egy "szendvics" padlólemezre épülnek, amit szintén nem Musk talált föl. Régebben használták már egyterű autókban is.
Ő ezt átnevezte "gördeszka" padló lemezre és kinevezte forradalmi tesla találmánynak. Ennyi történt.
A különbség a hagyományos padló lemezhez képest az, hogy nem egy, hanem két egymás fölé elhelyezett lemez rétegből áll.
A két réteg közé meg be lehet pakolni dolgokat. Ez az egyterű kocsiknál, összkerekes kocsiknál és az elektromos autóknál hasznos.
Hagyományos padló lemez:
vehicle-platforms-cover-LONG.jpg


Szendvics padló lemez:
kia-e-gmp-platform.jpg
Köszönöm.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7