Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 443
11 396
113
Azért érdekes, hogy akárhova nézek, mindenütt ugyanaz a sztori megy - a moslékoalíciós új városvezetésekben egymást tépik az elvtársak a koncért, üres politikai kommünikézés megy, a munka valahogy nem látszik, még az amúgy már előkészített és futó programokat sem képesek végigvinni, aztán a magyarázat mindig az a sírás a válasz hogy a kormány a hibás vagy hogy adjálpéénzt.
Pontosan . Szánt szándékkal nem megyek mélyebbre a dologban mert még rám húznák a belpol bűnöző státuszt !
A járatritkítás járvány idején már akkor is hülye ötlet volt amikor KamuGeri mondta.
Oké, hogy valahol minden önkormányzatnak meg kell fogni a pénzt, de ha a járműveken összetömörítik az utasokat, akkor azért később sokkal nagyobb árat fognak fizetni az emberek. Ebben igaza van Alakszainak. (Az sem új infó, hogy a tömegközlekedés nem nyereséges és pénzbe kerül.)

Vigyázzatok, a tények meg ne zavarjanak a prekoncepcióitokban!:D

Akkor miért nem szólaltatok meg, amikor 2012. januárjában új igazgató kezdte meg az ámokfutását és alig másfél év múlva az akkori városvezetés már kénytelen volt leváltani, de addig veszettül tagadott?

(Oda kéne már szólni a KESMA-akol tagnak, hogy nem ártana tisztogatni az archívumban:D)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113

Redgreg


"Amúgy milyen az az e-padlólemez? Miben különbözik egy egyszerűtől?"

A Teslák egy "szendvics" padlólemezre épülnek, amit szintén nem Musk talált föl. Régebben használták már egyterű autókban is.
Ő ezt átnevezte "gördeszka" padló lemezre és kinevezte forradalmi tesla találmánynak. Ennyi történt.
A különbség a hagyományos padló lemezhez képest az, hogy nem egy, hanem két egymás fölé elhelyezett lemez rétegből áll.
A két réteg közé meg be lehet pakolni dolgokat. Ez az egyterű kocsiknál, összkerekes kocsiknál és az elektromos autóknál hasznos.
Hagyományos padló lemez:
vehicle-platforms-cover-LONG.jpg


Szendvics padló lemez:
kia-e-gmp-platform.jpg
Itt azért van nagy kavarodás.
A szendvics padló kialakításnak több értelmezése is lehet.
Az egyiknek nem sok köze van a vilanyautókhoz, a másik az amiről @fip7 is írt, de annak sem sok.
A padlólemez, mint az egyik fő teher viselő elem korábban is több lemez összeillesztésével speciális térbeli szerkezetet létrehozva készült. Az üregeket korábban nem igazán használták semmire.
Kezdetben a Tesla sem, hanem egy hagyományoshoz hasonló padló ALÁ rögzítette fel a szintén saját merevítéssel rendelkező akku pakkot.
Itt látható a leszerelése/cseréje:
Ezzel a módszerrel egyszerűsödött az akku cseréje, ugyanakkor plusz merevítést is ad a hagyományoshoz közeli padlólemeznek. (cserébe azért vigyázni kell, hogy ne nagyon sérüljön a kocsi alja). A többi gyártó kezdetben a szanaszét szórta az akkukat a kocsiban (ahol éppen helyet találtak nekik a hagyományos szerkezetben). Később áttértek ők is a tömbösítésre, ugyanakkor a tömböket általában a padlólemezRE építették. Ez nagyobb védelmet ad, viszont sokkal nagyobb meló a kiszerelésük. Előnye ennek a padlólemezhez kötődő akkunak még, hogy a kocsi legaljára tudták tenni a jelentős súlyt, amivel meg a súlypont került kellemesen alacsonyra.
És akkor a 3. kialakításhoz is elértünk. Amikora maga a padlólemezt az akkupakkból alakították ki. Ezáltal önhordóvá válik az egész akkupakk.
Na ezzel párhuzamosan több gyártó is kísérletezett/zik. Ilyen a fent látható Hyundai megoldás is, de a többi gyártó is ebbe az irányba megy el.
A kész szerkezeti elem tartalmazza az akku cellákat és erre fogják a felfüggesztéseket, valamint a jármű elejét és hátulját adó elemeket felszerelni.
Namost, a Tesla ennél is tovább ment. Mert tovább egyszerűsíti a gyártási folyamatokat. Erről Karotta ide vonatkozó Battery Day elemzését is betenném:
(érdemes az egész videjót megnézni, mert jelentettek még be érdekességeket ezen a prezentáción)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 788
57 455
113

pöcshuszár


Én semmiféle kavarodást nem látok. Egyszerűen Musk megmarketingelt egy több évtizede létező karosszéria építési megoldást.
Az autók padló lemeze mindig térbeli struktúra volt a merevítések miatt, nem készültek egy darabból sosem! (A tankokkal ellentétben)
Az előző hozzászólásomban a hagyományos padlólemeznél betett képen direkt olyat választottam ahol más színnel ki van emelve a térbeli merevítés.
Annak, hogy a legtöbb autó padlólemeze ilyen annak két oka van:
1. Olcsó megoldás mert könnyen, automatizálva gyártható.
2. Az ilyen autó alacsonyabb építésű, mint a szendvics padlós.

A szendvics padló régi dolog, nem a Tesla vagy Musk találta ki.
Az butaság, hogy régebben a szendvics padló üregeit nem használták ki!
Mi a szarnak gyártottak volna ilyet, ha nem pont azért, hogy kihasználják a belső üregeket és, hogy az utastér padlója sík legyen?
Csak, hogy képen is látszódjon az amiről beszélek:
automobile-chassis-26-638.jpg

Mercedes A szendvics padlóval. Ésszerű megoldás ha városi egyterűt gyártanál.

Az írásodban a másik "leszólt" műszaki megoldás a "hibrid" padlólemez, amelyet ha jól tudom a GM talált ki.
Például az Opel Ampera is ilyet használt. Ebben egy hagyományos padló lemeznek a közepére T alakban helyeznek el egy második struktúrát.
Ez nagy merevséged ad a padlólemeznek, nagyon jól védi az aksikat és olcsóbb mint a klasszikus szendvicses megoldás.
Nem azért alkalmazták ezt a megoldást, mert hülyék, hanem azért mert ők relatív olcsó villanyautóban gondolkodtak.
Ezért egy nagy szériában gyártott autó (Chevrolet Malibu) alvázát módosították úgy, hogy költséghatékonyan és biztonságosan tudjanak elektromos autót gyártani. Ez lett a Chevrolet Volt/Opel Ampera. Alább látható képen.
chevrolet-volt-production-prototype-platform_100192163_m.jpg


Musk , mivel luxus árkategóriás , csak elektromos meghajtású, egyedi autóban gondolkodott, így a szendvics padlólemez megoldást választotta.
(Vagy inkább választotta helyette valami mérnök aki még ért is hozzá. Ő meg elfogadta.)
De mivel mindent is neki kell föltalálnia ezért a Mercedes A kisautóból ismert megoldást átnevezte gördeszkára.
A képen a Tesla S szendvics padlólemeze:
tesla_model_s_skateboard-jpg.164038

Érdemes össze hasonlítani az A mercis rajzzal ;-)

Aztán igen, értelmes emberek tovább gondolták a dolgot és rájöttek arra amire már a Ferrari F50-nél rájöttek, hogy ha valami nagy, nehéz, és merev vagy merevíteni kell akkor azt érdemes a karosszéria merevítésére is fölhasználni, nem pedig teherként cipelni.
Az F50-s Ferrari esetén a motor+váltó volt ez az elem, a modern villanyautókban meg az aksi csomag.
Lent a Honda-e megoldása:
2019-06-14_honda_e_dedikalt_ev_platform_35-5_kwh_akkumulatorral.jpg

Jól látszik az adatokból, hogy ezt olyan emberek tervezték akik 10 éve még sportautókat csináltak ugyan ennél a cégnél.
Ezt akarja most másolni a Musk, aki "természetesen" ennél is tovább megy majd. Igen, az arcátlan hazudozásban, kamu marketingben stb....
Olyanokat hazudozik a csávó, hogy ő találta ki a modern villanyautózást, nélküle nem lenne.
Persze a GM EV1, a GM Volt, vagy a Nissan Leaf mind megelőzték, de sebaj. Ki emlékszik már arra :)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Az, hogy valami kiszorult az EU-ból semmit se jelent.
Braziliában pl. 4-es Golf-ot mai napig gyártják, mert masszív, megbízható.

Suzuki kínálatának is csak a töredéke jön ide (az is sokat elmond, hogy pl. a Vitarát EU-n kivül mindenhol szívómotorral árulják...):
Nekem jelent, mert ha nincsen nem tudom megvenni...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113

pöcshuszár


Én semmiféle kavarodást nem látok. Egyszerűen Musk megmarketingelt egy több évtizede létező karosszéria építési megoldást.
Az autók padló lemeze mindig térbeli struktúra volt a merevítések miatt, nem készültek egy darabból sosem! (A tankokkal ellentétben)
Az előző hozzászólásomban a hagyományos padlólemeznél betett képen direkt olyat választottam ahol más színnel ki van emelve a térbeli merevítés.
Annak, hogy a legtöbb autó padlólemeze ilyen annak két oka van:
1. Olcsó megoldás mert könnyen, automatizálva gyártható.
2. Az ilyen autó alacsonyabb építésű, mint a szendvics padlós.

A szendvics padló régi dolog, nem a Tesla vagy Musk találta ki.
Az butaság, hogy régebben a szendvics padló üregeit nem használták ki!
Mi a szarnak gyártottak volna ilyet, ha nem pont azért, hogy kihasználják a belső üregeket és, hogy az utastér padlója sík legyen?
Csak, hogy képen is látszódjon az amiről beszélek:
automobile-chassis-26-638.jpg

Mercedes A szendvics padlóval. Ésszerű megoldás ha városi egyterűt gyártanál.

Az írásodban a másik "leszólt" műszaki megoldás a "hibrid" padlólemez, amelyet ha jól tudom a GM talált ki.
Például az Opel Ampera is ilyet használt. Ebben egy hagyományos padló lemeznek a közepére T alakban helyeznek el egy második struktúrát.
Ez nagy merevséged ad a padlólemeznek, nagyon jól védi az aksikat és olcsóbb mint a klasszikus szendvicses megoldás.
Nem azért alkalmazták ezt a megoldást, mert hülyék, hanem azért mert ők relatív olcsó villanyautóban gondolkodtak.
Ezért egy nagy szériában gyártott autó (Chevrolet Malibu) alvázát módosították úgy, hogy költséghatékonyan és biztonságosan tudjanak elektromos autót gyártani. Ez lett a Chevrolet Volt/Opel Ampera. Alább látható képen.
chevrolet-volt-production-prototype-platform_100192163_m.jpg


Musk , mivel luxus árkategóriás , csak elektromos meghajtású, egyedi autóban gondolkodott, így a szendvics padlólemez megoldást választotta.
(Vagy inkább választotta helyette valami mérnök aki még ért is hozzá. Ő meg elfogadta.)
De mivel mindent is neki kell föltalálnia ezért a Mercedes A kisautóból ismert megoldást átnevezte gördeszkára.
A képen a Tesla S szendvics padlólemeze:
tesla_model_s_skateboard-jpg.164038

Érdemes össze hasonlítani az A mercis rajzzal ;-)

Aztán igen, értelmes emberek tovább gondolták a dolgot és rájöttek arra amire már a Ferrari F50-nél rájöttek, hogy ha valami nagy, nehéz, és merev vagy merevíteni kell akkor azt érdemes a karosszéria merevítésére is fölhasználni, nem pedig teherként cipelni.
Az F50-s Ferrari esetén a motor+váltó volt ez az elem, a modern villanyautókban meg az aksi csomag.
Lent a Honda-e megoldása:
2019-06-14_honda_e_dedikalt_ev_platform_35-5_kwh_akkumulatorral.jpg

Jól látszik az adatokból, hogy ezt olyan emberek tervezték akik 10 éve még sportautókat csináltak ugyan ennél a cégnél.
Ezt akarja most másolni a Musk, aki "természetesen" ennél is tovább megy majd. Igen, az arcátlan hazudozásban, kamu marketingben stb....
Olyanokat hazudozik a csávó, hogy ő találta ki a modern villanyautózást, nélküle nem lenne.
Persze a GM EV1, a GM Volt, vagy a Nissan Leaf mind megelőzték, de sebaj. Ki emlékszik már arra :)
Tehát még egyszer.
2 azonos nevű dolgot keversz. A Mercedes szendvics szerkezetű padlólemeze alapvetően egy hagyományos padló lemez, aminek csak az elejét érinti a különbség.
A Tesla és a Hyundai/Kia elektromos autós padlólemeze pedig a klasszikus szendvics szerkezet zárt keresztmetszettel, ahol a külső fém héjazat belsejében vannak az akkucellák. Így válik az akku EGYBEN padlólemezzé.
A klasszikus "honeycomb sandwich" szerkezet.
Honeycomb-sandwich-panel.ppm


Ez a Merciben alkalmazott padló. Ez a szerkezet neked struktúrálisan zártnak tűnik?
how-mercedes-sandwich-concept-works-6058_4.jpg


A hagyományos padlólemezek nem tartalmaznak zárt struktúrákat (a küszöbtől eltekintve). Vagy ha vannak is benne merevítések, akkor azok olyan szűk keresztmetszetűek, hogy abba semmi nem fér bele.
27827051-900-0.jpg


A Tesla és az újabb fejlesztések arra irányulnak, hogy zárt szendvics struktúrájú akkupakkot alakítsanak ki, ami teherviselő elemmé válik, amire a nyúlványok már magukban is felszerelhetőek.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 529
10 159
113
Tehát még egyszer.
2 azonos nevű dolgot keversz. A Mercedes szendvics szerkezetű padlólemeze alapvetően egy hagyományos padló lemez, aminek csak az elejét érinti a különbség.
A Tesla és a Hyundai/Kia elektromos autós padlólemeze pedig a klasszikus szendvics szerkezet zárt keresztmetszettel, ahol a külső fém héjazat belsejében vannak az akkucellák. Így válik az akku EGYBEN padlólemezzé.
A klasszikus "honeycomb sandwich" szerkezet.
Honeycomb-sandwich-panel.ppm


Ez a Merciben alkalmazott padló. Ez a szerkezet neked struktúrálisan zártnak tűnik?
how-mercedes-sandwich-concept-works-6058_4.jpg


A hagyományos padlólemezek nem tartalmaznak zárt struktúrákat (a küszöbtől eltekintve). Vagy ha vannak is benne merevítések, akkor azok olyan szűk keresztmetszetűek, hogy abba semmi nem fér bele.
27827051-900-0.jpg


A Tesla és az újabb fejlesztések arra irányulnak, hogy zárt szendvics struktúrájú akkupakkot alakítsanak ki, ami teherviselő elemmé válik, amire a nyúlványok már magukban is felszerelhetőek.
És ezt hogyan lehet javítani vagy cserélni? Vagy elvileg élettartamra szólna?
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 788
57 455
113

pöcshuszár


Légyszíves, ne csináld azt, mint a Musk gyerek, hogy hazugsághoz hajlítod a valóság szövetét!
Leírod ezt:
"A klasszikus "honeycomb sandwich" szerkezet."
Igen, amit betettél képet azon egy méhsejtes alumínium lemez van. Annyi köze van az autóiparhoz, hogy a ferrari Ezno karosszériájának egy része abból készült. Csak szólok, hogy angolul a szendvics szerkezetű padló lemez az "sandwich car platform". ;)

"2 azonos nevű dolgot keversz."
Nem azonos a nevük, ezért kevered el te a dolgokat!

Ezt írod:
"A Mercedes szendvics szerkezetű padlólemeze alapvetően egy hagyományos padló lemez, aminek csak az elejét érinti a különbség."
Majd beteszed ezt:
how-mercedes-sandwich-concept-works-6058_4.jpg

Nézd már meg légyszíves az általad be rakott képet. Egyből rájössz, hogy nem igaz amit írsz! Tökéletes látszik a képen a kis merci szendvics padlója.
Nem csak az autó elejét érinti a dolog, ott van szépen minden bepakolva a kocsi felső lemeze alá. Alulról meg rá van zárva. Saját magad cáfolod a képpel.
Egyszerűbb lenne elfogadni, hogy Musk kamuzott. Nem kell védeni a védhetetlent. :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113

pöcshuszár


Légyszíves, ne csináld azt, mint a Musk gyerek, hogy hazugsághoz hajlítod a valóság szövetét!
Leírod ezt:
"A klasszikus "honeycomb sandwich" szerkezet."
Igen, amit betettél képet azon egy méhsejtes alumínium lemez van. Annyi köze van az autóiparhoz, hogy a ferrari Ezno karosszériájának egy része abból készült. Csak szólok, hogy angolul a szendvics szerkezetű padló lemez az "sandwich car platform". ;)

"2 azonos nevű dolgot keversz."
Nem azonos a nevük, ezért kevered el te a dolgokat!

Ezt írod:
"A Mercedes szendvics szerkezetű padlólemeze alapvetően egy hagyományos padló lemez, aminek csak az elejét érinti a különbség."
Majd beteszed ezt:
how-mercedes-sandwich-concept-works-6058_4.jpg

Nézd már meg légyszíves az általad be rakott képet. Egyből rájössz, hogy nem igaz amit írsz! Tökéletes látszik a képen a kis merci szendvics padlója.
Nem csak az autó elejét érinti a dolog, ott van szépen minden bepakolva a kocsi felső lemeze alá. Alulról meg rá van zárva. Saját magad cáfolod a képpel.
Egyszerűbb lenne elfogadni, hogy Musk kamuzott. Nem kell védeni a védhetetlent. :D
Ne menjünk már le dedóba!
Szerinted ez le van zárva? Szerkezetileg?
Ugye nem azt akarod itt mindenkinek előadni, hogy a képen kivett fedőpanelek a padlólemez részei?
A Mercedes annyit csinált, hogy megemelte a belső padlót. De az NEM a padlólemez része!
Remélem nem azt akarod legközelebb előadni, hogy a kalaptartói is igen fontos szerkezeti elem! :cool:
A Merci újdonsága az volt, hogy a padlólemez elejét a felhajtotta a motor felé, így egy esetleges ütközés esetén a motor nem az öledbe fog csúszni, hanem a padlólemez alá.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 144
113

pöcshuszár


Rossz hatással volt rád a Musk gyerek, mert csak folytatod :D
Az általad betett Mercis képnek a címe ez: "how-mercedes-sandwich-concept-works" ;)
A képen azért nincs lezárva a padló, hogy lásd a kialakítást. :)
Pont erről beszélek, hogy attól, hogy te összekevered a 2 szendvics szerkezetet, attól még semmi közük egymáshoz.
Mondom a kalaptartó is lezárja a csomagtartót, nem? :rolleyes:
Attól már szerkezeti elem is? :eek:
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 215
36 955
113
Tesla autóeladásai önmagukban veszteséget eredményeznének 2020-ban: Az elektromos autógyártó arra támaszkodik, hogy nulla kibocsátás hiteleket ad el más gyártóknak, hogy nyereségesek maradjanak a részvények szárnyalása ellenére.
 
M

molnibalage

Guest
Tesla autóeladásai önmagukban veszteséget eredményeznének 2020-ban: Az elektromos autógyártó arra támaszkodik, hogy nulla kibocsátás hiteleket ad el más gyártóknak, hogy nyereségesek maradjanak a részvények szárnyalása ellenére.
Ami nevetséges, mert a Tesla grideket nézve minden, csak nem 0 kibocsátású, sőt, gyártás során perpill előre több CO2-vel tolja tele a légkört, mint egy átlagos kocsi. Lényegében ezzel a lepapírozott masszív kamuval keres pénzt a cég. És egyesek szerint ez jó és ez a jó üzletember ismérve.
És ezen nincs mit vitatni. Mert a villamos hálózatok emissziója mért adat, tény.
Ezt nézve kinek van pofája 0 emissziósnak hívni egy elektromos autót...?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 788
57 455
113

pöcshuszár


Ezt csak neked:
Aluminum-Honeycomb-Composite-Panel-for-Home-Decoration.jpg

Ha pedig közlekedés mérnökként nem ismersz fel egy szendvics padlólemezt akkor szerintem nincs miről beszélnünk. :(
(Jó megértem én, hogy a mercedesnél minden mérnök idióta és nem tudják azt, hogy milyen vázszerkezettel gyártják a saját autóikat. Nah, nem lehet mindenki Tesla vagy magyar közlekedésmérnök....)