Én semmiféle kavarodást nem látok. Egyszerűen Musk megmarketingelt egy több évtizede létező karosszéria építési megoldást.
Az autók padló lemeze mindig térbeli struktúra volt a merevítések miatt, nem készültek egy darabból sosem! (A tankokkal ellentétben)
Az előző hozzászólásomban a hagyományos padlólemeznél betett képen direkt olyat választottam ahol más színnel ki van emelve a térbeli merevítés.
Annak, hogy a legtöbb autó padlólemeze ilyen annak két oka van:
1. Olcsó megoldás mert könnyen, automatizálva gyártható.
2. Az ilyen autó alacsonyabb építésű, mint a szendvics padlós.
A szendvics padló régi dolog, nem a Tesla vagy Musk találta ki.
Az butaság, hogy régebben a szendvics padló üregeit nem használták ki!
Mi a szarnak gyártottak volna ilyet, ha nem pont azért, hogy kihasználják a belső üregeket és, hogy az utastér padlója sík legyen?
Csak, hogy képen is látszódjon az amiről beszélek:
Mercedes A szendvics padlóval. Ésszerű megoldás ha városi egyterűt gyártanál.
Az írásodban a másik "leszólt" műszaki megoldás a "hibrid" padlólemez, amelyet ha jól tudom a GM talált ki.
Például az Opel Ampera is ilyet használt. Ebben egy hagyományos padló lemeznek a közepére T alakban helyeznek el egy második struktúrát.
Ez nagy merevséged ad a padlólemeznek, nagyon jól védi az aksikat és olcsóbb mint a klasszikus szendvicses megoldás.
Nem azért alkalmazták ezt a megoldást, mert hülyék, hanem azért mert ők relatív olcsó villanyautóban gondolkodtak.
Ezért egy nagy szériában gyártott autó (Chevrolet Malibu) alvázát módosították úgy, hogy költséghatékonyan és biztonságosan tudjanak elektromos autót gyártani. Ez lett a Chevrolet Volt/Opel Ampera. Alább látható képen.
Musk , mivel luxus árkategóriás , csak elektromos meghajtású, egyedi autóban gondolkodott, így a szendvics padlólemez megoldást választotta.
(Vagy inkább választotta helyette valami mérnök aki még ért is hozzá. Ő meg elfogadta.)
De mivel mindent is neki kell föltalálnia ezért a Mercedes A kisautóból ismert megoldást átnevezte gördeszkára.
A képen a Tesla S szendvics padlólemeze:
Érdemes össze hasonlítani az A mercis rajzzal ;-)
Aztán igen, értelmes emberek tovább gondolták a dolgot és rájöttek arra amire már a Ferrari F50-nél rájöttek, hogy ha valami nagy, nehéz, és merev vagy merevíteni kell akkor azt érdemes a karosszéria merevítésére is fölhasználni, nem pedig teherként cipelni.
Az F50-s Ferrari esetén a motor+váltó volt ez az elem, a modern villanyautókban meg az aksi csomag.
Lent a Honda-e megoldása:
Jól látszik az adatokból, hogy ezt olyan emberek tervezték akik 10 éve még sportautókat csináltak ugyan ennél a cégnél.
Ezt akarja most másolni a Musk, aki "természetesen" ennél is tovább megy majd. Igen, az arcátlan hazudozásban, kamu marketingben stb....
Olyanokat hazudozik a csávó, hogy ő találta ki a modern villanyautózást, nélküle nem lenne.
Persze a GM EV1, a GM Volt, vagy a Nissan Leaf mind megelőzték, de sebaj. Ki emlékszik már arra