Ez a szilárd test aksi nem hülyeség, csak valamiért "benzines" autót akarnak általa csinálni. 5 perces tankolás.....
Pont nem ez lenne a lényege szerintem.
Szerintem a lényege a jobb tűzvédelem és a kisebb súly lenne. Ezzel lehetne már értelmes méretű és súlyú városi kiskocsikat csinálni.
Nade, pont ez a lényeg.
Ha nem öt perc alatt tankolod meg, úgy, mint a benzin/dízel kocsit, már nem versenyképes.
De legyen mégis az. Fogadjuk el, hogy 20 perc lesz a feltöltés és álljunk át erre.
Most, egy időben, egy helyen, hányan tankolnak egyszerre?
Ugyanennyi darabszámú autót mekkora hálózat fog kiszolgálni?
Engedjük el a lokális kúthálózat struktúrát.
Egy időben, egyszerre az országban, hány autó tankol együtt?
Jelenleg, kg-ként pont egy nagyságrenddel több az energiasűrűsége a fosszilis üzemanyagoknak, mint az akkumulátoroknak.
És lényegesen egyszerűbben tárolhatóak, minimális veszteséggel.
Az áram tárolása a fosszilis energiahordozókhoz képest nagyságrendekkel nagyobb veszteséggel történik.
A fosszilis energiahordozókat a finomítók tartályaiból a tartálykocsik a kutak föld alatti tartályaiba szállítják, ahonnan az autók tartályaiba kerül az energiahordozó.
Ezzel szemben az áramot az erőművek termelik, ahonnan hatalmas veszteséggel jutna el a jármű akkumulátoráig, de ott csak komoly veszteséggel tárolható be és további komoly veszteséggel nyerhető ki.
Az egyidejű töltések számának jelentős növelésével azonban a hálózat leterheltsége ugrik meg drasztikusan, ami a benzinkutakhoz hasonló puffereket, köztes tárolókat követel meg.
Csak így tudja az áramszolgáltató tartani a lépést a fogyasztás nagyságával és különösen annak hektikusságával.
Ez viszont további veretes veszteség a rendszerben, pont mint a végfelhasználó járműveknél.
Az elektromos járművek egyetlen hatékony formája a hálózatos közlekedés, mint a villamos vasút, vagy a troli (dodzsem). Ezt lehetne kiegészíteni egy kisebb, modern, gyorsan tölthető szilárdtest akksival.
A troli-elv az önvezetést is segíthetné.
De amúgy a villamos autózással kapcsolatban a lényeg még mindig nincs szem előtt, holott a marketingeseiknek már nincs sok idejük a további bullshitelésre.
Az eladott és üzembe helyezett elektromos autók számának növekedésével a fent vázolt probléma szépen ki fog terebélyesedni, miközben a megoldás nem nagyon látszik a horizonton.
Ahhoz, hogy a sötétzöld ideológiák totális e-autó víziója megvalósulhasson, még a “minden bokorba atomerőművet” kétségbeesett csatakiáltás sem lesz elegendő.