Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Nem, az az agglomerációs.
20 perc alatt bent vagyok a Nyugatiban. Ha nem lenne állandó késés meg értelmetlen állomások, szar sin, váltókörzet, várunk a másik vonatra, akkor lenne 12. Autóval, ha minden klappol, akkor 25 perc körül lehet megfutni.
Viszont ennyi a tömegközlekedés. Ha akarok venni valamit, akkor 6 kilométer a falu szélére kirakott boltok, ha nem a Nagyfaluban van dolgom, vagy olyan részén ami frekventált, akkor szopás van.
Tervezz utat Dunakeszi és Mogyoród, Dunakeszi és Ürömhegy vagy Dunakeszi és Érd között.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 760
66 629
113

A lényeg:

“...A másik lényeges előny a töltés ideje, ami a szilárdtest-akkumulátor belső felépítésére és benne az ionok mozgására vezethető vissza. A legpesszimistább szakemberek sem jósolnak 15 percnél hosszabb teljes töltési időt, míg az optimisták egészen 5 percig is lemennek. Ez jól hangzik, felveti azonban a töltők problémáját. Ahhoz például, hogy egy 100 kWh-s akkumulátort negyedóra alatt feltöltsünk, a veszteségekkel nem számolva is 400 kilowattos töltőre lenne szükség. Az ötperces töltéshez 1200 kW-os töltő kellene, holott már a mai 350 kW-os töltők töltőkábeleit is folyadékhűtéssel kell ellátni...”
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 235
60 329
113

Allesmor Obranna


Ez a szilárd test aksi nem hülyeség, csak valamiért "benzines" autót akarnak általa csinálni. 5 perces tankolás.....
Pont nem ez lenne a lényege szerintem.
Szerintem a lényege a jobb tűzvédelem és a kisebb súly lenne. Ezzel lehetne már értelmes méretű és súlyú városi kiskocsikat csinálni.
 
M

molnibalage

Guest

A lényeg:

“...A másik lényeges előny a töltés ideje, ami a szilárdtest-akkumulátor belső felépítésére és benne az ionok mozgására vezethető vissza. A legpesszimistább szakemberek sem jósolnak 15 percnél hosszabb teljes töltési időt, míg az optimisták egészen 5 percig is lemennek. Ez jól hangzik, felveti azonban a töltők problémáját. Ahhoz például, hogy egy 100 kWh-s akkumulátort negyedóra alatt feltöltsünk, a veszteségekkel nem számolva is 400 kilowattos töltőre lenne szükség. Az ötperces töltéshez 1200 kW-os töltő kellene, holott már a mai 350 kW-os töltők töltőkábeleit is folyadékhűtéssel kell ellátni...”
A villanypápák képtelenek ezt az egyszerű problémát és annak következményeit felfogni. Meg az 1200 kW. Egy törpefalu teljesítményével összemérhető ez.
Egyetlen jármű töltése. Senkit nem érdekel, hogy 5 perc. Akkor is erre kell méretezni.
Meg, ha 95% hatásfokú lenne - ami nem lesz - akkor is ez 60 kW. Ezzel kb. 6 családi ház fűthető ki -15C külső hőmérséklet esetén. Ej...

20 perc alatt bent vagyok a Nyugatiban. Ha nem lenne állandó késés meg értelmetlen állomások, szar sin, váltókörzet, várunk a másik vonatra, akkor lenne 12. Autóval, ha minden klappol, akkor 25 perc körül lehet megfutni.
Viszont ennyi a tömegközlekedés. Ha akarok venni valamit, akkor 6 kilométer a falu szélére kirakott boltok, ha nem a Nagyfaluban van dolgom, vagy olyan részén ami frekventált, akkor szopás van.
Tervezz utat Dunakeszi és Mogyoród, Dunakeszi és Ürömhegy vagy Dunakeszi és Érd között.
Ez megint olyan, hogy milyen gyakran van erre szükség? Egész életem során nem volt ilyen egzotikus utazásom. De ilyen pl. a Bosnyák tér. Állítólag Bp. egyik közlekedési csomópontja. Életem során egyszer jártam ott, amikor áttekertem rajta meg haza, amikor Kelenföldről mentem Újpalotára Joystickot venni.

Ilyenkor fogok egy taxit, ha kéne és csá.
Lehet mindenhova kocsival járni, de akkor idős koromban miből élnék vagy ma...?
Fel nem fogom azt a sok Rockefellert itt, akinek van pénze, házra, kocsira, nyaralásra és mindenre is.
Mivel nekem senki sem rakott semmit a seggem alá és piaci alapon kell lakást bérelnem, 38 éves koromra nem tudtam egy lakás kezdőrészletét* sem félretenni még. Úgy, hogy nincs kocsim.

Vicces lesz így a jövő a fiatalok számára még drágább kocsi* és még drágább mindennel és azzal a riogatással, hogy nyugdíj nem lesz és előtakarékoskodni is kéne...

*Köszönjük az összes piactorzító támogatásnak...

**Köszönjük az összes piactorzító támogatásnak, lásd villanybuzulás...
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 760
66 629
113

Allesmor Obranna


Ez a szilárd test aksi nem hülyeség, csak valamiért "benzines" autót akarnak általa csinálni. 5 perces tankolás.....
Pont nem ez lenne a lényege szerintem.
Szerintem a lényege a jobb tűzvédelem és a kisebb súly lenne. Ezzel lehetne már értelmes méretű és súlyú városi kiskocsikat csinálni.
Nade, pont ez a lényeg.
Ha nem öt perc alatt tankolod meg, úgy, mint a benzin/dízel kocsit, már nem versenyképes.
De legyen mégis az. Fogadjuk el, hogy 20 perc lesz a feltöltés és álljunk át erre.
Most, egy időben, egy helyen, hányan tankolnak egyszerre?
Ugyanennyi darabszámú autót mekkora hálózat fog kiszolgálni?
Engedjük el a lokális kúthálózat struktúrát.
Egy időben, egyszerre az országban, hány autó tankol együtt?
Jelenleg, kg-ként pont egy nagyságrenddel több az energiasűrűsége a fosszilis üzemanyagoknak, mint az akkumulátoroknak.
És lényegesen egyszerűbben tárolhatóak, minimális veszteséggel.
Az áram tárolása a fosszilis energiahordozókhoz képest nagyságrendekkel nagyobb veszteséggel történik.
A fosszilis energiahordozókat a finomítók tartályaiból a tartálykocsik a kutak föld alatti tartályaiba szállítják, ahonnan az autók tartályaiba kerül az energiahordozó.
Ezzel szemben az áramot az erőművek termelik, ahonnan hatalmas veszteséggel jutna el a jármű akkumulátoráig, de ott csak komoly veszteséggel tárolható be és további komoly veszteséggel nyerhető ki.

Az egyidejű töltések számának jelentős növelésével azonban a hálózat leterheltsége ugrik meg drasztikusan, ami a benzinkutakhoz hasonló puffereket, köztes tárolókat követel meg.
Csak így tudja az áramszolgáltató tartani a lépést a fogyasztás nagyságával és különösen annak hektikusságával.
Ez viszont további veretes veszteség a rendszerben, pont mint a végfelhasználó járműveknél.

Az elektromos járművek egyetlen hatékony formája a hálózatos közlekedés, mint a villamos vasút, vagy a troli (dodzsem). Ezt lehetne kiegészíteni egy kisebb, modern, gyorsan tölthető szilárdtest akksival.
A troli-elv az önvezetést is segíthetné.

De amúgy a villamos autózással kapcsolatban a lényeg még mindig nincs szem előtt, holott a marketingeseiknek már nincs sok idejük a további bullshitelésre.
Az eladott és üzembe helyezett elektromos autók számának növekedésével a fent vázolt probléma szépen ki fog terebélyesedni, miközben a megoldás nem nagyon látszik a horizonton.
Ahhoz, hogy a sötétzöld ideológiák totális e-autó víziója megvalósulhasson, még a “minden bokorba atomerőművet” kétségbeesett csatakiáltás sem lesz elegendő.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Nem, az az agglomerációs.
Tök jó, hogy a belváros nem egész 150 ezer lakója szerint minden ami nem a belváros az agglomeráció. Jelzem a városhatár táblán belül is él még olyan 1,5 millió ember...


Ez megint olyan, hogy milyen gyakran van erre szükség?
Ha valaki pl az említett városokba jár dolgozni kb heti 5ször...
De ilyen pl. a Bosnyák tér. Állítólag Bp. egyik közlekedési csomópontja. Életem során egyszer jártam ott, amikor áttekertem rajta meg haza, amikor Kelenföldről mentem Újpalotára Joystickot venni
Őööö 2 évet dolgoztam mellette. Viszont akkoriban kb nem jártam a belvárosban. Szerintem felesleges is volt az a sok villamos meg busz, ami arra járt...
Ilyenkor fogok egy taxit, ha kéne és csá.
Szóval ha naponta mész dolgozni naponta fogsz taxit?


Mivel nekem senki sem rakott semmit a seggem alá és piaci alapon kell lakást bérelnem, 38 éves koromra nem tudtam egy lakás kezdőrészletét* sem félretenni még. Úgy, hogy nincs kocsim.
Mondjuk ha otthon maradsz és nem költesz havi 200 ezret arra hogy 12 percre lakj a munkahelyedtől mennyi idő alatt is jött volna össze az a kezdőrészlet, még úgy is, ha kifizeted azt a havi 50et autóra?

Amúgy bár a csokot én se szeressem, de szóval na izé, köszönjük annak, hogy rendszerváltáskori káoszban emberek bagóért vették az önkormányzati lakásokat. Most meg sírnak, hogy csak havi 200ért tudja kiadni... és ez így már nem is éri meg.
 
M

molnibalage

Guest
Jaj, jaj, jaj

Tök jó, hogy a belváros nem egész 150 ezer lakója szerint minden ami nem a belváros az agglomeráció. Jelzem a városhatár táblán belül is él még olyan 1,5 millió ember...
Nem a belvárosban lakom. Vagy hol húzod meg a határát? A Hungárián belül vagy kívül? A Nagykörúton belül vagy kívül?
Ha valaki pl az említett városokba jár dolgozni kb heti 5ször...
Ezt már kifejtettem. Ha ilyen helyre kell járni, akkor rosszen helyen lakik az illető és nem kéne ezt fenntartani. Mert maga a munkába járás eszementen drága és sok időbe kerül. És az idő pénz. De hát ez van, a magyar ember már csak ilyen kényelmes.
Őööö 2 évet dolgoztam mellette. Viszont akkoriban kb nem jártam a belvárosban. Szerintem felesleges is volt az a sok villamos meg busz, ami arra járt...
Ez csak egy érdekes megjegyzés volt a részemről, hogy egyes részei a városnak sokaknak olyanok, hogy soha nem jár arra. Nekem ez ilyen.
Szóval ha naponta mész dolgozni naponta fogsz taxit?
Nem. Elköltözöm. Ezért költöztem be, mert elegem volt az agglo ingázásból hiába szerettem Szigetszentmiklóst. Ha lesz normális HÉV oda, akkor ki tudja, lehet, hogy visszamegyek. Csak azt a települést is szétkúrták az autók. Mikor elköltöztem akkor sem lehetett autóval menni onnan csúcsidőben, de nem érdekelt. De ma az, hogy hazamegyek és a minden talpalatnyi földön autó parkol. Hányinger. És a forgalom is olyan. Amikor apu halála után hazamentem ügyintézni és 12-kor, csúcsidőn kívül ebédidőben az út túloldalára születni kellett, akkor azért vakartam a fejem. Egészen elképesztő mértékű élhetőségi rombolást végez ez a féktelen autózási mánia.

Mondjuk ha otthon maradsz és nem költesz havi 200 ezret arra hogy 12 percre lakj a munkahelyedtől mennyi idő alatt is jött volna össze az a kezdőrészlet, még úgy is, ha kifizeted azt a havi 50et autóra?

Amúgy bár a csokot én se szeressem, de szóval na izé, köszönjük annak, hogy rendszerváltáskori káoszban emberek bagóért vették az önkormányzati lakásokat. Most meg sírnak, hogy csak havi 200ért tudja kiadni... és ez így már nem is éri meg.
Rezsivel 130 alatt van a lakhatásom. De kérlek vázold már fel, hogy akkor az agglomeráció + kocsi vagy agglo + bérletek és sok idő az hol olcsóbb ennél...?
Nem viccből költöztem be. Azért 30 felett az ember szeretne már nem a szüleivel élni, tehát az, hogy lakást kellett bérelni az adott.
Na egy felnőtt BKV bérlet + BUSZ + HÉV az 25k tája. Annyival meg nem olcsóbb a bérlés aggloban sem.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az ötperces töltéshez 1200 kW-os töltő kellene, holott már a mai 350 kW-os töltők töltőkábeleit is folyadékhűtéssel kell ellátni...”


Anno a V41/V42-es Leo mozdonyok is 1200kW-osak voltak, úgyhogy 25kV, masszív szigetelés mindkét oldalon, merev kapcsolás, 3 méteres megközelítési távolság, oszt mehet a delej.
 
M

molnibalage

Guest
Nyilván van több megkérdőjelezhető kijelentése, és projektje Musknak, de hogy szélhámos lenne az erős kijelentés. Már csak azért is mert egy szélhámos tudatosan veri át az embert, Musk pedig erősen meggyőződéses figura, hisz abban amibe belefog, legyen az bármi.
Továbbá egy szélhámos, nem teljesít! Na most a PayPal, Tesla+SpaceX már szállított, a Starlink, Neuralink már a küszöbön.
Az, hogy van pár eszement ötlete pl. Hyperloop még nem teszi szélhámossá.

A folyamatos sikeresség, és figyelem, valószínűlegaz ő személyiségére is hatással van, mutat is nárcisztikus jegyeket, élvezi a népszerűséget, de ettől még nem lesz bohóc, maximum csak egy szűklátókörű, végtelenül irigy ember szemében.
  • Amikor tudatosan haknizik olyan kijelentésekkel, mint a kocsiján a clod thruster, ami fizikailag nem mehet, mert olyan zajos és soha nem kapna engedélyt?

  • Vagy amikor az barom beszántaná a metrót és helyette a vicces kocsik az alagútban faszságot erőlteti? Ja, mert neki jó az, mert csilingel, de ezért cserébe lerombolná a közösségi közlekedést, annak leghatékonyabb elemét a metrót...? Ej...

  • Vagy a megvalósíthatatlan hyperloop, amit nem is ő talált fel ötlet szintjén sem, hanem 100 éves koncepció, de a sajtó az egekig szopja fel ezt a hülyeséget. Ja, ez a projekt érdemben egy centit sem haladt 2013 óta? Rendeznek vicces versenyeket és fake céget szipkázzák a pénz. A szaros fehér papírja, amiben minden alap nélküli kijelentések vannak egyesek számára a Biblia szintjén van?
Sikeresség? A Paypal anno bejött, aztán a SpaceX-et az állami megrendelés menette meg. Na, ezt aztán a self made man. Ja, és a rakétákat sem ő tervezve, ő láthatólag egy műszaki analfabéta, ha elhiszi azt a sok faszsásgot, amt mond. Ha meg nem, akkor simán hazudik.

A Teslát az olcsó pénz és a befejtető hype viszi. Normál piaci alapn egy ilyen drága és ilyen szar terméket gyártó cég régen elbukott volna.

De, ő bizony bohóc. Azért haknizik annyi hülyeséggel, mert a sok gyök2 issza szavait. A mérnök meg fogja a fejét, hogy gimis fizikával nem kellenne ilyen faszságokat beszélni.

A SpaceX-et a mérnökök vitték sikerre, nem ő.
Ő legfeljebb a pénzt hozta be.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 566
16 609
113
  • Amikor tudatosan haknizik olyan kijelentésekkel, mint a kocsiján a clod thruster, ami fizikailag nem mehet, mert olyan zajos és soha nem kapna engedélyt?
És ez kinek fáj rajtad és pár Elon utálón kívül? Szeret nagyot mondani, nem egyszer direkt tolja a médiahack-et. Helyén kell kezelni, és nem úgy rá tekinteni mintha ő lenne a Messiás, mert az csak további csalódáshiz vezet.

  • Vagy amikor az barom beszántaná a metrót és helyette a vicces kocsik az alagútban faszságot erőlteti? Ja, mert neki jó az, mert csilingel, de ezért cserébe lerombolná a közösségi közlekedést, annak leghatékonyabb elemét a metrót...? Ej...

  • Vagy a megvalósíthatatlan hyperloop, amit nem is ő talált fel ötlet szintjén sem, hanem 100 éves koncepció, de a sajtó az egekig szopja fel ezt a hülyeséget. Ja, ez a projekt érdemben egy centit sem haladt 2013 óta? Rendeznek vicces versenyeket és fake céget szipkázzák a pénz. A szaros fehér papírja, amiben minden alap nélküli kijelentések vannak egyesek számára a Biblia szintjén van?
A hyperloop szerintem is vicc, d3 az sem igaz, hogy ne haladna. Dubajban elkezdték az első vonalat építeni.

Az meg, hogy nem az ő ötlete, és a média isteníti, ne legyen már az ő hibája.
Sikeresség? A Paypal anno bejött, aztán a SpaceX-et az állami megrendelés menette meg. Na, ezt aztán a self made man. Ja, és a rakétákat sem ő tervezve, ő láthatólag egy műszaki analfabéta, ha elhiszi azt a sok faszsásgot, amt mond. Ha meg nem, akkor simán hazudik.
Steve Jobs se találta fel a számítógépet vagy a telefont, csak vonzóvá tette, őt is istenítették.
A Teslát az olcsó pénz és a befejtető hype viszi. Normál piaci alapn egy ilyen drága és ilyen szar terméket gyártó cég régen elbukott volna.
Volna... Ez aztán az érv
De, ő bizony bohóc. Azért haknizik annyi hülyeséggel, mert a sok gyök2 issza szavait. A mérnök meg fogja a fejét, hogy gimis fizikával nem kellenne ilyen faszságokat beszélni.
Nincs ebben vita köztük, csak nem értem, miért kell ezért gyűlölni, és havonta visszatérően ezen rágódni. Itt pont nincs nagy Hype Musk körül, de mindíg jön valaki aki fontosnak érzi belerúgni egyet.
A SpaceX-et a mérnökök vitték sikerre, nem ő.
Ő legfeljebb a pénzt hozta be.
Ez manapság minden cégre igaz. Ezzel aztán nem mondtál semmit.
 
M

molnibalage

Guest
És ez kinek fáj rajtad és pár Elon utálón kívül? Szeret nagyot mondani, nem egyszer direkt tolja a médiahack-et. Helyén kell kezelni, és nem úgy rá tekinteni mintha ő lenne a Messiás, mert az csak további csalódáshiz vezet.

A hyperloop szerintem is vicc, d3 az sem igaz, hogy ne haladna. Dubajban elkezdték az első vonalat építeni.

Az meg, hogy nem az ő ötlete, és a média isteníti, ne legyen már az ő hibája.

Steve Jobs se találta fel a számítógépet vagy a telefont, csak vonzóvá tette, őt is istenítették.

Volna... Ez aztán az érv

Nincs ebben vita köztük, csak nem értem, miért kell ezért gyűlölni, és havonta visszatérően ezen rágódni. Itt pont nincs nagy Hype Musk körül, de mindíg jön valaki aki fontosnak érzi belerúgni egyet.

Ez manapság minden cégre igaz. Ezzel aztán nem mondtál semmit.
Látom nem esik le.
Az a baj, hogy innentől fogva bármint mond ezt a sok tudatlan gyök2 issza szavát és követi és követeli, amit mond, akkor is ha kibaszottul káros. Ez innentől fogva inkább valami vallás. Lásd a közösségi közlekedés ellenese kijelentése, A fejét a betonba verném emiatt ennek a baromnak, mérhetetlen károkat okoz ezzel.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 566
16 609
113
Látom nem esik le.
Az a baj, hogy innentől fogva bármint mond ezt a sok tudatlan gyök2 issza szavát és követi és követeli, amit mond, akkor is ha kibaszottul káros. Ez innentől fogva inkább valami vallás. Lásd a közösségi közlekedés ellenese kijelentése, A fejét a betonba verném emiatt ennek a baromnak, mérhetetlen károkat okoz ezzel.
Nem a mondandóddal, hanem annak végkövetkeztetésével vitatkoznék. Mert miért okoz ezzel mérhetetlen károkat? Hol szántották be a metrót? Az hogy a nép messiásként tekint rá, és finanszírozza az ötleteit, az egy dolog, ettől még nem változik meg a közönségi közlekedés. Miért nem a sok kritika nélküli újságíróra vagy dühös, aki felül minden szavának?
Az látszik, hogy belőled is és sokakból is érzelmeket vált ki a fazon. Azzal sincs baj, ha olykor szükségét érzed ennek kifejezését.
Megvolt, köszönjük, vissza térhetünk az Űrkutatáshoz?
 
M

molnibalage

Guest
Nem a mondandóddal, hanem annak végkövetkeztetésével vitatkoznék. Mert miért okoz ezzel mérhetetlen károkat? Hol szántották be a metrót? Az hogy a nép messiásként tekint rá, és finanszírozza az ötleteit, az egy dolog, ettől még nem változik meg a közönségi közlekedés. Miért nem a sok kritika nélküli újságíróra vagy dühös, aki felül minden szavának?
Az látszik, hogy belőled is és sokakból is érzelmeket vált ki a fazon. Azzal sincs baj, ha olykor szükségét érzed ennek kifejezését.
Megvolt, köszönjük, vissza térhetünk az Űrkutatáshoz?
Még nem, de egyesek komolyan vették, újságok kapányoltak azzal 1,5-2 éve, olyan cikkekkel, hogy NY-i metrókat újítsák fel, vagy elon balfasz ötletéhez használják. És ezt VÉRESEN komolyan vették, hogy metrókat alagutakban közlekedő villanyautó csorda váltsa fel.

Meg lásd a villanyautó messiásként kezelése. Érdekes módon az emberek 10+ éve képesek voltak teljesen reálisan látni, hogy ez a villanyfos az fos. Most, ha ki mered mondani számokkal és mindennel alátámasztva, hogy mekkora kamu, akkor mi az ér rá?

" deháááááááááááááááá elon azt mondta".

Ha ez szerinted nem károkozás, akkor nem tudom mi lenne az.
Lásd a signalos benyögését, rohant a sok gyök2 használni.
Modom, ez már inkább vallás. Mert reális alapja nincs.
És minden téren ez a tempó. A tudományos haladás eszközeivel oda jutunk, hogy ez van ma. Jelzők és ilyen messiások. A mérnök meg fogja a fejét. De egy intelligensebb középiskolásnak is illene...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 235
60 329
113

Allesmor Obranna


Értem amit írsz, csak én máshogy látom a problémát.
Szerintem azt kellene az embereknek elfogadniuk, hogy az elektromos autó csak akkor opció ha otthon tudod tölteni.
És akkor nem 20 percről beszélünk hanem 8 óráról.
Szerintem a gyorstöltésnek csak autópályák mellet van létjogosultsága.
Szóval az általad felvázolt "benzinkút probléma" valójában nem létezik. Már ha elég intelligensek vagyunk (mi emberek) ahhoz, hogy felfogjuk azt, hogy az elektromos autót máshogy kell üzemeltetni, mint a hagyományosakat.
(Amikor megjelent az autómobil szerintem nem akartak az emberek az Istállóban tankolni, csak azért mert a lovat ott kell után tölteni :cool: )
 
M

molnibalage

Guest

Allesmor Obranna


Értem amit írsz, csak én máshogy látom a problémát.
Szerintem azt kellene az embereknek elfogadniuk, hogy az elektromos autó csak akkor opció ha otthon tudod tölteni.
És akkor nem 20 percről beszélünk hanem 8 óráról.
Szerintem a gyorstöltésnek csak autópályák mellet van létjogosultsága.
Szóval az általad felvázolt "benzinkút probléma" valójában nem létezik. Már ha elég intelligensek vagyunk (mi emberek) ahhoz, hogy felfogjuk azt, hogy az elektromos autót máshogy kell üzemeltetni, mint a hagyományosakat.
(Amikor megjelent az autómobil szerintem nem akartak az emberek az Istállóban tankolni, csak azért mert a lovat ott kell után tölteni :cool: )
Köszönjük, akkor még a kisvárosi lakosság egy része és a nagyvárosi lakosság szinte teljesen ki van zárva.

Mert n+1 olyan épület van, ahol fizikai képtelenség az, hogy otthon töltse a kocsit. Pl. ott a Bp-n a "Faluház". Navajon, hány embernek van garázsa itt?
Az összes olyan épület esetén, ahol a lakónak nincs garázsa, ott nem fog töltögeti otthon senki. Soha. Mert oda nem fog senki az utcára töltőhelyet építeni, mert ahhoz fix parkolóhely kellene első körben.

Tehát az univerzális villanyautó és töltése otthon pusztán a lakásállomány miatt a világ nagy részén annyira lehetséges, mint pizsamában holdsétát tenni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 235
60 329
113

molnibalage


Musk-on meg a hozzá hasonló hülyéken kívül senki sem mondta, hogy univerzális dolog a villany autó.
Ez az univerzalitás még a benzin+dízel esetén sem áll fent teljesen.
Én szerintem a villany autó az nem a leváltója hanem a kiegészítője a mai gépkocsi parknak.
Az más kérdés, hogy az Eu meg a Biden mögött álló körök valamiért célul tűzték ki az emberiség totális megnyomorítását, és az autóból elérhetetlen, erősen korlátos luxus cikket akarnak csinálni. Ez is csak egy lépés a fejlett világ szabadságjogainak a felszámolására. (szerintem)
Ha nem ez lenne a helyzet, akkor a villany autó csak kiegészíteni a jelenleg meglévőket.
 
M

molnibalage

Guest

molnibalage


Musk-on meg a hozzá hasonló hülyéken kívül senki sem mondta, hogy univerzális dolog a villany autó.
Ez az univerzalitás még a benzin+dízel esetén sem áll fent teljesen.
Én szerintem a villany autó az nem a leváltója hanem a kiegészítője a mai gépkocsi parknak.
Az más kérdés, hogy az Eu meg a Biden mögött álló körök valamiért célul tűzték ki az emberiség totális megnyomorítását, és az autóból elérhetetlen, erősen korlátos luxus cikket akarnak csinálni. Ez is csak egy lépés a fejlett világ szabadságjogainak a felszámolására. (szerintem)
Ha nem ez lenne a helyzet, akkor a villany autó csak kiegészíteni a jelenleg meglévőket.
Ezt a kiegészítést sem tudom megérteni. Mert, ha egy benzines kocsi mellé kell egy ilyen, akkor megint...

  • hova pakolod el ezeket? Ahogy mondtam már Szigetszentmiklós szerű elővárosokat is elárasztják a kocsik. Minden talpalatnyi helyen kocsi parkol. A főváros dettó. Nincs hely kiegészítő kocsira
  • mi a környezetvédelem abban, hogy két kocsit gyártasz le? Amiből az egyik szinte semmit nem fog futni
  • kinek van pénze akkor hány kocsira is már? Jelenleg egy is luxus a világ nagy részén, nem nem új, egy szaros 1-2 millás használt kocsira meg a kuporgatás
Ezért tartok végtelenül károsnak musk hülyegyerek közösségi közlekedés elleni benyögéseit.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Bár én vetem volna Tesla részvényt a kibocsájtáskor.

Még most is megéri, sőt még csak most jön majd a java, monopóliumuk van töltőkben, mindenkinek aki használja részesedést kell fizetnie nekik a fizetős töltések bevételéből, hála annak, hogy anno Musk bebújt Trump popójába ezért állami pénzeken teleszórták USA-t tesla töltőkkel, így a konkurenciának nem sok választása maradt.

Az autó részleg lényegtelen.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre