Egyszer már döntöttek a megépítéséről, most széles körű társadalmi egyeztetést szeretnének.
index.hu
“...A momentumos városvezető szerint abban mindenki egyetért, hogy forgalomcsillapításra szükség van, ezért is gondolják újra, milyen módon lehetne tisztábbá tenni a levegőt, illetve élettel telivé tenni a belvárost.
Azt is mondta: senki nem gondolja azt, hogy nem kellene Buda és Pest között lokális forgalmat lebonyolító hidakat építeni, vagy olyanokat, amelyek képesek a belváros forgalomterhelését csökkenteni.
VITA ARRÓL VAN, HOGY HA A GALVANI HÍD MEGÉPÜL, AKKOR ÖNMAGÁBAN TELJESÍTENI TUDJA-E EZT A CÉLT
– tette hozzá Kerpel-Fronius Gábor. A főváros álláspontja az, ha nincs mellé tervezve egyéb forgalomcsillapító intézkedés, akkor nem...”
Így van. Tökölésszünk, vitázgassunk, lamentáljunk, jóféle bevárosi, kávéházas szalonbölcsész módjára, addig se csinálunk semmit. Annak a bizonyos demokráciának az a bizonyos szándékolt félreértelmezése.
“A széles társadalmi konszenzus” az a veretes bullshit, ami mögé a jogászbölcsész rendere bebújik a politikai felelősségvállalás elől.
És persze a főváros déli területeinek az istenverte Belvárostól sok-sok km-re fekvő területei azok le vannak szarva.
Mert a külvárosban prolik, az agglomerációban meg parasztok laknak.
A városközponttól kifelé az embereknek nem kell híd, mert ők is csak akkor mozognak, ha a belvárosi embert akarják bosszantani.
Nem, olyan biztos csak a mesében van, hogy esetleg valaki Csepelről akar dél-Budára menni, vagy egyenesen akar az Egér útról a Határ út irányában haladni, agyvérzés nélkül.
Kiváló példa a hottentotta, lila bölcsész dumára:
Hídvita gordiuszi végkövetkeztetéssel. A jövő a kabinos libegő? Tóth Csaba klímavédelmi szakértő várhatóan nagy megrökönyödést kiváltó írása a Telexnek.
telex.hu
“...Ha a sűrűn lakott belvárosi rész megvan ilyen hídkiosztással, akkor talán a külvárosban is elviselhető ilyen „ritka” folyókeresztezés. A nagy Duna-ágat átívelő hidat pedig könnyedén ki lehetne váltani hajóközlekedéssel, vagy akár kabinos libegővel, melyek költsége a töredéke lenne a hídnak. Sőt, a kabinos libegőt akár tovább is lehetne vezetni a pesti oldalra (akár a népligeti buszállomásig), illetve közelebb lehetne helyezni Csepel lakott területéhez...”