Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 556
113

Az utolsó bekezdést:

"...Azzal nyilván a Nissannál is tisztában vannak, hogy a belsőégésű motornak hosszú távon nincs sok perspektívája – ha minden igaz, egy-másfél évtized múlva kevés piac lesz, ahol egyáltalán engednek majd ilyet forgalmazni – de a közeljövőben még előnyös lehet, ha hatékonyság terén megelőzik a konkurenciát..."

Én erősen vitatnám. Ugyanis a kommunikáció kb pont ezen az időtávon fog ismét trendet váltani, miután az eddig kényelmes mennyiség fölé emelkedik a villanyautók száma és az meg egyenest beleütközik az áramszolgáltatók és maga a hálózat fizikai korlátaiba. Ne feledjük, a villanyautózásban jelenleg még kevés a rizikó, hiszen bőven van még fosszilis hajtású és az egyidejű töltésigény is elég alacsony még. Viszont hála a jelenlegi marketingnek, a vilanyautók száma gyorsabban fog emelkedni, mint az őket kiszolgáló elektromos infrastruktúra teljesítménytartaléka.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
"...Azzal nyilván a Nissannál is tisztában vannak, hogy a belsőégésű motornak hosszú távon nincs sok perspektívája – ha minden igaz, egy-másfél évtized múlva kevés piac lesz, ahol egyáltalán engednek majd ilyet forgalmazni – de a közeljövőben még előnyös lehet, ha hatékonyság terén megelőzik a konkurenciát..."

Én erősen vitatnám. Ugyanis a kommunikáció kb pont ezen az időtávon fog ismét trendet váltani, miután az eddig kényelmes mennyiség fölé emelkedik a villanyautók száma és az meg egyenest beleütközik az áramszolgáltatók és maga a hálózat fizikai korlátaiba. Ne feledjük, a villanyautózásban jelenleg még kevés a rizikó, hiszen bőven van még fosszilis hajtású és az egyidejű töltésigény is elég alacsony még. Viszont hála a jelenlegi marketingnek, a vilanyautók száma gyorsabban fog emelkedni, mint az őket kiszolgáló elektromos infrastruktúra teljesítménytartaléka.

Meg nem véletlenül épít a Nissan IS Afrikában autógyárakat... Nem GT-R-ek és QashQai-ok fognak a gyártósorról legurulni...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 572
26 474
113
És
ez
vezet...

Legközelebb meg majd nem lesz szerencséje és kit fog megölni?
És sanszosan ezért kb. semmit nem fog kapni. Pár büntipont és mehet a dolgára állatkodni tovább.

Mikor Édesapám idős lett és ki jött rajta a cukorbetegség, akkor beszéltem az orvossal, hogy ne hosszabbítsa meg a jogsiját. Apukám nagyon dühös volt rám, de belátta kicsit később, hogy ennek így kellett történnie.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 414
36 424
113
Mikor Édesapám idős lett és ki jött rajta a cukorbetegség, akkor beszéltem az orvossal, hogy ne hosszabbítsa meg a jogsiját. Apukám nagyon dühös volt rám, de belátta kicsit később, hogy ennek így kellett történnie.

És ez hogy jön ide? Ismert a sofőr életkora?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Mikor Édesapám idős lett és ki jött rajta a cukorbetegség, akkor beszéltem az orvossal, hogy ne hosszabbítsa meg a jogsiját. Apukám nagyon dühös volt rám, de belátta kicsit később, hogy ennek így kellett történnie.
Minap is két közveszélyes idős emberrel találkoztam az utakon. Egyikük jobbról előz a 80-as M0 -> M3 összekötőn, ahol 80-al megyek. Később megelőzőm. Gödöllőnél hajtok le... erre Ott van a holtteremből felbukkanva épp jobbról előz amikor hajtanék le, és egy másodperce nem vettem még észre a tükörben...

Megyek ki az áruhűzhoz a körforgalomba Budaörsön, épp sárgára vált amikor odaérek, kb 10 másopdpec múlva iszonyat dudálás hátulról... a kb 500m-el lemaradt öreg aki egyenletes 40-el jöt a szentendreitől végig, és csak azért nem tudtam rendesen megelőzni, mert egy kretén direkt beállt mellé, hogy feltartson... nos ő is utolért, és áthajtott a piroson be keretszbe a forgalomba...

60 de max 65 felett évenként alapos vizsgálat kéne. Apámat is láttam már csúnyát hibázni, amikor mellette ültem. Rossz a szeme, nem evett rendesen, hiába kérdeztem, hogy kér-e, mert én direkt megállítottam, hogy egyek, mert éheztem az egész napos munka után, ő nem kért, aztán meg nem volt utána alkalmas állapotban a vezetéshez (amit akkor nem tudtam még), és a kamionos tapasztaltsága miatt nem lett tragédia abból ahogy bement elé... Azóta hosszú utakon nem hagyom, hogy vezessen, és hiába csak utazik is, ha én éhes vagyok, akkor belediktálok ételt. A város végére a TESCOba elmegy a csettegővel, de komoly utakra inkább elszakadok egy napra és elviszem, ha a vonat valamiért nem opció neki (pl túl sok átszállás, stb.) Szerencsére a majdnem baleset óta belátta, hogy már nem a régi, és hallgat a jó szóra is. ÉS szerencsére elmondhattam neki miután megérkeztünk, mert megérkeztünk, hogy nem volt nyerő a helyzet. (Azt meg külön hagyjuk is, hogy átült egy EURO5/6 mittomén milyen kis turbós csettegőbe, ami olyan erőtlen kis fordulaton, ő meg a rendes szívó motorokon szocializálódott, és nem is jól használja a motort, indulás után túl hamar felvált, ez is az egyik súlyosbító tényező volt amikor kikanyarodott a kamion elé, ami sokkal sokkal közelebb volt, mint ahogy ő felmérte. Én vezettem azt a kis gyösz kocsit, és rendesen megpörgetve nem balesetveszélyesen lomha, bár többet fogyaszt mint a szívó motoros 1.6-os suzuki...)
 
W

Wilson

Guest

Az acélnagypapa, akit nem engedtek indulni, mégis elcsaklizta a legkeményebb svéd bringaversenyt​


1614256863-temp-gjmbcm-20210225-815-543-90-zc.jpg

Gustaf Håkansson és az olimpiai bringás Sven Johansson tekernek a Sverigeloppeten 1951-ben. Johansson a versenyen nem indult, de nagy rajongója lett az Acélnagypapának.Fotó: Dagens Nyheter / Wikimedia Commons

Idén éppen 70 éve már annak, hogy Svédországban először megrendezték a Sverigeloppet nevű kerékpárversenyt, ahol a versenyzőknek az északi határon fekvő Haparandából egészen a déli határon található Ystadig kellett tekernie. Az 1764 kilométeres táv leírva is eléggé embert próbálónak hangzik, így nem meglepő, hogy a szervezők edzett, 40 év alatti férfiaknak hirdették meg, és az ezer beérkezett jelentkezőből mindössze ötvenet válogattak ki a versenyre.


Az elutasítottak között volt az akkor 66 éves Gustaf Håkansson is, akit túl öregnek és törékenynek találtak ahhoz, hogy indulhasson az elég keménynek ígérkező bringaversenyen. Az ősz szakállú Håkansson valóban nem nézett ki úgy, mint egy kerékpáros bajnok, de mégsem hagyta annyiban a dolgot, és a hivatalos rajt után nem sokkal maga is elindult.
Szűk egy héttel később pedig az egész mezőnyre 24 órát verve, defektes gumival is elsőként ért célba, nem sokkal később pedig már a svéd királlyal teázott.

Akkor is megyek, ha nem akarják​

A meglehetősen bizarr végkifejlet megértéséhez érdemes visszamenni egy kicsit az időben, egészen odáig, amikor a stockholmi Tidningen nevű újság és a manapság leginkább az erdészeti és kertészeti gépeiről ismert Husqvarna kitalálták, hogy életre hívják a verseny helyett inkább gigantikus reklámkampánynak tűnő Sverigeloppetet. A Husqvarna terve az volt, hogy minden versenyzőnek adnak egy vadiúj kétsebességes biciklit, ami aztán naponta feltűnik majd egy kisportolt úriember társaságában a lapok sportoldalain.
Ebbe a képletbe természetesen a legkevésbé sem illett bele egy ősz szakállú 66 éves férfi, úgyhogy nem volt meglepő, hogy Gustaf Håkansson nem ment át a rostán, és nem lett belőle hivatalos induló. Így aztán a versenyzőkkel ellentétben sem Haparandába szóló vonatjegyet, sem vadiúj Husqvarna biciklit nem kapott, de ez egyáltalán nem is zavarta őt. Az elutasítás után felpattant saját Kärnan bringájára, és vonatozás helyett durván 1600 kilométert tekert északra gantoftai otthonából, hogy ott lehessen a startvonalon. A versenyen persze ezután sem hagyták hivatalosan indulni, úgyhogy
a rajt reggelén megvárta, míg mindenki elindult, majd egy házi készítésű 0-s rajtszámmal a mellkasán maga is nyeregbe szállt, és elindult délre.
Håkansson rögtön az első napon fel is hívta magára a figyelmet, és másnap reggel az ugyancsak stockholmi Dagens Nyheter rögtön portrét közölt a 66 éves férfiről, melyből kiderült, hogy Håkansson egy visszavonult buszsofőr, aki hatéves korától fogva dolgozott, és feleségével, Mariával közösen tíz gyereket nevelt már fel.
A cikkben arról is szó esett, hogy mélyen vallásos, ám ezúttal otthon hagyta a Bibliáját, és csak a legszükségesebbeket vitte magával – egészen pontosan egy kabátot, egy vizesüveget, egy pumpát és egy foltozó készletet. Håkansson már az 1920-as évek óta bringázott hasonló körülmények között, 1927-ben az észak-svédországi hegyeket is meghódította a biciklijével, később pedig egészen Lappföldig tekert, hogy megnézze az éjféli napot. Feleségének állítólag azt mondta, hogy ahhoz, hogy lássa a világot, csak egy biciklire és két erős lábra van szüksége az embernek.


DPJcW6kW0AAmTd3


6 nap, 14 óra, 20 perc, 10 óra alvás​

A Dagens Nyheter cikkét imádták az emberek, az újság pedig még tovább ment, és megtette tudósítónak Håkanssont, mondván, hogy a többiek vele ellentétben úgyis alvásra pazarolják az idejüket éjszaka. Azt persze hozzá kell tenni, hogy ez volt a normális ügymenet, a hivatalos versenyszabályok szerint ugyanis a versenyzőknek minden este meg kellett állniuk egy-egy állomáson, ahonnan másnap reggel felfrissülve folytathatták az útjukat.
Az idős férfi ugyanakkor hivatalosan nem volt a verseny résztvevője, úgyhogy lényegében azt csinált amit akart. Így már az első napon 22 órát tekert, és a következő napokban sem vitte túlzásba a pihenést, ennek köszönhetően pedig hiába nem volt túl gyors, három nap alatt majdnem 200 kilométeres előnyre tett szert. Eközben pedig természetesen egyre népszerűbb is lett,
  • Superman svéd neve (Stålmannen) nyomán elkezdték Stålfarfarnak, vagyis Acélnagypapának hívni,
  • gyakran rendőrségi felvezetést kellett neki biztosítani, hogy kettéváljon előtte a nézők tengere,
  • és akármerre járt, egy rakás ember biztatta, vagy ajánlotta fel neki a segítségét – ez utóbbiról a Dagens Nyheternek azt írta, hogy soha nem érezte még ilyen jól magát, és képtelenség lenne elfáradni úgy, hogy mindenhonnan árad felé a kedvesség.
Håkanssont többször is próbálták megvizsgálni az útja során, Söderhamnban pedig végül vonakodva ugyan, de kötélnek is állt – mint az itt kiderült, remek fizikai állapotban volt. Az Acélnagypapa biciklijének egyik gumija kevesebb mint egy kilométerrel a cél előtt defektet kapott, de ezen a ponton a férfi úgy döntött, hogy nem áll neki foltozgatni, inkább eltolta a végállomásig a bringát, és csak előtte ült fel rá, hogy áttekerhessen a célon.
Ystadba végül egészen pontosan 6 nappal, 14 órával és 20 perccel az indulása után jutott el, amivel durván 24 órát vert mindenki másra. Célba érésekor rezesbandával fogadták, és aranyszéken hordozták körbe a városban, mire pedig a hivatalos versenyzők célba értek, már a svéd királlyal teázott. Håkansson aztán a következő években lényegében a Sverigeloppet kabalafigurája lett, többször is feltűnt a rajtnál, az országos ismertségéből pedig énekesi karriert kovácsolt magának.

A biciklizéssel sem hagyott fel, 1959-ben 74 évesen kerékpáron zarándokolt el Jeruzsálembe, és egészen 100 éves koráig nem is hagyott fel ezzel a hobbival. Gustaf Håkansson végül 101 évesen halt meg 1987-ben. A Sverigeloppetet 1964 után évtizedekig nem rendezték meg, 2017-ben viszont felélesztették, úgyhogy ha valaki szeretné kipróbálni, mit tekert végig Håkansson 66 évesen, az előtt még ott a lehetőség.



Telex