Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 530
16 475
113
Minap is két közveszélyes idős emberrel találkoztam az utakon. Egyikük jobbról előz a 80-as M0 -> M3 összekötőn, ahol 80-al megyek. Később megelőzőm. Gödöllőnél hajtok le... erre Ott van a holtteremből felbukkanva épp jobbról előz amikor hajtanék le, és egy másodperce nem vettem még észre a tükörben...

Megyek ki az áruhűzhoz a körforgalomba Budaörsön, épp sárgára vált amikor odaérek, kb 10 másopdpec múlva iszonyat dudálás hátulról... a kb 500m-el lemaradt öreg aki egyenletes 40-el jöt a szentendreitől végig, és csak azért nem tudtam rendesen megelőzni, mert egy kretén direkt beállt mellé, hogy feltartson... nos ő is utolért, és áthajtott a piroson be keretszbe a forgalomba...

60 de max 65 felett évenként alapos vizsgálat kéne. Apámat is láttam már csúnyát hibázni, amikor mellette ültem. Rossz a szeme, nem evett rendesen, hiába kérdeztem, hogy kér-e, mert én direkt megállítottam, hogy egyek, mert éheztem az egész napos munka után, ő nem kért, aztán meg nem volt utána alkalmas állapotban a vezetéshez (amit akkor nem tudtam még), és a kamionos tapasztaltsága miatt nem lett tragédia abból ahogy bement elé... Azóta hosszú utakon nem hagyom, hogy vezessen, és hiába csak utazik is, ha én éhes vagyok, akkor belediktálok ételt. A város végére a TESCOba elmegy a csettegővel, de komoly utakra inkább elszakadok egy napra és elviszem, ha a vonat valamiért nem opció neki (pl túl sok átszállás, stb.) Szerencsére a majdnem baleset óta belátta, hogy már nem a régi, és hallgat a jó szóra is. ÉS szerencsére elmondhattam neki miután megérkeztünk, mert megérkeztünk, hogy nem volt nyerő a helyzet. (Azt meg külön hagyjuk is, hogy átült egy EURO5/6 mittomén milyen kis turbós csettegőbe, ami olyan erőtlen kis fordulaton, ő meg a rendes szívó motorokon szocializálódott, és nem is jól használja a motort, indulás után túl hamar felvált, ez is az egyik súlyosbító tényező volt amikor kikanyarodott a kamion elé, ami sokkal sokkal közelebb volt, mint ahogy ő felmérte. Én vezettem azt a kis gyösz kocsit, és rendesen megpörgetve nem balesetveszélyesen lomha, bár többet fogyaszt mint a szívó motoros 1.6-os suzuki...)
Ismerős probléma volt nálunk is, pár éve cseréltek fateromék kocsit, (Nissan Micra 1L) győzködnöm kellett, hogy ne sajnálja az extra felárat az automata váltólra, mert terhet vesz le róla vezetés közben, és ő se a kis pörgetni való 3hengereshez szokott. Azóta ha autótéma van mindíg hálás, hogy hallgatott rám. Magabiztosabb az ilyen helyzetekben, met elég csak odalépni neki.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Ismerős probléma volt nálunk is, pár éve cseréltek fateromék kocsit, (Nissan Micra 1L) győzködnöm kellett, hogy ne sajnálja az extra felárat az automata váltólra, mert terhet vesz le róla vezetés közben, és ő se a kis pörgetni való 3hengereshez szokott. Azóta ha autótéma van mindíg hálás, hogy hallgatott rám. Magabiztosabb az ilyen helyzetekben, met elég csak odalépni neki.
Nekem is sokat segített az oktatáson belém vert rossz szokásokt levetkőzni Béla cimborám bölcsessége (meg a pörgős motorú olasz autó), hogy ne féljek megtekerni a motort. (pedig egész jó oktatóm volt, de diesel autóban tanultam vezetni)
Béla szlogenje: 3000 felett is ki van fizetve, nyomni kell amíg a pirosig nem ér a mutató! És nem csak mondja, teszi is!

(Béla autósport szerelmes, hobbi autószerelő (egy ideig megélhetési volt), szimulátor bajnok, gokart bajnok, stb...)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nálam ritkán megy 3000 fölé a fordulatszámmérő, szinte csak padlógázas gyorsításnál, amúgy dobja is az automata a következő fokozatot, autópályán 140-nél is 2800-at porog, pedig 1000-es turbó, mondjuk Suzuki inkább nyomatékra ment.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Nálam ritkán megy 3000 fölé a fordulatszámmérő, szinte csak padlógázas gyorsításnál, amúgy dobja is az automata a következő fokozatot, autópályán 140-nél is 2800-at porog, pedig 1000-es turbó, mondjuk Suzuki inkább nyomatékra ment.
Előzésnél nyomni kell, mert minél tovább tart, annál veszélyesebb. Az utazótempó más tészta. Meg az automata váltó is. Mondjuk nálam 130nál forog 3000-t 6osban ha jól emlékszem.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
5CLSMxO.jpg
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Mindezt úgy, hogy közben negyedmillióval kevesebben lettünk az utóbbi 10 évben, nagyon durva. Ennek egy nagyon jelentős része az agglomerációba költözés miatt van, amit meg a kurva magas lakás és albérlet árak okoznak.
A megoldás meg reménytelen. (nem, a P+R még sebtapasznak is kevés)