Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Ludwigshafen-ben lakik, Ludwigshafen-be járnak be melózni, G-Merci (általában 3000-es), Golf GTi, BMW-bōl minden, Audi (jobbára A5 vagy A7), stb.

Mannheim: Majd minden második kocsi valami 200+ lóerōs, városban lófrálnak. Ennyi SLS mercit egy rakáson még nem láttam. Bentley, Maserati, Aston Martin, Ferrari, Lambo rogyásig. Szoktam is örülni neki, amikor a városban lámpától lámpáig gyorsulnak 50-ig, vagy pirosba pögetik a motor - általában éjjel.

Nem értem ezt az autófétist. Bringa út mindenhol. Reggel a hídon állnak. Meló kb. 6km, átlag 17 perc. Villamossal 26 perctōl 44-ig minden volt.

én maradnék a 4 keréknél, abból is a dízelnél (a használat módja miatt), s megnyugtassalak, hiába 190 paci és 400 NM, ezt nem lehet bőgetni :)
viszont legalább adtam a bakancslistámnak, kék 3 éves A 4 kombi, belül full bézs bőr és nyílt pórusu fa berakás, tolótető és "S" line külső....
bevállalom, van némi autó fétisem, de csak a használhatóság határáig
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azért azt ne feledd el, hogy a dízel balhé egy tudatosan, vezetői jóváhagyással végzett meló volt, tehát a bukta után a részvények árfolyama a csalás miatt esett.... erre azért lehet perelni. Amennyiben a szitu úgy merült volna fel, hogy mondjuk tőzsdei okok miatt esik az árfolyam, a részvényes nem perelt volna. Így van jogalapja, s privát véleményem szerint igaza is van (mondom ezt úgy hogy VW-Audi fan vagyok)

A balhé után ~1 évvel jöttek a hírek, hogy a Mercedes és a BMW is benne volt nyakig a kakiban, de az amerikaiak célzottan a VW-re mentek rá (volt hír titokban embereken végzett közös kísérletekről is).
Sőt, az utólagos teszteken a japánokon kívül minden dízelgyártó bukott.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
A balhé után ~1 évvel jöttek a hírek, hogy a Mercedes és a BMW is benne volt nyakig a kakiban, de az amerikaiak célzottan a VW-re mentek rá (volt hír titokban embereken végzett közös kísérletekről is).
Sőt, az utólagos teszteken a japánokon kívül minden dízelgyártó bukott.

Az amcsiknál ott bas...ta le a biztosítékot az ügy, hogy a VW propagálta a tiszta dízelt, az ottani környezetvédelem meg nem találta..... DE! Azt azért ne feledje el senki sem, hogy a VW-nek az egyik legnagyobb darabszámú, 2l-es dízel blokkja volt a csaló szoftveres, míg a Merci és a BMW a presztízsmárka, az inkább sor vagy V 6-os dízel blokkokkel operált. Ezért nem hozták elő annyira az Audi-t sem, mert amcsik felé az Audi is inkább a V 6 vagy V 8 dízelekkel operált, az meg nem buktázott. Európai bukták a Merci és BMW-nél is inkább a sor 4-es blokkokhoz kötődtek.....
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez bizony az általános hozzáállás. Ha van kocsi, akkor mindenhova azzal megy, akinek van. Mert szerinte ez a kényelmes úgy, hogy akár 10-15 percig keres parkolóhelyet...

Ez mindössze 4 (négy) haverod hozzáállása amivel neked egyébként is az a legnagyobb gondod hogy miért nem ül fel a Nagy Szent Drótszamárra. Én részemről továbbra is azt mondom, aki nem bírja az urbanizációt, költözzön valami csöndesebb, nyugisabb vidékre, ne a többit térítgesse kéretlenül, hanem csináljon valami hasznosat, pl. csapoljon mocsarat, ültessen palántát.
 
M

molnibalage

Guest
Ez mindössze 4 (négy) haverod hozzáállása amivel neked egyébként is az a legnagyobb gondod hogy miért nem ül fel a Nagy Szent Drótszamárra. Én részemről továbbra is azt mondom, aki nem bírja az urbanizációt, költözzön valami csöndesebb, nyugisabb vidékre, ne a többit térítgesse kéretlenül, hanem csináljon valami hasznosat, pl. csapoljon mocsarat, ültessen palántát.
Ezek tényleg csak kiragadott példák. Csak valahogy a forgalmi adatok is ezt támasztják alá. A válság idején (2008-11) nem azért csökkent le az autóforgalom és a dugó a drámaian fővárosban, mert hirtelen mindenki visszaköltözött és ingázott tömegezve, hanem mert drága lett az autózás. 2013/14 óta meg szarabb a helyzet, mint volt. Dugó, dugó, dugó. Tehát akinek van és telik rá annak a seggéhez nőtt nagy többségében az autó.

Nekem esetleg még telne 20 éves használt kocsira, de minek? Azért, hogy az év 350 napján álljon...? Kb. akkor van rá szükség, ha brutálisan nagy dolgot kell venni, nem hozzák házhoz vagy, ha nyaralni megyek, de akkor sem mindig.

A kommented másik fele is ökörség. Mit érdekel engem, leszarom, nem térítgetek senki. Csak akkor az autómániások ne panaszkodjanak a dugók miatt meg, hogy ki miatt van - egyesek olyan faszságoakt írnak, hogy a bringasávok miatt - és miért nem adózik a bringás meg hasonló dumák után nyílik a nem létező bicska a zsebemben...

Most erre mit mondjon az ember...? [fejvakarás]
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Tudod ebben az a vicces, hogy a topicban gyakorlatilg egyedül te panaszkodsz a dugókra. lásd múltkor csepelrol nem lehet bejönni.

Bringasavok miatt max akkor lenne gond, ha össze vissza festegetik őket, ahogy egyesek anno akarták, nem minden hátsó szándék nélkül. Ez a hülye trend azonban megszűnt. Van egy csomó bringasáv, ott ahol van rá mód és lehetőség. Nem okoz gondot, mindenkinek jó.

Amúgy miért nem adózik a bringás ha közutakon közlekedik?
Miért nem sajátítja el ennek a szabályait kötelező jelleggel, amiről vizsgát is tesz?

Mert a felelősség az ugye nuku?
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Tudod ebben az a vicces, hogy a topicban gyakorlatilg egyedül te panaszkodsz a dugókra. lásd múltkor csepelrol nem lehet bejönni.
Nem én panaszkodtam, más panaszai értek el hozzám. Én bringával sem jártam arra kb.1 éve. Téged zavar az, hogy valaki tudatos? Megáll az ész...

Amúgy miért nem adózik a bringás ha közutakon közlekedik?
  • Talán nem fizetek ÁFÁ-t? Vagy SZJA-t?
  • Szerinted a kerékpárostól, az autóktól, kisteherautóktól, vagy a buszoktól és kamionoktól lesz nyomvályús az út? Szerinted egy kerékpár mekkora igénybevételt jelent az utaknak?
  • Közterületen ki foglal nagyobb parkolási területet úgy, hogy gyakrolatilag autókkal van telibaszva a város, hogy még a járdán sem fér egy a gyalogos.
  • A bringás pöfög ki COx, NOx és kromot vagy a motoros járművek? Ok, CO2 emisszióm van. Én mozgatok 90 kg-ot magamat és bringát nézve, de nem kormolok, az autó meg 1,2-2 tonna és belső égés űmotor.
Egyéb hülye kérdés mára?

Miért nem sajátítja el ennek a szabályait kötelező jelleggel, amiről vizsgát is tesz?
A régi nóta...
Majd, ha minden sofőr tisztában lesz a KRESZ-szel és alkalmazza is, akkor gyere kérlek ezzel a mantrával. Napi átlagban legalább egyszer lengetem a kezem, hogy "jobbkéz-szabály", menjél már, rád várok. Vagy ennyiszer nem adják meg nekem az elsőbbséget...

Mert a felelősség az ugye nuku?
Lásd fent, gyönyörűszép sztereotip komment. Oszt mégis valahogy bringásokat / motorosokat csapnak el és nem bringások másokat... Lásd pár napja a Bözse hídon...
A nem túl régen betett szentendrei videón is bringás csapott el több ember vagy autó?

Bocs, de az egész kommented az elejétől a végéig bőszítő vegytiszta trollkodás a javából.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Butuska panelek amiket szépen felmondtál a bringásnáci oldalakról, gratulálok.

Maradjunk annyiban hogy mindenki annyit kap a közösből, amit bele is rak. A vélt progresszió és (ön)tudatosság mértékétől függetlenül.
 
M

molnibalage

Guest
Butuska panelek amiket szépen felmondtál a bringásnáci oldalakról, gratulálok.

Maradjunk annyiban hogy mindenki annyit kap a közösből, amit bele is rak. A vélt progresszió és (ön)tudatosság mértékétől függetlenül.
  • Maradjunk annyiban, hogy egyetlen fia érvet sem hoztál.
  • A felső 10%-ban keresek és a környezettudatosan élek, CO2 és egyéb lábnyomom töredéke másnak.
  • (TAJ-t fizetem, cserébe szart sem kapok.)
Na ennyit a berakásról és kirakásról.
Megkérhetnélek, hogy mást fárassz?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
1. Sírva röhögős komment. Értem, a közös teherviselés és felelősségvallalas az nalad nem számít érvnek.

Az az értelmetlen butaság, hogy bezzeg az autók, viszont ‘érv’. Meg hogy bezzeg az autósok sem tudjak a KRESZ-t (vizsgán valahogy mégis átmennek) ugyhogy akkor nekem sem kell.

Bezzeg ez, bezzeg az. Hárítás, red herring, et tu.

Ezek a te ‘érveid’. Oldalakon lehetne sorolni az érvelési hibák tömkelegét amit elkövetsz.

2. A felső 10, amit annyira szeretsz hangoztatni, ühüm, albérletben elek, egy lakás önrészt nem tudok összehozni, egy autót sem tudnék megvenni. Egyebkent meg Gratula a tudatos ökofrendly életmódért, majd kapsz egy színes kötöttsapit meg egy karton szójatejet. Vagy nem tudom ennek az egesz kommentnek mi volt az érteleme.

3. Dehogynem, ha beteg leszel, ellátnak, táppénzt kapsz és nem rúghatnak ki. Nem fogsz se éhen, se betegen megdogleni.

Te alapvetően csak közterhet nem szeretsz fizetni, és arra gyártász elméleteket, hogy ezt igazold valahogy.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 010
113
Ludwigshafen-ben lakik, Ludwigshafen-be járnak be melózni, G-Merci (általában 3000-es), Golf GTi, BMW-bōl minden, Audi (jobbára A5 vagy A7), stb.

Mannheim: Majd minden második kocsi valami 200+ lóerōs, városban lófrálnak. Ennyi SLS mercit egy rakáson még nem láttam. Bentley, Maserati, Aston Martin, Ferrari, Lambo rogyásig. Szoktam is örülni neki, amikor a városban lámpától lámpáig gyorsulnak 50-ig, vagy pirosba pögetik a motor - általában éjjel.

Nem értem ezt az autófétist. Bringa út mindenhol. Reggel a hídon állnak. Meló kb. 6km, átlag 17 perc. Villamossal 26 perctōl 44-ig minden volt.
Hülyeséget mondtam. Nem SLS, hanem GTS, de ma megszámolgam: melóhely-belváros: 9GTS, vagy mannheim-i vagy ludwigshafen-i rendszám. Szóval van itt zseton (még akkor is, ha olyan 600EUR a lízing)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 903
113
Ez mindössze 4 (négy) haverod hozzáállása amivel neked egyébként is az a legnagyobb gondod hogy miért nem ül fel a Nagy Szent Drótszamárra. Én részemről továbbra is azt mondom, aki nem bírja az urbanizációt, költözzön valami csöndesebb, nyugisabb vidékre, ne a többit térítgesse kéretlenül, hanem csináljon valami hasznosat, pl. csapoljon mocsarat, ültessen palántát.
2 napja:
Kereszteződés. Öreglány bringával jön jobbról magasabb rendű úton, mögötte autó, autós előzni nem tud mert fasor van az elválasztónál. Én várok hogy a mami továbbmenjen vagy valami, nincs rajt index nem tudom mit akar, nagy ívben balra kanyarodnék. Velem szemben szintén beáll az autó. Az szintén balra menne nagy ívben. Biciklis leugrik a bicikliről a kereszteződés közepén , feje forog, nem megy sehova. Áll. Mivel fogalma sincs kinek van ilyenkor elsőbbsége zavartan elkezd kotorászni a táskájában. Ész megáll, forgalom megáll. Senki sehova kb 10 másodpercig. Ekkor a bringás mögött jövő autós el sompolyog, kikerüli a bringást. Az csak kotorász a táskában komótosan. Egymásra röhögünk kínunkban a szemköztivel, elengedem, óvatosan kikerüli, elmegy. Én is szűken balra fordulok. Tükörből látom bringás befordul oda ahonnan jöttem.

Két órával később megyek haza. Előttem bringás. A sáv közepén komótosan teker. Nem tudja mi az hogy jobbra tarts. Szemből dugó, özönlenek haza az ingázók Oberwartból. Előzni képtelenség. Mivel beállok a bringás tempójára mögöttem is dugó. Nem bírtam sokáig, talán 200 méter hosszan és kiüvöltöttem neki hogy takarodjon már félre a K anyjába.

Nincs bajom a biciklivel, én is szoktam néha tekerni, pl ma is egy tízest a gyerekekkel. De a kis f....m, csak úgy engedném ki a forgalomba hogy kresz vizsga, nem nagy pénz, talán 30000 (?), biztosítás ha nekem jön vagy miatta van baleset, pl elüt egy gyalogost, nekimegy az autónak stb, na meg műszaki vizsga a bringára. Mert vagy van fék vagy nincs, lámpa luxus, ha van is csak pislákol, vagy épp villog és elvakít, prizma a keréken, pedálon, fényvisszaverős gumi, stb. Ja meg pia nuku. Ha nekem autósnak ezeket mind be kell tartanom akkor a bringásnak miért nem?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Ideje volt már, annyi meg annyi éve beszélnek már róla.
Bemutatkozik az új magyar gyártású IC+ kocsi
TIZENNYOLC ÉV UTÁN FELTÁMADT A MAGYAR VASÚTGYÁRTÁS
A szakmai napon Csépke András a MÁV Start Zrt. vezérigazgatója egy kisfilmben ismertette az IC+ kocsi szakmai paramétereit. Mint elöljáróban elmondta, elmúlt két évtized egyik fontos állomása volt az alacsonypadlós motorvonatok megjelenése, ugyanakkor véleménye szerint az igazi mérföldkövet a hazai vasúti járműgyártás feltámasztása jelentette, mintegy 18 éves kihagyás után. Mint hozzátette, bár maga a projekt 2011-ben indult, annak előkészületei már 2008-ban megkezdődtek, és mára egész járműcsaláddá fejlődött.


https://pestisracok.hu/csaladbarat-vasut-bemutatkozik-az-uj-magyar-gyartasu-ic-kocsi-fotoriport/

Erre reflektál az alábbi cikk:
https://kozlekedotomeg.blog.hu/2018/09/18/tarolovaganyokon_rohadnak_a_legjobb_vasuti_kocsik

Kell-e, pláne ilyen "áron" állami "vasútgyártással" foglalkozni, mikor az a meglévő állomány kárára válik?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Múltkor hülyegyerek nagyforgalmú kereszteződés kellős közepén grasszált, aztán egyszer csak bevágott középre (út közepén kell menni, pláne ha 2 x 2 sávos) valami régi Opel elé. Bringa hátsó kereke szarrátört persze de alaposan megtörte a lökhárítót is. Baja nem lett szerencsére senkinek, bár a hülyegyereket majdnem szénné verték utána. Típustól függően 100-500 ezres kár kapásból, új kocsiknak ott van általában a biztonsági szenzorai is (radar meg a jóég tudja mi), az simán triplázza ezeket.

Haverom még egyetemen nyomatta a nagy hipszter életérzést, valami régi bringával suhant az utcán, persze a járdán. Hopp kapualjból öreg néne előlép, és hát nem jó neki ha 20-25 km/h-val ütközik egy fémvázra rakott 60-80 kilóval. Öreg néne kórházba kerül, feljelentés - ilyen korban simán meg is halhatnak combcsontörés szövődményeiben. Relatív, hogy az ütközési táplálékláncban ki hol helyezkedik el, bicajjal ugyanúgy lehet súlyos személyi sérüléseket okozni a kisebbeknek vagy akár másik biciklisnek.

Ezért kellene kötelezően a KRESZ, meg minimum valami alacsony összegű felelősségbiztosítás oda is. Mellesleg az illetőnek is érdeke, mert baromi könnyű milliós kárt okozni közúti forgalomban, pláne ha eleve fogalmad sincs hogy milyen főbb szabályok (pl. elsőbbségiek) vannak. És lehet pislogni, amikor beperelnek kártérítésre, lévén biztosításod ügye sehol se volt.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 010
113
2 napja:
Nincs bajom a biciklivel, én is szoktam néha tekerni, pl ma is egy tízest a gyerekekkel. De a kis f....m, csak úgy engedném ki a forgalomba hogy kresz vizsga, nem nagy pénz, talán 30000 (?), biztosítás ha nekem jön vagy miatta van baleset, pl elüt egy gyalogost, nekimegy az autónak stb, na meg műszaki vizsga a bringára. Mert vagy van fék vagy nincs, lámpa luxus, ha van is csak pislákol, vagy épp villog és elvakít, prizma a keréken, pedálon, fényvisszaverős gumi, stb. Ja meg pia nuku. Ha nekem autósnak ezeket mind be kell tartanom akkor a bringásnak miért nem?

Ezzel egyet is értek. Ebből a szempontból a germánok valamennyivel előrébb vannak. Kötsz egy személyes felelősség biztosítást (családi, kettő évre kb. 85 EUR), ebben benne van minden általam elkövethető faszság 100000EUR-ig, kivéve persze a szándékosságot. Teszem azt, Gipsz Jakab-ot elsodrom, mert az utolsó pillanatben kilép elém, mert a fején a pilótafelszerelés, nyom egy seggest, összetörik az 500 eurós fülhallgatója meg az ájfon, akkor ha én voltam a hunyó a pólcáj szerint, akkor erre fizet a biztosító, ha kizárható a szándékosság.Ha a bringám nem felelő, akkor is ugrik - vagyis ilyen miatt bukni nettó faszság. Ellenben ma benne volt az újságban, hogy a rendőrök elkezdik nemsokára a bringások ellenőrzését. Felállítottak a városban 10 helyet, ahová elviheted a bringádat és átnézik, illetve nevetséges áron vehetsz lámpát, ha valami tesztet meg hibátlanul kitöltesz, akkor kapsz egy csomagot ajándékba (kukásmellény, lámpa, csengő, biztonsági okosságok). Ez 2 hétig lesz, utána viszont jön a jó vastagon fogó ceruza.

Munkahelyen ugyanez. Ha céges bringával jársz, arra kétévente "műszaki". Te nem javíthatod, ha valami van, akkor elhozol egy pótbiciklit. A céges bringával hazamehetsz - egyedi bicikli, az elektromossal nem mehetsz ki. Ha bringával szabálytalankodsz az üzem területén belül és elkaptak, akkor kapsz egy figyelmeztetést. A második esetet lejelentik a felettesednek. Mivel ez biztonsági kihágás, ez felmegy a legfelső szintre, mivel az igazgatótanács egyik tagja kötelezően a biztonsági felelős. Utána felmegy a főnököd egy fejmosásra, neked meg az éves prémiumod lefeleződik... (ez mínusz 5000-től kezdve mínusz 30000 is lehet). Bent van 4 főútvonal, a többi mind jobbkezes kereszteződés. Ha külsősként csinálod, akkor az első eset 50EUR a második pedig kitiltás. Szóval, ha megyek bringával, akkor a jobbkezes kereszteződésben mindenki megáll. A biztonságiak majd összes kocsijában ott a kamera meg traffipax. Sisak nélkül be sem mehetsz, otthagyod a bringát a parkolóban és felszállsz a belső buszra.

Ugyanez szintén van a kutyára. Ismerősöm elé kiment egy pórázon vezetett kutya - a gazdi ezerrel szelfizett a Rajna-hídon, a srác nyomott arcost az útra - mínusz 3 fog. Persze az átlag betegbiztosítás fogakra nem terjed ki, de mivel a csajnak volt kutyára is felelősség-biztosítása, a biztosító fizetett.

OFF

Nekem van:
- egy családi felelősség-biztosítás
- lakás + beleértve a biciklik
- családi betegbiztosítás
- baleseti biztosítás nekem, mint állandóan úton lévő
- cégnél egy általános + kiterjesztett: sugárzás(röntgen plusz nukleáris, plusz izotóp), mérgező gázok, robbanás, égés, sav, lúg, zuhanás
- 12 euró/hónap jogbiztosítás (munkahely, polgári jog + bérleti jog - az autó nem érdekel, mert nincs és nem is szándékozom. Ha kell, akkor bérelek, full casco)

Amin még gondolkodom, az a munkaképtelenségi biztosítás. Ha munkaképtelenné válsz (a betegbiztosítás csak 20 napig fizet), akkor ez a biztosítás fizet (egy általad megadott összeget, ennek megfelelően számítódik a havi díj, persze legyél észnél és tegyél meg mindent, hogy ne következzen be a baleset....).
Persze, ezt összeadod, ez havi 130, persze, a betegbiztosítás meg 400, de az járuléknak számolódik, az adóhivatal automatikusan figyelembe veszi. Így bármi van, védve vagy. Ha összeszámolom, hogy a teljes-teljes ilyen kiadást, akkor ez lesz tokkal-vonóval 600EUR/hó, ebből 400EUR járulék. Ez kettőnkre 600EUR. Otthon csak a TB-re fizettem egyedül kb. 700EUR-t, plusz amit a feleségem fizetett, plusz a többi.

Magasabb itteni fizetésből kevesebbet levonva, ezekkel a szolgáltatásokkal jóval magasabb értéket kapok, mint odahaza fizettem a TB-ért. Erről ennyit. Ezt aztán lehet magyarázni innen, onnan, ez tény. Szidom a teuton-bandát, de ezt tényleg jól csinálják.
 
M

molnibalage

Guest
Múltkor hülyegyerek nagyforgalmú kereszteződés kellős közepén grasszált, aztán egyszer csak bevágott középre (út közepén kell menni, pláne ha 2 x 2 sávos) valami régi Opel elé. Bringa hátsó kereke szarrátört persze de alaposan megtörte a lökhárítót is. Baja nem lett szerencsére senkinek, bár a hülyegyereket majdnem szénné verték utána. Típustól függően 100-500 ezres kár kapásból, új kocsiknak ott van általában a biztonsági szenzorai is (radar meg a jóég tudja mi), az simán triplázza ezeket.

Haverom még egyetemen nyomatta a nagy hipszter életérzést, valami régi bringával suhant az utcán, persze a járdán. Hopp kapualjból öreg néne előlép, és hát nem jó neki ha 20-25 km/h-val ütközik egy fémvázra rakott 60-80 kilóval. Öreg néne kórházba kerül, feljelentés - ilyen korban simán meg is halhatnak combcsontörés szövődményeiben. Relatív, hogy az ütközési táplálékláncban ki hol helyezkedik el, bicajjal ugyanúgy lehet súlyos személyi sérüléseket okozni a kisebbeknek vagy akár másik biciklisnek.

Ezért kellene kötelezően a KRESZ, meg minimum valami alacsony összegű felelősségbiztosítás oda is. Mellesleg az illetőnek is érdeke, mert baromi könnyű milliós kárt okozni közúti forgalomban, pláne ha eleve fogalmad sincs hogy milyen főbb szabályok (pl. elsőbbségiek) vannak. És lehet pislogni, amikor beperelnek kártérítésre, lévén biztosításod ügye sehol se volt.
Egyet is értek a végével.
De az elejével mit kezdjek? Most akkor soroljam az ostoba, felelőtlen baromarc vezetőket, akiket nap mint nap látok? A Bözse hídon sem bringás csapta el a motorost, aki meghalt...
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Egyet is értek a végével.
De az elejével mit kezdjek? Most akkor soroljam az ostoba, felelőtlen baromarc vezetőket, akiket nap mint nap látok? A Bözse hídon sem bringás csapta el a motorost, aki meghalt...
..Ez igaz is......gyere ki nézd meg mi megy Hollandiába....ott a kerékpáros az isten....hihetetlen mennyire leszarják az autóst....Megférnek egymás mellett és kész mind a két csoportnak engedni kell.
Pl...Szegeden sokkal több a gyökér autós és sokkal több a gyökér kerékpáros...miért azért ,mert jobban siet a kerékpáros és az autós is.
itthon Makón meg nem siet sem az autós sem a kerékpáros ...sokkal kevesebb a konfliktus.
Évi 80-90000 km vezetek.....Makón kerékpározok sokat de ha megyek Szegedre akkor csak a kocsi...Szegeden nem sok dugó van ott azért nincs akkora létjogosultsága
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Baromarcok mindenütt vannak, shit happens. Ez statisztikai tény, aki forgalomban részt vesz, nagy eséllyel előbb utóbb balesetet szenved. Viszont nem mindegy hogy milyen rendszerességgel, és milyen következményekkel. Ezen lehet segíteni oktatással - vagy éppen súlyosabb helyzetet létrehozni annak a hiányával.

Nem mellesleg a mentalitásnak se ártana ha lenne valami jele annak, hogy a forgalomban részt venni ilyen felelősségteljes dolog, nem egy ilyen jól kibaszom magam az útra anarchistáskodni (ő fog szarul kijönni belőle, nem védi semmi).

A bicikli (és részben a motor) meg eleve egy olyan műfaj, ahol sokkal nagyobb a rizikó balesetre. A biciklis jellemzően full vak egy autóshoz képest, egyszerűen nincsenek meg a biztonságos közlekedéshez szükséges segédeszközei, pl. úgy mint a legegyszerűbb tükör. Ehhez is kell méretezni a használatát. Egyszerűen van olyan út, ahol messze az átlagos kerékpáros képességeit meghaladó közlekedési helyzetek vannak.

A motorost egyébként sajnálom, de valahányszor őket látom az úton mindig az jut eszembe, hogy náluk előbb utóbb lecsap a kaszás, egyszerűen az óriási teljesítmény, alacsony védelem faktor miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7