Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Mi a baj a hidrogénhajtással?

Az arányokon lehet talán vitatkozni, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy hosszabb próbalehetőség után a többség a hidrogénhajtású autót választaná az tisztán elektromossal szemben. Hozzá kell tenni, bizonyos feltételek teljesülése esetén. Ilyen feltétel, hogy hasonlóan sűrű a töltőhálózat álljon rendelkezésre, és valaki átvállalja az üzemanyagköltségeket. Azonban azoknál, akiknél ezek teljesültek, és a két különböző hajtásmódot több héten át tesztelhették, egyértelműen a hidrogénes autó volt a nyerő.

37985185_ca134d3210f25a505019a758eae8c444_wm.jpg
Ez a villanyautónál is megtörténik a rezsicsökkentett árammal otthon töltésnél és ugyebár nem kell a jövedéki adót sem fizetni, pedig az áram motor hajtóanyag...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 848
57 824
113
Mi a baj a hidrogénhajtással?

Az arányokon lehet talán vitatkozni, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy hosszabb próbalehetőség után a többség a hidrogénhajtású autót választaná az tisztán elektromossal szemben. Hozzá kell tenni, bizonyos feltételek teljesülése esetén. Ilyen feltétel, hogy hasonlóan sűrű a töltőhálózat álljon rendelkezésre, és valaki átvállalja az üzemanyagköltségeket. Azonban azoknál, akiknél ezek teljesültek, és a két különböző hajtásmódot több héten át tesztelhették, egyértelműen a hidrogénes autó volt a nyerő.

37985185_ca134d3210f25a505019a758eae8c444_wm.jpg


Ez egy nagyon jó cikk. Ilyenek vannak benne:
"Az arányokon lehet talán vitatkozni, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy hosszabb próbalehetőség után a többség a hidrogénhajtású autót választaná az tisztán elektromossal szemben. Hozzá kell tenni, bizonyos feltételek teljesülése esetén. Ilyen feltétel, hogy hasonlóan sűrű a töltőhálózat álljon rendelkezésre, és valaki átvállalja az üzemanyagköltségeket. "

Perzse.... Ha a benzines kocsimnál átvállalja valaki az üzemanyag költséget, ki se szálok belőle :D
Szóval nem nagy ténymegállapítás, hogyha ingyen van az üzemanyag akkor kell az autó....


"Csakhogy magával a hidrogénnel is akad egy kis probléma. Nem olyan olcsó ugyanis. Jelenleg 10 euró, azaz körülbelül 3600 forint egy kiló hidrogén ára a töltőhelyeken. Ezzel körülbelül 100 kilométert képes megtenni egy üzemanyagcellás autó, ami a jelenlegi benzinárakat figyelembe véve (430 Ft/liter) körülbelül 8 literes fogyasztás költségének felel meg. Igaz, károsanyag-kibocsátás nélkül."

15+ éves szívó benzin Toyotám olcsóbban megy 100 km-t ezek szerint....

"
De, ha már itt tartunk, érdemes talán megnézni azt is, honnan jön a hidrogén. Ideális esetben elektromos vízbontással állítják elő, méghozzá megújuló energiaforrásból (víz, levegő, nap) származó árammal. Ebben az esetben a hidrogén és az üzemanyagcellás autó teljesen tisztának minősül. Azonban az igazság az, hogy jelenleg a hidrogén 95 százalékát földgázból állítják elő, és mivel a földgáz, mint vegyület szenet is tartalmaz, ezért a hidrogén gyártása során szén-dioxid is keletkezik."

Ez így rendkívül környezet barát.....


"Energetikai szempontból egy kilogramm hidrogén előállításához körülbelül 40-50 kWh energiát kell befektetni, és mintegy 3-5 kWh-t emészt fel az összesűrítése 700 bárra. Ez lehet, ijesztően hangzik, de ne felejtsük el, hogy egy kiló hidrogén energiatartalma 33 kWh. Ez azt jelenti, hogy a hatásfok, vagyis befektetett és a nyert energia aránya valahol 60 és 75 százalék közötti. Az elektromos autókkal összehasonlítva azonban nem szabad elfelejteni, hogy az elektromos áram is csak akkor tiszta, ha megújuló energiaforrásból származik. A ma még nagy számban alkalmazott hagyományos hőerőművekben azonban az áram előállításának hatásfoka 40-55 százalék (szén, olaj: 35-40 %, gáz: 50-55 %), vagyis 1 kWh áram előállítása közel 2 kWh energia befektetésébe kerül. (Ezért váltak be a fosszilis üzemanyagok, azoknál a hatásfok ugyanis a 90 százalékot is meghaladhatja, vagyis például 100 kWh energiatartalmú üzemanyag előállításához csak pár kWh energiát kell befektetnünk.)"

Ez alapján meg végkép k*rva jó buli az E autó meg a hidrogén.
Így kell zöldbalf*sz módon környezet védelmet csinálni. :mad:
 
M

molnibalage

Guest

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
365
637
93
Jogsi nélkül 150-nel vezet és balesetet okoz és pénzbüntetés...
Esetleg megvárjátok, amíg megöl valakit?
Beszarok...
Jó, hogy nem hivatkozott arra, hogy egy filmben is ha üldözik a rendőrök, akkor a reflex, hogy a gázra lép. Nem sok kellett, hogy valakit megöljön, mert üldözés közben már 190-el ment.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Jogsi nélkül 150-nel vezet és balesetet okoz és pénzbüntetés...
Esetleg megvárjátok, amíg megöl valakit?
Beszarok...
Nem nagyon értem a rendszert, de tényleg. Ha nem audiba rongyol bele hanem egy fiat seicentoba akkor lehet hogy a másik már halott...
Szerintem a sebességtúllépés egy bizonyos mértéken túl simán lehetne bűncselekmény. Olyan van hogy 50 helyet 55-el megyünk, de 90 helyet a 150 nem lehet véletlen.
Kurva anyját.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Nem nagyon értem a rendszert, de tényleg. Ha nem audiba rongyol bele hanem egy fiat seicentoba akkor lehet hogy a másik már halott...
Szerintem a sebességtúllépés egy bizonyos mértéken túl simán lehetne bűncselekmény. Olyan van hogy 50 helyet 55-el megyünk, de 90 helyet a 150 nem lehet véletlen.
Kurva anyját.
Ez annyira így van, hogy a németeknél már üzemszerűen dobálnak érte börtönt. Pont ezzel az indokkal.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 208
113
E1ONbkzXsAI3Or7


Ha valakinek esetleg nincs meg, a Tesla nem fogad el többet bitcoint mert az áramot fogyaszt.
.

Vajon hány milliárd $-t nyert Musk --a háttérben-- a Bitcoin árfolyam-rángatásán?


U.I.: Világmegváltó "Nem-Párhuzamosunk" kb. ebből/ilyenekből/így finanszírozza hazafias(USA) Tavasz-építő munkálatait.
Szerintem egy fiatalító átműtés után Szépség-királynő lesz, hiszen mi az első neki: "Világ-Béke!"
.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 192
10 724
113
Sokat romlott a vezetési kultúra hazánkban az elmúlt pár évben. Ugyanakkor kezdőként sok olyan szituáció lehet veszélyes neked amit rutinoson már megfelelően kezelsz. Figyeled a tükröket, használod a fékpedált ha esetleg behúzódik eléd valaki. Soha, soha ne akarj példát statuálni. Az út nem csatatér.
Anno a kresz oktatáson javasolták, hogy a lányok ne tegyék ki a T betűt, mert direkt hajtanak rájuk. 1988-ban....
 
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi and enzo

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 760
28 657
113
Vajon hány milliárd $-t nyert Musk --a háttérben-- a Bitcoin árfolyam-rángatásán?
Biztos vagyok benne, hogy igazából szándékos árfolyammanipuláció van a háttérben. Valszeg volt egy nagyobb adag BTC Musknál amit a hype alatt eladott és most gyorsan rottyant egyet az árfolyamon vagy azért mert neki már mindegy vagy azért mert be akar vásárolni. Jobb helyeken már rég szénné bírságolták volna, de úgy tűnik túlságosan érinthetetlen
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 208
113
Biztos vagyok benne, hogy igazából szándékos árfolyammanipuláció van a háttérben. Valszeg volt egy nagyobb adag BTC Musknál amit a hype alatt eladott és most gyorsan rottyant egyet az árfolyamon vagy azért mert neki már mindegy vagy azért mert be akar vásárolni. Jobb helyeken már rég szénné bírságolták volna, de úgy tűnik túlságosan érinthetetlen

Aki civil pénzből építi a katonáknak tízezer+ műholddal az egész világra és a világűrre is kiterjedő online kommunikációs hálózatot, annak sok mindent elnéznek!

Musk a technológiai "Soros György-e", Soros, akinek bennfentes tőzsdei információkkal adják a piszkos munkához a milliárdokat, így nem kell elszámolni vele az "akadékoskodó" Kongresszus felé.

Musk mega civil pénzeket "csatornázza be" a StarLink-be, ami konfliktus esetén azonnal és korlátlanul a katonák rendelkezésére áll!
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and fip7