Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Kellett ez, mint üveges tótnak a hanyatt esés.
Azért ez a kishaszon a beépített inverterekkel vidéken, terepen munkákhoz 220-as tápot adva elég király cucc! Nem kell pl. az aggregátot cipelni, több hasznosabb teher fér el a platón.

Én elég pozitív fogadtatást láttam a neten ezzel a kocsival kapcsolatban, és nem csak a villany-őrültektől, hanem egyszerű melósok is azt írták, hogy ha hozza a számokat, amiket ígérnek, akkor praktikus lesz.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Mindenre lehet pozitív fogadtatást találni; akárcsak piacot is lehet neki találni.
Azért 370 km illetve az 500 km elméleti hatótáv USA viszonylatban nem valami sok. Személyautóhoz képest, ahol beingázol a fix lakás és a fix munkahely között, legtöbb esetben városi környezetben elfogadható )legalábbis hazai viszonylatban). De egy ilyen jellegű autónál, ahol lehet, hogy el kell menni a 100 valahány km-es távra a melóba, lehet, hogy közbejön valami, el kell menni még anyagért, boltba meg még bele eshet pár plusz ottani viszonylatban rövidebb út és akkor már necces, hogy töltés nélkül hazaérsz. És ez még valószínűleg üresen számolva. Telepakolva pár mázsa szerszámmal, vagy vontatva valamit, mekkora hatótávcsökkenést eredményezhet?

Azért nekem szimpatikusabb dolog, főleg hazai szemmel, hogy valami egyszerűbb pickup, és feldobva rá egy agregátor -ha már kell, mikor csomó minden benzines, de ha elektromos, akkor is akkus.

Az ára viszont valóban elég jónak tűnik a 40 ezres indulóval. Egy 100+ mi-t futó F-150-es (felszereltségi szintet nem összehasonlítva) 30 ezer $ körül van.
 
M

molnibalage

Guest
Most vettem egy ultrafrankó Giant bringát SZÉP kártyára, full alumínium, úgy megy mint az isten.
Körbe is fogom tekerni vele Budapestet.
Mármint a városhatáron végighaladva.
Ezt én is terveztem nénány éve két napban, de mikor láttam milyen útvonaltervezés kell hozzá inkább letettem róla. Meg az M0 híd le is volt zárva...
 
T

Törölt tag 008

Guest
M

molnibalage

Guest
Pedig elég könnyen össze lehet hozni most már. Egy nap alatt fogom megcsinálni.
Háááááááááát....
Tempósan tekerve is 20 km/h átlag alig hozható össze Bp-n a lámpák miatt, a külvárosban is csak hosszú egyenes szakaszokkal jön ki nekem a 22. A sok irányváltás miatt ott sem jobb ennél az átlag.
A telje táv emlékeim szerint bőven 150 km felett van.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 435
63 776
113
Háááááááááát....
Tempósan tekerve is 20 km/h átlag alig hozható össze Bp-n a lámpák miatt, a külvárosban is csak hosszú egyenes szakaszokkal jön ki nekem a 22. A sok irányváltás miatt ott sem jobb ennél az átlag.
A telje táv emlékeim szerint bőven 150 km felett van.
Sokat kell tekerni. Hajnalban kell kezdeni, éjfélre kell hazaérni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
Most vettem egy ultrafrankó Giant bringát SZÉP kártyára, full alumínium, úgy megy mint az isten.
Körbe is fogom tekerni vele Budapestet.
Mármint a városhatáron végighaladva.

Ezt én is terveztem nénány éve két napban, de mikor láttam milyen útvonaltervezés kell hozzá inkább letettem róla. Meg az M0 híd le is volt zárva...
'Oszt minek? Megnézitek a város szélén lerakott sittet, düledező épületeket miközben azon idegeskedtek, hogy melyik elmebeteg teherautós akar kivasalni benneteket?
Menjetek fel Normafára, Budaörs fölé a Kopárra, ha távolság is kell, akkor Meszes-hegy, Teve-szikla, Pilisszentlászlón keresztül Visegrád, Rám szakadék, Csóványos, Nagy-Hideg hegy. Mindegyik könnyen járható út, a környéke nagyrészt aszfalton, zúzott kövön elérhető. Ha a bringa alkalmas rá, akkor meg az erdőben is érdemes felfedezgetni az ösvényeket.
 
M

molnibalage

Guest
'Oszt minek? Megnézitek a város szélén lerakott sittet, düledező épületeket miközben azon idegeskedtek, hogy melyik elmebeteg teherautós akar kivasalni benneteket?
Menjetek fel Normafára, Budaörs fölé a Kopárra, ha távolság is kell, akkor Meszes-hegy, Teve-szikla, Pilisszentlászlón keresztül Visegrád, Rám szakadék, Csóványos, Nagy-Hideg hegy. Mindegyik könnyen járható út, a környéke nagyrészt aszfalton, zúzott kövön elérhető. Ha a bringa alkalmas rá, akkor meg az erdőben is érdemes felfedezgetni az ösvényeket.
Kb. ezért tettem le róla.
Régen rendszeresen tekertem fel Normafára, de a korral fogy a lendület. Tavaly volt az első év, amikor egyszer sem mentem fel.
Régen volt, hogy egy héten háromszor.

Azt mondat, idén az első melegebb napom felmegyek, amikor kora este már nincs hideg.
Nem hittem volna, hogy május végéig 0 alkalmas nap lesz.
Vicc, hogy ma is pulóver + kabátban mentem sétálni.
Május végén.

Emberemlékezet óta nem volt ilyen fostaliga tavasz.
 
  • Tetszik
Reactions: papi

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 435
63 776
113
Oszt minek? Megnézitek a város szélén lerakott sittet, düledező épületeket miközben azon idegeskedtek, hogy melyik elmebeteg teherautós akar kivasalni benneteket?
Két dolog: a város széli sitt egyátalán nem hat meg, nekem a telkeim vannak körbebástyázva velük.
A kerékpár és dűlőutakon meg kevés a teherautós.
A Himalája is a tetejéig nem más, csak rideg kő, jég, meg életveszély.
Az eredmény a lényeg. Bakkancslista, vagy mi.

A Normafa az olyan snassz.

Jut eszembe, tök szép környékeken tekertem a XVI. kerület szélein. Semmi sitt, meg romhalmaz.
 
M

molnibalage

Guest
Hááááááááááát...
Ebben hegymászás is van rendesen...
Ez 143 km. :)

P6LEyoy.png


Az alternatív változata lehet az, hogy Hűvösvölgyből kijössz, Pálvölgy felé és úgy irány Békásmegyer. Az még szerintem ennél is hosszabb, de talán kevesebb szintemelkedés.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Azért ez a kishaszon a beépített inverterekkel vidéken, terepen munkákhoz 220-as tápot adva elég király cucc! Nem kell pl. az aggregátot cipelni, több hasznosabb teher fér el a platón.

Én elég pozitív fogadtatást láttam a neten ezzel a kocsival kapcsolatban, és nem csak a villany-őrültektől, hanem egyszerű melósok is azt írták, hogy ha hozza a számokat, amiket ígérnek, akkor praktikus lesz.

Az előző generációs F150-esben is volt már Aggregátor üzemmód...


Ez is szabályosan közlekedett ha belehalt.


+egy újabb jól karbantartott német pjémium.