Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Ezt csak azért teszem ide, mert szép :)
2021-Alfa-Romeo-Giulia-GTA-006-2160-scaled.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Nagy energiasűrűség, hosszú élettartam (10-15 év, 10 000 ciklus), gyors töltés (10-20 perc)
Mi kell még? ;)
Még mindig nem esik le a többségnek, hogy az akksi szinte csak a legkisebb problémája a villanyautózásnak.

10-20 perces töltés 80 kWh nagyságrendben 80% hatásfok mellett az 300-600 kW.
Hát, hogy mi kell még ehhez? Hát, k*rva sok minden...

Amúgy amióta van Netem otthon (2004 dec) kb. 6 havonta jön egy csodakksis hír. Volt már papír alapú könnyű akksi, folyadékos, ami cserélhető lenne és elektrolitot vagy mit tankolnál. És mi a realitás. Az a pimpelt Li-ion akksi van tömegesen gyártva és arra építenek gigafactory-t, ami 20+ éves alaptechnológia.

Ez a realitás. Nem az ilyen hírek.
Majd, ha ott lesz tömegesen termékben, majd akkor térjünk vissza erre.
Meg arra is, hogy akkor ezek eltakarítása hogyan fog történni, mi a tűzvédelme és az, hogy mennyibe kerül....
Egy technológia használhatóságot nem csak a technológiai paraméter határozza meg.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 718
10 656
113
Még mindig nem esik le a többségnek, hogy az akksi szinte csak a legkisebb problémája a villanyautózásnak.

10-20 perces töltés 80 kWh nagyságrendben 80% hatásfok mellett az 300-600 kW.
Hát, hogy mi kell még ehhez? Hát, k*rva sok minden...

Amúgy amióta van Netem otthon (2004 dec) kb. 6 havonta jön egy csodakksis hír. Volt már papír alapú könnyű akksi, folyadékos, ami cserélhető lenne és elektrolitot vagy mit tankolnál. És mi a realitás. Az a pimpelt Li-ion akksi van tömegesen gyártva és arra építenek gigafactory-t, ami 20+ éves alaptechnológia.

Ez a realitás. Nem az ilyen hírek.
Majd, ha ott lesz tömegesen termékben, majd akkor térjünk vissza erre.
Meg arra is, hogy akkor ezek eltakarítása hogyan fog történni, mi a tűzvédelme és az, hogy mennyibe kerül....
Egy technológia használhatóságot nem csak a technológiai paraméter határozza meg.
Nem kell aggódni, az időjárásfüggő megújulókat majd jól kiegészíti a tankolásfüggő csúcsfogyasztás este. :cool:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 416
20 588
113

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Jut eszembe pár éve láttam egy startup videót arról, hogy sűrített levegővel milyen jól lehet hosszútávon energiát tárolni, .... abból mi is lett?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Jut eszembe pár éve láttam egy startup videót arról, hogy sűrített levegővel milyen jól lehet hosszútávon energiát tárolni, .... abból mi is lett?
Az is jó nagy marhaság. Már leve az, hogy sűríted a levegőt és aztán lehűl és kinyeréskor meg melegíteni kell iszonyatos hatásfok romlást jelent.
De hát olyan világban, ahol vasúti kocsikkal, vagy darus beton tömb emelgetésekkel hakniznak és a természettudományos analfabéta ezeket elhiszi, mert a kWh fogalma számára megugorhatatlan 3 év fizika után is....?

Erről beszélek.

És ezt egyesek képesek komolyan venni.
Hogy ez a jövő.
Hogy a legnagyobb CO2 lábnyomot termelő betontömbök precíziós emelgetése majd akku lesz.

1x1x1 méteres beton töbg legyem kb. 2,5 tonna.
Ezt 100 méterre felemelve 2,4525 MJ energia.
Ez kemény 0.68 kWh.

Ha a rendszer hatásfoka csak 74%, mint ez tározó erőműé, akkor kb. 0.5 kWh.
100 méter.
2,5 tonnás tömb.

A tárolási igények meg a GWh nagyságrendben vannak...
Ennek a szarnak a teljesítményét inkább ki sem számolom, mert elfogna a röhögés.

Szimplán az energiatárolás mítoszával kéne leszámolni. Semmi értelme eltárolni azt, amit már megtermeltél, met pénzért rontasz hatásfokot.
Ehhez mennyire kell hülyének lenni...?