M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
az öntöde szóért küldöm a faszkorbácsot a portfólió újságírójának... (bár a magyar nyelv használatára törekvés dicséretes, de ez így fájó kiskapuizmus)Szokatlan lépést tesz a Tesla, így küzdenék le a globális chiphiányt
A Tesla szokatlan lépésre szánta el magát a globális chiphiány közepette, előre fizetne a chipekért a gyártóknak, és annak a lehetőségét is vizsgálja, hogy saját öntödét vásároljon magának.www.portfolio.hu
Nem volt piszkozat, nem aludtam rá egyet.Közlekedni öröm...
Ja, nem...
Az ilyenek miatt kívánom a vezetést kb. a hátam közepére.
Kellene erről találni valami felmérést, de azt gondolom, hogy gyakorlatilag az emberek legalább felének, ha nem többnek nyűg az egész vezetés.másnak nem gond, megy? Nekem meg csak stressz?
2007-12ig Szegeden éltem. Ez alatt az 5 év alatt is érezhetően romlott Bp közlekedési morálja. Az azóta eltelt 9 évben ez még sokkal rosszabb lett. Ma nagyjából a motorizált közlekedők már a járdán is ledudálnak, az meg, hogy zebrán átkelj oroszrulett...S mégis el vagy borzadva a mai forgalmi viszonyoktól
De aztán elmúlunk 12 éves...Így fiatalon még más a kockázatvállaló hajlandóságunk, a veszélyérzetünk
Lehet benne valami. Asszonynak 1000 éve van jogsija, de a pesti forgalmat látva mindig apataxival jár... Mondjuk ha ők nem vezetnének, nekem is jobb lenne az utakon. És az a baj, hogy nem az alternatívák javítása a fő csapásirány, hanem az autózás ellehetelenítése. Tiltani, ártani könnyebb mint építeni.Kellene erről találni valami felmérést, de azt gondolom, hogy gyakorlatilag az emberek legalább felének, ha nem többnek nyűg az egész vezetés.
Ezzel nem értek egyet, 20 éve hétköznaponta budapesten ájrok-kelek, 10+ éve sajnos itt is kell élnem, és nem romlott érdemben. Régen se volt jobb szerintem, csak kevesebb autós volt, azaz azonos arány mellett kevesebb agresszív vagy béna hülye. Amerre én járok gyalog, ott teljesen jó, inkább a város szélén levő kis sötét utakon ahol régen lehetett sétálni mára nagyon nagy lett az autóforgalom az odaépült lakóparkok miatt, és ez az ami nagyon zavar.2007-12ig Szegeden éltem. Ez alatt az 5 év alatt is érezhetően romlott Bp közlekedési morálja. Az azóta eltelt 9 évben ez még sokkal rosszabb lett. Ma nagyjából a motorizált közlekedők már a járdán is ledudálnak, az meg, hogy zebrán átkelj oroszrulett...
Szerintem másra gondolt a költő. Egyrészt én tudnék neked olyan dolgokat mondani 12 éves korom után, hogy égnek áll a hajad, remélhetőleg te sem vagy egy robot akinél 12 éves korban átbillentettek egy kapcsolót. Ne mondd, hogy te nem érzted és élvezted az adrenalint idősebben is, úgy hogy már tudatosabban vállaltad a kockázatosabb helyzetet (akár csak szerpentinen 50-60-al csapatni biciklivel lefelé). Vagy mondtál már fel munkahelyen? Ugye milyen nyugtalanító érzés? Többet mérlegel az ember, és a korral a kötelességei is nagyobbak, ezért egyre kockázatkerülőbb.De aztán elmúlunk 12 éves...
Mert sajnos annak látszik.Az egyik az, hogy úgy gondolkozol az autóvezetésről, illetve annak körülményeiről, mint egy öngerjesztő algoritmus.
Nem vadászok én rájuk. Jönnek azok maguktól.Állandóan a közúti ámokfutókat látod/veszed észre, mi több, még vadászol is rájuk szabadidődben is (videók ugye).
Sajnos sokszor életveszélyes. Amikor 3 km alatt háromszor vészfékezett a bátyám Bp-n egyik nap hazamenet, akkor szerinted mit kéne gondolnom?Így egyre inkább megerősödik benned, hogy a gkv. vezetés világa életveszélyes őrültek világa, amit jobb elkerülni, kihagyni stb.
A statisztikák szerint bringázni veszélyesebb, mint vezetni és azt mégis csinálom és ritkán érzem csak igazán veszélyesnek.Így fiatalon még más a kockázatvállaló hajlandóságunk, a veszélyérzetünk
Mert az autók műszaki fejlettsége csak random korrelációt mutat a forgalom nagyságával és a vezetők átlagskill és hozzáállásával.Te sem vagy már nyeretlen kétéves, kihagytál (ez nem hiba, csak ténymegállapítás) egy hosszú korszakot az autóvezetés világából.
Egy olyan korszakot, aminek az eleje még küzdelmes volt, de fiatalosan elsajátítható: Szívatós, indulni nem akaró, megtorpanó, kehes, rugalmatlan,gyenge, karburátoros motorok, szervótlan kormányok, vacak úttartású futóművek, a kényelmi és biztonsági berendezések/felszerelések teljes hiánya.
S mégis közlekedtünk...Vigyázz! Légfék! feliratú, a hátsó duplakerekek közül felénk köveket kilövő Zil-eket követve...
A körülmények egyre jobbak lettek, eltűntek az Ideiglenes Forgalmi Akadályok, a mai autók meg már álomszerűek, egy kommersz Fabia olyan megbízható, csendes, kényelmes és biztonságos, ami a 80-as években luxusnak számított.
S mégis el vagy borzadva a mai forgalmi viszonyoktól (Hungária körút a 90-es évek elején megvan?), a többi közlekedőtől (kalapos Wartburgosok, terrorizáló, letoló Ezeröcsisek megvan?).
Az csak a bónusz. Az utakon közlekedés még utasként és bringásként is ezt hozza vissza.S minden újabb videó ebben erősít meg.
Amikor egy szar úton 80-as tempóval jönnek szemben és nekem kellett lehúzodnom, hogy ne legye reccs, majd helycsere után bátyusnak is, akkor szerintem itt nincs miről beszélni.Az én félelmem az, hogy ezzel "bevonzod" (hogy utálom a sógornőmnek ezt a dumáját!) azokat a szituációkat, amik veled fognak megtörténni
Sajnos ez egy idő után kényszer lehet. És akkor nem tudok vele mit csinálni.Kedves Balázs, a legjobb szándékkal (a pokolba vezető út ugye): Számos videó alá kommented tanúsítja a prekoncepciómat rólad ebben a témában.
Szerintem lehet, el kell döntened, hogy akarsz e vezetni, szeretnéd e élvezni az előnyeit, no meg magát a vezetést. Ha igen, akkor szerintem finomítanod kell a szemléleted a témában, s talán valamennyire kerülni kéne ezeket a videókat.
Sajnos a való élet bringán is belém bassza az ideget. El nem tudom mondani hányszor volt olyan, hogy ha én vagy más mellettem elindul a zöldre, akkor kapták volna oldalba, mert a másiknak a 3 másodperce piros lámpa is még narancssárga. Balesetet is láttam belőle élőben, előttem 5 méterre.Magyarországon naponta több százezren ülnek autóba, s minden ámokfutó ellenére szerencsére rendkívül kis arányban járnak pórul ezek a százezrek.
Ezek a videók igazából úgysem tanítanak meg semmire, de legalább beléd b*sszák az alapideget.
Köszi.Én drukkolok neked, hogy ne így legyen, (másnak nem gond, megy? Nekem meg csak stressz?), de máshonnan jöttünk, máshol tartunk, máshová tartunk (Tiszta Coelho). Én pl. már sohasem leszek PC guru, meg HTKA szakíró.
Volt az 70-80 is kevesebb mint egy óra egy 60 kmes lejtő szakadó esőben a Szlovén alpok "tetejétől" az olasz határig.(akár csak szerpentinen 50-60-al csapatni biciklivel lefelé).
Nem. Lásd fent. Amikor a bátyus 3 km alatt 3-szor vészfékez, akkor itt semmiféle hergelésről nincs szó.Molni kommentjei alapján lassan valami fóbia alakul ki benne, amibe hergeli magát, és mivel idősebben egyre kockázatkerülőbb lesz az ember, ezzel racionalizálja is magában. Szerintem amúgy a városi kerékpározás lehet a gyökérok, aminek necces helyzetei miatt, amiket "puhatestűként élt át" jóval érzékenyebb lett ezekre, és ezeket néha újraéli. Ez érthető. Ha autóval mégy, és meghorpasztanak, egy kis figyelmetlenségből, hibából, akkor van egy kis papírmunkád, kispénzt buksz esetleg, meg rohangálhatsz a szerelést intézni. Ugyanaz a hiba egy kerékpárost megölhet. Ehhez képest ő a kifejezetten retardáltakat és közveszélyeseket nézi, pedig az úton általában a kis hibák fordulnak azért elő (tükröt nem használó bamba rádhúzza a kormányt, stb). A hülyéket el lehet engedni, le lehet maradni tőlük, vagy meg lehet előzni, hogy ne sodorjanak közvetlen folyamatosan veszélybe. Egyszerűen szokni kell a vezetést, hogy a gép kezelése olyan rutin legyen, hogy több agyi kapacitás maradjon a forgalom kiértékelésére és a defenzív vezetésre.
Nekem itthon a Börzsönyben elzárt úton 55 volt a csúcs amit mertem/tudtam menni. A biztonság kedvéért jött itt is szembe egy erdészeti autó, ami adott egytra adrenalint, a végén pedig a kalányos család ifjú tagja beugrott elém, majd az, de nagyon a végén, miközben túltépolt tagjaik várták, hogy lincselhetnek-e (pár hónappal Szögi Lajos tragédiája után). Aznap még egy kutya megkergetett, amikor visszaértünk a kocsihoz, ott csattogtatta a lábam mellett a fogát, és a gazdája csak röhögött... ezek pösti kirándulók voltak. Csuda egy nap volt, de ha lenne időgépem és fegyverem, retrográd kiosztanék pár oktató térdlövést.Volt az 70-80 is kevesebb mint egy óra egy 60 kmes lejtő szakadó esőben a Szlovén alpok "tetejétől" az olasz határig.
tartsad is a távolságot, ne törödj velük. Ahogy Béla barátom, aki rutinos sofőr (autószerelő, pályanapozó, országos szimulátor bajnok, stb...) mondta amikor friss jogsival (30+ évesen lett meg... addig elvoltam valahogy nélküle) vezettem, dudált valami türelmetlen fasz, mert a nem lőttem ki a sárgában, és mellettem ült:n élmények miatt tartom a 2 sec követési távolságot, akkor meg engem dudálnak le.
25 méteres látótávnál szürke kivlágítatlan land rover szemből a sávomban felbukkan Kaposvár közelében... Sejted, hogy megállt bennem az ütő, irány a murva Asszony az utasokra is figyelt, született tehetségek vezették... Van ilyen.Hogy benne mi okozta ezt, hogy ezt csinálja nem tudom. De ezek b*meg vezetnek. Látszik, hogy nincs hova menni és csak nyomja és jön.
Nem, mert ő járt volna pórul az anarchozsarnokságban.Lehet, hogy hagyni kellett volna az ipsét, hogy üsse meg csak.
Akkor ezek szerint már régen el is van döntve.Ezek nekem mind azt mutatják, hogy itt közelekedni kocsival? Minek? Kell nekem az ideg, meg hogy törjék a kocsit?