Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
az öntöde szóért küldöm a faszkorbácsot a portfólió újságírójának... (bár a magyar nyelv használatára törekvés dicséretes, de ez így fájó kiskapuizmus)

Egyébként pedig szokásos hypehypehype jumping the shark.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 664
113
Közlekedni öröm...




Ja, nem...

Az ilyenek miatt kívánom a vezetést kb. a hátam közepére.

Nem volt piszkozat, nem aludtam rá egyet.
Jöhet a kövezés, fülembe forró ólmot öntsetek:

Már többször ki akartam értékelni a lelkivilágodat a vezetés témájában, de most megteszem. A legnagyobb tisztelettel.
Nem; nem rosszhiszeműségből, vagy rosszindulatból, hanem csak mint számomra figyelemreméltó jelenségként.
Két oldalról közelítem meg.
Az egyik az, hogy úgy gondolkozol az autóvezetésről, illetve annak körülményeiről, mint egy öngerjesztő algoritmus.
Ha pl. francia autókat utálóként francia autókat is szerelni kénytelen autószerelő vagy, akkor egyre inkább erősödni fog benned a vélemény/álláspont, hogy a francia autók hulladékok. Miközben arányaiban jóval több német kocsit javítasz...(Konkrét személy)
De mindenki tud jobbnál jobb példákat a saját életéből.
Állandóan a közúti ámokfutókat látod/veszed észre, mi több, még vadászol is rájuk szabadidődben is (videók ugye).
Így egyre inkább megerősödik benned, hogy a gkv. vezetés világa életveszélyes őrültek világa, amit jobb elkerülni, kihagyni stb.
Ahogy én nem mennék Kolumbiába, mert ott mindenkit megölnek (már rég kihalt volna), meg nem mennék szinte sehova a világba Magyarországon kívül túrázni a természetbe, mert megölnének a mindenhol rám váró mérges kígyók, skorpiók, stb.

Másik megközelítés:
Szoktam mondani Idézni egy bölcs embert), hogy az életünk olyan, mint az aszfaltozott út (hogy stílszerűek legyünk):
Amikor friss (fiatal) vízszintes, akkor még nincsenek rajta repedések, megsüllyedések, nyomvályúk, a ráeső folyadék véletlenszerűen bármerre el tud folyni. Ahogy korosodik, (el)használódik, úgy egyre inkább kiszámíthatóbban kényszerpálya lesz a víz számára.
Amikor még fiatalok vagyunk, az életünket is sokkal több nőtípussal el tudjuk képzelni, sokkal többféle munkát hobbit hajlandóak vagyunk elfogadni, kipróbálni, stb.
Ahogy öregszünk, úgy leszünk - magunkhoz képest(!) - egyre "nyomvályúsabbak", rugalmatlanabbak, rigolyásabbak.
Imádom észrevenni, megfigyelni, követni ezeknek a jeleit magamon.:D

Így fiatalon még más a kockázatvállaló hajlandóságunk, a veszélyérzetünk. Ahogy öregszünk, azért ez mese nincs, csökken.

Te sem vagy már nyeretlen kétéves, kihagytál (ez nem hiba, csak ténymegállapítás) egy hosszú korszakot az autóvezetés világából.
Egy olyan korszakot, aminek az eleje még küzdelmes volt, de fiatalosan elsajátítható: Szívatós, indulni nem akaró, megtorpanó, kehes, rugalmatlan,gyenge, karburátoros motorok, szervótlan kormányok, vacak úttartású futóművek, a kényelmi és biztonsági berendezések/felszerelések teljes hiánya.
S mégis közlekedtünk...Vigyázz! Légfék! feliratú, a hátsó duplakerekek közül felénk köveket kilövő Zil-eket követve...
A körülmények egyre jobbak lettek, eltűntek az Ideiglenes Forgalmi Akadályok, a mai autók meg már álomszerűek, egy kommersz Fabia olyan megbízható, csendes, kényelmes és biztonságos, ami a 80-as években luxusnak számított.

S mégis el vagy borzadva a mai forgalmi viszonyoktól (Hungária körút a 90-es évek elején megvan?), a többi közlekedőtől (kalapos Wartburgosok, terrorizáló, letoló Ezeröcsisek megvan?).
Érthető: mert - mindegy miért - kimaradt a folyamatosság, s mert közben korosodtál.
S lassan, lappangva kialakul benned a meggyőződés, a szemlélet, hogy a világ veszélyes. S minden újabb videó ebben erősít meg.

Az én félelmem az, hogy ezzel "bevonzod" (hogy utálom a sógornőmnek ezt a dumáját!) azokat a szituációkat, amik veled fognak megtörténni (miközben velem meg nem, mert eközben lecsavartam min. 33000 vezetett órát gyakorlatilag balesetmentesen), de ami nagyobb félelmem, hogy ezer és egy okból; kihagyott évek és rutin, más szemléletű megközelítés (automatizálódott kerékpáros/gyalogos tudat, értékrend, látásmód, problémamegoldó stratégiák) miatt lehet, pont nem a sofőrként legoptimálisabb veszélyhelyzeti problémamegoldást fogod a másodperc tört része alatt választani.
Ami csak újabb negatív megerősítést fog jelenteni.

Amikor egy időben orosz fedélzeti kamerás videókat néztem esténként tömkelegével, azt vettem észre, hogy - pedig szakmai szemmel figyeltem, néztem - hogy éles szituációban nem elég gyorsan és határozottan reagáltam ekkoriban: Mert a videókban nem történt velem baj, megúsztam.
Rossz volt az üzenete a tudatomnak. Gyorsan leszoktam róla.

Kedves Balázs, a legjobb szándékkal (a pokolba vezető út ugye): Számos videó alá kommented tanúsítja a prekoncepciómat rólad ebben a témában.
Szerintem lehet, el kell döntened, hogy akarsz e vezetni, szeretnéd e élvezni az előnyeit, no meg magát a vezetést. Ha igen, akkor szerintem finomítanod kell a szemléleted a témában, s talán valamennyire kerülni kéne ezeket a videókat.

Magyarországon naponta több százezren ülnek autóba, s minden ámokfutó ellenére szerencsére rendkívül kis arányban járnak pórul ezek a százezrek.
Ezek a videók igazából úgysem tanítanak meg semmire, de legalább beléd b*sszák az alapideget. A való élet fog tanítani, formálni.
Ha meg mégis csak a kudarcélmények fognak önbeteljesítő jóslatként megerősödni benned, akkor a te egészséged, közérzeted érdekében talán tényleg engedd el az autóvezetést.
Ebben nem tudunk helyetted dönteni: Ezt neked kell majd eldönteni.

Én drukkolok neked, hogy ne így legyen, (másnak nem gond, megy? Nekem meg csak stressz?), de máshonnan jöttünk, máshol tartunk, máshová tartunk (Tiszta Coelho:D). Én pl. már sohasem leszek PC guru, meg HTKA szakíró.
Megérthető és megértendő, bárhogy is fog alakulni, bárhogy is fogsz dönteni.

Ezeket a sorokat a topik témája miatt nem privátban írtam, szeretnék esetleges válaszodból, no meg a többiek hozzászólásaiból én is elgondolkozni,okulni, tanulni.

Tisztelettel: Misi
 
T

Törölt tag 4082

Guest
másnak nem gond, megy? Nekem meg csak stressz?
Kellene erről találni valami felmérést, de azt gondolom, hogy gyakorlatilag az emberek legalább felének, ha nem többnek nyűg az egész vezetés.
S mégis el vagy borzadva a mai forgalmi viszonyoktól
2007-12ig Szegeden éltem. Ez alatt az 5 év alatt is érezhetően romlott Bp közlekedési morálja. Az azóta eltelt 9 évben ez még sokkal rosszabb lett. Ma nagyjából a motorizált közlekedők már a járdán is ledudálnak, az meg, hogy zebrán átkelj oroszrulett...

Így fiatalon még más a kockázatvállaló hajlandóságunk, a veszélyérzetünk
De aztán elmúlunk 12 éves...
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
12 éve vezetek azért nem olyan túl régen. Kb. 40 évesen tanultam meg vezetni. Szerencsére Budapesten, így hamar hozzá kellett szoknom a város sajátosságaihoz. Az egyetlen dolog amit az oktatás alatt nem tudtam megszokni, az a kuplung volt. Így tudatosan automata váltós autókat vettem. Ami szerintem sokat ad ahhoz, hogy ne kelljen attól tartani, hogy nem akkor és úgy indul az autó ahogy kellene, plusz a dugóban se fárasztó.

Viszont sokat vezetek és engem direkt megnyugtat, főleg a vidéki kanyargós utakat szeretem. De a városban is elvagyok. Szóval szerintem egyáltalán nem olyan borzalmas a közlekedés, persze vannak őrültek, meg akik sietnek, és ráérősek is, ezek közül a kedvencem reggel a 11-esen egy hölgy az autóján hátul felirat, hogy nem kell idegeskedni az autója nem gyorsul .... és tényleg. Viszont közben a szélvédő mögött akkora plüss mackó volt, hogy attól tuti nem látott szinte semmit.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Kellene erről találni valami felmérést, de azt gondolom, hogy gyakorlatilag az emberek legalább felének, ha nem többnek nyűg az egész vezetés.
Lehet benne valami. Asszonynak 1000 éve van jogsija, de a pesti forgalmat látva mindig apataxival jár... Mondjuk ha ők nem vezetnének, nekem is jobb lenne az utakon. És az a baj, hogy nem az alternatívák javítása a fő csapásirány, hanem az autózás ellehetelenítése. Tiltani, ártani könnyebb mint építeni.

2007-12ig Szegeden éltem. Ez alatt az 5 év alatt is érezhetően romlott Bp közlekedési morálja. Az azóta eltelt 9 évben ez még sokkal rosszabb lett. Ma nagyjából a motorizált közlekedők már a járdán is ledudálnak, az meg, hogy zebrán átkelj oroszrulett...
Ezzel nem értek egyet, 20 éve hétköznaponta budapesten ájrok-kelek, 10+ éve sajnos itt is kell élnem, és nem romlott érdemben. Régen se volt jobb szerintem, csak kevesebb autós volt, azaz azonos arány mellett kevesebb agresszív vagy béna hülye. Amerre én járok gyalog, ott teljesen jó, inkább a város szélén levő kis sötét utakon ahol régen lehetett sétálni mára nagyon nagy lett az autóforgalom az odaépült lakóparkok miatt, és ez az ami nagyon zavar.

De aztán elmúlunk 12 éves...
Szerintem másra gondolt a költő. Egyrészt én tudnék neked olyan dolgokat mondani 12 éves korom után, hogy égnek áll a hajad, remélhetőleg te sem vagy egy robot akinél 12 éves korban átbillentettek egy kapcsolót. Ne mondd, hogy te nem érzted és élvezted az adrenalint idősebben is, úgy hogy már tudatosabban vállaltad a kockázatosabb helyzetet (akár csak szerpentinen 50-60-al csapatni biciklivel lefelé). Vagy mondtál már fel munkahelyen? Ugye milyen nyugtalanító érzés? Többet mérlegel az ember, és a korral a kötelességei is nagyobbak, ezért egyre kockázatkerülőbb.

Molni kommentjei alapján lassan valami fóbia alakul ki benne, amibe hergeli magát, és mivel idősebben egyre kockázatkerülőbb lesz az ember, ezzel racionalizálja is magában. Szerintem amúgy a városi kerékpározás lehet a gyökérok, aminek necces helyzetei miatt, amiket "puhatestűként élt át" jóval érzékenyebb lett ezekre, és ezeket néha újraéli. Ez érthető. Ha autóval mégy, és meghorpasztanak, egy kis figyelmetlenségből, hibából, akkor van egy kis papírmunkád, kispénzt buksz esetleg, meg rohangálhatsz a szerelést intézni. Ugyanaz a hiba egy kerékpárost megölhet. Ehhez képest ő a kifejezetten retardáltakat és közveszélyeseket nézi, pedig az úton általában a kis hibák fordulnak azért elő (tükröt nem használó bamba rádhúzza a kormányt, stb). A hülyéket el lehet engedni, le lehet maradni tőlük, vagy meg lehet előzni, hogy ne sodorjanak közvetlen folyamatosan veszélybe. Egyszerűen szokni kell a vezetést, hogy a gép kezelése olyan rutin legyen, hogy több agyi kapacitás maradjon a forgalom kiértékelésére és a defenzív vezetésre.
 
M

molnibalage

Guest
Az egyik az, hogy úgy gondolkozol az autóvezetésről, illetve annak körülményeiről, mint egy öngerjesztő algoritmus.
Mert sajnos annak látszik.
Állandóan a közúti ámokfutókat látod/veszed észre, mi több, még vadászol is rájuk szabadidődben is (videók ugye).
Nem vadászok én rájuk. Jönnek azok maguktól.
Így egyre inkább megerősödik benned, hogy a gkv. vezetés világa életveszélyes őrültek világa, amit jobb elkerülni, kihagyni stb.
Sajnos sokszor életveszélyes. Amikor 3 km alatt háromszor vészfékezett a bátyám Bp-n egyik nap hazamenet, akkor szerinted mit kéne gondolnom?
Abból egy csak benézte és elnézést kért, de a másik kettő simán úgy közlekedett a jelek szerint.
Így fiatalon még más a kockázatvállaló hajlandóságunk, a veszélyérzetünk
A statisztikák szerint bringázni veszélyesebb, mint vezetni és azt mégis csinálom és ritkán érzem csak igazán veszélyesnek.
A Budafoki úton egyes részein és időben pl. ma már nem is tekerek.
Te sem vagy már nyeretlen kétéves, kihagytál (ez nem hiba, csak ténymegállapítás) egy hosszú korszakot az autóvezetés világából.
Egy olyan korszakot, aminek az eleje még küzdelmes volt, de fiatalosan elsajátítható: Szívatós, indulni nem akaró, megtorpanó, kehes, rugalmatlan,gyenge, karburátoros motorok, szervótlan kormányok, vacak úttartású futóművek, a kényelmi és biztonsági berendezések/felszerelések teljes hiánya.
S mégis közlekedtünk...Vigyázz! Légfék! feliratú, a hátsó duplakerekek közül felénk köveket kilövő Zil-eket követve...
A körülmények egyre jobbak lettek, eltűntek az Ideiglenes Forgalmi Akadályok, a mai autók meg már álomszerűek, egy kommersz Fabia olyan megbízható, csendes, kényelmes és biztonságos, ami a 80-as években luxusnak számított.

S mégis el vagy borzadva a mai forgalmi viszonyoktól (Hungária körút a 90-es évek elején megvan?), a többi közlekedőtől (kalapos Wartburgosok, terrorizáló, letoló Ezeröcsisek megvan?).
Mert az autók műszaki fejlettsége csak random korrelációt mutat a forgalom nagyságával és a vezetők átlagskill és hozzáállásával.
Tegnap is egy mercedeses majdnem belém jött, mert az orrát csak úgy lehet kidugnia, hogy elég egy irányba kinézni. Legalábbis szerinte.
A vezetéshez sokaknak csak két láb és bikanyak kell...
S minden újabb videó ebben erősít meg.
Az csak a bónusz. Az utakon közlekedés még utasként és bringásként is ezt hozza vissza.
Csak azért, mert nem sofőréként teszem, 30+ éve használok autót és tekerek 10+ éve rajtuk soka. És igen jó a memóriám. 2013 mához képest még a boldog békeidő volt.
Az én félelmem az, hogy ezzel "bevonzod" (hogy utálom a sógornőmnek ezt a dumáját!) azokat a szituációkat, amik veled fognak megtörténni
Amikor egy szar úton 80-as tempóval jönnek szemben és nekem kellett lehúzodnom, hogy ne legye reccs, majd helycsere után bátyusnak is, akkor szerintem itt nincs miről beszélni.
Kedves Balázs, a legjobb szándékkal (a pokolba vezető út ugye): Számos videó alá kommented tanúsítja a prekoncepciómat rólad ebben a témában.
Szerintem lehet, el kell döntened, hogy akarsz e vezetni, szeretnéd e élvezni az előnyeit, no meg magát a vezetést. Ha igen, akkor szerintem finomítanod kell a szemléleted a témában, s talán valamennyire kerülni kéne ezeket a videókat.
Sajnos ez egy idő után kényszer lehet. És akkor nem tudok vele mit csinálni.
A szavazás alapján az emberek kb. majd egyharmada nem szereti/utálja és 50% az aki utálja / semleges. Persze a minta kicsi, de legalább van.

3j82z5G.png

Magyarországon naponta több százezren ülnek autóba, s minden ámokfutó ellenére szerencsére rendkívül kis arányban járnak pórul ezek a százezrek.
Ezek a videók igazából úgysem tanítanak meg semmire, de legalább beléd b*sszák az alapideget.
Sajnos a való élet bringán is belém bassza az ideget. El nem tudom mondani hányszor volt olyan, hogy ha én vagy más mellettem elindul a zöldre, akkor kapták volna oldalba, mert a másiknak a 3 másodperce piros lámpa is még narancssárga. Balesetet is láttam belőle élőben, előttem 5 méterre.

2015-ben tanultam nagyrészt vezetni, már ezen az időtávon is zongorázható a különbség.
Mintha minden büdösbunkó autóval járna már.
Én drukkolok neked, hogy ne így legyen, (másnak nem gond, megy? Nekem meg csak stressz?), de máshonnan jöttünk, máshol tartunk, máshová tartunk (Tiszta Coelho:D). Én pl. már sohasem leszek PC guru, meg HTKA szakíró.
Köszi.
:)
 
M

molnibalage

Guest
Molni kommentjei alapján lassan valami fóbia alakul ki benne, amibe hergeli magát, és mivel idősebben egyre kockázatkerülőbb lesz az ember, ezzel racionalizálja is magában. Szerintem amúgy a városi kerékpározás lehet a gyökérok, aminek necces helyzetei miatt, amiket "puhatestűként élt át" jóval érzékenyebb lett ezekre, és ezeket néha újraéli. Ez érthető. Ha autóval mégy, és meghorpasztanak, egy kis figyelmetlenségből, hibából, akkor van egy kis papírmunkád, kispénzt buksz esetleg, meg rohangálhatsz a szerelést intézni. Ugyanaz a hiba egy kerékpárost megölhet. Ehhez képest ő a kifejezetten retardáltakat és közveszélyeseket nézi, pedig az úton általában a kis hibák fordulnak azért elő (tükröt nem használó bamba rádhúzza a kormányt, stb). A hülyéket el lehet engedni, le lehet maradni tőlük, vagy meg lehet előzni, hogy ne sodorjanak közvetlen folyamatosan veszélybe. Egyszerűen szokni kell a vezetést, hogy a gép kezelése olyan rutin legyen, hogy több agyi kapacitás maradjon a forgalom kiértékelésére és a defenzív vezetésre.
Nem. Lásd fent. Amikor a bátyus 3 km alatt 3-szor vészfékez, akkor itt semmiféle hergelésről nincs szó.
Vagy amikor 4 lámpa alatt 5 pirosba hajtót számolok meg.
Ezek nekem mind azt mutatják, hogy itt közelekedni kocsival? Minek? Kell nekem az ideg, meg hogy törjék a kocsit?
Annyi törött lepukkant szar kocsit, mint ami most van 1995 táján sem láttam, pedig akkor nagyon béka segge alatt volt az ország.

Aztán persze, ha én pont ilyen élmények miatt tartom a 2 sec követési távolságot, akkor meg engem dudálnak le.
De még 2012-ben is jött belénk háturól balfasz, aki 1 km-es kocsisornál kivágott előzött, majd mivel nem tudott mit csinál szembeforgalom miatt fék és hátulról belénk úgy, hogy az előző autóra is rátolt minket. Hogy benne mi okozta ezt, hogy ezt csinálja nem tudom. De ezek b*meg vezetnek. Látszik, hogy nincs hova menni és csak nyomja és jön.

A bátyus céges kocsijának hátulját rommá törte.
De az előttünk levő kisgyerekes volt, na az majdnem laposra verte a kedves delikvenst, mert neki a két gyereke ott ült a hátsó ülésen.
És, ha ott nem lett volna bringaút és bringás is van? Ja, hogy akkor arra is rátolta volna a kocsit.
Lehet, hogy hagyni kellett volna az ipsét, hogy üsse meg csak. Mert valaki csak ebből ért. Vagy még ebből sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Volt az 70-80 is :) kevesebb mint egy óra egy 60 kmes lejtő szakadó esőben a Szlovén alpok "tetejétől" az olasz határig.
Nekem itthon a Börzsönyben elzárt úton 55 volt a csúcs amit mertem/tudtam menni. A biztonság kedvéért jött itt is szembe egy erdészeti autó, ami adott egytra adrenalint, a végén pedig a kalányos család ifjú tagja beugrott elém, majd az, de nagyon a végén, miközben túltépolt tagjaik várták, hogy lincselhetnek-e (pár hónappal Szögi Lajos tragédiája után). Aznap még egy kutya megkergetett, amikor visszaértünk a kocsihoz, ott csattogtatta a lábam mellett a fogát, és a gazdája csak röhögött... ezek pösti kirándulók voltak. Csuda egy nap volt, de ha lenne időgépem és fegyverem, retrográd kiosztanék pár oktató térdlövést.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
n élmények miatt tartom a 2 sec követési távolságot, akkor meg engem dudálnak le.
tartsad is a távolságot, ne törödj velük. Ahogy Béla barátom, aki rutinos sofőr (autószerelő, pályanapozó, országos szimulátor bajnok, stb...) mondta amikor friss jogsival (30+ évesen lett meg... addig elvoltam valahogy nélküle) vezettem, dudált valami türelmetlen fasz, mert a nem lőttem ki a sárgában, és mellettem ült:

Ne idegeskedj! A duda azt jelenti, hogy szeretnek!

Így állj hozzá te is!
Hogy benne mi okozta ezt, hogy ezt csinálja nem tudom. De ezek b*meg vezetnek. Látszik, hogy nincs hova menni és csak nyomja és jön.
25 méteres látótávnál szürke kivlágítatlan land rover szemből a sávomban felbukkan Kaposvár közelében... Sejted, hogy megállt bennem az ütő, irány a murva Asszony az utasokra is figyelt, született tehetségek vezették... Van ilyen.

Lehet, hogy hagyni kellett volna az ipsét, hogy üsse meg csak.
Nem, mert ő járt volna pórul az anarchozsarnokságban.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ezek nekem mind azt mutatják, hogy itt közelekedni kocsival? Minek? Kell nekem az ideg, meg hogy törjék a kocsit?
Akkor ezek szerint már régen el is van döntve.
Miért téma ez még? Lapozzunk.
Ebből ne csinálj presztizs kérdést! Mindenkinek (szerk.: itt közlekedő mindenkit értek ) jobb úgy.