Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 545
55 991
113
Csak, hogy ne legyünk mindig pesszimisták, itt az Alfa Romeo Giulia GTA/GTAM tesztje. Az első 4 percet átugorva kifejezetten igényes adás.
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: fishbed and papi

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 265
113
Csak, hogy ne legyünk mindig pesszimisták, itt az Alfa Romeo Giulia GTA/GTAM tesztje. Az első 4 percet átugorva kifejezetten igényes adás.
Ne legyünk pesszimisták ...csak ugye elhangzik, hogy valószínűleg ez a platform utolsó nagy dobása.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 545
55 991
113
Ne legyünk pesszimisták ...csak ugye elhangzik, hogy valószínűleg ez a platform utolsó nagy dobása.

Konkrétan kijelntették a Fiat-PSA egyesülés után, hogy kidobják a platformot, mert nem lehet belőle elektromosat csinálni :mad:
A világ jelenlegi legjobb hátsókerekes platformjáról beszélgetünk....
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 974
19 231
113
Konkrétan kijelntették a Fiat-PSA egyesülés után, hogy kidobják a platformot, mert nem lehet belőle elektromosat csinálni :mad:
A világ jelenlegi legjobb hátsókerekes platformjáról beszélgetünk....
Várom a Tonale-val mit gurítanak. Kb. két év múlva esedékes az új autó, akkor kb az tűnik reálisnak számomra (vagy Guilia, ha lesz még, de lehet, hogy a plug-in hibrid a felhasználási mintám mellett gazdaságosabb választás lenne), szóval a srácoknak össze kell kapniuk maguk, hogy addig kiujjongja róla magát a szaksajtó :)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 265
113
Várom a Tonale-val mit gurítanak. Kb. két év múlva esedékes az új autó, akkor kb az tűnik reálisnak számomra (vagy Guilia, ha lesz még, de lehet, hogy a plug-in hibrid a felhasználási mintám mellett gazdaságosabb választás lenne), szóval a srácoknak össze kell kapniuk maguk, hogy addig kiujjongja róla magát a szaksajtó :)
A Tonale kinézetre elég Mazdásra sikerült, nem?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 948
15 679
113
Konkrétan kijelntették a Fiat-PSA egyesülés után, hogy kidobják a platformot, mert nem lehet belőle elektromosat csinálni :mad:
A világ jelenlegi legjobb hátsókerekes platformjáról beszélgetünk....

Jah, amit felszopkodni kötelező, de az alfás keménymagon túl egy irgalmatlan bukás.
 
  • Tetszik
Reactions: Laci1970

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 681
46 700
113
Mi baj ezekkel? A turbót pont azért használják, mert lehet vele rugalmasan, feltöltéssel olyan motort csinálni, ami éppen kell: lehet pl. kis fordulatszámon is nagyobb mennyiségű üzemanyagot elégetni (ellentétben a szívómotorral), így az alacsony fordulatszám miatt súrlódási tényező alacsonyabb és a motor hatékonyabban, kisebb veszteséggel működik - amikor pedig nem kell a kraft, kvázi sima kisméretű motorként működhet.

A gond a turbónál nem a hatékonysággal, hanem a kraft előcsalogatásával van, még a turbónyomás felépüléséhez szükséges idő miatt a legjobb turbómotorban is lesz némi késlekedés, mire az erő megjön. Erre jön a turbó meghibásodása esetén a vaskos javítási számla.
A turbóval a fő probléma - amellett, hogy meg kell szokni a turbólyukat - az, hogy nem tudják az emberek használni.
Pedig nekem a gondos japán mérnökök szépen belehímeztették a gépkönyvben, hogy hosszabb erősebb terhelés után mindig "le kell pörgetni" a turbót.
Az egyszeri downsizingolt benzinesben meg hajt Hans a sebességkorlát nélküli autobahn-on, és eszébe jut, hogy kicsapja már a lompost, és megkönnyezteti az óriáskígyót. Erre index jobbra. Satufék, majd rohan egy kis prosztata karbantartásra. Miközben odakint a pattogó motorban turbó kenése/hűtése szépen elköszön, miközben izzanak a turbó alkatrészei, de a motor és ezzel együtt az olajpumpa már nem megy.
Aztán csodálkozunk, hogy 60 ezrenként - jóesetben - csak turbót kell cserélni.
Én meg a kis Toyotámban szépen megvárom, hogy a kiscsalád odabent már lerendeli szépen a kávémat, és jó 3-4-5 perc alapjárat után fáradok be fogyasztani.

Pedig csak el kellene mondani, meg el kellene olvasni....
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 423
3 726
113
Én meg a kis Toyotámban szépen megvárom, hogy a kiscsalád odabent már lerendeli szépen a kávémat, és jó 3-4-5 perc alapjárat után fáradok be fogyasztani.

Miért nem mész szimplán lassabban az utolsó 3-5 percben? Ez így idő és üzemanyag pazarlás. ;)
(Nem hiszem, hogy olyan pici az a Toyota motor, hogy egy pár perces 100km/h-s haladás utáni 30mp-es kigurulás után ne lehetne büntetlenül leállítani. 100km/h tartása minimális teljesítményt igényel, azon nem melegedhet a turbo.)
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 759
17 781
113
Amúgy a német sprintmonotoron nézve az átlagokat:
Kis benzines:
Alfa 145 (1994): 8,84 L
Alfa Mito (2008) : 7,55 L
Opel Corsa A (1982): 6,73 L
Opel Corsa C (2000) : 6,48 L
Opel Corsa E (2014): 6,74 L

Kis dízel:
Opel Corsa C (2000) : 5 L
Opel Corsa E (2014): 4,8 L

Közepes benzines:
Honda Civic (1983): 7.52 L
Honda Civic (1995): 7.25 L
Honda Civic (2011): 7,14 L
Opel Kadett D (1979): 8 L
Opel Astra K (2015) : 7,16 L

Nagy benzin:
Mercedes W126 (1979): 13 L
Mercedes W222 (2013): 12,91 L

Nagy dízel:
Mercedes W126 (1979): 9,95 L
Mercedes W222 (2013): 8,47 L

Ez alapján lehet nem volt igazam....
Most egy zsír új A6-os quattro-t kaptam, 3 literes, turbós, benzines.

450km-et mentem a német autópályán, ebben volt 180-200as tempó meg rengeteg 80as a felbontások miatt. Az átlagsebességem így 107,4km/h volt - az átlagfogyasztás meg 9,2 liter.

Ebből is látszik, hogy a ződ hiszti a sebesség miatt felesleges. Nagyon rövid szakaszokon tudsz gyorsan menni, 200 felett nem megyek, az utazótempóm 160. Mész kb. 8km-et és már felújítás, radar persze mindkét oldalon.

A korona-bolondéria kezdetén, a teljes lezárás idején kihalt volt az autópálya, de még akkor sem lehetett sokáig gyorsan menni a felbontások miatt.

Ausztriában a 130-as tempó miatt egy kicsivel magasabb az áltagsebességém, mint a német autópályán...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 681
46 700
113
Miért nem mész szimplán lassabban az utolsó 3-5 percben? Ez így idő és üzemanyag pazarlás. ;)
(Nem hiszem, hogy olyan pici az a Toyota motor, hogy egy pár perces 100km/h-s haladás utáni 30mp-es kigurulás után ne lehetne büntetlenül leállítani. 100km/h tartása minimális teljesítményt igényel, azon nem melegedhet a turbo.)
Elvből. Szerintem azt aki 100-zal közlekedik az autópályán ugyan úgy meg kellene büntetni, mint aki sebességtúllép. Az időmet nem pazarlom, mert a másik opció a kv-ért való sorbanállás.
Azt meg elég nehéz kiszámolni, hogy éppen mikor fog a kicccsalád megállni, mert elfogyott a hólyagtérfogat.
Értelemszerűen ez csak abban az esetben játszik, ha egy autópályázás vagy egy komolyabb hegymenet volt a megállás előtt. A célállomásnál a lakott területes tempó elégséges.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 423
3 726
113
Elvből. Szerintem azt aki 100-zal közlekedik az autópályán ugyan úgy meg kellene büntetni, mint aki sebességtúllép.
Én azt az elvet vallom, hogy amíg egyedül vagyok az úton, tehát senkit nem tartok fel, addig annyival megyek, amennyivel jólesik. A 100km/h-t nyilván a külső sávban gondoltam, nem a belsőben sort csinálva. Azt én is büntetném! (én is utálom, ha valaki nincs tekintettel a másikra).
Ha a külső sávban nem tartható a 100km/h a kamionok miatt, akkor felvenném az ő tempójukat, ami ugye jellemzően 90. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and enzo

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 974
19 231
113

What would you pay for autonomous driving? Volkswagen hopes $8.50 per hour
Automaker also plans to offer video games that drivers can play while charging.
1517951557579.gif
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Pedig nekem a gondos japán mérnökök szépen belehímeztették a gépkönyvben, hogy hosszabb erősebb terhelés után mindig "le kell pörgetni" a turbót.
Az egyszeri downsizingolt benzinesben meg hajt Hans a sebességkorlát nélküli autobahn-on, és eszébe jut, hogy kicsapja már a lompost, és megkönnyezteti az óriáskígyót. Erre index jobbra. Satufék, majd rohan egy kis prosztata karbantartásra. Miközben odakint a pattogó motorban turbó kenése/hűtése szépen elköszön, miközben izzanak a turbó alkatrészei, de a motor és ezzel együtt az olajpumpa már nem megy.

Nekem is volt D-4D Toyota-m, de egy átlagos autópályás lehajtó alatt lazán megvolt az a 2-3 perc míg lehűlt.
A mostani turbós "downsizingolt benzines" kézikönyve meg kifejezetten tiltja az alapjáraton járatást...