Jah, amit felszopkodni kötelező, de az alfás keménymagon túl egy irgalmatlan bukás.
Üzletileg nagy bukás a kocsi, mert egy nagyon drága fejlesztés és egy hipermodern gyár felépítése után csak pár 10,000-s darabszámokat produkálnak.
De, mint műszaki termék szerintem a konkurencia fölött van a kocsi. Én például szívesen vennék egyet ha lenne rá pénzem.
Szerintem az árával sincs gond.
12 millióért egy alapáron jól felszerelt, jól kinéző, 200 LE-s benzines vagy dízel kocsit kapsz, 8 fokozatú automatával.
Egy csöndes, erős kocsi, jó fogyasztással ami jól is néz ki.
Egy hasonló felszereltségű és teljesítményű Passat ugyan úgy 12 millió, csak meg sem közelíti azt a műszaki színvonatal amit az Alfa képvisel....
A műszakilag az Alfához hasonlóan magas színvonalú Mazda 6 , hasonló teljesítményben hasonló árban van.
Az Audi A4 200 LE-vel 15 millió....
A BMW 3-as 16 milliótól fölfele van.
A Mercedes C-k szintén 15 milliótól vannak.
Szerintem jól lőtték be a kocsi árát is.
Egyszerűen az a baj, hogy az Alfa egy olyan kocsit kínál aminek kihalt a vevőköre. Sajnos SUV világ lett, nehéz eladni egy jó sportszedánt úgy, hogy ma a Marketing a "környezet barát SUV" hazugságot tolja mindenhol.
Amúgy ugyan ebben a cipőben jár a Renault Alpine A110-is.
Egy kb. 20 miliós rétegmodelről beszélünk, ami azért nem hasít annyira, mint várták.
Pedig elképesztően jó autó!
Csak hát kiment az élmény autózás a divatból, presztizse meg nincs. Így nem is veszik igazán. Sajnos.