Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 758
66 589
113
Figyeld meg azt is, hogy az emberek 90%-a fékez a körforgalomnál, akár jönnek balról, akár nem. Egy részük meg is áll teljesen, mindenkit fékezésre kényszerítve és feltartva.
Ez azért aranyos.
Gondolom azt is megfigyelted, hogy minden körforgalom bejáratánál ott van az elsőbbsgadás kötelező. Ha nem fékezel, az lenne a szép.
Igen, tudom, hogy létezik egy olyan életfilozófia, amibe belefér, hogy adott körülmények között a KRESZ szabályai önhatalmúlag felülírhatóak, lásd: éjjel, üres utcán a piros lámpa csak fakultatív ajánlás, nem kell megállni. Úgyse jön senki.

Fékezni technikailag azért kell, mert a körforgalmak íve nem mindenhol ugyanaz, valahol illő - már csak reflexből is - megtörni a kocsi lendületét, mert a körforgalomban annak van elsőbbsége, aki már benn van. És nem mindenki ül SUV-ban, hogy ezt már jóelőre biztosan belássa. Nem beszélve arról, hogy nem csak a baloldalról jövöket kell nézni, hanem a jobboldalról jövőket is.

Szabály szerint meg azért, mert ott van a tábla.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Ez azért aranyos.
Gondolom azt is megfigyelted, hogy minden körforgalom bejáratánál ott van az elsőbbsgadás kötelező. Ha nem fékezel, az lenne a szép.
Igen, tudom, hogy létezik egy olyan életfilozófia, amibe belefér, hogy adott körülmények között a KRESZ szabályai önhatalmúlag felülírhatóak, lásd: éjjel, üres utcán a piros lámpa csak fakultatív ajánlás, nem kell megállni. Úgyse jön senki.

Fékezni technikailag azért kell, mert a körforgalmak íve nem mindenhol ugyanaz, valahol illő - már csak reflexből is - megtörni a kocsi lendületét, mert a körforgalomban annak van elsőbbsége, aki már benn van. És nem mindenki ül SUV-ban, hogy ezt már jóelőre biztosan belássa. Nem beszélve arról, hogy nem csak a baloldalról jövöket kell nézni, hanem a jobboldalról jövőket is.

Szabály szerint meg azért, mert ott van a tábla.

Az elsőbbség adási kötelezettség nem egyenlő azzal, hogy fékezni is kell. Ha nem jön senki, miért is kéne fékezni? Nem stop tábla van ott! Vagy te látsz olyat a kreszkönyvben, hogy az elsőbbség adás kötelezőnél kötelező a fékezés? Az autópálya felhajtón azért ugye nem fékezel?

Elsőbbséget kell adni, azt meg először nézéssel kell, és csak indokolt esetben fékezéssel. Ha én 4 autóval hátrébbról látom, hogy senki nem jön balról, akkor mi a tökömért áll meg a szerencsétlen? Komolyan, néha az az érzésem, hogy várja, hogy valaki hátha feltűnik, és végre pazarolhat egy kis időt/üzemanyagot/féktárcsát/fékbetétet...
Amikor főúton megyünk 35-el a zöld lámpa fele, akkor is ezt érzem. Hogy várjuk, hátha piros lesz az a lámpa... És a feltételezésed helytelen, a piros lámpa nálam nem jelent zöldet éjjel sem. Ja, és nem is felülről nézem a forgalmat, inkább alulról...

Figyeld csak meg, az emberek 90%-a rosszul vezet körforgalomban. Remélem te nem tartozol közéjük...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A turbóval a fő probléma - amellett, hogy meg kell szokni a turbólyukat - az, hogy nem tudják az emberek használni.
Pedig nekem a gondos japán mérnökök szépen belehímeztették a gépkönyvben, hogy hosszabb erősebb terhelés után mindig "le kell pörgetni" a turbót.

Nálam a kis japók semmi ilyet nem hímeztek bele, azon túl, hogy a olajcsere periódusokat be kell tartani, illetve hidegindításnál nem szabad rögtön nagy teljesítményen pörgetni, érthető okokból. 130-ról satufékkel beállni a pihenőbe aztán még gurulás közben levenni a gyújtást meg khhm elég luddita dolog bármilyen kocsin, persze túlzásba sem kell vinni. A magam részéről megelégedek azzal, hogy a pihenő előtt lasabban megyek, az utolsó 500-1000 méteren pedig gázelvétellel kigurul a kocsi, ami a fogyasztásnak és a fékek élettartamának is jót tesz. Utána járhat egy kicsit még, de percekig üresjáratni szerintem túlzás. Ha gépkönyv nem írja elő, akkor nem kell.

Kicsit túlmisztifikálod szerintem a kérdést, régen, amikor a turbók nagyon extra dolognak számítottak, valóban ki lehetett nyírni hirtelen leállással a felhevült majd gyorsan lehűlő turbót, de amennyire én tudom ez már rég nem probléma, egyrészt mert kisméretű / teljesítményű turbó lett a divat a fogyasztás, és nem a teljesítményfokozás céljából, másrészt mert úgy tudom (a dieselekben ?) legalábbis régóta akkor is megy egy darabig az olajkör, amikor a motor már leállt, a hűtés tehát megoldott, a mostanában elterjedt start-stop rendszerek mellett amúgyis fura lenne a leállás előtti több perces alapjárat..
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az elsőbbség adási kötelezettség nem egyenlő azzal, hogy fékezni is kell. Ha nem jön senki, miért is kéne fékezni? Nem stop tábla van ott! Vagy te látsz olyat a kreszkönyvben, hogy az elsőbbség adás kötelezőnél kötelező a fékezés? Az autópálya felhajtón azért ugye nem fékezel?

Elsőbbséget kell adni, azt meg először nézéssel kell, és csak indokolt esetben fékezéssel. Ha én 4 autóval hátrébbról látom, hogy senki nem jön balról, akkor mi a tökömért áll meg a szerencsétlen? Komolyan, néha az az érzésem, hogy várja, hogy valaki hátha feltűnik, és végre pazarolhat egy kis időt/üzemanyagot/féktárcsát/fékbetétet...
Amikor főúton megyünk 35-el a zöld lámpa fele, akkor is ezt érzem. Hogy várjuk, hátha piros lesz az a lámpa... És a feltételezésed helytelen, a piros lámpa nálam nem jelent zöldet éjjel sem. Ja, és nem is felülről nézem a forgalmat, inkább alulról...

Figyeld csak meg, az emberek 90%-a rosszul vezet körforgalomban. Remélem te nem tartozol közéjük...

Van itt baj a fejben, nem is kevés.

Kicsit túlmisztifikálod szerintem a kérdést, régen, amikor a turbók nagyon extra dolognak számítottak, valóban ki lehetett nyírni hirtelen leállással a felhevült majd gyorsan lehűlő turbót, de amennyire én tudom ez már rég nem probléma, egyrészt mert kisméretű / teljesítményű turbó lett a divat a fogyasztás, és nem a teljesítményfokozás céljából, másrészt mert úgy tudom (a dieselekben ?) legalábbis régóta akkor is megy egy darabig az olajkör, amikor a motor már leállt, a hűtés tehát megoldott, a mostanában elterjedt start-stop rendszerek mellett amúgyis fura lenne a leállás előtti több perces alapjárat..

Toyota D-4D-k kézikönyvében kerek perec le van írva, milyen sebességgel haladás után mennyi ideig kell alapjáratozni.
Ha jól emlékszem 130 km/h 4 perc, 50km/h 15 mp (ami a parkolással kb meg is van).
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Egészen konkrétan előírja. :cool: Kb.: ahogy @Ooorky fentebb írja.

Azt próbálom magyarázni, hogy nálam, az én gépkönyvemben (ami amúgy 700 + oldal...) egy árva szó nincs arról, hogy járassam percekig leállítás előtt. Semmi.

A Toyota D-4D-ben lehet, de az egy elég régi konstrukciójú motor, szóval arra lehet hogy igaz, az újakra már nem bizti.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 190
10 667
113
Az elsőbbség adási kötelezettség nem egyenlő azzal, hogy fékezni is kell. Ha nem jön senki, miért is kéne fékezni? Nem stop tábla van ott! Vagy te látsz olyat a kreszkönyvben, hogy az elsőbbség adás kötelezőnél kötelező a fékezés? Az autópálya felhajtón azért ugye nem fékezel?

Elsőbbséget kell adni, azt meg először nézéssel kell, és csak indokolt esetben fékezéssel. Ha én 4 autóval hátrébbról látom, hogy senki nem jön balról, akkor mi a tökömért áll meg a szerencsétlen? Komolyan, néha az az érzésem, hogy várja, hogy valaki hátha feltűnik, és végre pazarolhat egy kis időt/üzemanyagot/féktárcsát/fékbetétet...
Amikor főúton megyünk 35-el a zöld lámpa fele, akkor is ezt érzem. Hogy várjuk, hátha piros lesz az a lámpa... És a feltételezésed helytelen, a piros lámpa nálam nem jelent zöldet éjjel sem. Ja, és nem is felülről nézem a forgalmat, inkább alulról...

Figyeld csak meg, az emberek 90%-a rosszul vezet körforgalomban. Remélem te nem tartozol közéjük...
Azért (is) épül a körforgalom hogy a folyópályához képest csökkenjen a sebessé, ezáltal csökken a súlyos balesetek száma. A simán, lassítás nélkül át lehet rongyolni rajta akkor az egy szarul tervezett körforgalom, sok balesettel, remélem majd átépítik.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
A turbóval a fő probléma - amellett, hogy meg kell szokni a turbólyukat - az, hogy nem tudják az emberek használni.
Pedig nekem a gondos japán mérnökök szépen belehímeztették a gépkönyvben, hogy hosszabb erősebb terhelés után mindig "le kell pörgetni" a turbót.
Az egyszeri downsizingolt benzinesben meg hajt Hans a sebességkorlát nélküli autobahn-on, és eszébe jut, hogy kicsapja már a lompost, és megkönnyezteti az óriáskígyót. Erre index jobbra. Satufék, majd rohan egy kis prosztata karbantartásra. Miközben odakint a pattogó motorban turbó kenése/hűtése szépen elköszön, miközben izzanak a turbó alkatrészei, de a motor és ezzel együtt az olajpumpa már nem megy.
Aztán csodálkozunk, hogy 60 ezrenként - jóesetben - csak turbót kell cserélni.
Én meg a kis Toyotámban szépen megvárom, hogy a kiscsalád odabent már lerendeli szépen a kávémat, és jó 3-4-5 perc alapjárat után fáradok be fogyasztani.

Pedig csak el kellene mondani, meg el kellene olvasni....
3-4-5 perc szerintem sok. Azért pár ilyen megkönnyezteti a kígyót típusú megállást csak ki kellene bírnia. A Tojcsidnak mennyi időt írnak le pörgetni a turbót?
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
3-4-5 perc szerintem sok. Azért pár ilyen megkönnyezteti a kígyót típusú megállást csak ki kellene bírnia. A Tojcsidnak mennyi időt írnak le pörgetni a turbót?
2+ perc - hegymenet után, illetve 100km/órás sebesség feletti utazás után. Forrás
Pont az a lényeg, hogy akkor van veszélyben a rendszer, amikor leállítod, nem 5-10 perccel később.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
simán, lassítás nélkül át lehet rongyolni rajta akkor az egy szarul tervezett körforgalom, sok balesettel, remélem majd átépítik.

Értem már mit értetek félre...
Az hogy nem fékezek a körforgalom előtt, az nem azt jelenti, hogy 90-el rongyolok át rajta. Ez mondjuk a 3. kijáratnál kihajtva fizikailag is lehetetlen lenne.
A fékezés hiánya azt jelenti, hogy időben elveszem a gázt, hagyom kigurulni. Már messziről azt sasolom, hogy jönnek-e balról, és ha igen, lesz-e luk, ahova biztonságosan beférek. Csak akkor fékezek, ha látom hogy jön valaki, de akkor is csak annyit és akkor, hogy minél több lendülettel, kvázi azonos sebességgel érkezzek mögé egy követési távolságnyira.

A sofőrök nagy százaléka, megy a körforgalom felé, még 100m-el előtte is nyomja a gázt, majd nagy fék, szinte megáll, csak ekkor kinéz balra, gondolkozik van-e autó a képben, majd elindul gyök kettővel.

Van itt baj a fejben, nem is kevés.

Több konkrétumból többet is értek...

Azért nyugtass meg, hogy te nem az a fajta sofőr vagy, aki az autópálya felhajtó gyorsítósávon lagymatagul gyorsul, majd a végén mikor nem tudott besorolni (hisz még a kamionoknál is 20-al lassabb), nyom egy satut, merthogy elsőbbségadás...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 723
10 666
113
Értem már mit értetek félre...
Az hogy nem fékezek a körforgalom előtt, az nem azt jelenti, hogy 90-el rongyolok át rajta. Ez mondjuk a 3. kijáratnál kihajtva fizikailag is lehetetlen lenne.
A fékezés hiánya azt jelenti, hogy időben elveszem a gázt, hagyom kigurulni. Már messziről azt sasolom, hogy jönnek-e balról, és ha igen, lesz-e luk, ahova biztonságosan beférek. Csak akkor fékezek, ha látom hogy jön valaki, de akkor is csak annyit és akkor, hogy minél több lendülettel, kvázi azonos sebességgel érkezzek mögé egy követési távolságnyira.

A sofőrök nagy százaléka, megy a körforgalom felé, még 100m-el előtte is nyomja a gázt, majd nagy fék, szinte megáll, csak ekkor kinéz balra, gondolkozik van-e autó a képben, majd elindul gyök kettővel.



Több konkrétumból többet is értek...

Azért nyugtass meg, hogy te nem az a fajta sofőr vagy, aki az autópálya felhajtó gyorsítósávon lagymatagul gyorsul, majd a végén mikor nem tudott besorolni (hisz még a kamionoknál is 20-al lassabb), nyom egy satut, merthogy elsőbbségadás...
Vagy työtyög és "magára húzza" a mögöttes forgalmat majd állóra fékez váratlanul a töküres, még a környéken sincs egy gyalogos sem körforgalom előtt. Aztán panaszkodik, hogy már 13.x mentek bele hátulról.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 906
32 570
113
Toyota D-4D-k kézikönyvében kerek perec le van írva, milyen sebességgel haladás után mennyi ideig kell alapjáratozni.
Ha jól emlékszem 130 km/h 4 perc, 50km/h 15 mp (ami a parkolással kb meg is van).
De alap esetben nem 130-al rongyolsz le a pihenőig, tehát már a kiálló előtt van egy lassítás, aztán meg egy még lassabb szakasz. Akkor mi van? Kimatekolod, hogy mennyi az annyi?
Nem értem -vagyis de fillérbaszásból, miért nem raknak rá legalább egy visszajelző lámpát, hogy akkor most állíthatja le a motort, mert visszahűlt a rendszer. Ha már ennyire érzékeny cucc.
És azt is sajnálom, hogy nemhogy az olajhőmérsékletet nem jelzik mutatóval, de már igen sokszor a vízhőmérsékletet sem -csak egy visszajelző lámpával.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem magán az autón múlik. A finanszírozásban pl a FIAT (Stellantis) ha hasonlóan jó megoldásokat kínálna mint a vetélytársak...

Nem, mert egy jó autónak tűnik, azon kevés típus egyike ahol a gyártó egy pillanatra letojta a piaci elvárásokat és csinált végre egy olyan kocsit amit valóban szeretnének a mérnökök.

Viszont azt is tudomásul kell venni hogy ennek megfelelően olyan árcédula van rajta, ahol az emberek már nézelődnek (sőt, elvárják) a ‘német prémium’ plecsnit a motorháztetőn. Ebben pedig már nem egy amúgy nagyon jó kocsi elvérzett a piacon.

Mindentől függetlenül nekem már erősen irritáló az autós újságírók kritikátlan szopkodása a Guiliára, én pl. nem vagyok alfás, láttam élőben és annyira nem estem hasra tőle. Ez is egy kocsi, jó kiállása van de semmi kimagasló, (mondjuk sokkal ízlésesebb, mint a korábbi alfák) de kb ennyi.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 601
113
semmi kimagasló, (mondjuk sokkal ízlésesebb, mint a korábbi alfák)
Lehet, hogy gond van az ízléseddel, megnézetted már? :)

Viszont azt is tudomásul kell venni hogy ennek megfelelően olyan árcédula van rajta, ahol az emberek már nézelődnek (sőt, elvárják) a ‘német prémium’ plecsnit a motorháztetőn.
Nem tudom, ismeretségi körömben ugyan nem sok olasz-autós ismerek, viszont a német minőséget rajongani nem látjuk csak a proletariátust. Távolkeleti márkák (Mazda, Genesis, Nissan) amiket vesznek, akarnak. Mondjuk sokan közülük sokat dolgoztak világszerte. (Az új Genesis nagyon durva ár/érték arányú, a németek felköthetik a nacit). (Plusz én láttam hogy készül a kolbász, tudom mi van a német prémiumban, és ha akarok tudok szörnyülködni azon is)

Mindentől függetlenül nekem már erősen irritáló az autós újságírók kritikátlan szopkodása a Guiliára

Az újságírók szopkodják, mert aprópénzből bélből élő emberek, és ez egy megfizethető sportos kocsi (alapmotorral, a Ferrari-eredetű motort hagyjuk el), amit vezetnének gondolom napi szinten is szívesen. A speedzoneos idegesítő arcnak van Guilia-ja tudtommal (aki tájszólásban beszél, talán Váji a neve?). Plusz azért is szopkodják, mert egy kihaló fajta... a BMW meg a Mazda még kicsit hasonló, aztán csak még egy kategóriával feljebb van már ilyen "élményautó".

Ugye az is a típus sajátja, hogy alulról belóg a megfizethető autó kategóriába, aztán felülről meg olyanokkal van párba állítva, amik messze az átlagember pénztárcáján túl mutatnak. Lehet, hogy ez is a sikertelenség oka. De én személy szerint a finanszírozásban látom az okot. Más márkánál nagyon jó finanszírozási csomagok vannak, amik itt nem elérhetőek. (A FIAT az olaszoknál kifejezetten alátett pl. az Alfának finanszírozásban, hogy az akkor épp felszámolásra szánt Lancia márka készletét kisöpörje)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 254
113
Jah, amit felszopkodni kötelező, de az alfás keménymagon túl egy irgalmatlan bukás.

Üzletileg nagy bukás a kocsi, mert egy nagyon drága fejlesztés és egy hipermodern gyár felépítése után csak pár 10,000-s darabszámokat produkálnak.
De, mint műszaki termék szerintem a konkurencia fölött van a kocsi. Én például szívesen vennék egyet ha lenne rá pénzem.
Szerintem az árával sincs gond.
12 millióért egy alapáron jól felszerelt, jól kinéző, 200 LE-s benzines vagy dízel kocsit kapsz, 8 fokozatú automatával.
Egy csöndes, erős kocsi, jó fogyasztással ami jól is néz ki.

Egy hasonló felszereltségű és teljesítményű Passat ugyan úgy 12 millió, csak meg sem közelíti azt a műszaki színvonatal amit az Alfa képvisel....
A műszakilag az Alfához hasonlóan magas színvonalú Mazda 6 , hasonló teljesítményben hasonló árban van.
Az Audi A4 200 LE-vel 15 millió....
A BMW 3-as 16 milliótól fölfele van.
A Mercedes C-k szintén 15 milliótól vannak.

Szerintem jól lőtték be a kocsi árát is.
Egyszerűen az a baj, hogy az Alfa egy olyan kocsit kínál aminek kihalt a vevőköre. Sajnos SUV világ lett, nehéz eladni egy jó sportszedánt úgy, hogy ma a Marketing a "környezet barát SUV" hazugságot tolja mindenhol.

Amúgy ugyan ebben a cipőben jár a Renault Alpine A110-is.
Egy kb. 20 miliós rétegmodelről beszélünk, ami azért nem hasít annyira, mint várták.
Pedig elképesztően jó autó!
Csak hát kiment az élmény autózás a divatból, presztizse meg nincs. Így nem is veszik igazán. Sajnos.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 599
26 398
113
A turbóval a fő probléma - amellett, hogy meg kell szokni a turbólyukat - az, hogy nem tudják az emberek használni.
Pedig nekem a gondos japán mérnökök szépen belehímeztették a gépkönyvben, hogy hosszabb erősebb terhelés után mindig "le kell pörgetni" a turbót.
Az egyszeri downsizingolt benzinesben meg hajt Hans a sebességkorlát nélküli autobahn-on, és eszébe jut, hogy kicsapja már a lompost, és megkönnyezteti az óriáskígyót. Erre index jobbra. Satufék, majd rohan egy kis prosztata karbantartásra. Miközben odakint a pattogó motorban turbó kenése/hűtése szépen elköszön, miközben izzanak a turbó alkatrészei, de a motor és ezzel együtt az olajpumpa már nem megy.
Aztán csodálkozunk, hogy 60 ezrenként - jóesetben - csak turbót kell cserélni.
Én meg a kis Toyotámban szépen megvárom, hogy a kiscsalád odabent már lerendeli szépen a kávémat, és jó 3-4-5 perc alapjárat után fáradok be fogyasztani.

Pedig csak el kellene mondani, meg el kellene olvasni....
Látom ez nem az erősséged ! A mai turbómotorokban (változó geometria , több turbó , kompresszor+turbó etc) már nincs turbó lyuk , alacsony fordulatról húznak mint a mozdony és nem kell agyon forgatni őket !

Nem lepörgetni hanem visszahűteni kell ! Mármint a régieket és azokból is azokat amik nem vízhűtésesek , amúgy kitalálták már a turbóvédelmet pont a start/stop rendszerek miatt külön elektronikus után kenéssel és hűtéssel !

Ahhoz , hogy az általad vázolt Hansos stori igaz legyen ahhoz Hansnak is ipari hülyének kell lennie !

Egyik motor se igényel sok perces járatást az autópálya parkolóban ha jó a hűtése a kocsidnak de ha hagyod ketyegni max 1 percet az nem fog neki ártani !

A 60 000km-es turbó ko-k például PSA 1.6HDi család faszsága (mikró szűrű a turbótengely ráfolyó vezetékében amit ha elhitte valaki a 30 000km-es szervíz intervallumot akkor már a 2. olajcserére eldugult és a turbónak kampeca !