Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Itt sem tették fel a súlyos kérdéseket...
  • repcsinél +70 fokos felület, nyáron napon állva és odafent -20C is lehet. Ezzel mi lesz?
  • úgy tesznek, minta a levegőben nem lenne por és más, az fogja majd csiszatolni az akksit?
  • jégső?
  • és, ha villám csak beléjük?
  • UV-vel mit kezd ez?
stb.

 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 385
11 480
113
https://iho.hu/hirek/blaha-elkezdodott-az-ujjaszuletes

"A Blaha Lujza tér hétfőn elkezdett átépítésének máris van egy nagyon súlyos hozománya: a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésében a körúton egy, a Rákóczin két sáv maradt csak meg. Itt küzdenek meg egymással a buszok, autók, robogók és a kerékpárosok is. Nemcsak, aki egyenesen menne, hanem aki kanyarodik is, kifejezetten kockázatossá téve kerékpárral az átkelést a kereszteződésen."

"Délután ottjártamkor semmilyen munka nem zajlott, a tér elkerített részén sehol senki. Ugyanitt egy szűk folyosót hagytak meg a gyalogosoknak a buszmegállók, illetve az aluljáró és a tér déli részén levő üzletek és a Népszínház utcára vezető zebra felé."


Azt magyarázzátok már el nekem, hogy a főváros egyik legforgalmasabb csomópontjában, miért nem dolgoznak 0-24-ben? Vagy legalább reggel 6-tól este 8-ig?
Sokkal-sokkal nagyobb nemzetgazdasági veszteség van a dugókon, mint amennyibe pár tucat melós extra műszakpótlékja kerülne. Mert ugye amúgy az össz munkaidő amúgy nem lenne több, tehát a munkabér költség is csak a hajnali/esti pótlékkal nőne. (mert ugye tök ugyanannyi a bér, ha három hónapig fizetsz 50 melóst, mint ha másfélig 100-at...)

Egyébként a felvetésem az összes komolyabb forgalmi akadályt okozó felújításra érvényes, M0 hídtól a Lánchídon át a metró felújításig... Egyszerűen nem értem, hogy ez miért jó.
Az, hogy rengeteg jármű araszol a dugóban nagyon jó az üzemanyagfogyasztásnak, és a nyugtató gyártóknak is. Megdobja a profitot és a gdp-t is.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 992
39 881
113
A Hyundai hozza az XCIENT üzemanyagcellás teherautókat Kaliforniába
800 km-es hatótáv
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
Hoppá, de jó ötlet:

Az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság OBBPoint applikációja a világ első, sebesség alapon működő „hűségpont”-rendszere.​

Az ötletet az üzletláncok által kínált hűségkártyák adták. A várhatóan augusztus első napjaiban induló OBBPoint felhasználói akkor kapnak pontokat, ha szabályosan közlekednek: az app szabadon letölthető."​

Bővebben itt.

Gyakorlatilag csak autópályán megyek 1,3-as régi Ignissel. Listavezető leszek :D

Ui.: Ez még fontos részlet: "...a felhasználói tapasztalatok alapján azokat az útszakaszokat, ahol az app szerint még azok is gyakran túllépik a megengedett sebességet, akik amúgy szabályosan közlekednek, a rendőrség felveszi a sebességmérésre javasoltak közé vagy esetleg az útszakaszt szakértői vizsgálatra javasolják, hogy biztonsággal módosítható-e ott a megengedett sebesség."
 
  • Tetszik
  • Dühítő
Reactions: BJani and csakb
M

molnibalage

Guest
Hoppá, de jó ötlet:

Bővebben itt.

Gyakorlatilag csak autópályán megyek 1,3-as régi Ignissel. Listavezető leszek :D

Ui.: Ez még fontos részlet: "...a felhasználói tapasztalatok alapján azokat az útszakaszokat, ahol az app szerint még azok is gyakran túllépik a megengedett sebességet, akik amúgy szabályosan közlekednek, a rendőrség felveszi a sebességmérésre javasoltak közé vagy esetleg az útszakaszt szakértői vizsgálatra javasolják, hogy biztonsággal módosítható-e ott a megengedett sebesség."
A bot helyett, most megpróbálkoznak a répával?
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
64
181
33
A bot helyett, most megpróbálkoznak a répával?
Ha másképp nem megy? Egy próbát megér.

Amúgy a második felére is érdemes figyelni. Ezzel listázhatják azokat a helyeket, ahol senki sem tartja be a sebességkorlátozásokat. A szűkös kapacitását pedig ott fogja tudni bevetni a rendőrség. Szóval idővel előkerül majd célzott csapásokkal a bot is , vagdalkozás helyett.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 520
24 263
113
Erős a dízel ellenes lobbi, csak az a baj hogy nem nagyon van helyette alternatíva


Ezt a facebookon találtam:


Íme néhány érdekes tény:
Az amerikai légitársaságok teljes üzemanyag-fogyasztása körülbelül 19 milliárd gallon évente.
Az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához szükséges ércbányászat teljes üzemanyag-fogyasztása évente körülbelül 21 milliárd gallon.
Az elégetett 21 milliárd gallon üzemanyagból csak 250 000 elektromos autó akkumulátorának építéséhez elegendő ércet lehet előállítani.
Egy elektromos akkumulátor élettartama 10 év, és nem megújuló. 2050-re ezek az akkumulátorok 50 millió fontnyi hulladékkal fogják megtölteni a hulladéklerakókat, amelyek nem bomlanak le.
Vajon az emberek még mindig hinnének-e az elektromos meghajtású autókban, járművekben vagy berendezésekben, ha tudnák, hogy valójában milyen hatalmas a szén-dioxid-kibocsátás lábnyoma?”
 
M

molnibalage

Guest
me néhány érdekes tény:
Az amerikai légitársaságok teljes üzemanyag-fogyasztása körülbelül 19 milliárd gallon évente.
Az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához szükséges ércbányászat teljes üzemanyag-fogyasztása évente körülbelül 21 milliárd gallon.
Az elégetett 21 milliárd gallon üzemanyagból csak 250 000 elektromos autó akkumulátorának építéséhez elegendő ércet lehet előállítani.

Nem vagyok a villanyautók fanja, de 21 milliárd gallon az 80 mrd liter.
Az 64 mrd kg.
1 kg keróban van kb. 12 kWh.

Tehát akkor 64*10^9*12 kWh = 768*10^9 kWh.
Az akku legyen akkor kocsinként átlagosan jó eltúlzott - mert ma nem ez az átlag - 500 kg, akkor az 125 millió kg.


768*10^9 / 125 * 10^6 = 6144 kWh/kg.
Ha feltételezzük, hogy a keró energiatartalmának 1/3-a haszonsul csak, akkor is 2048 kWh/kg.

Ez mennyire reális...?
Azért a ló másik oldalára se essünk már át.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gergo55
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem vagyok a villanyautók fanja, de 21 milliárd gallon az 80 mrd liter.
Az 64 mrd kg.
1 kg keróban van kb. 12 kWh.

Tehát akkor 64*10^9*12 kWh = 768*10^9 kWh.
Az akku legyen akkor kocsinként átlagosan jó eltúlzott - mert ma nem ez az átlag - 500 kg, akkor az 125 millió kg.


768*10^9 / 125 * 10^6 = 6144 kWh/kg.
Ha feltételezzük, hogy a keró energiatartalmának 1/3-a haszonsul csak, akkor is 2048 kWh/kg.

Ez mennyire reális...?
Azért a ló másik oldalára se essünk már át.

Sztem ő arra gondolt, hogy egyrészt az ércek a világ különböző tájairól vannak összehordva 1-1 pontra hajón/kamionon/repülőn, másrészt pl. kongói illegális bányászok aggregátorokkal és benzines pumpákkal dolgoznak, majd motoros futárok viszik az értékes ércet a pickup-okhoz amik utána néha tengelyig érő sárban vánszorognak el a kikötőkig.
Vagy Dél-amerikában sem alakítja magát sivataggá a dzsungel, a vegyszereket elő kell állítani és oda kell vinni a helyszínre, majd a litiumsót el kell juttatni a legközelebbi vasútállomásra.
Másrészt a feldolgozásnak is van energiavonzata és a félkész majd kész terméket ismét szállítani kell.
 
M

molnibalage

Guest
Sztem ő arra gondolt, hogy egyrészt az ércek a világ különböző tájairól vannak összehordva 1-1 pontra hajón/kamionon/repülőn, másrészt pl. kongói illegális bányászok aggregátorokkal és benzines pumpákkal dolgoznak, majd motoros futárok viszik az értékes ércet a pickup-okhoz amik utána néha tengelyig érő sárban vánszorognak el a kikötőkig.
Vagy Dél-amerikában sem alakítja magát sivataggá a dzsungel, a vegyszereket elő kell állítani és oda kell vinni a helyszínre, majd a litiumsót el kell juttatni a legközelebbi vasútállomásra.
Másrészt a feldolgozásnak is van energiavonzata és a félkész majd kész terméket ismét szállítani kell.
Igen, ezzel együtt sem jön ki a matek. Amikor olyan számolásokat is látni, hogy egyesek szerint 30-40 kWh 1 kg akksi szerelése és gyártása, akkor ezt 10-zel szorozva és a többit nézve is...

Szerintem biztos nem igaz az egyenérték számítás.
Meg az egész komment megközelítése elég fals és vérpisitikés.
A baj az, hogy mindenki a hardvernél leragad. A növekvő igényen nélkül sem sikerült áramot tisztán termelni.
Akkor majd a sok villanykocsiknak biztos fog... úgy, hogy brutálisan nagy lesz az igény egy ponton túl és akkor a TELJES elosztó hálózatot lehet felskálázni.

Úgy, hogy az "üzemanyag ára is brutálisan eltér.

12 kWh/kg vagy a benzinben és, ha csak 1/3-a hasznosul, akkor is a fejlett világban ez kb. 1 EUR durván. Úgy, hogy a fele kb. adó és ÁFA.
Tehát 4kWh = 1 EUR. Mert csak átalakítjuk a szénhidrogént.

Ezzel szemben a fosszilisen futó grid 30%-os hatásfokkal csinál áramot, majd 8%-os veszteséggel szállít és kerül kocsiban, stb.
Na, a német áramár kb. 1 kWh = 0.3 EUR. --> 4 kWh = 1,2 EUR
És nincs rajta jövedéki adó...
 
M

molnibalage

Guest
Ez ma a kőkemény realitás az utakon.
ÉN, ÉN, ÉN és nehogymá fékezzek, mert még elfárad benne lában, meg a végén még váltani kell.

Nem tudom, hogy ez a sok ember milyen, de hogy a volán mögött seggfej / leszarom, az egészen biztos.
Az videón láthatók többsége legfeljebb áramot vezessen. 10-20 sec óta ott a gyalogos és látható és egyesek még csak nem is fékeznek.

És ezek bazdmeg tonnás járművet vezethetnek.

 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Ez ma a kőkemény realitás az utakon.
ÉN, ÉN, ÉN és nehogymá fékezzek, mert még elfárad benne lában, meg a végén még váltani kell.

Nem tudom, hogy ez a sok ember milyen, de hogy a volán mögött seggfej / leszarom, az egészen biztos.
Az videón láthatók többsége legfeljebb áramot vezessen. 10-20 sec óta ott a gyalogos és látható és egyesek még csak nem is fékeznek.

És ezek bazdmeg tonnás járművet vezethetnek.

1932bdda6cedf91b952d3d5f4650931300b5efb0.jpg