Erre azért valami forrást kérnék.
Nem olyan rég egy beszélgetésben ezt számoltam össze a teljesség igénye nélkül:
Én autósként kifizetem a kötelező biztosítást, amire van adó is + gépjármű adó + országos matrica +üzemanyag jövedéki adó + műszaki vizsga + az alkatrészek ÁFA tartalma, ami szintén nem kevés.
Az állam csak az üzemanyagok után 645,7 milliárd forintot szedett be 2018-ban.
A korona vírus alatt 2020 első 6 hónapjában 174 milliárdot szedett be az állam útdíjra.
2021-ben 160 milliárd forintos gépjármű adó bevétellel terveznek a költségvetésben.
És ezekben nincs benne az ehhez tartozó ÁFA, az autókkal kapcsolatos ÁFÁ-k!
1000 milliárdos nagyságrendről beszélünk, amit az autós közösség fizet be az államkasszába, hogy legyen közút az országban.
Elfogadva a te számaidat, nagyjából 1000 mrd ft folyik be évente a közúti közlekedésből Magyarhonban.
Kiadási oldal:
ppp költségek 114 mrd/év
Számításaink szerint 2853 milliárd forinttal járt volna jobban az ország, ha az M5-ös és M6-os autópályánál ppp-szerződések helyett inkább hitelt vesz fel.
g7.hu
Útfelújítás változó, jelenleg kb 200 mrd/év
A közutak megfelelő műszaki állapota fontos a magyar emberek, a vállalkozások és az egész gazdaság számára, a tervek szerint idén több mint 350 projektben, mintegy 1000 kilométernyi szakaszt újítanak fel 190 milliárd forint értékben – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM)...
hirado.hu
Útkarbantartás/fenntartás: nos erre iszonyatosan nehéz adatot találni, de elfogadom a levegő munkacsoport szükséges 200 mrd Ft/éves költségét ami viszont csak a magyar közútra vonatkozik, azaz cc 30 ezer kmre.
Társaságunk a kezelésében lévő közel 32 000 kilométernyi országos közúthálózat fenntartási és üzemeltetési feladatait látja el. További információkért és ügyintézésért látogasson el oldalunkra.
internet.kozut.hu
Miért fizessenek útdíjat a kamionok minden úton? Azért, hogy tiszta legyen a vasút és a közút versenye! Azért, hogy ne romoljon tovább a...
www.levego.hu
(A kiadás bevételes táblázatok igazából nem érdekelnek, érdekesek, de nem akarok vele foglalkozni)
Nyilván, egy teljesen rendben lévő úthálózat esetén ezek a költségek kisebbek, de összességében azért is elfogadom, mert ehhez nagyon hasonló költségeket találtam fő és autópálya fenntartási költségekre már országokban:
Roads are everywhere — but how much do they cost to maintain? When people think of the country’s roadway infrastructure, they usually think of the construction of shiny new thoroughfares like roads, bridges, and highways funded by government dollars and built on the promise of major economic...
blog.midwestind.com
Ugye ezen kívül van még 170 ezer km egyéb úthálózat, aminek a fenntartására szintén szükség lenne legalább 200 mrd HUF-ra
(Outside of the U.S., a
2005 study by the World Bank looked at a sample of developing countries (Albania, Laos, Lesotho, Peru, Zambia), and found that (adjusted for inflation) asphalt roads cost $5,273 per mile to maintain, while gravel roads cost $2,371. That brings us to another input variable specifically singled out by UNLV’s study: surface type. ez már egy másik kérdés, és nem érzem magunkat szegényebbnek mint peru, ez alapján 3200 dollár környékén kéne lennie egy km autóút fenntartási költségeinek, ha ezzel számolunk is 200 mrd körüli összeg jön ki)
Ez eddig 710 mrd Ft. Ebben nincs benne a közlekedésrendészet költsége, pedig az is 50 mrdos tétel, az üzemanyag szállítás költsége, az úthibákból adódó kár költségei stb.
Összességében LEHET, hogy minimális pluszban van az autós társadalom ha nem számoljuk az externáliákat, de ez csak a fenntartás.
A valóság meg:
A kormány 3200 milliárd forintot fordít 2024-ig közútfejlesztésre, amelynek nagyobb részét, 1800 milliárdot a hazai költségvetésből biztosítja a fejlesztésekhez - jelezte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára egy útfelújítási projekt mai...
www.portfolio.hu
Másodrendű főutakon is nagyobb forgalom van, mégis sztráda épül a horvát határig Baranyában. A Duna Aszfalt és a Strabag lehet a befutó.
g7.hu
stb. Azaz évi 7-800 mrd Ft megy csak infrastruktúra fejlesztésre. Ehhez képest a vasúti infrára elköltünk évi 200 mrdot?
Szóval nem egészen tartom jogosnak ezt a meazautósok dumát.
(Józsi bácsi tizenkét éves kora óta bagózik = autók miatt tüdőrákos lett)
Tipik autós... Azt meg, hogy Bpen 1 óra lélegzés hasonló rizikó mint a dohányzás, hát az nem számít...