Jönnek az elektromos tankok? Az amerikai hadsereg szerint nem
Rengeteg stratégiai hátránya van a belső égésű motorral szerelt hadi eszközöknek, mégsem lehet őket lecserélni. Egyelőre.
totalcar.hu
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
2020-ban szépen látszik sanszosan a COVID hatása, hogy egy ideig sokkal kevesebben vezettek.
Jáááj, ezt se kellett volna megírni.Jönnek az elektromos tankok? Az amerikai hadsereg szerint nem
Rengeteg stratégiai hátránya van a belső égésű motorral szerelt hadi eszközöknek, mégsem lehet őket lecserélni. Egyelőre.totalcar.hu
Mert aztán a delejt, olyan kurva könnyű kivinni a harctérre. Itt nem kis lepkefing tyúkbelet, hanem atom vastag kábeleket kéne vinni. Vagy mire gondolt a költő, majd bepakolunk négy MW áramot a Rába platójára, hogy szoszi le kéne vinni megtölteni a tankokat? Esetleg mindenhova mobil erőműveket viszünk? Akkor viszont ugyanott vagyunk basszus.A benzines és dízelmotorok legnagyobb hátránya maga az üzemanyag, amiből harci szituációban egyetlen páncélos hadosztály képes elfogyasztani félmillió gallont (1,9 millió litert) naponta. Ekkora mennyiség beszerzése, több ezer kilométerre való szállítása és tárolása nem csak drága és bonyolult, de stratégiai gyengeséget is jelent.
Mert ha telibekapják a lítium akkumulátorokat az aztán teljesen egészséges mi? Telefonakksit szurkálni is biztonságos úgy hallottam...Emellett a harci helyzetekben sem feltétlenül előnyös, ha nagy adag gyúlékony folyadék van a járműben.
És magam előtt látom: Ezredes úr, értem én, hogy támad a harmadik páncéloshadosztály, de nem tudunk ellenlökést végrehajtani, mert a teljes állományunk 10% alatt van.Jáááj, ezt se kellett volna megírni.
Mert aztán a delejt, olyan kurva könnyű kivinni a harctérre. Itt nem kis lepkefing tyúkbelet, hanem atom vastag kábeleket kéne vinni. Vagy mire gondolt a költő, majd bepakolunk négy MW áramot a Rába platójára, hogy szoszi le kéne vinni megtölteni a tankokat? Esetleg mindenhova mobil erőműveket viszünk? Akkor viszont ugyanott vagyunk basszus.
Mert ha telibekapják a lítium akkumulátorokat az aztán teljesen egészséges mi? Telefonakksit szurkálni is biztonságos úgy hallottam...
Hát ennek rohadtul nem szabadna vezetnie. Hülye, vak és a fordulója bénább, mint nekem 0 óra gyakorlattal.
"Hejbevan me' napógyün"Mert aztán a delejt, olyan kurva könnyű kivinni a harctérre.
Végülis az 500 kg üzemanyag helyére majd beraknak 1000 kg akksit és két gázfröccs után megáll majd a hk. az első domb tetején. De legalább csendesen."Hejbevan me' napógyün"
Tanulj már meg hülyezöldül
a szárnyvonalak fenntarthatatlanabbak... Nem gazdaságosak. Drágább a pálya fenntartása mint az utaké, és csak a vasút használhatja. Épp emiatt a közúti infrastruktúra fejlesztése és a buszok vásárlása a kis forgalmú szakaszokra jobb befektetés, hacsak nincs akkora ipari forgalom a vasúton, ami miatt rentábilis lenne fenntartása.Felvetésnek érdekes, egész nagy részével egyet is értek.
Amíg van olyan vasúti pályánk ahol a személyvonat nem egészen 30km/h sebességgel zötyög végig, addig nem fenntarthatlan projektekbe kellene önteni a pénzt.
a szárnyvonalak fenntarthatatlanabbak... Nem gazdaságosak. Drágább a pálya fenntartása mint az utaké, és csak a vasút használhatja. Épp emiatt a közúti infrastruktúra fejlesztése és a buszok vásárlása a kis forgalmú szakaszokra jobb befektetés, hacsak nincs akkora ipari forgalom a vasúton, ami miatt rentábilis lenne fenntartása.
A Gyorsvasút ellenben csak a személyszállításból fenntartható tudna lenne.
Ugye azt tudod hogy általában ezt úgy számolják ki, nagyon ügyesen hogy a vasúti pálya fenntartásánál megnézik hogy menni az országos átlag kilométer fenntartás és azt ráhúzzák szegény mellékvonalra, amire 50éve egy fityinget nem költöttek és ahol a BZ elzötyögne még 50 évig kurva olcsón? Ilyenkor a mennyi lenne a felújításban gyorsan kiszámolják hogy mi lenne ha KÖFI-vel meg magas peronnal modernizálnák az egész, sosem térül meg és jön hogy be kell zárni. Csak éppen ha MÁV magának építhet át pályát, amin csak a tervezéskori sebességet állítja vissza, valahogy mindig egész olcsón megússza, míg ha jön a NIF a kurva drága pályáztatással meg átjárhatósági előírásokkal menten elszáll a költség a picsába. Valamint ha a karbantartás nem lenne elspórolva, egy könnyű motorvonat az idők végezetéig járhatna. A szárnyvonalak jelenleg kis túlzással ingyen vannak a MÁV-nak az összköltségéhez képest, bármilyen hihetetlen is ez. Kb használt betonalj, használt sín ami már nem jó 100-ra sem, bőven megfelelne a mellékvonalakra, de nálunk csak a nagy, látványos felújításokat szeretik valamiért. Itt is van MÁV-os, beírhatja mennyi pénz költenek ezekre a vonalakra, éves szinten semmit, mégis működnek még.a szárnyvonalak fenntarthatatlanabbak... Nem gazdaságosak. Drágább a pálya fenntartása mint az utaké, és csak a vasút használhatja. Épp emiatt a közúti infrastruktúra fejlesztése és a buszok vásárlása a kis forgalmú szakaszokra jobb befektetés, hacsak nincs akkora ipari forgalom a vasúton, ami miatt rentábilis lenne fenntartása.
A Gyorsvasút ellenben csak a személyszállításból fenntartható tudna lenne.
blablabla... elköltenek egy valag pénzt egy pályára amin napi 2x elmegy a nettó veszteséges személy-bzmot.Ugye azt tudod hogy általában ezt úgy számolják ki, nagyon ügyesen hogy a vasúti pálya fenntartásánál megnézik hogy menni az országos átlag kilométer fenntartás és azt ráhúzzák szegény mellékvonalra, amire 50éve egy fityinget nem költöttek és ahol a BZ elzötyögne még 50 évig kurva olcsón? Ilyenkor a mennyi lenne a felújításban gyorsan kiszámolják hogy mi lenne ha KÖFI-vel meg magas peronnal modernizálnák az egész, sosem térül meg és jön hogy be kell zárni. Csak éppen ha MÁV magának építhet át pályát, amin csak a tervezéskori sebességet állítja vissza, valahogy mindig egész olcsón megússza, míg ha jön a NIF a kurva drága pályáztatással meg átjárhatósági előírásokkal menten elszáll a költség a picsába. Valamint ha a karbantartás nem lenne elspórolva, egy könnyű motorvonat az idők végezetéig járhatna. A szárnyvonalak jelenleg kis túlzással ingyen vannak a MÁV-nak az összköltségéhez képest, bármilyen hihetetlen is ez. Kb használt betonalj, használt sín ami már nem jó 100-ra sem, bőven megfelelne a mellékvonalakra, de nálunk csak a nagy, látványos felújításokat szeretik valamiért. Itt is van MÁV-os, beírhatja mennyi pénz költenek ezekre a vonalakra, éves szinten semmit, mégis működnek még.
Nyilván vannak fenntarthatatlan vonalak, de ami teljesen felesleges azokat jórészt bezárták.
És én is azt gondoltam sokáig amit te, három busz ki tud váltani komplett vonalat, csak minek kiváltani azt ami van olyanra ami nem lesz jobb?!
De a kedvencem mikor egy vonatpárt tartanak meg az egész vonalon, de ezért üzemel, az valóban egy pénzpazarló baromság. És ehhez a vonat áll a vonal egyik végén, a kaller meg a masiniszta pont annyi fizetést vesz fel mintha menne.
Vannak akik írtak ezekről:
Van-e még jövőjük a vasúti mellékvonalaknak Magyarországon?
Egy kerek évtizeddel azután, hogy a Magyarországot jelenleg is irányító kormány hatalomra jutott, számos olyan vasútvonalon vették fel újra a személyforgalmat, ahol 2007-2009 során leállították azt. Ám a „mindent újranyitunk” lendülete hamar kifogyott és jött a kétvonatos alibimenetrend. No meg...azonnali.huKinek éri meg, és kinek nem a vasúti mellékvonalak elsorvasztása? « Mérce
Meg lehet indokolni a vasút elsorvasztását, csak az érvek csengenek hamisan.merce.huA vonalbezárás nem költségcsökkentés
Frissítve! A minisztérium tájékoztatása szerint maradnak a vonatok!Ismét frissítve! Természetesen mégsem maradnak a vonatok, sőt, ahogy megírtam, még több vonalon várható ilyen bezárás. Már hírportálokon is megjelent a MÁV-START terve, miszerint két szabolcsi vasútvonalon a vonatközlekedés…falujaromotorvonat.blog.hu(vannak olyan megjegyzések a cikkekben amikkel nem értek egyet, kell tank, vonat és lélegeztető gép is, régen olvastam őket, már nem tudom melyikben volt ilyen megjegyzés pontosan, vannak meghaladott dolgok benne)Nem spórol a vonalbezárás
Ez a Falujáró Motorvonat blog, miről szólna, ha nem a mellékvonalakról és azok fejlesztési lehetőségeiről. Most azonban indokolatlan vonalbezárások következnek, és fontos tisztáznom, hogy nem a vasútromantikus énem írja ezeket a sorokat, hanem a közlekedési rendszer optimalizálását és a fejlesztési…falujaromotorvonat.blog.hu
Nincsenek ingyen, mert lehet azt a vonalat fenntartani, nincs elég pályafenntartó ember a fontosabb vonalakra se. A biztosító berendezések is költségesek, stb. És továbbra is holt költségek, mert azt a pénzt közutakra kö9ltve nagyobb társadalmi és gazdasági hasznossága lenne.