Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1945

Guest
497177_download.aspx.jfif
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 699
28 114
113
Jáááj, ezt se kellett volna megírni.
A benzines és dízelmotorok legnagyobb hátránya maga az üzemanyag, amiből harci szituációban egyetlen páncélos hadosztály képes elfogyasztani félmillió gallont (1,9 millió litert) naponta. Ekkora mennyiség beszerzése, több ezer kilométerre való szállítása és tárolása nem csak drága és bonyolult, de stratégiai gyengeséget is jelent.
Mert aztán a delejt, olyan kurva könnyű kivinni a harctérre. Itt nem kis lepkefing tyúkbelet, hanem atom vastag kábeleket kéne vinni. Vagy mire gondolt a költő, majd bepakolunk négy MW áramot a Rába platójára, hogy szoszi le kéne vinni megtölteni a tankokat? Esetleg mindenhova mobil erőműveket viszünk? Akkor viszont ugyanott vagyunk basszus.
Emellett a harci helyzetekben sem feltétlenül előnyös, ha nagy adag gyúlékony folyadék van a járműben.
Mert ha telibekapják a lítium akkumulátorokat az aztán teljesen egészséges mi? Telefonakksit szurkálni is biztonságos úgy hallottam...
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Jáááj, ezt se kellett volna megírni.

Mert aztán a delejt, olyan kurva könnyű kivinni a harctérre. Itt nem kis lepkefing tyúkbelet, hanem atom vastag kábeleket kéne vinni. Vagy mire gondolt a költő, majd bepakolunk négy MW áramot a Rába platójára, hogy szoszi le kéne vinni megtölteni a tankokat? Esetleg mindenhova mobil erőműveket viszünk? Akkor viszont ugyanott vagyunk basszus.

Mert ha telibekapják a lítium akkumulátorokat az aztán teljesen egészséges mi? Telefonakksit szurkálni is biztonságos úgy hallottam...
És magam előtt látom: Ezredes úr, értem én, hogy támad a harmadik páncéloshadosztály, de nem tudunk ellenlökést végrehajtani, mert a teljes állományunk 10% alatt van.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 697
113
Figyelem!
Prekoncepció következik!

Naaa???
A németek még mindig erőltetik ezt a a futóműhangolás dolgot?:D
A mérnökeik kényszerpályán vannak:
Olyan futóműveket - hangolásokat kell alkotniuk, amelyek a maximális sebességnél is stabilak (Sebességkorlátozás nélküli német autópálya szakaszok ugye).
De ennek ára van: Olyan sebességtartományokig, helyzetekig biztonságosnak érzi a júzer az autóját, amelyiknél, amikor mégis eléri (s jellemzően hirtelen) a határait, akkor az átlagos júzert váratlanul éri a helyzet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 037
10 076
113

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 932
19 189
113
Felvetésnek érdekes, egész nagy részével egyet is értek.
Amíg van olyan vasúti pályánk ahol a személyvonat nem egészen 30km/h sebességgel zötyög végig, addig nem fenntarthatlan projektekbe kellene önteni a pénzt.
a szárnyvonalak fenntarthatatlanabbak... Nem gazdaságosak. Drágább a pálya fenntartása mint az utaké, és csak a vasút használhatja. Épp emiatt a közúti infrastruktúra fejlesztése és a buszok vásárlása a kis forgalmú szakaszokra jobb befektetés, hacsak nincs akkora ipari forgalom a vasúton, ami miatt rentábilis lenne fenntartása.

A Gyorsvasút ellenben csak a személyszállításból fenntartható tudna lenne.
 
  • Szomorú
Reactions: vilmoci
T

Törölt tag 1711

Guest
a szárnyvonalak fenntarthatatlanabbak... Nem gazdaságosak. Drágább a pálya fenntartása mint az utaké, és csak a vasút használhatja. Épp emiatt a közúti infrastruktúra fejlesztése és a buszok vásárlása a kis forgalmú szakaszokra jobb befektetés, hacsak nincs akkora ipari forgalom a vasúton, ami miatt rentábilis lenne fenntartása.

A Gyorsvasút ellenben csak a személyszállításból fenntartható tudna lenne.

Nyugati országokban leépítik a gazdaságilag nem jövedelmező vonalakat...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 037
10 076
113
a szárnyvonalak fenntarthatatlanabbak... Nem gazdaságosak. Drágább a pálya fenntartása mint az utaké, és csak a vasút használhatja. Épp emiatt a közúti infrastruktúra fejlesztése és a buszok vásárlása a kis forgalmú szakaszokra jobb befektetés, hacsak nincs akkora ipari forgalom a vasúton, ami miatt rentábilis lenne fenntartása.

A Gyorsvasút ellenben csak a személyszállításból fenntartható tudna lenne.
Ugye azt tudod hogy általában ezt úgy számolják ki, nagyon ügyesen hogy a vasúti pálya fenntartásánál megnézik hogy menni az országos átlag kilométer fenntartás és azt ráhúzzák szegény mellékvonalra, amire 50éve egy fityinget nem költöttek és ahol a BZ elzötyögne még 50 évig kurva olcsón? Ilyenkor a mennyi lenne a felújításban gyorsan kiszámolják hogy mi lenne ha KÖFI-vel meg magas peronnal modernizálnák az egész, sosem térül meg és jön hogy be kell zárni. Csak éppen ha MÁV magának építhet át pályát, amin csak a tervezéskori sebességet állítja vissza, valahogy mindig egész olcsón megússza, míg ha jön a NIF a kurva drága pályáztatással meg átjárhatósági előírásokkal menten elszáll a költség a picsába. Valamint ha a karbantartás nem lenne elspórolva, egy könnyű motorvonat az idők végezetéig járhatna. A szárnyvonalak jelenleg kis túlzással ingyen vannak a MÁV-nak az összköltségéhez képest, bármilyen hihetetlen is ez. Kb használt betonalj, használt sín ami már nem jó 100-ra sem, bőven megfelelne a mellékvonalakra, de nálunk csak a nagy, látványos felújításokat szeretik valamiért. Itt is van MÁV-os, beírhatja mennyi pénz költenek ezekre a vonalakra, éves szinten semmit, mégis működnek még.
Nyilván vannak fenntarthatatlan vonalak, de ami teljesen felesleges azokat jórészt bezárták.
És én is azt gondoltam sokáig amit te, három busz ki tud váltani komplett vonalat, csak minek kiváltani azt ami van olyanra ami nem lesz jobb?!
De a kedvencem mikor egy vonatpárt tartanak meg az egész vonalon, de ezért üzemel, az valóban egy pénzpazarló baromság. És ehhez a vonat áll a vonal egyik végén, a kaller meg a masiniszta pont annyi fizetést vesz fel mintha menne.
Vannak akik írtak ezekről:
(vannak olyan megjegyzések a cikkekben amikkel nem értek egyet, kell tank, vonat és lélegeztető gép is, régen olvastam őket, már nem tudom melyikben volt ilyen megjegyzés pontosan, vannak meghaladott dolgok benne)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 932
19 189
113
Ugye azt tudod hogy általában ezt úgy számolják ki, nagyon ügyesen hogy a vasúti pálya fenntartásánál megnézik hogy menni az országos átlag kilométer fenntartás és azt ráhúzzák szegény mellékvonalra, amire 50éve egy fityinget nem költöttek és ahol a BZ elzötyögne még 50 évig kurva olcsón? Ilyenkor a mennyi lenne a felújításban gyorsan kiszámolják hogy mi lenne ha KÖFI-vel meg magas peronnal modernizálnák az egész, sosem térül meg és jön hogy be kell zárni. Csak éppen ha MÁV magának építhet át pályát, amin csak a tervezéskori sebességet állítja vissza, valahogy mindig egész olcsón megússza, míg ha jön a NIF a kurva drága pályáztatással meg átjárhatósági előírásokkal menten elszáll a költség a picsába. Valamint ha a karbantartás nem lenne elspórolva, egy könnyű motorvonat az idők végezetéig járhatna. A szárnyvonalak jelenleg kis túlzással ingyen vannak a MÁV-nak az összköltségéhez képest, bármilyen hihetetlen is ez. Kb használt betonalj, használt sín ami már nem jó 100-ra sem, bőven megfelelne a mellékvonalakra, de nálunk csak a nagy, látványos felújításokat szeretik valamiért. Itt is van MÁV-os, beírhatja mennyi pénz költenek ezekre a vonalakra, éves szinten semmit, mégis működnek még.
Nyilván vannak fenntarthatatlan vonalak, de ami teljesen felesleges azokat jórészt bezárták.
És én is azt gondoltam sokáig amit te, három busz ki tud váltani komplett vonalat, csak minek kiváltani azt ami van olyanra ami nem lesz jobb?!
De a kedvencem mikor egy vonatpárt tartanak meg az egész vonalon, de ezért üzemel, az valóban egy pénzpazarló baromság. És ehhez a vonat áll a vonal egyik végén, a kaller meg a masiniszta pont annyi fizetést vesz fel mintha menne.
Vannak akik írtak ezekről:
(vannak olyan megjegyzések a cikkekben amikkel nem értek egyet, kell tank, vonat és lélegeztető gép is, régen olvastam őket, már nem tudom melyikben volt ilyen megjegyzés pontosan, vannak meghaladott dolgok benne)
blablabla... elköltenek egy valag pénzt egy pályára amin napi 2x elmegy a nettó veszteséges személy-bzmot.

Elköltik ugyanazt a pénzt egy jó közútra, és a busz olcsóbban fog járni, a lakóknak még jobb lesz a szolgáltatás, mert több megálló lehet a faluban az otthonukhoz közelebb, és az utakat személyautók, kisteherek is tudják hasznosítani.

Egyszerűen a vasút méretgazdaságssági minimális üzemmérete máshol van, mint amit a szárnyvonalak kínálnak keresletet.

Nincsenek ingyen, mert lehet azt a vonalat fenntartani, nincs elég pályafenntartó ember a fontosabb vonalakra se. A biztosító berendezések is költségesek, stb. És továbbra is holt költségek, mert azt a pénzt közutakra kö9ltve nagyobb társadalmi és gazdasági hasznossága lenne.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nincsenek ingyen, mert lehet azt a vonalat fenntartani, nincs elég pályafenntartó ember a fontosabb vonalakra se. A biztosító berendezések is költségesek, stb. És továbbra is holt költségek, mert azt a pénzt közutakra kö9ltve nagyobb társadalmi és gazdasági hasznossága lenne.

Dolgoztam 1,5 évet mellékvonalon.
Előtte 3 év alatt fővonalon nem volt egyetlen vonóvezeték szakadásom se.
Ott 2 előjelző, 1 váltó, 1 főjelző...

Hiába 1 pár Bz jár a járvány kezdete óta a biztber-t és pft-t fenn kell tartani, ami 12 ember + anyagköltség.