Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
1932bdda6cedf91b952d3d5f4650931300b5efb0.jpg
A mentalitás ugyanaz.
A legszomorúbb, hogy a futárok egy számottevő része nettó kretén.
Ezt látom a fővárosban.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 669
13 071
113
Hű Balázs, rögtön te jutottál eszembe!

Kiváló kortükör minden szempontból!


Erről már írtam régebben, mi több - érintőlegesen - Csikós is írt.
A harmadik fényképig:

Tehát a rugalmatlan motorok bőgtek, üvöltöttek, a váltók nehezen, akadósan voltak kapcsolhatók (kormányváltók, de ezúttal nem politikailag), a difik sírtak ( pl. Moszkvics, Volga), valami mindig rezonált, az autók a gumikon (diagonál!) kóvályogtak, futóműveken libegtek, a sofőrök küzdöttek a nagy átmérőjű, de legalább kisujjvastagságú, random elkönnyülő/elnehezülő, bő holtjátékkal dolgozó, sok tekerést kívánó kormánykerékkel. A szélzaj magas volt, a kétzónás klíma dolgozott (egyik oldalt huzat és tűző nap, a másikon csak huzat).
Ráadásnak ott volt a többi autós, akinek a döntő többsége mazsola volt (ne feledjük; az úri sofőrök nagy része szigorúan hétvégi autós volt!).
A járművek többsége lassú volt, mint a tetű (+ haszonjárművek!), ezekhez képest óriási kontraszt volt a sportautónak számító Nagypolákok, Zsigulik jelenléte, amikhez viszonyítva minden I(deiglenes) F(orgalmi) A(kadály) volt.
Ahogy Csikós is írta:

"...Az átlagautók végsebessége 1970 táján 120-140 km/h között volt, tehát ha valaki tartani akarta az engedélyezett tempót, szénné forgatta a motorját, de még ha megelégedett akár egy kellemes 100-110-zel, akkor is bömbölő motorzajban töltötte az utat. Egyesek talán hallották még, amit apáink kérdezgettek egymástól: igen, 145-öt megy, de mennyi az utazója? Az utazó volt az a sebesség, amit a motor és az utasok tartósan kibírtak, egyes autóknál – Pobjeda, Moszkvics 403 – ez jelentősen eltért a pillanatokig talán tartható végsebességtől, a jobban megtervezetteknél – Bogár, Steyr-Puch, Fiatok – kvázi nem volt különbség..."

S ezt az ingertömeget kellett volna higgadtan, fáradás nélkül, önuralommal lekezelni. A végsebességre hangolt váltók, a rugalmatlan, csak nagy fordulaton húzó, de ott meg üvöltő és zabáló (kettes torok ugye) motorok predesztináltak közúti a küzdelemre, versenyre. Az autók úton tartása, egyáltalán; uralása roppant ügyességet, érzéket kívánt, kihívás volt - a többi közlekedőhöz viszonyítva, azokkal összemérve meg pláne!
Ja, s ha ütköztél...

Balázs, ezt a közlekedési korszakot sírod vissza?
Vagy melyiket?

Ui:
Szóbeli ígéretem van rá, hogy alkalomadtán kipróbálhatok egy eredeti (nem a lengyel) 125 Specialt!!! ( Nem a lentebbi linkben szereplőt). /18 évig Nagypolszkijaim voltak./
Illetve egy Volga Gaz 24-es is tán (az mondjuk 30 év után újra) elérhető lenne számomra.
De egyre inkább erősödik bennem az érzés, hogy már nem biztos, hogy akarom én ezt.
Tán inkább maradjanak meg idealizált vágynak, illetve megszépült emléknek...

S ez a Fiat a kor - a nyugati pórnép - elérhető egyik legjobb családi autója volt:
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 786
113
Ez ma a kőkemény realitás az utakon.
ÉN, ÉN, ÉN és nehogymá fékezzek, mert még elfárad benne lában, meg a végén még váltani kell.

Nem tudom, hogy ez a sok ember milyen, de hogy a volán mögött seggfej / leszarom, az egészen biztos.
Az videón láthatók többsége legfeljebb áramot vezessen. 10-20 sec óta ott a gyalogos és látható és egyesek még csak nem is fékeznek.

És ezek bazdmeg tonnás járművet vezethetnek.

Azért ehez kell a másik magyar mentalitás is:
Olyan utakat tevezünk, ahol előzni nehéz, mert úgy olcsó. Aztán pedig aki menne (työtyögő hegyek ellenére), az előz, csak az előzés veszélyesebb az átlagnál. Aztán lesz egy pár baleset. Erre mi az átlagos reakció? Hát nem építik/szervezik át az utat normálisra, hanem tekerakják sebességkorlátozó táblákkal.
Vagy egy jó minőségű útszakszt megtalálnak a motorosok álomszáguldozásra, meg pár autó is, aztán szintén lesz egy pár baleset. Sebességmérő kapu helyett jön szintén a sebességkorlátozó táblasorozat, hogy büntesék az extrém sportolók helyett a normálisan vezetőket.
 
M

molnibalage

Guest
Azért ehez kell a másik magyar mentalitás is:
Olyan utakat tevezünk, ahol előzni nehéz, mert úgy olcsó. Aztán pedig aki menne (työtyögő hegyek ellenére), az előz, csak az előzés veszélyesebb az átlagnál. Aztán lesz egy pár baleset. Erre mi az átlagos reakció? Hát nem építik/szervezik át az utat normálisra, hanem tekerakják sebességkorlátozó táblákkal.
Vagy egy jó minőségű útszakszt megtalálnak a motorosok álomszáguldozásra, meg pár autó is, aztán szintén lesz egy pár baleset. Sebességmérő kapu helyett jön szintén a sebességkorlátozó táblasorozat, hogy büntesék az extrém sportolók helyett a normálisan vezetőket.
Ennek mi köze a videón látható eseményekhez? Semmi.
Ott a zebra, rajta egy gyalogos és nem állnak meg, egyesek még csak nem is lassítanak.

Tegnap is egy ostoba picsa simán elüthetett volna a zebrán, mert a kibaszott telefonjára kellett lenéznie kb. 15 méterrel a zebra előtt és kb. 5 méterrel utána nézett fel. Ha nem kerestem volna a szemkontaktust, hanem más ember csak simán elindult volna, mert nem gyors = úgyis megáll, azt bizony elcsapta volna.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 773
10 786
113
Ennek mi köze a videón látható eseményekhez? Semmi.
Ott a zebra, rajta egy gyalogos és nem állnak meg, egyesek még csak nem is lassítanak.

Tegnap is egy ostoba picsa simán elüthetett volna a zebrán, mert a kibaszott telefonjára kellett lenéznie kb. 15 méterrel a zebra előtt és kb. 5 méterrel utána nézett fel. Ha nem kerestem volna a szemkontaktust, hanem más ember csak simán elindult volna, mert nem gyors = úgyis megáll, azt bizony elcsapta volna.
Hozzászoktatták, hogy egy csomó helyen a tábla csak dísz meg polgárpukkasztás, akkor meg már mit neki egy gyalogátkelőhely :)
 
M

molnibalage

Guest

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 344
60 929
113
Most jártam meg Lengyelországot Pandával oda-vissza. Működik, de azért hosszú utakra nem adja. :)

Egy városi kisautóval az nem semmi út :)

Ennél nagyobb ökörséget ki nem lehetne találni jelen állapotban...

Pedig ezt ígérték a karigeriék. Harc az autósok ellen. Lehetne ez akár csak a gazdagok járjanak kocsival program is.
Mondjuk ha megkérdeznék ettől a hiperőasszív tudású f@szkalaptól, hogy miért pont télen van szmogriadó, csak hebegne habogna.
Abba meg bele se menjünk, hogy először alternatívát kellene teremteni, majd utána kitiltani dolgokat. Szerintem.
 
M

molnibalage

Guest
Pedig ezt ígérték a karigeriék. Harc az autósok ellen.
Nem, és nem értem, hogy miért kell ilyen hülyeséget leírni.
Nem harc, hanem kevésbé autó központú várostervezés és üzemeltetés, ezt ígérte.

De ez nem jelenti azt, hogy ostoba módon nekiállunk kitiltani olyan járműveket, amiket a tulajok sokszor kényszerből használnak.
És csak a dízelt. Ezek szerint, akkor a benzinesek meg liliomillatot és oxigént bocsátanak ki magukból vagy mi,
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 344
60 929
113
Nem, és nem értem, hogy miért kell ilyen hülyeséget leírni.
Nem harc, hanem kevésbé autó központú várostervezés és üzemeltetés, ezt ígérte.

Ha ezek polgári párt/emberek lennének, nem pedig komcsik akkor valóban ésszerű ötletekkel meg is valósítanák ezt.
A komcsik ellenben két dolgot tudnak:
1. Adóztatni
2. Kitiltani
Alkotni nem szeretnek. Mondjuk egy az autónál gyorsabb és olcsóbb tömegközlekedést. Építeni nehéz, rombolni könnyű. Utóbbit szeretik.

De ez nem jelenti azt, hogy ostoba módon nekiállunk kitiltani olyan járműveket, amiket a tulajok sokszor kényszerből használnak.
És csak a dízelt. Ezek szerint, akkor a benzinesek meg liliomillatot és oxigént bocsátanak ki magukból vagy mi,

Számukra ez ezt jelenti. Ilyen a természetük. Ésszerűtlen dolgokkal árokásnak a társadalomban. Ez az összes képességük. :(
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
És csak a dízelt. Ezek szerint, akkor a benzinesek meg liliomillatot és oxigént bocsátanak ki magukból vagy mi,
Azért érezhető a különbség a kettő közt.

Persze az se lenne rossz, ha a főváros jó példával járna elől, és a BKK/BKV buszai nem DPF mentes(ített?) csotrogányok lennének amik fekete takonyfánylat húznak maguk mögött... (most, hogy az Ikarusok nyugdíjba mentek a VOLVO-k csinálják ezt)
 
M

molnibalage

Guest
Azért érezhető a különbség a kettő közt.

Persze az se lenne rossz, ha a főváros jó példával járna elől, és a BKK/BKV buszai nem DPF mentes(ített?) csotrogányok lennének amik fekete takonyfánylat húznak maguk mögött... (most, hogy az Ikarusok nyugdíjba mentek a VOLVO-k csinálják ezt)
2 vagy 3 éve volt, amikor a Margitszigeten olyan busz ment el, hogy 5 perccel utána is barna köd volt az úton...
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
341
890
93
Azért érezhető a különbség a kettő közt.

Persze az se lenne rossz, ha a főváros jó példával járna elől, és a BKK/BKV buszai nem DPF mentes(ített?) csotrogányok lennének amik fekete takonyfánylat húznak maguk mögött... (most, hogy az Ikarusok nyugdíjba mentek a VOLVO-k csinálják ezt)
Ahhoz az is kéne, hogy ne 10 emberből kb. 2-3 vegyen jegyet-bérletet...mert bliccelni, folyton ügyeskedni és kibújni a szabályok alól nagyon tudnak sokan. A legrosszabb pedig ebben az, hogy erre még büszkék is. Egy normális társadalomban ez szégyen lenne, nem pedig kérkedni való. Nem egyszer hencegnek egymásnak fiatalok/idősek a HÉV-en, hogy sosincs erre ellenőr és már hónapok/évek óta nem vettek bérletet....

Már azon kiakadtak sokan, hogy felreppent a hír, hogy minden buszon csak elől lehet majd felszállni (úgy nehezebb lenne ingyen ebédhez jutni). Angoloknál ez működik, de mit tudhatnak ők, London csak négyszer nagyobb város, mint Budapest.

Először a fejekben kellene rendet rakni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Ahhoz az is kéne, hogy ne 10 emberből kb. 2-3 vegyen jegyet-bérletet...mert bliccelni, folyton ügyeskedni és kibújni a szabályok alól nagyon tudnak sokan. A legrosszabb pedig ebben az, hogy erre még büszkék is. Egy normális társadalomban ez szégyen lenne, nem pedig kérkedni való. Nem egyszer hencegnek egymásnak fiatalok/idősek a HÉV-en, hogy sosincs erre ellenőr és már hónapok/évek óta nem vettek bérletet....

Már azon kiakadtak sokan, hogy felreppent a hír, hogy minden buszon csak elől lehet majd felszállni (úgy nehezebb lenne ingyen ebédhez jutni). Angoloknál ez működik, de mit tudhatnak ők, London csak négyszer nagyobb város, mint Budapest.

Először a fejekben kellene rendet rakni.
Nem tudom te merre jársz Budapesten, felénk első ajtós egy kivételével minden busz járat kb 10 éve. Anno Vitézy alatt jött be a metró-gruntokkal együtt, és gatyába is rázta a BKK költségvetését a dolog.

De örülök, hogy csatlakoztál egy kis szarmagyorzáshoz és bezzeglondonozáshoz, és rendet raktál a fejekben! Köszönjük!