Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Japán, kevés hely, nagy teljesímény.

230918721_204992831605897_4083176281789244799_n.jpg
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Elkeserítő, gyakorlatilag a kommentek többsége szerint a gyalogos volt a barom, mert nem nézett körül. Mindezt úgy, hogy amikor lelépett az autós olyan messze volt, hogy egy maximum felszállótömegű 747es is vészfék nélkül áll meg V1ről...
Én csak azt mondom, az óvatos autós nehezebben üt gyalogot, az óvatos gyalogot meg nehezebb elütni.
 
M

molnibalage

Guest
Én csak azt mondom, az óvatos autós nehezebben üt gyalogot, az óvatos gyalogot meg nehezebb elütni.
Mennyire legyen még óvatos a gyalogos? A világ végén volt a kocsi, ránézett, elindult, majd a sofőr lényegében fékezés nélkül csapta el.
Sanszosan a balfasz telefonját vagy mást nyomkodta.

Pont ugyanezt láttam amikor pár napja szőke picsa csinálta ugyanezt, csak ő lassabban ment és én éppen csak kinéztem egy kocsi mögül a zebránál. A nőnek fogalma nem volt arról, hogy ott voltam.

De hát ma ez a szint sokaknál, fel sem fogják, hogy 1,3+ tonnás potenciálisan gyilkolásra alkalmas eszközt vezetnek...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 763
17 841
113
Bárki, aki minimális is a gyalogost hibáztatja, az kérem tűzze ki magára a "nettó kretén vagyok" kitűzőt.
Csak hogy tudjam ki jön szembe..
A kresz egyértelműen leírja, hogy a zebrát úgy kell megközelíteni, hogy ott bármilyen esetben is biztonságosan meg tudj állni.

Ha ott áll egy gyalogos - és ez igazából látható lett volna, már lassítasz, pláne lakott területen belül, mivel feltételezed, a gyalogos le fog lépni.

Gyalogosként a zebrán amúgy mit tudsz rosszil csinálni normális áthaladás során? Sok mindent nem. Számomra ez egyértelmű autós hiba. Nincs takarás, se szemembe sütő nap, se megcsúszott az autó a jégen, vagy jött mögöttem egy Tájfun osztályú tengeralattjáró

Amúgy gyakori, hogy már a "németek" is egyre gyakrabban basznak majdnem ez a zebrán. Hétvégén kikapcsolják a lámpákat, a 30-as táblánál lazán mennek 50km/h a városban és dudálnak le a zebráról...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
De hát ma ez a szint sokaknál, fel sem fogják, hogy 1,3+ tonnás potenciálisan gyilkolásra alkalmas eszközt vezetnek...
A másik oldalról meg, hogy potenciális gyilkos 1+ tonnás szörnyetegek közé megy ki. Ezzel nem akarom azt mondani, hogy a gyalogos a hunyó, de ha folyamatosan figyelte volna az utat, hogy meglássa a figyelmetlen hülyét, akkor nem ütik el.
 
M

molnibalage

Guest
A másik oldalról meg, hogy potenciális gyilkos 1+ tonnás szörnyetegek közé megy ki. Ezzel nem akarom azt mondani, hogy a gyalogos a hunyó, de ha folyamatosan figyelte volna az utat, hogy meglássa a figyelmetlen hülyét, akkor nem ütik el.
Bocs, az ilyen benyögésekből van elegem.
Ha messze féktávon kívül lépek le és látom, akkor aki a gyalogosra mutogat.
A figyelmetlen hülye, ha meg késő veszi észre és a gyalogos hátraugrik a balfasz sofőr meg balra rántja a kormányt?

Ha féktávon kívül lép le a gyalogos körülnézés, akkor utána semmi felelőssége nincs. Pont.
A KRESZ kurvára nem azt mondja, hogy a gylogos megvárja, amíg majd megáll a forgalom.

43. § Magatartás a gyalogosokkal szemben

1) Kijelölt gyalogos-átkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel – kijelölt gyalogos-átkelőhely hiányában is – elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.

(2)273 Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogosátkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.

(3)274 A kijelölt gyalogos-átkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell áll
ni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.


Aki ezt nem képes felfogni tegye el a kocsit és soha többé ne üljön volán mögé. Nem kötelező vezetni.

No?

Vagy vezessünk be a zebránál a féltéglát, amit felvéve egyeset a kedves sofőrök egy része talán majd hajlandó lesz figyelni és megállni?
Vagy akkor minden zebra mellé lámpa és felemelkedő acéloszlop? Ha majd abból ért a hülye, hogy széttrancsírozza a kocsiját?
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Bocs, az ilyen benyögésekből van elegem.
Ha messze féktávon kívül lépek le és látom, akkor aki a gyalogosra mutogat.
A figyelmetlen hülye, ha meg késő veszi észre és a gyalogos hátraugrik a balfasz sofőr meg balra rántja a kormányt?

Ha féktávon kívül lép le a gyalogos körülnézés, akkor utána semmi felelőssége nincs. Pont.
A KRESZ kurvára nem azt mondja, hogy a gylogos megvárja, amíg majd megáll a forgalom.
Aki ezt nem képes felfogni tegye el a kocsit és soha többé ne üljön volán mögé. Nem kötelező vezetni.

No?

Vagy vezessünk be a zebránál a féltéglát, amit felvéve egyeset a kedves sofőrök egy része talán majd hajlandó lesz figyelni és megállni?
Vagy akkor minden zebra mellé lámpa és felemelkedő acéloszlop? Ha majd abból ért a hülye, hogy széttrancsírozza a kocsiját?
Nem a Kresz-ről van szó, az életösztönről. A Kresz egyértelmű. De mint a példa mutatja, aki gyalogátkelőhelyen kel át, azt is elüthetik.
Mint rendszeresen vezető, láttam már majdnem elütött gyalogost sokat (meg én is kerültem már szarba, majdnem elütve gyalogost, meg ütöttem el gyalogátkelőn kutyát), úgyhogy a gyalogátkelőhelyen is jár a szemem jobbra-balra folyamatosan mint vezetés közben, hátha adódik valami, amit induláskor nem jól mértem fel. Erre mondom, hogy óvatos gyalogot nehezebb elütni.
Aki ezért hülyének tart, mert szerinte az az okos, hogy gyerünk, a világ az enyém a zebrán, ha elütnek, akkor majd jól megbssz@k őt ezért, akkor tegye.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Én csak azt mondom, az óvatos autós nehezebben üt gyalogot, az óvatos gyalogot meg nehezebb elütni.
Ezzel még egyet is értek. Bárki hibázhat, és ha más hibázik is tud neked jobban fájni.
A gondom az annak van elsőbbsége mondattal van. Ez ugyanis átruházza a felelősséget a vétlenre. Amúgy most már nagyon úgy vagyok vele, ha a Magyar Liberálkonzervatív Kommunista Királypárt hatalomra kerül, az egyik első intézkedése az lesz, hogy aki ezt használja, azt odarakjuk egy érkező tehervonat elé, azt utána magyarázza el a tehervonat vezetőjének, hogy annak van elsőbbsége akinek megadják.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 146
113
Nem a Kresz-ről van szó, az életösztönről. A Kresz egyértelmű. De mint a példa mutatja, aki gyalogátkelőhelyen kel át, azt is elüthetik.
Mint rendszeresen vezető, láttam már majdnem elütött gyalogost sokat (meg én is kerültem már szarba, majdnem elütve gyalogost, meg ütöttem el gyalogátkelőn kutyát), úgyhogy a gyalogátkelőhelyen is jár a szemem jobbra-balra folyamatosan mint vezetés közben, hátha adódik valami, amit induláskor nem jól mértem fel. Erre mondom, hogy óvatos gyalogot nehezebb elütni.
Aki ezért hülyének tart, mert szerinte az az okos, hogy gyerünk, a világ az enyém a zebrán, ha elütnek, akkor majd jól megbssz@k őt ezért, akkor tegye.
le is írták, vénember volt mind a kettő. Szépkorú. A 80 évesek ritkán ugrálnak el.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem is értem hogy 65 felett miért nincsen két évente nekik egy PÁV-hoz hasonló vizsgálat. Helyette még olcsóbb is mint egy fiatalnak, logikus.
62 éves bakter, elitta az agyát, bal fülére teljesen süket, jobbra 50%-osan.
Hegyeshalom rendezőben rohangál a vonatok között.
3 évre megkapta az orvosi alkalmasságot, hogy nyugdíjig már ne kelljen vele foglalkozni.
Közben 40-50 évesek évente mennek mert kitalálnak vmi indokot, hogy lehúzzák a vasutat a 37000ft-os vizsgálati díjjal (igen a Vasútegészségügy is külön cég lett ferencünknak hála).
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Nem is értem hogy 65 felett miért nincsen két évente nekik egy PÁV-hoz hasonló vizsgálat. Helyette még olcsóbb is mint egy fiatalnak, logikus.
Gyanítom azért, mert a 20 évesek jelentős része sem menne át rajta, aki most jogsit kap. Másrészt meg nincs rá pénz/kapacitás. Jól nézne ki, ha PÁV-ra kapna 2 éves előjegyzést...
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and zeal