Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Nem tudom te merre jársz Budapesten, felénk első ajtós egy kivételével minden busz járat kb 10 éve. Anno Vitézy alatt jött be a metró-gruntokkal együtt, és gatyába is rázta a BKK költségvetését a dolog.

De örülök, hogy csatlakoztál egy kis szarmagyorzáshoz és bezzeglondonozáshoz, és rendet raktál a fejekben! Köszönjük!

Én még 2007-12 között laktam a kelenföldön, az első években még a mainstream médiában is kőkeményen ment a "bunkó ellenőrözés", de érdekes módon csak a bliccelők között láttam/hallottam bunkókat.
Legszebb az volt amikor a progresszív huszon éves kölyök nekiállt visítani a piros hetesen, hogy majd akkor vesz jegyet ha nem fogják elkorrupciózni, meg ő nála nincs semmilyen azonosító okmány.

Azóta elég ritkán járok Budapesten, de még sosem láttam első ajtós buszt, Győrben elvileg kötelező, de telibe szarják a sofőrök is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 648
18 820
113
Rengeteg busz nem első ajtós, nagy forgalmu vonalakon is. 7-es családból pl egyik sem. Most költöztem a 17-be, Pesti útra, a járatok kb fele, köztük az Örsre menő 169E, 97E szintén nem első ajtós. Soroksár déli részén dolgozok, 23,23E, 66, 66E mind normál felszállásos. Látszik is rajtuk.
Szóval igen, sokan felhördültek a hírre.
 
M

molnibalage

Guest
Rengeteg busz nem első ajtós, nagy forgalmu vonalakon is. 7-es családból pl egyik sem. Most költöztem a 17-be, Pesti útra, a járatok kb fele, köztük az Örsre menő 169E, 97E szintén nem első ajtós. Soroksár déli részén dolgozok, 23,23E, 66, 66E mind normál felszállásos. Látszik is rajtuk.
Szóval igen, sokan felhördültek a hírre.
Milyen hírre?
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
341
890
93
Nem tudom te merre jársz Budapesten, felénk első ajtós egy kivételével minden busz járat kb 10 éve. Anno Vitézy alatt jött be a metró-gruntokkal együtt, és gatyába is rázta a BKK költségvetését a dolog.

De örülök, hogy csatlakoztál egy kis szarmagyorzáshoz és bezzeglondonozáshoz, és rendet raktál a fejekben! Köszönjük!
Igazából Észak-Pesti vagyok, a Deák tér, Blaha vonalától északnak szoktam utazni főleg. A buszos cikk valahol a facebookon volt - most nem fogom megkeresni, de egy kb. 3-4 hónapos intervallumon belül -, amelynek a lényege az volt, hogy a most még NEM első ajtós járatokat is azzá teszik. Elég sok komment összegyűlt alatta.

Hozzászólásod második részére reflektálva pedig, én nem írtam le sehol, hogy "szarmagyar", ez nem az egész társadalomra vonatkozott, hanem arra a rétegre, akik bizony magasról tesznek az tömegközlekedés általános szabályaira. És itt gondolok azokra, akik ott hagyják a szemetüket a járműveken (pl: szotyi, sörös doboz), hangosan üvöltetik a JBL-t, zavaró hangerőn kommunikálnak egymással vagy akiknek derogál igenis fizetni egy szolgáltatásért. Az én ismeretségi körömben is volt nem egy ilyen ember, akik még büszkék is voltak arra, hogy x ideje nem kellett bérletet venniük. És nem egyszer, nem kétszer hallottam az ellenőrök anyukáját emlegető kedves utast, aki sértésnek vette, hogy az utazáshoz neki érvényes jegy vagy bérlet szükséges. Azt is lemerem fogadni, hogy nem kicsi metszete van ennek a társadalmi rétegnek azzal, akiket itt naponta linkelgettek a videókban.

Arról meg nem tehetek, hogy Londonban működik az, ami itt még nem. De hozhatnám példának a japán tömegközlekedést is, ahol szintén működik a plasztikkártya (pl.: Suica, Pasmo, stb.).
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 450
20 689
113
Arra, hogy gondolkodnak rajta, hogy az összes busz első ajtós legyen. Hogy ez csak egy random pletyka, amit valaki bedobott, vagy tényleg napirenden van-e, nem tudom.
Remélem bevezetik. Én többnyire autózom, mivel keveset utazom, nem ingázom, és amikor utazom akkor a BKK sok okból nem megfelelő. Minap mégis leereszkedtem a plebs közé (sajnos nem beképzelt túlzás, durva kultúrsokk ért, elszoktam már ettől), elég furán néztek rám a HÉVen meg a buszon is, hogy lyukasztottam, pedig nem első ajtós volt.

Azzal egyetértek, hogy az élősdiket ütni kell, de amikor ingáztam nem nagyon volt tér erre, meg amikor ellenőr jött nem láttam a tömeges ajtó felé tódulást, amit még középsulis éveimben.

Valamint azt is hozzáteszem, hogy volt tavaly, hogy blicceltem, mert nem volt nálam a gyűjtőjegy tömb, nem volt automata, és nem működött a jegyvásárló csodaapp, villamoson meg nem lehet a sofőrtől vásárolni. Úgyhogy 3 megállót blicceltem az automatáig mert elkezdett esni az eső (addig sétáltam).

Amúgy aki meg sokallja az itteni jegyárakat, az nézzen szét mennyi másutt a világban. Bagóért lehet itt tömegközlekedni.
 
M

molnibalage

Guest
Remélem bevezetik. Én többnyire autózom, mivel keveset utazom, nem ingázom, és amikor utazom akkor a BKK sok okból nem megfelelő. Minap mégis leereszkedtem a plebs közé (sajnos nem beképzelt túlzás, durva kultúrsokk ért, elszoktam már ettől), elég furán néztek rám a HÉVen meg a buszon is, hogy lyukasztottam, pedig nem első ajtós volt.

Azzal egyetértek, hogy az élősdiket ütni kell, de amikor ingáztam nem nagyon volt tér erre, meg amikor ellenőr jött nem láttam a tömeges ajtó felé tódulást, amit még középsulis éveimben.

Valamint azt is hozzáteszem, hogy volt tavaly, hogy blicceltem, mert nem volt nálam a gyűjtőjegy tömb, nem volt automata, és nem működött a jegyvásárló csodaapp, villamoson meg nem lehet a sofőrtől vásárolni. Úgyhogy 3 megállót blicceltem az automatáig mert elkezdett esni az eső (addig sétáltam).

Amúgy aki meg sokallja az itteni jegyárakat, az nézzen szét mennyi másutt a világban. Bagóért lehet itt tömegközlekedni.
Mivel én bringázok mindenhol és is szoktam néha így közelekedni, soha senki nem nézett rám furám. Az más kérdés, hogy ha kb. 4 jegy/nap kell, már akkor sem szórakozom ezzel, hanem 24 órás bérlet. Volt olyan, hogy szob, du bérlet még pont hasznos volt vasárnap du is.

És igen, a BKV bérlet ára évek óta nem emelkedett, tehát igazából egyre olcsóbb...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Én még 2007-12 között laktam a kelenföldön, az első években még a mainstream médiában is kőkeményen ment a "bunkó ellenőrözés", de érdekes módon csak a bliccelők között láttam/hallottam bunkókat.
Legszebb az volt amikor a progresszív huszon éves kölyök nekiállt visítani a piros hetesen, hogy majd akkor vesz jegyet ha nem fogják elkorrupciózni, meg ő nála nincs semmilyen azonosító okmány.

Azóta elég ritkán járok Budapesten, de még sosem láttam első ajtós buszt, Győrben elvileg kötelező, de telibe szarják a sofőrök is.
Délpesten elég sok olyan járat van, ami elsőajtós. Pestszentlőrinc en meg Pestszentimrén szinte mindegyik. A közig-határon kijárósokból meg az összes (94E, 55, 54, stb).

A jegy nélkül utazóknak meg csákányt kéne baszkodni a fejibe. :hadonaszos:

De örülök, hogy csatlakoztál egy kis szarmagyorzáshoz és bezzeglondonozáshoz, és rendet raktál a fejekben! Köszönjük!
Annyiban igaza van, hogy ilyen szempontból sajnos szar minőségű itthon az emberanyag. Mondjuk a jegy nélkül utazóknak... de ezt már mondtam.
Paki-faluban is biztos tobzódik az emberiség söpredéke, de az legyen az angolok baja.
Te tudod, melyik rendezvényen vagy? :D
11394-es hozzászólás...
Remélem bevezetik. Én többnyire autózom, mivel keveset utazom, nem ingázom, és amikor utazom akkor a BKK sok okból nem megfelelő. Minap mégis leereszkedtem a plebs közé (sajnos nem beképzelt túlzás, durva kultúrsokk ért, elszoktam már ettől), elég furán néztek rám a HÉVen meg a buszon is, hogy lyukasztottam, pedig nem első ajtós volt.

Azzal egyetértek, hogy az élősdiket ütni kell, de amikor ingáztam nem nagyon volt tér erre, meg amikor ellenőr jött nem láttam a tömeges ajtó felé tódulást, amit még középsulis éveimben.
Mondjuk az ilyen fegyencjáratokon össze tud jönni a legalja emberanyag (és ezt a normális utazóközönségnek meg sajnos tűrnie kell, mert nem tehet ellene semmit), de természetesen nem lehet ellenük mit tenni... A Köki felújított részét is ellepte hamar az etnikai hulladék... :(
Valamint azt is hozzáteszem, hogy volt tavaly, hogy blicceltem, mert nem volt nálam a gyűjtőjegy tömb, nem volt automata, és nem működött a jegyvásárló csodaapp, villamoson meg nem lehet a sofőrtől vásárolni. Úgyhogy 3 megállót blicceltem az automatáig mert elkezdett esni az eső (addig sétáltam).
Ez azért egy elég ritka konstelláció, hogy semmi se legyen... (pl. én is ritkán közlekedek pesten, de mindig tartok magamnál a 10-es jegykötegből valamennyit [ha tudom,ogy menni kell valahova, akkor csekkolom is, hogy mennyi aktív jegyem van ], mert bármilyen helyzet adódhat). Egyébként,ha jól tudom, most a járványidőszakban semmilyen járművön nem lehet jegyet venni.
Amúgy aki meg sokallja az itteni jegyárakat, az nézzen szét mennyi másutt a világban. Bagóért lehet itt tömegközlekedni.
Hát Aradon egy jeggyel, ami ~140Ft, asszem egy órát mászkálhatsz, Nagyváradon is valahogy úgy van és két útat enged... Konstanca szintén. Ott is mindkét végét meg tudod lyukasztani a jegynek. Kubarestben valami 700Ft volt a 24 órás metrójegy (vagy a felszínivel kombinált... már nem emlékszem) Azt tudom, hogy irdatlan sokat mentünk ennyi pénzért.
Moszkvában, ha Trojka kártyád van, akkor 39 Rubelért (kb. 180Ft) bármivel utazhatsz... Már szégyelltem magam, mikor egy órája ültem a villamoson Osztankínó felé ennyi pénzért... A moszkvai metróban meg egy jeggyel kishíján leélheted az életedet, mert nem kell átszálláskor újat pittyenteni. :D
Nyugaton biztos b@szott drága minden, de arra ritkán járok.. Meg vannak ilyen kártyák és akkor korlátlanul utazhatsz (legalábbis Bécsben meg Lisszabonban lehetett ilyen koncepcióban közlekedni).
 
M

molnibalage

Guest
Nyugaton biztos b@szott drága minden, de arra ritkán járok.. Meg vannak ilyen kártyák és akkor korlátlanul utazhatsz (legalábbis Bécsben meg Lisszabonban lehetett ilyen koncepcióban közlekedni).
2017-ben UK-ben járva a kontraszt igen erős volt.
Readingből oda és csúcsidőn kívül az utazás haza 23000 HUF-ra jött ki. Egy nap...

Aztán a metróban 1 kemény fontot húzott le, mikor mentem vele.
Aztán még én éreztem szarul magam, amikor visszafelé RAF múzeumból vagy máshonnan valamiért délután sem vont le pénzt a metrózástért. 1 fontért szétmetróztam az agyam... Olcsóbb, mint a magyar. A vasút meg olyan drága, hogy onnantól csak csúcsidőn kívül mentem be a városba...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
És igen, a BKV bérlet ára évek óta nem emelkedett, tehát igazából egyre olcsóbb...
Ez mondjuk nagy igazság!
Isten tartsa meg jó szokásukat. :D
Ha még lenne 48-órás jegy is olcsóbban, mint két 24órás (mondjuk 2500-ért), akkor tulajdonképpen eljönne itt a Földön a mennyország.:)
2017-ben UK-ben járva a kontraszt igen erős volt.
Readingből oda és csúcsidőn kívül az utazás haza 23000 HUF-ra jött ki. Egy nap...
bicóval ingyé lett volna :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Azért ehez kell a másik magyar mentalitás is:
Olyan utakat tevezünk, ahol előzni nehéz, mert úgy olcsó. Aztán pedig aki menne (työtyögő hegyek ellenére), az előz, csak az előzés veszélyesebb az átlagnál. Aztán lesz egy pár baleset. Erre mi az átlagos reakció? Hát nem építik/szervezik át az utat normálisra, hanem tekerakják sebességkorlátozó táblákkal.
Vagy egy jó minőségű útszakszt megtalálnak a motorosok álomszáguldozásra, meg pár autó is, aztán szintén lesz egy pár baleset. Sebességmérő kapu helyett jön szintén a sebességkorlátozó táblasorozat, hogy büntesék az extrém sportolók helyett a normálisan vezetőket.
Az ilyenek miatt igen, hülyékre kell tervezni. És még 100x ennyi gyorshajtót kellene szénné bírságolni, autót (ha nyerges vontató ami a cégé, akkor is) meg mindegyik esetben zárolni pár hónapra.
Haver mikor megkapta a céges BMW-t csinált egy mérés sorozatot, totál tulokként a melóba Budafokról a Duna Plázához, és a lehető legnyugisabban. Különbség valami 5-6 perc lett, kurvára nem éri meg ez a letolom stílus. Ne legyen már mindenki Bárdi Autós kiszállító. :)
(ráadásul ő ezt bringával is tudja 35-36 perc alatt, így már inkább azzal megy ha nincsen vidéki túrája)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113

Ennél nagyobb ökörséget ki nem lehetne találni jelen állapotban...
Hát, tessék először kitiltani a 2 tonna feletti személyautókat...
Meg azokat szarrá adóztatni amik több mint 200 lőerősek, mert az totál felesleges, csak a pöcslóbálásról szól. (igazából jóval kevesebb is elég a mindennapi közlekedéshez)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A vasút meg olyan drága, hogy onnantól csak csúcsidőn kívül mentem be a városba...

Angol vasúton sávozott árazás van, ahogy közeledik az indulási idő úgy drágul, ha jól emlékszem 2 héttel előtte a legolcsóbb, fél órával előtte a legdrágább.
Elvileg így a siető, kapkodó helyiek fizetik ki az előre tervező turisták kedvezményét :)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Hát, tessék először kitiltani a 2 tonna feletti személyautókat...
Meg azokat szarrá adóztatni amik több mint 200 lőerősek, mert az totál felesleges, csak a pöcslóbálásról szól. (igazából jóval kevesebb is elég a mindennapi közlekedéshez)

Bármibe lefogadom, hogy több mint két tonnás, több mint 200 lóerős autód van, és a tiltás után szívesen eladnád nagy veszteséggel. :D
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Bárki, aki minimális is a gyalogost hibáztatja, az kérem tűzze ki magára a "nettó kretén vagyok" kitűzőt.
Csak hogy tudjam ki jön szembe..
Elkeserítő, gyakorlatilag a kommentek többsége szerint a gyalogos volt a barom, mert nem nézett körül. Mindezt úgy, hogy amikor lelépett az autós olyan messze volt, hogy egy maximum felszállótömegű 747es is vészfék nélkül áll meg V1ről...