Én még 2007-12 között laktam a kelenföldön, az első években még a mainstream médiában is kőkeményen ment a "bunkó ellenőrözés", de érdekes módon csak a bliccelők között láttam/hallottam bunkókat.
Legszebb az volt amikor a progresszív huszon éves kölyök nekiállt visítani a piros hetesen, hogy majd akkor vesz jegyet ha nem fogják elkorrupciózni, meg ő nála nincs semmilyen azonosító okmány.
Azóta elég ritkán járok Budapesten, de még sosem láttam első ajtós buszt, Győrben elvileg kötelező, de telibe szarják a sofőrök is.
Délpesten elég sok olyan járat van, ami elsőajtós. Pestszentlőrinc en meg Pestszentimrén szinte mindegyik. A közig-határon kijárósokból meg az összes (94E, 55, 54, stb).
A jegy nélkül utazóknak meg csákányt kéne baszkodni a fejibe.
De örülök, hogy csatlakoztál egy kis szarmagyorzáshoz és bezzeglondonozáshoz, és rendet raktál a fejekben! Köszönjük!
Annyiban igaza van, hogy ilyen szempontból sajnos szar minőségű itthon az emberanyag. Mondjuk a jegy nélkül utazóknak... de ezt már mondtam.
Paki-faluban is biztos tobzódik az emberiség söpredéke, de az legyen az angolok baja.
Te tudod, melyik rendezvényen vagy?
11394-es hozzászólás...
Remélem bevezetik. Én többnyire autózom, mivel keveset utazom, nem ingázom, és amikor utazom akkor a BKK sok okból nem megfelelő. Minap mégis leereszkedtem a plebs közé (sajnos nem beképzelt túlzás, durva kultúrsokk ért, elszoktam már ettől), elég furán néztek rám a HÉVen meg a buszon is, hogy lyukasztottam, pedig nem első ajtós volt.
Azzal egyetértek, hogy az élősdiket ütni kell, de amikor ingáztam nem nagyon volt tér erre, meg amikor ellenőr jött nem láttam a tömeges ajtó felé tódulást, amit még középsulis éveimben.
Mondjuk az ilyen fegyencjáratokon össze tud jönni a legalja emberanyag (és ezt a normális utazóközönségnek meg sajnos tűrnie kell, mert nem tehet ellene semmit), de természetesen nem lehet ellenük mit tenni... A Köki felújított részét is ellepte hamar az etnikai hulladék...
Valamint azt is hozzáteszem, hogy volt tavaly, hogy blicceltem, mert nem volt nálam a gyűjtőjegy tömb, nem volt automata, és nem működött a jegyvásárló csodaapp, villamoson meg nem lehet a sofőrtől vásárolni. Úgyhogy 3 megállót blicceltem az automatáig mert elkezdett esni az eső (addig sétáltam).
Ez azért egy elég ritka konstelláció, hogy semmi se legyen... (pl. én is ritkán közlekedek pesten, de mindig tartok magamnál a 10-es jegykötegből valamennyit [ha tudom,ogy menni kell valahova, akkor csekkolom is, hogy mennyi aktív jegyem van ], mert bármilyen helyzet adódhat). Egyébként,ha jól tudom, most a járványidőszakban semmilyen járművön nem lehet jegyet venni.
Amúgy aki meg sokallja az itteni jegyárakat, az nézzen szét mennyi másutt a világban. Bagóért lehet itt tömegközlekedni.
Hát Aradon egy jeggyel, ami ~140Ft, asszem egy órát mászkálhatsz, Nagyváradon is valahogy úgy van és két útat enged... Konstanca szintén. Ott is mindkét végét meg tudod lyukasztani a jegynek. Kubarestben valami 700Ft volt a 24 órás metrójegy (vagy a felszínivel kombinált... már nem emlékszem) Azt tudom, hogy irdatlan sokat mentünk ennyi pénzért.
Moszkvában, ha Trojka kártyád van, akkor 39 Rubelért (kb. 180Ft) bármivel utazhatsz... Már szégyelltem magam, mikor egy órája ültem a villamoson Osztankínó felé ennyi pénzért... A moszkvai metróban meg egy jeggyel kishíján leélheted az életedet, mert nem kell átszálláskor újat pittyenteni.
Nyugaton biztos b@szott drága minden, de arra ritkán járok.. Meg vannak ilyen kártyák és akkor korlátlanul utazhatsz (legalábbis Bécsben meg Lisszabonban lehetett ilyen koncepcióban közlekedni).