Miért? a vonat vezetékben is "csak úgy van"...A delej meg csak úgy lesz benn..
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Miért? a vonat vezetékben is "csak úgy van"...A delej meg csak úgy lesz benn..
Ez megismétlése azoknak a háromkerekű közúti járműveknek amelyek egyesítik a motorkerékpár és az autó hátrányait...Vonat-teherautó kombináció: az út egy része fölött kábelek futnak és áramszedővel tölti magát hosszabb utakon.
Érdekes ötlet - akár széleskörüen működhet is.
ne az én adómból. főleg amíg nincs elég áram se...amit valamilyen karbonadóból fedezhetnének...
Elvileg az a cél hogy kuka legyen!
Nyilván pár évtizedik eltart az áltállás. A videó egy angliai minta projektet mutat be, ahol hibrid teherautók vannak. Ha nem tudnak "áramszedni", akkor dízellel mennek de a későbbiekben lehetne akkumulátor is valamennyire.
Milyen más technológiák? A mesebeli szilárdtestakku, ami olyan nagyon hatékony lesz? Várjuk ki...7-8 éve még az EU sem akart ennyire zöld lenni. A belsőégésű motorok teljes tiltása pár éve merült fel először.
A probléma az hogy az energia tárolásra még nincs igazán áttörő megoldás egyelőre. A Li alapú aksik drágák és nem is elég hatékonyak teherszállításhoz, más technológiák meg még nem terjedtek el...
A delej meg csak úgy lesz benn..
Az utóbbi a komoly probléma. Szerintem baromság a németek részéről bezárni az atom erőműveket - amiatt van most szívás...ne az én adómból. főleg amíg nincs elég áram se...
Én is azt mondom, hogy nem nagyon van más. Pár hetente bejelentenek egy "világra szóló áttörést" az energia tárolásban, aztán többet nem is hallani róla vagy legalábbis a hétköznapokban baromira nem találkozni még mindig mással mint lithium-aksikkal!Milyen más technológiák? A mesebeli szilárdtestakku, ami olyan nagyon hatékony lesz? Várjuk ki...
Hát-nem.Még Nyugat Európában is vannak nagy területek,ahol nincs egyszerűen autópálya.Én azt gondolom, hogy ha megvalósul a legalább 4-500km hatótávolságú elektromos kamionok "világa", akkor ezzel a megoldással a töltési időveszteség lesz kiváltható. Nem kellene mindenhova ilyen vezeték (ahogy amúgy villamosított vasút sincs), elég lenne csak a fő ütőerekre ilyet tenni, magyarán kb. az autópályákra, ott is csak a külső sáv fölé. A kamionok jó része amúgy sem megy el gondolom 1-200km-nél messzebbre az autópályáktól, ahol tehetik azon közlekednek. (így van @Negan ?) Az első és utolsó pár tucat kilométert meg bírná az akksi.
Nyilván ez csak a fejlett világ sűrűbben benépesedett részére, Európára, É-Amerikára, és Délkelet-Ázsia pár országára lenne értelmes, ahol nagy a kamion sűrűség.
Az ausztráliai vadonban vagy épp a Szahara átszelésekor nyilván még nagyon sokáig nincs alternatívája a dízel kamionnak. Ez a villanyos-áramszedős megoldás ott soha nem fog értelmet nyerni, az biztos.
Remélem akik a kígyót-békát kiabálják a köröshegyire, ezt sem fogják kímélni."Átadták csütörtök délután az M80-as autóút Körmend-Rábafüzes között nettó 62 milliárd forintos uniós beruházással megépített 28,8 kilométer hosszú szakaszát, amelyen Vasszentmihály határában felépült Magyarország egyik leghosszabb, 575 méter hosszú völgyhídja is."
Átadták az M80-as autóút legújabb szakaszát - benne az ország egyik leghosszabb völgyhídjával
Átadták csütörtök délután az M80-as autóút Körmend-Rábafüzes között nettó 62 milliárd forintos uniós beruházással megépített 28,8 kilométer hosszú szakaszát, melyen Vasszentmihálynál felépült Magyarország egyik leghosszabb, 575 méter hosszú völgyhídja is - adta hírül az MTI.www.portfolio.huVasszentmihályi völgyhíd – Wikipédia
hu.wikipedia.org
Egyik sem szép látvány szerintem. (Persze ez ízlés, nézőpont kérdése.)Remélem akik a kígyót-békát kiabálják a köröshegyire, ezt sem fogják kímélni.
(Ezt nem ismerem igazán, a Köröhegyi völgyhíd ha nem épül még most sem lenne autópálya.
Hát-nem.Még Nyugat Európában is vannak nagy területek,ahol nincs egyszerűen autópálya.
Ez az elég a külső sávra is egy naivitás.Az Észak olasz iparvidéktől a skót iparvidékig kis túlzással még a fákrol is kamionok lógnak.
Akuk meg seperc alatt leamortizálódnának,amilyen igénybevételnek kamion üzemben ki lennének téve.Főleg ha kicsit is hegyesebb a vidék.
Nem igazán látok reális,ténylegesen gazdaságos alternativát a belátható időben a dizelmotornak.
Elektromos autózás meg egyébként se olyan környezetbarát,mint propagalják.Hameg fosszilis erőmű állitja eló hozzá az áramot,sokkal környezetszennyezőbb valójában,mint a dizelmotor.
Nem is birnák azt az igénybevételt,mit az autópálya forgalma jelent,még szép időben sem.Na meg amikor a macskabélt megcsípi a dér és szikrázik, mint állat, tépi a szél, ráfagy a zúzmara, vagy amikor a fentiek valamelyike vagy kopás miatt leszakad.
Nincs is annál jobb egy autópályán száguldva.
Vonat-teherautó kombináció: az út egy része fölött kábelek futnak és áramszedővel tölti magát hosszabb utakon.
Érdekes ötlet - akár széleskörüen működhet is.
Nem is birnák azt az igénybevételt,mit az autópálya forgalma jelent,még szép időben sem.
Én ezt az egész elektromos autózást egy humbuknak tartom.Amig a villám nem tárolható hozzá megfelelően,addig ez se gazdaságilag,se környezetvédelmi szempontbol nem állja a versenyt a dizelmotorral reálisan.
Mi befektetői pénzeket le lehet így nyúlni!?Én is azt mondom, hogy nem nagyon van más. Pár hetente bejelentenek egy "világra szóló áttörést" az energia tárolásban, aztán többet nem is hallani róla vagy legalábbis a hétköznapokban baromira nem találkozni még mindig mással mint lithium-aksikkal!
Már unom ezeket a kamú technológiai áttöréseket illetve azt ahogy ezeket "túl-hájpolva" tálalják...