Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 729
13 466
113
Vonat-teherautó kombináció: az út egy része fölött kábelek futnak és áramszedővel tölti magát hosszabb utakon.
Érdekes ötlet - akár széleskörüen működhet is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez megismétlése azoknak a háromkerekű közúti járműveknek amelyek egyesítik a motorkerékpár és az autó hátrányait...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 525
4 100
113
Elvileg az a cél hogy kuka legyen! :)
Nyilván pár évtizedik eltart az áltállás. A videó egy angliai minta projektet mutat be, ahol hibrid teherautók vannak. Ha nem tudnak "áramszedni", akkor dízellel mennek de a későbbiekben lehetne akkumulátor is valamennyire.

Én azt gondolom, hogy ha megvalósul a legalább 4-500km hatótávolságú elektromos kamionok "világa", akkor ezzel a megoldással a töltési időveszteség lesz kiváltható. Nem kellene mindenhova ilyen vezeték (ahogy amúgy villamosított vasút sincs), elég lenne csak a fő ütőerekre ilyet tenni, magyarán kb. az autópályákra, ott is csak a külső sáv fölé. A kamionok jó része amúgy sem megy el gondolom 1-200km-nél messzebbre az autópályáktól, ahol tehetik azon közlekednek. (így van @Negan ?) Az első és utolsó pár tucat kilométert meg bírná az akksi.

Nyilván ez csak a fejlett világ sűrűbben benépesedett részére, Európára, É-Amerikára, és Délkelet-Ázsia pár országára lenne értelmes, ahol nagy a kamion sűrűség.
Az ausztráliai vadonban vagy épp a Szahara átszelésekor nyilván még nagyon sokáig nincs alternatívája a dízel kamionnak. Ez a villanyos-áramszedős megoldás ott soha nem fog értelmet nyerni, az biztos.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 572
20 953
113
7-8 éve még az EU sem akart ennyire zöld lenni. A belsőégésű motorok teljes tiltása pár éve merült fel először.
A probléma az hogy az energia tárolásra még nincs igazán áttörő megoldás egyelőre. A Li alapú aksik drágák és nem is elég hatékonyak teherszállításhoz, más technológiák meg még nem terjedtek el...
Milyen más technológiák? A mesebeli szilárdtestakku, ami olyan nagyon hatékony lesz? Várjuk ki...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 858
44 829
113
ne az én adómból. főleg amíg nincs elég áram se...
Az utóbbi a komoly probléma. Szerintem baromság a németek részéről bezárni az atom erőműveket - amiatt van most szívás...
A megújuló átálláshoz kellene valamilyen ipari méretű energiatárolást megoldani, amíg az nincs addig kellenek az atomerőművek.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 858
44 829
113
Milyen más technológiák? A mesebeli szilárdtestakku, ami olyan nagyon hatékony lesz? Várjuk ki...
Én is azt mondom, hogy nem nagyon van más. Pár hetente bejelentenek egy "világra szóló áttörést" az energia tárolásban, aztán többet nem is hallani róla vagy legalábbis a hétköznapokban baromira nem találkozni még mindig mással mint lithium-aksikkal!
Már unom ezeket a kamú technológiai áttöréseket illetve azt ahogy ezeket "túl-hájpolva" tálalják...
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 548
113
Én azt gondolom, hogy ha megvalósul a legalább 4-500km hatótávolságú elektromos kamionok "világa", akkor ezzel a megoldással a töltési időveszteség lesz kiváltható. Nem kellene mindenhova ilyen vezeték (ahogy amúgy villamosított vasút sincs), elég lenne csak a fő ütőerekre ilyet tenni, magyarán kb. az autópályákra, ott is csak a külső sáv fölé. A kamionok jó része amúgy sem megy el gondolom 1-200km-nél messzebbre az autópályáktól, ahol tehetik azon közlekednek. (így van @Negan ?) Az első és utolsó pár tucat kilométert meg bírná az akksi.

Nyilván ez csak a fejlett világ sűrűbben benépesedett részére, Európára, É-Amerikára, és Délkelet-Ázsia pár országára lenne értelmes, ahol nagy a kamion sűrűség.
Az ausztráliai vadonban vagy épp a Szahara átszelésekor nyilván még nagyon sokáig nincs alternatívája a dízel kamionnak. Ez a villanyos-áramszedős megoldás ott soha nem fog értelmet nyerni, az biztos.
Hát-nem.Még Nyugat Európában is vannak nagy területek,ahol nincs egyszerűen autópálya.
Ez az elég a külső sávra is egy naivitás.Az Észak olasz iparvidéktől a skót iparvidékig kis túlzással még a fákrol is kamionok lógnak.
Akuk meg seperc alatt leamortizálódnának,amilyen igénybevételnek kamion üzemben ki lennének téve.Főleg ha kicsit is hegyesebb a vidék.
Nem igazán látok reális,ténylegesen gazdaságos alternativát a belátható időben a dizelmotornak.
Elektromos autózás meg egyébként se olyan környezetbarát,mint propagalják.Hameg fosszilis erőmű állitja eló hozzá az áramot,sokkal környezetszennyezőbb valójában,mint a dizelmotor.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 267
10 877
113
"Átadták csütörtök délután az M80-as autóút Körmend-Rábafüzes között nettó 62 milliárd forintos uniós beruházással megépített 28,8 kilométer hosszú szakaszát, amelyen Vasszentmihály határában felépült Magyarország egyik leghosszabb, 575 méter hosszú völgyhídja is."
Remélem akik a kígyót-békát kiabálják a köröshegyire, ezt sem fogják kímélni. :)
(Ezt nem ismerem igazán, a Köröhegyi völgyhíd ha nem épül még most sem lenne autópálya.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and milagro

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 939
26 031
113
Remélem akik a kígyót-békát kiabálják a köröshegyire, ezt sem fogják kímélni. :)
(Ezt nem ismerem igazán, a Köröhegyi völgyhíd ha nem épül még most sem lenne autópálya.
Egyik sem szép látvány szerintem. (Persze ez ízlés, nézőpont kérdése.)
Annyi előnyük van esetleg, hogy az alattuk lévő részeken lehet keresztbe közlekedni állatnak, embernek egyaránt.
 
T

Törölt tag

Guest
Hát-nem.Még Nyugat Európában is vannak nagy területek,ahol nincs egyszerűen autópálya.
Ez az elég a külső sávra is egy naivitás.Az Észak olasz iparvidéktől a skót iparvidékig kis túlzással még a fákrol is kamionok lógnak.
Akuk meg seperc alatt leamortizálódnának,amilyen igénybevételnek kamion üzemben ki lennének téve.Főleg ha kicsit is hegyesebb a vidék.
Nem igazán látok reális,ténylegesen gazdaságos alternativát a belátható időben a dizelmotornak.
Elektromos autózás meg egyébként se olyan környezetbarát,mint propagalják.Hameg fosszilis erőmű állitja eló hozzá az áramot,sokkal környezetszennyezőbb valójában,mint a dizelmotor.

Na meg amikor a macskabélt megcsípi a dér és szikrázik, mint állat, tépi a szél, ráfagy a zúzmara, vagy amikor a fentiek valamelyike vagy kopás miatt leszakad.
Nincs is annál jobb egy autópályán száguldva.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 548
113
Na meg amikor a macskabélt megcsípi a dér és szikrázik, mint állat, tépi a szél, ráfagy a zúzmara, vagy amikor a fentiek valamelyike vagy kopás miatt leszakad.
Nincs is annál jobb egy autópályán száguldva.
Nem is birnák azt az igénybevételt,mit az autópálya forgalma jelent,még szép időben sem.
Én ezt az egész elektromos autózást egy humbuknak tartom.Amig a villám nem tárolható hozzá megfelelően,addig ez se gazdaságilag,se környezetvédelmi szempontbol nem állja a versenyt a dizelmotorral reálisan.
 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 229
3 253
113
Vonat-teherautó kombináció: az út egy része fölött kábelek futnak és áramszedővel tölti magát hosszabb utakon.
Érdekes ötlet - akár széleskörüen működhet is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nagyobb távolságon simán fel lehetne pakolni vasútra

 
T

Törölt tag

Guest

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 729
13 466
113
Nem is birnák azt az igénybevételt,mit az autópálya forgalma jelent,még szép időben sem.
Én ezt az egész elektromos autózást egy humbuknak tartom.Amig a villám nem tárolható hozzá megfelelően,addig ez se gazdaságilag,se környezetvédelmi szempontbol nem állja a versenyt a dizelmotorral reálisan.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 729
13 466
113
Én is azt mondom, hogy nem nagyon van más. Pár hetente bejelentenek egy "világra szóló áttörést" az energia tárolásban, aztán többet nem is hallani róla vagy legalábbis a hétköznapokban baromira nem találkozni még mindig mással mint lithium-aksikkal!
Már unom ezeket a kamú technológiai áttöréseket illetve azt ahogy ezeket "túl-hájpolva" tálalják...
Mi befektetői pénzeket le lehet így nyúlni!?
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen