Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
826
2 400
93
Megszületett az új pusztító az iD6 személyében (2280kg az üres tömege, 2840 max és így 560kg hasznos )
Félátfedéses ütköztetést csináltak Kínában egy TeslaY-al, 64,5km/h-ra gyorsítva,mindkét autót.
AZ iD6 jött ki győztesen a csatából, az utasfülke szinte sértetlen, ellenben a Tesla-van, ahol az aksi is meggyűrődött.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU
M

molnibalage

Guest
Megszületett az új pusztító az iD6 személyében (2280kg az üres tömege, 2840 max és így 560kg hasznos )
Félátfedéses ütköztetést csináltak Kínában egy TeslaY-al, 64,5km/h-ra gyorsítva,mindkét autót.
AZ iD6 jött ki győztesen a csatából, az utasfülke szinte sértetlen, ellenben a Tesla-van, ahol az aksi is meggyűrődött.
Mikor jut el oda a "környezetvédelem" és "fejlesztési", hogy gumikerekes harckocsikat adnak el... ?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Megszületett az új pusztító az iD6 személyében (2280kg az üres tömege, 2840 max és így 560kg hasznos )
Félátfedéses ütköztetést csináltak Kínában egy TeslaY-al, 64,5km/h-ra gyorsítva,mindkét autót.
AZ iD6 jött ki győztesen a csatából, az utasfülke szinte sértetlen, ellenben a Tesla-van, ahol az aksi is meggyűrődött.
hány évig lehet még B jogsival vezetni a SUV-okat?
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
826
2 400
93
hány évig lehet még B jogsival vezetni a SUV-okat?
A B-s jogsival most is 3500kg össztömegig vezethetsz, járművet.
Az utakon, amit látsz ilyen dobozost vagy ponyvást az szinte mind belefér még a B jogsiba.
16667945_1a.jpg

Régebbi típust vezettem, aminek 1925 kg volt a saját súlya és 3500kg az össztömege.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
826
2 400
93
Hmm, az elektromos autók 1/3-ad CO2 pöfékelnek Life cycle-ben ?

Forrás megjelölés nem volt a grafikonján, de a neten megtaláltam, bár ott sem részletezik, mit-miből és hogyan számoltak.

Global-LCA-passenger-cars-fig2-jul2021.png
 
M

molnibalage

Guest
Hmm, az elektromos autók 1/3-ad CO2 pöfékelnek Life cycle-ben ?

Forrás megjelölés nem volt a grafikonján, de a neten megtaláltam, bár ott sem részletezik, mit-miből és hogyan számoltak.

Global-LCA-passenger-cars-fig2-jul2021.png
Bullshit rizsa.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Megszületett az új pusztító az iD6 személyében (2280kg az üres tömege, 2840 max és így 560kg hasznos )
Félátfedéses ütköztetést csináltak Kínában egy TeslaY-al, 64,5km/h-ra gyorsítva,mindkét autót.
AZ iD6 jött ki győztesen a csatából, az utasfülke szinte sértetlen, ellenben a Tesla-van, ahol az aksi is meggyűrődött.

Itt igazából az a kérdés, a tesla, hogy kaphatott forgalomba hozatali engedélyt, ez egy alap tesztelési metódus vagy 10 éve usankában (anno volt egy kisebb balhé mikor szúrópróbaszerűen leteszteltek egy Fordot jobb oldali ütközésre is, aztán kibukott, hogy az összes amerikai autógyártó csak a kocsi bal oldalát erősítette meg).

Meg mégis csak igaza volt a többi autógyártó elavult mérnökeinek, mikor túl merevnek és emiatt balesetveszélyesnek nevezték a kasznijukat, mert kispóroltak 1-2 elemet az olcsóbb gyártásért...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
A B-s jogsival most is 3500kg össztömegig vezethetsz, járművet.
Az utakon, amit látsz ilyen dobozost vagy ponyvást az szinte mind belefér még a B jogsiba.
16667945_1a.jpg

Régebbi típust vezettem, aminek 1925 kg volt a saját súlya és 3500kg az össztömege.
A kérdésem költői volt :)

Azok nevében, akiknek ez viszont új infó (nekem nem volt az), köszönöm.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
826
2 400
93
Itt igazából az a kérdés, a tesla, hogy kaphatott forgalomba hozatali engedélyt, ez egy alap tesztelési metódus vagy 10 éve usankában (anno volt egy kisebb balhé mikor szúrópróbaszerűen leteszteltek egy Fordot jobb oldali ütközésre is, aztán kibukott, hogy az összes amerikai autógyártó csak a kocsi bal oldalát erősítette meg).

Meg mégis csak igaza volt a többi autógyártó elavult mérnökeinek, mikor túl merevnek és emiatt balesetveszélyesnek nevezték a kasznijukat, mert kispóroltak 1-2 elemet az olcsóbb gyártásért...
Nem teljesitett rosszul a Tesla, eddig ő volt a hú de jó, hú de biztonságos, de ezek szerint van nála keményebb is.
Az én 875 kilos kis verdámmal mindegy melyik találkozik, instant koporsó.
 
  • Szomorú
Reactions: Veér Ispán

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Itt igazából az a kérdés, a tesla, hogy kaphatott forgalomba hozatali engedélyt, ez egy alap tesztelési metódus vagy 10 éve usankában (anno volt egy kisebb balhé mikor szúrópróbaszerűen leteszteltek egy Fordot jobb oldali ütközésre is, aztán kibukott, hogy az összes amerikai autógyártó csak a kocsi bal oldalát erősítette meg).

Meg mégis csak igaza volt a többi autógyártó elavult mérnökeinek, mikor túl merevnek és emiatt balesetveszélyesnek nevezték a kasznijukat, mert kispóroltak 1-2 elemet az olcsóbb gyártásért...
Nem az volt a cél, hogy kiderítsék az autó biztonságosságát.
Láthatóan a kabin nem szenvedett olyan sérülést, ami veszélyeztette volna a vezető "tepsi" épségét.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Nem kell aggódni. Mivel minden baleset következménye enyhébb, ha lassabban megy az ember, tehát előbb vagy utóbb be fogják tiltani a közlekedést, mert abból van a legkevesebb probléma. Már mást nem is oktatnak, mint hogy ha valami baj van, akkor nyomjuk a féket mint a bolond, mert ha ki akarjuk kerülni, abból csak nagyobb lehet a baj van, mert akinek jogsija van, az még nem kell, hogy értsen az autó irányításához.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Az egyetlen para az akkucsomag deformálása lehet, ami tüzet okozhat.
Így van, de érdemes megnézni a fentebb berakott Toyora BZ videót, ahol külön animáció is mutatja, hogy az ütközések elnyelésére fel van készítve az akku packok celláit körülvevö hosszanti keret.
Tehát, minimális deformitástól nincs óriás para.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
826
2 400
93
az ütközések elnyelésére fel van készítve az akku packok celláit körülvevő hosszanti keret.
Igen, a nagy múltú gyártók lehet másképp gondolják és eleve erősebbre tervezik az aksik védelmét, ami csökkenti az esetleges sérülésből keletkező tüzeket.

Itt a két delikvens aksija amúgy iD6 és TeslaY .

id6.jpg


TeslaY.jpg
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 671
113
A B-s jogsival most is 3500kg össztömegig vezethetsz, járművet.
Az utakon, amit látsz ilyen dobozost vagy ponyvást az szinte mind belefér még a B jogsiba.
16667945_1a.jpg

Régebbi típust vezettem, aminek 1925 kg volt a saját súlya és 3500kg az össztömege.
Tavaly óta van egy olyan kiegészítés, hogy 4250 kiló, ha alternatív meghajtási rendszert használ a géped, de ebben az esetben is meg kell felelnie bizonyos feltételeknek. Nagyon leegyszerűsítve az ICE gépekhez képest nem vihet nagyobb tömegű rakományt, csak a meghajtás többletsúlya miatt lépheti túl a 3500 kilót, ja és természetesen ebben az esetben nem vontathatsz könnyű futót sem.