Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
898
2 615
93
Rendszámtáblát hogyan lehet levenni?
Az újabb típusokkal egyszerűbb dolgozni, azoknak az alsó felét kell lepattintani, majd lefelé kijön a rendszám.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Sokféle fajta van,
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
de általában valahogy a keretet kell érzéssel lepattintani, hogy a rendszámot kitudd venni.

Előfordul olyan is, hogy a táblát pluszban átfúrják "ami elvileg nem szabályos" és egy vagy két lemez csavarral odarögzítik a lökhárítóhoz, ilyenkor azt is ki kell szedni.

Van pár makacs tartó fajta emlékeimben, ahol nem ilyen "öröm és bodottság" volt a csere, mint a fenti videóban, mert bár a keret alsó részét könnyen leszedted, de a rendszám szélébe dombornyomott szegélyt, körmökkel tartotta a keret, ezért komoly erővel lehetett csak ki majd később a helyére ugrasztani.

Amúgy kicsit elb@szot logika, hogy az alsófelüket lehet leszedni, és nem felsőrészüket, így garantált hogy elszórod, ha valaki neki koccolt pl parkoláskor ect..
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and gafzhu

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 575
14 444
113
https://www.rt.com/business/538458-...w0LYx80bsM2BmwBAlF5f7nBF_n0wDiJZUZWIztCisD5uk


6177d2c585f54058f876e9a5.jpg

400
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 788
27 296
113
Rendszámtáblát hogyan lehet levenni?
Google a barátod.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Csak neked! :)

 
M

molnibalage

Guest
Google a barátod.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Csak neked! :)

Megnéztem, oszt vagy ilyen a tábla vagy nem...
A másik fajtát nem mutatta meg. Láttam már előrefelé kinyílósat is, de csak nyitva, hogy hogyan nyitották, azt nem.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Hat évet kapott a veronai buszbaleset sofőrje

De ami ennél érdekesebb, hogy itthon végül nem lett felelős sem az üzemorvos, aki engedte vezetni, sem a buszos cég. Pedig ha jól emlékszem, akkor valami illegál extra benzintank is volt a buszba építve. Az orvost még csak-csak megértem, de a műszaki ügy - ha igaz a barkácstank sztorija - vérlázító.
 
M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 234
45 663
113
Vonat-teherautó kombináció: az út egy része fölött kábelek futnak és áramszedővel tölti magát hosszabb utakon.
Érdekes ötlet - akár széleskörüen működhet is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
Vonat-teherautó kombináció: az út egy része fölött kábelek futnak és áramszedővel tölti magát hosszabb utakon.
Érdekes ötlet - akár széleskörüen működhet is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
  • Csak a világ összes teherautója akkor kb. kuka, ha ezt a cél...
  • Nagyon nem két fillér a felső vezeték. Ezért van kevés troli és sok busz. Pedig a troli csendesebb és nem ereszt ki semmit. Mégis, a belvároson kívül alig van.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 234
45 663
113
  • Csak a világ összes teherautója akkor kb. kuka, ha ezt a cél...
Elvileg az a cél hogy kuka legyen! :)
Nyilván pár évtizedik eltart az áltállás. A videó egy angliai minta projektet mutat be, ahol hibrid teherautók vannak. Ha nem tudnak "áramszedni", akkor dízellel mennek de a későbbiekben lehetne akkumulátor is valamennyire.

  • Nagyon nem két fillér a felső vezeték. Ezért van kevés troli és sok busz. Pedig a troli csendesebb és nem ereszt ki semmit. Mégis, a belvároson kívül alig van.
Senki nem mondja, hogy "két fillér" lesz az átállás a karbon-semleges technológiákra...
Maga jármű átalakítás a videó szerint 1.5-2 éven belül megtérül tisztán gazdasági alapon a fuvarozó cégeknek. Nyilván a hálózat kiépítése részben állami feladat lenne, amit valamilyen karbonadóból fedezhetnének...

Én látok benne fantáziát - aztán meglátjuk... :)
 
M

molnibalage

Guest
Elvileg az a cél hogy kuka legyen! :)
Nyilván pár évtizedik eltart az áltállás. A videó egy angliai minta projektet mutat be, ahol hibrid teherautók vannak. Ha nem tudnak "áramszedni", akkor dízellel mennek de a későbbiekben lehetne akkumulátor is valamennyire.


Senki nem mondja, hogy "két fillér" lesz az átállás a karbon-semleges technológiákra...
Maga jármű átalakítás a videó szerint 1.5-2 éven belül megtérül tisztán gazdasági alapon a fuvarozó cégeknek. Nyilván a hálózat kiépítése részben állami feladat lenne, amit valamilyen karbonadóból fedezhetnének...

Én látok benne fantáziát - aztán meglátjuk... :)
7-8 éve láttam talán az első ilyen videót, az a svédeknél volt asszem.
Látható mennyire terjed...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
23 234
45 663
113
7-8 éve láttam talán az első ilyen videót, az a svédeknél volt asszem.
Látható mennyire terjed...
7-8 éve még az EU sem akart ennyire zöld lenni. A belsőégésű motorok teljes tiltása pár éve merült fel először.
A probléma az hogy az energia tárolásra még nincs igazán áttörő megoldás egyelőre. A Li alapú aksik drágák és nem is elég hatékonyak teherszállításhoz, más technológiák meg még nem terjedtek el...