Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Na megint lemerült a kocsi aksija (44 Ah), mondjuk legalább 4-5 éves, nem meglepő nagyon, bár most már 1 évig megúsztam, de állt pár napot és hidegebb is az idő. Egy régi trafós töltőm van itthon, ez 3 és 6 A között kapcsolható át (meg 6 és 12 V), eddig mindig óvatosságból 3A-val használtam, de majdnem egy napig töltve, most gondolkodtam rajta, hogy gyorstöltök 6A-val, csak félek ha elmegyek aludni közben túlmelegszik, inkább visszakapcsoltam, talán 12 óra is elég lesz. Vagy csak túlaggódom?
Jobb félni, mint megijedni.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
823
2 395
93
Upsz, tényleg.
A lényeg az, hogy a gyorsítás kerül iszonyatosan sok energiába, nem a sebesség fenntartása.
Iszonyatosan kis homlokfelülete van egy szerelvénynek és moderált sebességgel haladva a nagy oldalfelület általi légellenállás a szerelvény tömegéhez képest picsafüst.

Csak, hogy lásd élesben. Ez egy szutyok HÉV, nincs 400 tonna sem. Gyakorlatilag nem érzékelsz lassulást.

Akkor képzeld el, hogy egy 2000 tonnás szerelvény mennyit meg lendületből.
Nekem olyat meséltek régen, hogy ha az érdi lejtőn elindulna egy 10-12 kocsis szerelvény - ha lenne ott vasút - és 120-ra gyorsulna, akkor lendületből szélcsendben Fehérvár és Siófok között állna meg valahol.
Hirtelen ilyeneket találtam, lehet találsz benne valami épkézláb adatot, nem néztem végi őket.

Energy consumption and related air pollution for Scandinavian electric passenger trains 2006
pdf

Electric Train Energy Consumption Modeling 2018
pdf

Railway Handbook Energy Consumption and CO2 Emissions 2012
pdf
 
M

molnibalage

Guest
Miért nem nézel utána legalább Te mielött zsigeri utálatból beírsz valami hülyeséget. o_O

Tudom handras de ha az első 2 percet megnézed megérted a lényegét.
Ami a töltés sebessége.

Akinek meg van teslara pénze, legyen egy ilyenre is.

Láttam anno ezt a videót.
Semmiféle zsigeri utálat nincs, bár ezt az ipsét irritálónak találom.
Amiatt a sok marhaság és ferdítés miatt, amit levág a csatornáján.
Persze, ha nekem is a közösség finanszírozná a méregdrága hobbim, akkor lehet, hogy én is máshogy állnék hozzá a témához...
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 646
15 034
113
Láttam anno ezt a videót.
Semmiféle zsigeri utálat nincs, bár ezt az ipsét irritálónak találom.
Amiatt a sok marhaság és ferdítés miatt, amit levág a csatornáján.
Persze, ha nekem is a közösség finanszírozná a méregdrága hobbim, akkor lehet, hogy én is máshogy állnék hozzá a témához...
Annak a falitöltőnek van értelme.
Nem csak reklám és hype.

Akkor is ha én sem tartom jónak azt az elektromos autó trendet amit a jóképességű politikusok ráeröltetnek az autóiparra európában.

Handrás meg megszokás kérdése.
Jópár videóját megnézve már nen tartom annyira vérzöldnek.
Sőt van olyan videója ahol elmondja az elektromos autózás nem megoldás/nem kivitelezhető.
Persze talált egy olyan piacot amiből megél.
Van ennél a csókánál nagyobb baj a youtuberek közt.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
9000 svájci frankos töltő árából kb két-három autó élettarttamára elég MOL üzemanyagkártya is kijönne.

Hát, azért nem teljesen :)
9000 CHF kb 3.2 misi, ebből jelenleg 6600 liter gázolaj jön ki, ez nálam kb 100-110ezer km alatt elfogyna. Ez azért szerencsére nem 3 kocsi élettartalma, hanem egy 1/3adé max :)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
T

Törölt tag 1711

Guest
Vagyis egy Záhony - Hegyes 2000 tonnás tehervonat pályahasználati díja és villamosenergia-költsége:
2021 év végén (33,9 HUF/kWh): 579 568 HUF + 520 000 HUF = 1 099 568 HUF
2022 év elején (92,3 HUF/kWh): 579 568 HUF + 1 416 000 HUF = 1 995 568 HUF

Közel megduplázta vonattovábbítás árát. Ebben még nincs benne a mozdony+mozdonyvezető + overhead költség.

Azóta olvastam 120ft/kwh-t is, de jó a szabad piac az német agyhalállal megtámogatva.
 
M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 805
113
Sajnos a bkk\bkv döntései mögötti logikát amióta élek sokszor nem latni...
Ezt azért nem értem, mert így bevételtől eshetnek el. 55% jegyértékesítés az automatákból megy. Tényleg egyszerűbb online, de van egy korosztály, ahol nem fog menni ez a népnevelés. Illetve a reptér tényleg ciki. Ezt sztem vissza kellene vonni. Nincs nyereség a döntés mögött csak veszteség. Biztos vmelyik iróasztal mögött minden klappolt, de a valóság más.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 652
7 160
113
Én azt hittem legalább Vitézyre figyelnek. Még anno fel is kérte vmi posztra Geri.


Igazából nemtom, miba valódi indok, miért szerelik le az automaták felét? Vmi NER cégtől akarják megmenteni az országot, de leszivatják a jegyvásárlókat?
Én úgy tudom, hogy T-system üzemelteti, ráadául Gelgely szerződött velük. Valszeg havernak akarják odaadni.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 756
28 637
113
Ezt azért nem értem, mert így bevételtől eshetnek el. 55% jegyértékesítés az automatákból megy. Tényleg egyszerűbb online, de van egy korosztály, ahol nem fog menni ez a népnevelés. Illetve a reptér tényleg ciki. Ezt sztem vissza kellene vonni. Nincs nyereség a döntés mögött csak veszteség. Biztos vmelyik iróasztal mögött minden klappolt, de a valóság más.
Momentán senkit sem ismerek, aki mobilon/online venne jegyet, pedig nem vagyok éppen nyugdíjas. Esetleg talán az, akinek a cég fizeti, de még abban sem vagyok biztos. Mindenkinél ott a telefontokban/pénztárcában benne a havi bérlet, esetleg a sima jegy ha kevesebbet megy. Arról meg nem is beszélek, hogy sokszor szeretik összefosni magukat az említett automaták, aztán legalább ha az egyik beszarik, ott van mellette a másik ami talán működik. Ja meg hát kedvencem mikor nyomni kell a képernyőt, mint süket az ajtót, hogy az ujjadat rendesen érzékelje, majd kénye-kedve szerint fogadja el az aprót
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and enzo

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Momentán senkit sem ismerek, aki mobilon/online venne jegyet, pedig nem vagyok éppen nyugdíjas. Esetleg talán az, akinek a cég fizeti, de még abban sem vagyok biztos. Mindenkinél ott a telefontokban/pénztárcában benne a havi bérlet, esetleg a sima jegy ha kevesebbet megy. Arról meg nem is beszélek, hogy sokszor szeretik összefosni magukat az említett automaták, aztán legalább ha az egyik beszarik, ott van mellette a másik ami talán működik. Ja meg hát kedvencem mikor nyomni kell a képernyőt, mint süket az ajtót, hogy az ujjadat rendesen érzékelje, majd kénye-kedve szerint fogadja el az aprót
Akartam online, fájt a regisztráció mobilon a megállóban, majd nem lehetett jegyet kapni, csak napijegyet. Nekem 1 db vonaljegy kellett volna. Vettem a buszvezetőtől, majd átültem inkább autóba. Az automatával szembe egyetlen előnye van: nem csövesmancsos.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
T

Törölt tag 1711

Guest
Momentán senkit sem ismerek, aki mobilon/online venne jegyet, pedig nem vagyok éppen nyugdíjas. Esetleg talán az, akinek a cég fizeti, de még abban sem vagyok biztos. Mindenkinél ott a telefontokban/pénztárcában benne a havi bérlet, esetleg a sima jegy ha kevesebbet megy. Arról meg nem is beszélek, hogy sokszor szeretik összefosni magukat az említett automaták, aztán legalább ha az egyik beszarik, ott van mellette a másik ami talán működik. Ja meg hát kedvencem mikor nyomni kell a képernyőt, mint süket az ajtót, hogy az ujjadat rendesen érzékelje, majd kénye-kedve szerint fogadja el az aprót

Na jahh, nem vagyok pösti, de nekem is van 3 vonaljegyem a tárcában ha menni kellene :D