Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Csudálatos.
Akkor a nyári hónapokban fel lehet számolni ez alapján közúti közlekedési sávokat, ha ezen balfasz oldal szerint télen nem kell bringasáv?

FYI
Ez az a remek oldal amúgy, ami védhetetlen gyalogos gázolás esetén is mentegeti vezetőket.
Azt lehet nem, de télen tuti.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Csudálatos.
Akkor a nyári hónapokban fel lehet számolni ez alapján közúti közlekedési sávokat, ha ezen balfasz oldal szerint télen nem kell bringasáv?

FYI
Ez az a remek oldal amúgy, ami védhetetlen gyalogos gázolás esetén is mentegeti vezetőket.
Csodálatosan megszámolták a fűszálakat a mezőn, majd az adatokból levontak egy következtetést ami érdekes csak épp nem teljes körű.
Az érdekes adat az lett volna, hogy a forgalmi sáv lerekesztése előtt hány autós hajtott át azon a szakaszon naponta és a légminőség milyen volt és mostara ez hogyan változott, mert gyanítom, hogy ennek a sáv kijelölésnek az autós forgalom csillapítása volt inkább a feladata csak mondhatni rákenték a kerékpárosokra.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 243
113
Ez az a remek oldal amúgy, ami védhetetlen gyalogos gázolás esetén is mentegeti vezetőket.
Mikor történt ilyen? Én csak olyan esetleírásokat olvastam, amelyek konkrét bírósági tárgyalások után születtek, és pont hogy megpróbálták elmagyarázni, adott esetben miért is nem annyira fekete-fehér egy ügy.
Vagy szerinted ha gyalogost gázolnak, az automatikusan az autós hibája ("védhetetlen gyalogos gázolás")?
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
Csodálatosan megszámolták a fűszálakat a mezőn, majd az adatokból levontak egy következtetést ami érdekes csak épp nem teljes körű.
Az érdekes adat az lett volna, hogy a forgalmi sáv lerekesztése előtt hány autós hajtott át azon a szakaszon naponta és a légminőség milyen volt és mostara ez hogyan változott, mert gyanítom, hogy ennek a sáv kijelölésnek az autós forgalom csillapítása volt inkább a feladata csak mondhatni rákenték a kerékpárosokra.
Meg persze azt is lehagyta ez az oldal, hogy alles zusammen az egész fővárosi kerékpáros forgalom nőtt a fővárosban.
Úgy, hogy gyak. még mindig nincs semmiféle összefüggő kerékpáros infra sem ezzel a változtatással sem.
Egyik városrészből tisztán kerékpáros infrát használva eljutni gyakorlatilag lehetetlen.


És mégis. Nagyjából a kalandvágyók száma növekszik, akik valahogy mégis megszokják ezt.
Az átlagember számára a fővárosi környezet 99%-ban elrettentő.
Konkrétan 3 ismerősom is tekert vidéken korábban, de itt fel sem merül.

Mikor történt ilyen? Én csak olyan esetleírásokat olvastam, amelyek konkrét bírósági tárgyalások után születtek, és pont hogy megpróbálták elmagyarázni, adott esetben miért is nem annyira fekete-fehér egy ügy.
Vagy szerinted ha gyalogost gázolnak, az automatikusan az autós hibája ("védhetetlen gyalogos gázolás")?
Nem fogok mindent visszakeresni a te kedvedért.
Fogalmazzunk úgy, hogy az oldal nevéből adódóan teljesen elfogult és többnyire elég ostoba módon teszi ezt.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Csodálatosan megszámolták a fűszálakat a mezőn, majd az adatokból levontak egy következtetést ami érdekes csak épp nem teljes körű.
Az érdekes adat az lett volna, hogy a forgalmi sáv lerekesztése előtt hány autós hajtott át azon a szakaszon naponta és a légminőség milyen volt és mostara ez hogyan változott, mert gyanítom, hogy ennek a sáv kijelölésnek az autós forgalom csillapítása volt inkább a feladata csak mondhatni rákenték a kerékpárosokra.
Nem biztis, hogy a kevesebb autóssáv, kisebb légszennyezés. Biztos kevesebb autó hajt át a dugók miatt, de lassabban, többet megállva szennyezve. Én az autós közlekedés rovására nem vennék el bringasávot. Inkább a felszíni parkolók rovására és a parkolóházakat, mélygarázsokat erőltetném.

Bringazni egyébként szerettem Nemeto.ban. Melóba járáson kívül mhova azzal menrtem. Nem az úton volt, hanem külön sáv, néha lecsípve a járdából. Sok helyen külön aluljáró, felüljáró a forgalmas utak felett. Tudom ez qrvasok pénz, de erre kéne Unios tamogatást lehívni.

Itthon vidéken azért több helyen van már külön bringasáv a városokból 20-30km-re lévő falukig is. Sokan is használják. Azt se volt olcsó, hidakkal, pihenőkkel megépíteni.

Ami nekem feltűnő a pesti bringasávok szintén nyugati, de sztem rossz példára épülnek. Brusszelben van felfestve szinte az összes autósáv, villamos, bringa, roller tökömtudja milyen sávokkal. Ott van mhol 30 km-es sebességkorlátozás trafikkal. Borozalom ott közlekedni. Van jó nyugati példa, jó lenne néha a jót követni, a xart korrigálni.
 
M

molnibalage

Guest
Mondjuk én attól kapok agyfaszt amikor 3+ méter széles járda van, de az egy autó széles útra festik fel a bringasávot,aztán kerülgesd.
A gyalogos és kerékpáros összeeresztése nem jó ötlet.
A budai oldalon a bringaútnak csúfolt valamiénél ez van.
Kvázi használhatatlan, ha éppen nincs COVID és turistaszezon van. Gyak állandóan rajta sétálnak vagy csak fotózás közben rátolatnak a sétálók. Vagy csak egy egyenesen menő ember ugrik eléd.

Kb. annyira "jópofa" megoldás, mintha a Hungária körúton vagy a Rákóczi úton két sávon osztozna a kocsi és gyalogos forgalom.
És mégis ez az EGYETLEN É-D irányú "bringaút" Budán. Ennek kéne örülni...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
A gyalogos és kerékpáros összeeresztése nem jó ötlet.
A budai oldalon a bringaútnak csúfolt valamiénél ez van.
Kvázi használhatatlan, ha éppen nincs COVID és turistaszezon van. Gyak állandóan rajta sétálnak vagy csak fotózás közben rátolatnak a sétálók. Vagy csak egy egyenesen menő ember ugrik eléd.

Kb. annyira "jópofa" megoldás, mintha a Hungária körúton vagy a Rákóczi úton két sávon osztozna a kocsi és gyalogos forgalom.
És mégis ez az EGYETLEN É-D irányú "bringaút" Budán. Ennek kéne örülni...
Külön autos, külön bringa, egyéb, külön gyalogos az idealis. Ehhez viszont az utakat kell átépíteni, áttervezni. Idő, pénz. Remélem azért zajlik ilyenm
Festeni bárhova bringasávot a legegyszerűbb Ez max. köztes megoldásnak jó, viszint gyorsan lehet vele villantani.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and papi

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 243
113
@cirqle
Röhögésen kívül tudsz hozzáadni az oldal tartalmához bármit?
Rákérdeztem arra az állításodra, hogy
Ez az a remek oldal amúgy, ami védhetetlen gyalogos gázolás esetén is mentegeti vezetőket.
Csak mert szerintem ez konkrétan hazug állítás.

Mire te azt válaszoltad, hogy
Nem fogok mindent visszakeresni a te kedvedért.
Fogalmazzunk úgy, hogy az oldal nevéből adódóan teljesen elfogult és többnyire elég ostoba módon teszi ezt.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 243
113

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 243
113
Én úgy olvastam, nyári gumit használt emberünk. Szemmel láthatólag egyébként nem gyári volt az a 7es BMW és hát nem is mai darab (legjobb esetben is 7 éves).
Illetve egyre többször figyelem meg, hogy valóban számít, milyen autóban ül az ember - már a túlélési esélyeket illetően. Ebben az esetben az egy Daweoo Kalos volt, amiben meghalt a hölgy. A vétkes meg tudomásom szerint aznap este már otthon volt, szóval gondolom maximum karcolásokkal megúszta.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Én úgy olvastam, nyári gumit használt emberünk. Szemmel láthatólag egyébként nem gyári volt az a 7es BMW és hát nem is mai darab (legjobb esetben is 7 éves).

Végeredmény akkor is az, hogy egy újabb hülyegyerek aki megszokta, hogy csak a gázt kell nyomnia, többit megoldja az autó.

Mint amikor Nyíregyházán felborult a balfasz mustangos aki több tucat videót töltött fel vezetés közben, egyik kezében fogva a mobilt és verve a nyálát 100+szal, hogy körülötte mindenki béna balfasz. Aztán nyomorék haverja még le is nyilatkozta tv-ben, hogy ő profi amatőr sofőr, gyakran szokott gyorsan száguldozni. 10mp, kattan a fogaskerék: pályán.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and cirqle

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Ez van amikor az elektronikát túlterheli és hirtelen tudni kellene vezetni...

Kíváncsi leszek, de én inkább a börire tippelnék, mint a felfüggesztettre, ha bíróság is figyelembe veszi, hogy szándékosan hajtott gyorsan és az autón nyárigumik voltak, tehát nem az akaratán kívül okozott balesetet, pl defektet kapott, lelépet valaki az útra ..ect

"valószínűleg nyári kereket használt"
bmv1.jpg