Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A "Hogyan tovább Polski Fiat 125p" könyvben volt/van ilyen ábra. Mivel a típus légellenállása vetekszik a lengyel parlament épületének ilyen adatával - no meg a négysebességes váltós hajtáslánc végáttétele rövid, mint egy miniszoknya, ezért erősen látványos a jelleggörbe.Hát 130-al lehet nem, de 90-el kamion mögött biztos megjárod mindegyikkel. sacc/kb a 130-as hatótávot megszorozhatod 1,5-el simán
Amúgy régóta vesszőparipám, hogy minden új autó könyvébe betetetnék egy hivatalosan (standardizált körülmények között kimért) ábrát, mely a kocsi sebesség-fogyasztás görbéjét ábrázolja. A legmagasabb fokozatban mindenképp, de akár az alacsonyabbakban is, elvégreis 5-6 görbe is elfér egy ábrán.
Szerintem a következő előnyei lennének:
- ráeszmélnének az emberek, hogy mennyivel gazdaságosabban, környezettudatosabban tudnának közlekedni, illetve mindenki kvázi ki tudná számolni, hogy neki mennyivel éri meg haladni. Nyilván a CEO-nak drága az ideje, ott kb. nem kérdés a 150+, de azért a magyar átlagfizetésből élők lehet meglepődnének, ha tudnák, mennyivel olcsóbban is kijönne egy hosszabb túra.
- ráeszmélnének az emberek arra is, hogy sokan túl későn váltanak fel magasabb fokozatba, helyette utaznak egy gazdaságtalan fokozatban. (Nagybátyámra kérdeztem már rá 110-nél, hogy miért 4.-ben vezet... én ugyanazt a kocsit hazaúton 75-nél már 6.-ba tettem. Mondjuk 2 literrel kevesebb is lett az átlagfogyi a végére... 9.5 vs. 7.5)
- az idősödő autóról is megállapítható lenne, hogy mennyivel kér többet, mint újkorában
Fogyasztasgorbet elemezgetni? Ne viccelj, aki most leszarja akkor is leszarja. Az emberek két harmada sosem nyitja ki a használati útmutatót, akkor sem ha autót vett, akkor sem ha mosógépet. Te megteszed? Te vagy az elit.
Vessetek a mókusok elé, de több évtizedes hiv. gkv.-s múlt ide, széles vezetett típus paletta oda, de én mindkét új autómnak becsülettel végigböngésztem az útmutatóját (meg ha fél nap várakoztam utasaimra, akkor az adott típusét is, ha viszonylag új autó volt) - mit lehet tudni...Teljesen igazad van, sajnos. Nagyon jól látszik a rengeteg félszemű autón is, hogy mennyi a buta, igénytelen, beleszarós ember.
A görbe a maradék 1/3-adnak szólna. (Azért ország/világszinten az sem kevés ember.)
Én is így teszek.Vessetek a mókusok elé, de több évtizedes hiv. gkv.-s múlt ide, széles vezetett típus paletta oda, de én mindkét új autómnak becsülettel végigböngésztem az útmutatóját (meg ha fél nap várakoztam utasaimra, akkor az adott típusét is, ha viszonylag új autó volt) - mit lehet tudni...
A Hyundainak 672 oldal lenne nyomtatva; egy pendrive-ot kaptam, volt ami ismeretlen volt nekem.
Ez teljesen normális.Vessetek a mókusok elé, de több évtizedes hiv. gkv.-s múlt ide, széles vezetett típus paletta oda, de én mindkét új autómnak becsülettel végigböngésztem az útmutatóját (meg ha fél nap várakoztam utasaimra, akkor az adott típusét is, ha viszonylag új autó volt) - mit lehet tudni...
A Hyundainak 672 oldal lenne nyomtatva; egy pendrive-ot kaptam, volt ami ismeretlen volt nekem.
Nem. Mert a csatornákon nem nagyon vannak konténerszállító uszályok, amit aztán pakolhatsz tengeri hajóra majd megint valaholva.Tehervonat indult Kínából Budapestre – de hogyan?! - Mandiner
Nagy távolság ide vagy oda, vonattal még mindig olcsó és gyors Kínából Európába szállítani, főleg, ha beérnek a kínai nagyberuházások Európában.mandiner.hu
Kérdésem:
Ha már úgyis pakolgatni kell a konténereket a különféle nyomtávok miatt; akkor nem lenne egyszerűbb Kazahsztánig vonaton vinni, onnan pedig hajóra? Kaszpi-t. - Volga - Volga-Don-csatorna - Don - Azovi-tenger - Fekete-tenger - Duna és onnantól a Duna-Rajna-Majna csatornával el lehet érni Európa több országát.
És ezek még csak nem is structural battery-kNa eddig bírták a hűdenagyonzöld dodzsembuszok!
Kemény 6 év b@zmeg! Nyi-ha-ha...!
------
"Dízelre cserélné a Várban közlekedő hatéves elektromos buszokat a főváros közlekedési cége, a javítási költségek, illetve a fenntartásuk ugyanis túl magas összegeket emésztene fel, és az alkatrészek beszerzése is problémás.
..
Nemrég mérte fel a BKV a még 2016-ban üzembe álló elektromos Modulo C68e típusú midibuszok állapotát, és arra jutottak, hogy egy-egy C68-as rendbetétele (ami magába foglalja az elöregedett akkupakkok cseréjét is) eléri 200 millió forintot. Ez az összeg pontosan annyi, mint amennyiért ezeket a Várban közlekedő buszokat megvásárolták 2016-ban."
Éveket lépne vissza a BKV? Dízelre cserélnék a Várban közlekedő elektromos buszokat
Dízelre cserélné a Várban közlekedő hatéves elektromos buszokat a főváros közlekedési cége, a javítási költségek, illetve a fenntartásuk ugyanis túl magas összegeket emésztene fel, és az alkatrészek beszerzése is problémás - értesült a hvg.hu.www.portfolio.hu
Na eddig bírták a hűdenagyonzöld dodzsembuszok!
Kemény 6 év b@zmeg! Nyi-ha-ha...!
------
"Dízelre cserélné a Várban közlekedő hatéves elektromos buszokat a főváros közlekedési cége, a javítási költségek, illetve a fenntartásuk ugyanis túl magas összegeket emésztene fel, és az alkatrészek beszerzése is problémás.
Valami kormányközeli vállalkozó nullszériás gyártása volt. Senki nem vett belőle, felszámolták a céget, most nincs gyártó, és karban kéne tartani. Azt hiszem két példánynak esett ki az első tengelye ha nem csal az emlékezetem. Príma konstrukció. Azért nem volt nagyon nézve mert állami pályázatból ment anno, de egy ingyenbuszhoz azért máshogy kellene viszonyulni. Persze az meg egy óriási probléma, hogy nincs meg a gyártó... de szerintem akármilyen elektromos buszt vesznek az üzemeltetésen be kellene jöjjön az ára, pláne mai üzemanyagárakkal. Bár nem értek hozzá, de titkon már régóta reménykedek, hogy elektromosakra cserélik szép lassan a buszokat és most a pilotproject is megy ki az ablakon.Ez miért utólag derült ki?
Mit?még mindig be akarod bizonyítani nekem amit nem írtam.
ien alapvetően nem a vasuti áramvételezésről vólt szó hanem a sima elosztói hálózatkról. a vasút csak úgy jött a képbe hogy én ott láttam elsőnek ilyen villamos vezeték megcsapolást 25 éve... (ez a biztosító és segédberendezések hálózatáról történt akkor egy olyan eszközzel amit leírtam.) https://hu.wikipedia.org/wiki/Sárbogárd–Bátaszék-vasútvonal ez a vasút vonal vólt az ahol láttam (nem villamosított) villanyvezeték csak a segéd és biztnsági berendezések miatt fut. akkor oszlopokon futott a vonal déli szakaszán mert a talaj szerkezete nem tette lehetővé a főldkábeles elvezetést (és ugye nem nagyon törődek a vonal felújításával.) most ért el oda hogy komoly munkálatokat végezzenek... ugyhogy fölösleges olyat adnod a számba amiről én nem is beszéltem.Mit?
Nagyvasúton nincsen kisfeszültségű vezeték amire fellóbálsz egy kampót. NINCSEN OTT OLYAN.
Ahhoz hogy 25KV bemenjen a házadba nem egy blankolt rézdrót kell, mert akkor meghal aki próbálkozik. De minimum összeég. Vannak a vasúton is segédüzemi transzformátorok, de azok pontszerűen vannak ott.
Települési 400 Volton van olyan mit mondasz, hogy Lakatos Dezső lopja az áramot.
Egy folyami hajó nem tud tengeren menni, ugye vannak a tenger-folyami hajók? Vagy arra alkalmatlan? Itt ugye 130 m hosszú, 17 m széles hajókról van szó, amik a Volga-Don csatornán közlekednek.Nem. Mert a csatornákon nem nagyon vannak konténerszállító uszályok, amit aztán pakolhatsz tengeri hajóra majd megint valaholva.
Ez hány manipuláció már? Akkor menjen végig vonatos és csá.
34:50 Ez mindenre igaz. Telefon, számítógép, totál felesleges hülyeségekkel pakolják tele azokat. Amikor az átlaguser számára, ha rendesen működnek, akkor egy szögegyszerű 40-60 ezer Ft-os okosteló mindent is tud. A kocsik terén is kb. ez a helyzet. Az EURO 4 emissziója is olyan kicsit, hogy elkölteni egy valag pénzt, hogy a 35 éves kocsihoz képest már 2% emissziót még felezzük meg, hogy legyen 1%? Van ennek értelme?