Volt egy írása Csikósnak - most persze nem találom - ami ezt a témát járta körül.
Eleve ott a probléma, ami már ma is aggályos, hogy ki fizet kártérítést, visel el büntetőjogi következményeket, ha hibázik a vezetéssegéd, vagy az önvezető rendszer?
Viszi a gyártó a balhét egy tömegbalesetnél? Vagy a fejlesztőközpont? Részleg? Programozó?
Egy viszontbiztosítóval levédett biztosító?
Azért ez már más szitu, mint amikor kiderül egy benézett "passzív" alkatrész, összetevő.
A Washington Post elemzése szerint a terepjáró nemcsak a Firestone abroncsokkal veszélyes.
totalcar.hu
Ugye jelenleg ott tartunk, hogy ha inaktiválod a vezetéssegédet/biztonsági berendezést (ESP, ABS, stb.) és balesetet okozol, akkor ez - kiderülve - nem enyhítő körülmény lesz...
De ha használod és benéz valamit, akkor mindenki mossa a kezeit - te viszed a balhét.
S azért az indokolatlan belefékezések nem viccesek.
Volkswagen Touareg V6 TDI – 2018. - Pont mire beletörődtem, hogy már csak a Citroen (se) gyárt kényelmes futóművet, váratlan helyről érkezett egy ilyen jéghegyszerű dolog.
totalcar.hu
A munkahelyi autó, amivel leginkább éppen dolgozom (e-Golf) rendre pánikol (csipog, kijelez) a mellette parkoló autóktól, amikor nem kéne, amikor meg milliméterre megyek el egy parkoló autó mellett, akkor meg kussol... (kórházi belső utak).
A kollégáimnak már nem egyszer besatuzott. Nekem eddig egyszer, amikor ráálltam normálisan megközelítve egy raktárajtót - volt még 20 centi. Amikor meg két-három centire állok rá - ahogy szoktam - akkor meg kussol.
S ez egy egzakt helyzet...
A saját gireaui (francia szó; ejtsd zsirúj
) Hunyadi I30-asom dettó ugyanez (lenne, de szerencsére az csak kijelez, s nem rugdossa a féket), ha az előttem levő elindul, illetve ha az előttem állóhoz fékezek.
Viharos oldalszélben, autópályán, öt perc vezetés után (mekafull pihenten) bejelez a fáradtságjelző.
Bekapcsoltam a sávtartót (amúgy nem használom csak ritkán, mert igyekszik mértani középen tartani íven is), s innentől csak egy épphogy fogtam a kormányt. A maradék 160 kilométert végigvezette zokszó nélkül, közben nem álltam meg pihenni, s egyszer sem jelzett be a fáradtságjelző...
Ahogy akkor sem jelzett, amikor egy sűrű nap után a maradék 300 kilométeres utat egy fenékkel levezettem autópályán, s csokifalatozás után az utolsó tíz kilométeren az ellenállhatatlan szemhéj húzó kóma már elkapott.
(Céges) Passatos ismerősök sztorizzák, hogy a kocsijuk random besatuzz, mert szerinte nem fér el az egyenesen továbbhaladó sávban álló autók mögött a balra kanyarodó sávba soroláskor, meg visszarántja az autót a bringásra (mert furgon mögött haladva index nélkül húzta el záróvonalhoz a kormányt a bringás kikerüléséhez), hogy utána visszarántsa a záróvonalra...
Mit fog pl. tenni az önvezető (mert ugye a biztonság a prioritás) lefagyás közeli útviszonyokon? Beáll autópályán a biztonságos 5 km/h órára?
Az egészséges emberi fatalizmust hogy fogják rájuk programozni?
Indiában, Pakisztánban (stb,) mennyi másodperc után fogják visszaadni a vezetést?
Ehh...