Nekünk követelmény volt a max 20ms reboot time régen is. A Flexray fix időzítéseket garantált, teljesen hard realtime volt a rendszer.Főleg amióta a "szokásos" funkcionális biztonság mellett egyre komolyabb követelmény lesz a performance-jellegű biztonság biztosítása is.
Ez is, meg a többi is amit írtam nem megoldhatatlan, csak olyan extra perkek, amik folyamatosan nagy lemorzsolódást okoznak. Ha ugyanazt a bért szívatás nélkül megkapom egy webshop fejlesztéséért (sarkított példa)... és lehet, hogy szakmailag pezsgőbb is lesz az a munka, mert a nagy cégeknél iszonyatosan manufaktúra-jellegű a munka, ami növeli a lemorzsolódást, plusz a tackit tudás halmozódását, ami meg a kilépők projekt-kockázatát, de erre az a megoldás többnyire, hogy még manufaktúrásítsuk tovább a mukát, hogy cserélhetőbb legyen az ember.Ebben is van igazság, de az új tooling validálható s.k. is (főleg egy megfelelően nagy szervezet képes lenne rá).
Szerintem alapvetően nem ezen múlik.
Ezek miatt autóiparba csak nagyon nagy pénz mellett mennék vissza, mert egyszerű szar a közeg. Amúgy @ozymandias ehhez hasonló jelenséget más iparágakban is említett. Viszont más iparágakban nem tudom, hogy van-e olyan, mint szoftverben a full-stack/startup szkéna, ahol azért sok érdekes és szakmailag élvonal-közeli élmény van akár kis(ebb) projekteken is, a szoftveripar jóval kisebb tőkeigénye okán.
Vannak persze olyan zsoldosok akik bírják az általak kritizáltakat, én is, de jobb pénzt is lehet kapni jobb körülmények mellett is (ettől még nem szar az a pénz, meg sok érdekeset lehet ott is tanulni, részben antipatterneket is , meg esetelg adódik lehetőség csapatni komoly kocsikkal (engem elkerült, de kolléga lenullázott egy tesztautót, amikor feltekerte egy fára ))
Azért a modern buszok és hitelesített kommuikáció mellett (én még a CAN -> Flexray átállás idején dolgoztam, de azóta talán van újabb) nagyon sok validáció tesztpadon elvégezhető, amikor eljöttem a nextgen termék egyik protója már csak kriptográfiailag aláírt csomagokat fogadott csak el, a szenzor adatok is úgy jöttek. Nem tudom, hogy ez azóta bevett lett-e, vagy elvetették.Elég ha végiggondolod, hogy aki az OTS komponenst fejleszti és "elővalidálja", az vajon mennyit tud majd arról, milyen autóba kerül bele, milyen alrendszerekkel, stb? Nem triviális dolgok ezek.