Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Nem hiszem hogy jobban jön ki mint a toyota kombim 4 literes átlaga... nem tölthető sima hibrid imádom :)
múltkor 2,95 l/100-as benzinfogyasztásnak megfelelő árat mondott valaki valami otthon töltött elektromosra, kb mostani (600-650 körüli) benzinár mellett.

TCO-ban nyilván nem ilyen fényes a kép, mert sokkal magasabb a bekerülési költség.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Otthon töltéssel éri meg nyilván kizárólag. Nem ismerek senkit, akinek van elektromos autója, és nem otthon tölti, max. kivételes esetben nem.

Haverom van PHEV-je, de nem tudja tölteni. Társasházból azért nehézkes… meg ugye nem ingyen építik ki a töltőt akkor se, ha házad van, vaskos százezrek mennek el ott is, meg az elektromos felárra is, azt az extra befektetést kell előbb (valaha?) ledolgozni.

Utcairól meg nem is tölti már mert nem éri meg, pedig nagyon lelkes volt az elején, most meg kb leszarja. Annyiból jó, hogy kis távokra kvázi olcsón és kímélőn utazik, mert a motor tölti a nagyobb utakon.

Az elektomosok most viszont nagyon beszopták, H Andrással az élen, a jó kis elektromos fűtésű házában az elektromos kocsijával. Azért valahol sajnálom, ezt kb nem lehetett előre látni, max. hogy early adopternek lenni nem mindig jó.
 
M

molnibalage

Guest
Haverom van PHEV-je, de nem tudja tölteni. Társasházból azért nehézkes… meg ugye nem ingyen építik ki a töltőt akkor se, ha házad van, vaskos százezrek mennek el ott is, meg az elektromos felárra is, azt az extra befektetést kell előbb (valaha?) ledolgozni.

Utcairól meg nem is tölti már mert nem éri meg, pedig nagyon lelkes volt az elején, most meg kb leszarja. Annyiból jó, hogy kis távokra kvázi olcsón és kímélőn utazik, mert a motor tölti a nagyobb utakon.

Az elektomosok most viszont nagyon beszopták, H Andrással az élen, a jó kis elektromos fűtésű házában az elektromos kocsijával. Azért valahol sajnálom, ezt kb nem lehetett előre látni, max. hogy early adopternek lenni nem mindig jó.
Az egy lábon állás tipikus esete, ami full dotáció volt.
Ki nem látta előre azt, hogy egyszer ennek vége lesz?
És még nem kapta meg ajándékba a jövedéki adót sem, "mert csak" alapon a a villanyautónak azt nem kell fizetnie.

Meg hát jelek szerint csodanapelem télen és este nem tölt, a nappal nem otthon levő kocsit sem.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Azért valahol sajnálom, ezt kb nem lehetett előre látni, max. hogy early adopternek lenni nem mindig jó.
Ezt lehetett látni szerintem, ugyanis a fizika nem támogatta azt a nagy reményt amit fűztek hozzá, csak az volt a kérdés, hogy mikor nyújtják be a számlát azok, akik eddig fizették.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Azt azért senki nem látta előre, hogy egyik napról a másikra 5x lesz a villany ára. Persze, nem lesznek kedvezmények stb, de ezt a szintű változást nem lehetett.

Az egy dolog hogy túl sokat akart a szarka, de hogyedvecsapda lesz neki kihelyezve azt azért nehéz felróni nekik..
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Azt azért senki nem látta előre, hogy egyik napról a másikra 5x lesz a villany ára. Persze, nem lesznek kedvezmények stb, de ezt a szintű változást nem lehetett.

Az egy dolog hogy túl sokat akart a szarka, de hogyedvecsapda lesz neki kihelyezve azt azért nehéz felróni nekik..
A KÁT eltörlése várható volt. Anélkül a napelem profitabilitása tudhatóan nagyon fos volt. Anélkül mindent elektromosra tervezni túlzott optimizmus volt.

Ilyen a befektetés. Nem mindig jön be. Én is buktam pénzt befektetéseimen már. Tudni kell kockázatot elemezni, és kezelni, hedgelni, és a buktát is elfogadni. Annyit mondok, hogy hőszivattyút építő partner otthon gázzal fűt, mert arra az ingatlanra neki az éri meg.

De a fentiek alapján: ki látta előre, hogy a benzinautót betiltják, karbonadót vetnek ki a sima, kétezres évek szintén hőszigetelt családi házra? Ugyanis 2025-2028 környékére az EU ilyeneket rebesget, amikor épp nem az olcsó energiától elvágásunkon, és a nukleáris erőművünk szabotálásán dolgozik...
 
M

molnibalage

Guest
A KÁT eltörlése várható volt. Anélkül a napelem profitabilitása tudhatóan nagyon fos volt. Anélkül mindent elektromosra tervezni túlzott optimizmus volt.
Pontosan.
Előre mondta aki nem fullhülye fizikából, hogy ennek vége lesz.
Most meg megy a nagy pislogás, hogy jéééééééééé
Ilyen a befektetés. Nem mindig jön be. Én is buktam pénzt befektetéseimen már. Tudni kell kockázatot elemezni, és kezelni, hedgelni, és a buktát is elfogadni. Annyit mondok, hogy hőszivattyút építő partner otthon gázzal fűt, mert arra az ingatlanra neki az éri meg.
Befektetésnek hívni, hogy lényegében a közösség dobta neki össze lényegében a szaldóval...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 415
36 426
113
Haverom van PHEV-je, de nem tudja tölteni. Társasházból azért nehézkes… meg ugye nem ingyen építik ki a töltőt akkor se, ha házad van, vaskos százezrek mennek el ott is, meg az elektromos felárra is, azt az extra befektetést kell előbb (valaha?) ledolgozni.

Akit ismerek, az csak kihúzza a kábelt a kocsihoz, vagy garázsban tölti, nincs töltője, éjszakánként töltik így.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Befektetésnek hívni, hogy lényegében a közösség dobta neki össze lényegében a szaldóval...
Az autót megvenni, napelemet, fűtést kiépíttetni befektetés volt, az ő tőkéje áll benne. Ő fizetett többet a benzinesnél, gázcirkónál, azért, mert hasznot várt tőle hosszútávon. Szerintem ez befektetés. Csak nem jött be neki.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
Vagy nem csak arról van szó, hogy a petrolhead TC és mindenki más egymondatos böfégésén túl más a realitás, mást kérnek és ők is látják a jogalkotásbeli hiányosságot is?





De értem én, ragelni egyszerűbb...

És senki ne mondja, hogy annyira jó, amikor ezek a pöcsköszörűk az utakon vannak.
Szaglás után lehet követni sok szart, amit az utakon megy percekkel a távozása után is.
Van abban füstgázban minden szar.

És a zaj, amit leadnak az fájdalomküszöb feletti tud lenni.
Gyakorlatilag olyanok ezek a szarok, mintha a Trabantokat tömegesen eltűrnénk az utakon, ami még hangosabb.
Szóval jó lenne, ha végre történne valami.

Amúgy jól összeszedte a nemzetközi példákat, de kerestem a munkában, hogy Budapesten ez konkrétan milyen kategóriában milyen számú és arányú járműveket érintene. Lehet, hogy átsiklottam felette?

Támogatással nem értek egyet. Be kell építeni az új eszközök beszerzését és minden velejáró költségnövekedést a kiszállítási árakba. Nem kell mindig az állam csecsén lógni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
A KÁT eltörlése várható volt. Anélkül a napelem profitabilitása tudhatóan nagyon fos volt. Anélkül mindent elektromosra tervezni túlzott optimizmus volt.

Ilyen a befektetés. Nem mindig jön be. Én is buktam pénzt befektetéseimen már. Tudni kell kockázatot elemezni, és kezelni, hedgelni, és a buktát is elfogadni. Annyit mondok, hogy hőszivattyút építő partner otthon gázzal fűt, mert arra az ingatlanra neki az éri meg.

De a fentiek alapján: ki látta előre, hogy a benzinautót betiltják, karbonadót vetnek ki a sima, kétezres évek szintén hőszigetelt családi házra? Ugyanis 2025-2028 környékére az EU ilyeneket rebesget, amikor épp nem az olcsó energiától elvágásunkon, és a nukleáris erőművünk szabotálásán dolgozik...
A nukleáris erőművünket magunk szabotáljuk, nem kell ahhoz senki.
A hazai engedélyezési folyamat simán elindulhatott volna az EU-s folyamattal párhuzamosan, de már évek óta csak az itthoni engedélyezés van folyamatban. Az EU miatt lehet hogy csúszott pár hónapot, de az összes többit a hazai rendszer hozta össze. (meg a hírek szerint az oroszok, akik nehézkesen csinálják a terveket) A hazai rendszer meg nyilván elakad, ha nincsenek az engedélyező hatóságnál jól megfizetett jó szakemberek. De hallottam olyan híreket is hogy hónapokra lefagyott a földhivatalnál néhány jóváhagyás mert nem volt ott csak egyetlen ügyintéző, az meg nem győzte. Ismerős azt mesélte hogy el is rendelték szerencsétlennek a 10 órás munkaidőt, de ő meg szart rá, mondta hogy akkor ki lehet rúgni. Alulfizetett, széteső saját bürokráciánk gáncsolja már jó ideje a projektet, és ez nem az EU hibája. Számoljuk is át egyből a 800 milliós felcsúti fedett téli pályát köztisztviselői bérkiegészítésre, amiért hajlandók lennének túlórázni...
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Számoljuk is át egyből a 800 milliós felcsúti fedett téli pályát köztisztviselői bérkiegészítésre, amiért hajlandók lennének túlórázni...

Jajj de jó, számoljunk. Hasznos és lenne és egyáltalán nem demagóg, ha még lélegeztetőgép darabszámra is átszámítanád!

Vagy akkor számoljuk át a többi gumicsontot, pl. a 2004-ben 1,7 milliárd forint (mai pénzen kb. 3,3 milliárd) állami pénzből épített, és azóta is valamilyen rejtélyes okból állami pénzből fenntartott és óriási társadalmi hasznosságú Holokauszt Melegedő- és Kifizetőhelyet, akarom mondani Emlékközpontot. Az erre fordított pénzből mennyivel köztisztviselői bérkiegészítés jönne ki?