Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 835
113
Sokakat meghökkentett 2016-ban a Tesla videója, amelyben a gyártó egyik modellje látható beavatkozása nélkül vezeti magát végig egy meglehetősen hosszú úton, amely városi utcákat, autópályát és közlekedési lámpákkal ellátott kereszteződéseket is érintett, majd egyedül leparkol. A Tesla önvezető szoftverekért felelős igazgatója azonban elismerte, a videó megrendezett volt – írja a Mashable nyomán a 24.
Forrás: https://kuruc.info/r/6/254041/
 
  • Dühítő
  • Vicces
Reactions: Kim Philby and enzo

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
És lehet már két jegyet lukasztani, ha egy útitársadnek is intéznéd?

Nem tudom és nem is érdekel. Gyakorlatilag a WC takarítónak is van valamilyen okostelefonja manapság, mi értelme ennek?
Ali expresszről sem lehet az appal rendelni, számológép sincsen benne, de biztos lenne arra is egy vonalvastagságnyi rétegigény.

Még mindig felszállás előtt kell qr kóddal bohúckodni, ha nem egyedül használnád, akkor esetleg többen ott szerencsétlenkedjetek, és rátok várjon a szerelvény? (turista vonalakon pl.) Nekem nagyon nem jött be amikor próbáltam, ahogy próbáltam. A papír jegy robosztusabb. Ha QR kódos, akkor legalább fent is lehetne érvényesíteni...

Miért kell vele bohóckodni? Tudod hogy utazni akarsz, előveszed a telót, elindítod az appot, kiválasztod a jegyet, felszálláskor lecsippantod a QR kódot kamerával ami nálam legalábbis egész messziről és hülye szögekből is villámgyorsan működik, de pl. a hatoson lehet kívül is, belül is érvényesíteni bármikor (hmmm...).

Akinek meg nem kell ott a papírjegy meg bérlet...

ahelyett, hogy átvették volna a máv jól működő rendszerét.

Na neee. Jól működő?

Az a világ legfapadosabb jegyrendszere, kb. 6 lépés venni egy rohadt jegyet, mert miután kiválasztottad még 3-4 lépés kiválasztani az eleve megadott bankkártyádat, hogy fizetni akarsz vele, értelmetlen vásárlási időlimitek vannak rajta, lassú, a jegyet nem mindig tölti le, az OTP rendszere behal és nem igazolja vissza MÁV-nak a fizetés és nem adja ki a jegyet, de a pénzt levonja.

Aki azt megcsinálta, ÉS engedélyezte a dunába kéne lőni. Annyira élvezetes, amikor épp nincs net, és az ellenőr a válát vonogatja, hogy ha nincs net, nincs bérleted se.

Szerintem 1 kezemen meg tudom számolni hogy Budapesten az elmúlt 5 évben mikor nem volt mobilnet...

mondjuk kellene az az alagút. nagyon kellene.

Persze hogy kellene, álmodni ér, csak nincs ingyen, cserébe elképesztően drága lenne, minimum egy 4-es metró ára.

Itt a választás a vasúti alagutas fantazmagória VAGY az összes budapesti tömegközlekedési fejlesztés, HÉV, járműcsere, de akár befejezhetnék ebből az összegből a 4 metrót újpalota / budaörs vonalon, aminek nagyságrendileg több értelme lenne, mint a nyugati meg a déli földalatti összekötésének horror pénzből.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Az alagútban SZERINTEM volt ráció nem is kevés. Drasztikusan javítható lenne a kelet-nyugati összeköttetés és tehermentesülni Ferencváros az átmenő forgalom egy részétől. Valamiért ilyenkor nem példa a fejlett nyugat...

Év valahol belül embertelenül leszarom hogy az a 10 ember aki Debrecen - Sopron viszonylatban utazik, majd hányszor száll át Pesten a BKV-n. Belvárosi alagútfúrogatás helyett meg negyedannyiból meg lehetne csinálni a V0-át amire meg ténylegesen szükség is lenne, és akkor Ferencvárosba be sem megy a vonat, és mehetne a teher is..
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Gyakorlatilag a WC takarítónak is van valamilyen okostelefonja manapság, mi értelme ennek?
Mondjuk, mert többen utaztok?
Tudod hogy utazni akarsz, előveszed a telót, elindítod az appot, kiválasztod a jegyet,
Ő, betöltöd az appot, ha épp nem 5 g a net, ez kb 20 sec, kiválasztod a jegyet, ha épp nem 5 g a net ez fél perc, megveszed a jegyet, közben fejben végiggondolod milyen kedvezmények is vonatkoznak rád, ha elbaszod ij, megbüntetnek, vagy fizetsz többet.
Töltöget fél perc
És lekésted a buszt, mert már most 1,5 perce próbálsz jegyet venni.

kb. 6 lépés venni egy rohadt jegyet
Kiválasztod az előre, minden kedvezménnyel beállított embört/emböröket. (Ez csak akkor van, ha választani kell)
Beírod a viszonylatot
Kiválasztod mikor utaznál (onnantol kb egész nap utazhatsz)
Fizetsz.
Ez 3,5 lépés

az OTP rendszere behal
Arról miért a máv tehet, hogy az otp egy szemét?
A cib rendszere nem hal be.
És ugyanúgy kéri a bkkhoz is.

Szerintem 1 kezemen meg tudom számolni hogy Budapesten az elmúlt 5 évben mikor nem volt mobilnet...
Hát, én meg számát sem tudom, hogy hányszor volt 3g amivel már nem működik együtt a bkv rendszere.
De még mindig: a máv rendszere a vásárláshoz kér netet, utána offline is működik. Ha kinyomtatod akkor is működik.
Ha nem tölt be az app levélben is elküldik a jegyet, az is működik.
Cserébe, ha 4 v 5 gs a net lehet 20 seccel lassabb megvenni.

Persze hogy kellene, álmodni ér, csak nincs ingyen, cserébe elképesztően drága lenne, minimum egy 4-es metró ára.
Cserébe KELL.
Fel nem foghatom, hogy valami ami kell, miért számít drágának.
Ha nekem szükséges a munkámhoz minimum egy samsung note 20 akkor megveszem/megveszi a cég mert kell. Hiába olcsóbb egy nokia 5110es
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Nem tudom és nem is érdekel. Gyakorlatilag a WC takarítónak is van valamilyen okostelefonja manapság, mi értelme ennek?
Engem meg érdekel, mert kellett volna. Mert nem volt regisztrálva a faszaapp annak akivel találkoztam, és úgy döntöttünk, hogy villamosozánk. Vagy mert 6+ éves gyerekednek lukasztanál, és nincs még okostelefonja, és nem akarod, hogy legyen neki, hogy ne legyen olyan alak, mint te.

Mondjuk nem is takarítónő vagyok... A kínai üzleti partnernek biztos imponáló, hogy magyarázom, hogy telepítsd fel az appot, és vegyél jegyet gecó... mert visszamegyünk villamossal a parkolóba az autóhoz...
Miért kell vele bohóckodni? Tudod hogy utazni akarsz, előveszed a telót, elindítod az appot, kiválasztod a jegyet, felszálláskor lecsippantod a QR kódot kamerával ami nálam legalábbis egész messziről és hülye szögekből is villámgyorsan működik, de pl. a hatoson lehet kívül is, belül is érvényesíteni bármikor (hmmm...).
Mert mondjuk futottál a 20 percenként járó buszhoz...

Komolyan, hihetelen nulla EQ-d van, te is akkora autista vagy, mint megboldogult Balázsunk. az meg, hogy szakmailag is egy fos az egész folyamat, azt hagyjuk is. Pöstre prolikjnak jó lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 652
7 160
113
Kezdetektől fogva egy dilletáns által tolt értelmetlen fan fiction volt az egész, alsó hangon 4-500 milliárdból, egy komplett metróvonal árából épült volna egy kétvágányos duna alatti alagút kb 3 metrómegálló hosszan, lófasz kapacitással, de hát kibicnek semmi se drága, ő mer nagyot álmodni.

Persze Dávidka esetében mindig más a hibás, ő egy zseni!

Bilikék BKV buszok
VOLÁN leasing csilliárdokért
BKK e-ticket rendszer (semmi nem lett belőle, 5 milliárdot basztak el rá Dávidka félhülye koncepciója alapján egy 0 tapasztalatú céggel, amit fillérekből megcsináltak most egy appal és egy QR kód matricával)
Közlekedési Múzeum 1. - voltak nagy prezentációk, a koncepció egy faszság volt, végül lerombolni sikerült a meglévőt)
Közlekedési Múzeum 2. Az elsőt elbaszták, de ezt megtervezték (8 milliárd), aztán megépítették (ezt ki se merem számolni, 2016-ban még 16 milliárdot mondtak költségnek, de végül csak a tervezés is 2x-e lett), megnyitották, kiderült hogy ez szar, kifűthetlen (no shit Sherlock, egy ipartelep), fenntarthatatlan, úgyhogy akkor legyen Közlekési Múzeum 3 majd valahol máshol.
Déli körvasút - a sztori ismert, szarok a tervek, szar az engedélyeztetés, hazudozás a köbön, a bíróság előtt akkorát taknyolt, hogy a MOL székház adta a másikat.

Dávidka ebbe az utolsóba végül megint belebukott, ez már kormányzati szinten is túl fontos volt, kirúgták, a slepphízlaldája is eltűnt, most állitólag Costa Ricában piheni ki fáradalmait (inkább egy pszichózisba forduló idegösszeomlást, el kellett vinni jó messzire ahol nem látják).
Erről hol lehet olvasni, hol van még infó?
Milyen költségvetésből ment? Budapesti Önkormányzati vagy Kormányzati?
Mindenesetre gyanús volt, hogy Lázár kinevezésekor lemondott.
Van még infó?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 457
11 485
113
Sokakat meghökkentett 2016-ban a Tesla videója, amelyben a gyártó egyik modellje látható beavatkozása nélkül vezeti magát végig egy meglehetősen hosszú úton, amely városi utcákat, autópályát és közlekedési lámpákkal ellátott kereszteződéseket is érintett, majd egyedül leparkol. A Tesla önvezető szoftverekért felelős igazgatója azonban elismerte, a videó megrendezett volt – írja a Mashable nyomán a 24.
Forrás: https://kuruc.info/r/6/254041/
Miért nem csodálkozom...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

kw3v865

Well-Known Member
2022. április 11.
269
821
93
Remélem soha többet nem vezet.
Erre nincs mentség. Tovább ment, bakker! Ment tovább, szembe a forgalommal, 40-el az autópályán!
Ez védhetetlen, ez azonnali örökre eltiltást érdemel.
Kiderült, hogy a csávó azt se tudta melyik országban van, annyira fogalma se volt arról mit csinál, mi történik körülötte. Horvátországból jött és egy másik horvát városba akart eljutni, véletlenül jött át Magyarországra. Aki ilyen szinten van szellemileg azt soha többé nem szabad volán mögé engedni.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 429
33 710
113
Kiderült, hogy a csávó azt se tudta melyik országban van, annyira fogalma se volt arról mit csinál, mi történik körülötte. Horvátországból jött és egy másik horvát városba akart eljutni, véletlenül jött át Magyarországra. Aki ilyen szinten van szellemileg azt soha többé nem szabad volán mögé engedni.

64 éves, korán jött a demencia.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán