Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest

Így is van egy hatalmas Flirt/Kiss flottánk, faxér nem lehet arra építeni...
Szlovéneknél is fut a dízel verzió, még ha az EU zöld faszsága miatt zsebből is kellene finanszírozni akkor is valszeg jobban megérné venni párat pl. 10-es vonal kiszolgálására, mint szenvedni a saját gyártással létszámproblémák mellett.
Egy IC Flirt/Kiss meg csak üléselrendezésben tér el a simától...
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Ez a valóság, nem az itthoni vonatgyártás/mozdonygyártás. És ahol ott az új pálya, oda is megjön a jó öreg Szili/Csörgő, és gyorsan megtízszerezi a pályahibák nagyságát, mert nekik már csak ez a szokásuk a szer rugózásukkal.
És igazából a Magyar Államvasutak gerince a Szili, mind a mai napig (azt vajon hányan tudják, mikor a régi nagy magyar/szovjet ipart dicsérik hogy a Szili-hez hasonló mozdonyt nem tudtak kifejleszteni a hatvanas évek végén, és egy francia/német tervet vettünk meg, és hogy az első mozdonyok nem is itthon készültek hanem Essenben?-frászt nem voltunk már akkor is lemaradva)
És mozdonyos személyvonatra már ne gyúrjunk, csak ha megy Hamburgig, a személyvonat legyen csak szépen motorvonat.
Amit nagyon-nagyon maximum el tudnék képzelni, egy könnyű motorvonat a BZ-k helyett, hogy ne kelljen minden mellékvonalat bezárni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
És igazából a Magyar Államvasutak gerince a Szili, mind a mai napig (azt vajon hányan tudják, mikor a régi nagy magyar/szovjet ipart dicsérik hogy a Szili-hez hasonló mozdonyt nem tudtak kifejleszteni a hatvanas évek végén, és egy francia/német tervet vettünk meg, és hogy az első mozdonyok nem is itthon készültek hanem Essenben?-frászt nem voltunk már akkor is lemaradva)

Szovjetek 1963-tól sorozatban gyártottak szilícium egyenirányítós mozdonyokat....
dGWws0n.jpg



Mondjuk kevésbé zörögnek, mint a mieink :D
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Szovjetek 1963-tól sorozatban gyártottak szilícium egyenirányítós mozdonyokat....
dGWws0n.jpg



Mondjuk kevésbé zörögnek, mint a mieink :D
Nekem azt mesélték hogy a szovjet ipart megkeresték hogy vennék pár száz mozdonyt, és az volt a válasz hogy nekik nem megy. Passz, lehet hogy ilyen kis tételért nem hajoltak le.
De a Szili sokkal szebb mint ez a VL60. :)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 899
56 761
113
Szerintem is a kormàny hibás, mert a sok bunkó nem tud civillizáltan közlekedni. Ez teljesen egyértelmű! :)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 760
28 657
113
Így merjen kimenni az ember az utakra?!

Mert csak én, én, én!

Félelem és reszketés a Rottenbillertől a Blaháig!

Remélem letöltendőt kapnak.

;)

Pesten a biciklisek többsége vazzeg Oblivion NPC szintet sem érik el, pedig azok scripteléséhez sem kell sok energia. Múlt héten az egyik a József Attilán slattyogott büszkén a belső sávban az egyik turistabusz előtt, miközben ott volt a kijelölt sávja csak nem bírta renderelni. Cserébe a rolleres/ülő rolleres turisták még náluk is rosszabbak, azok dzsihád Ali módjára tolják 0 helyzetfelismeréssel
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Pesten a biciklisek többsége vazzeg Oblivion NPC szintet sem érik el, pedig azok scripteléséhez sem kell sok energia. Múlt héten az egyik a József Attilán slattyogott büszkén a belső sávban az egyik turistabusz előtt, miközben ott volt a kijelölt sávja csak nem bírta renderelni. Cserébe a rolleres/ülő rolleres turisták még náluk is rosszabbak, azok dzsihád Ali módjára tolják 0 helyzetfelismeréssel

Tegnap este 13 óra munka után megyek haza, külsőben robogós futár megy 35-40-el, én érem be hátulról. Semmi gond, forgalom alig, időben megyek át a belső sávba, hogy megelőzzem. Nem sokkal az előtt, hogy odaérek, kiteszi az indexet balra, és elkezd balra kacsázini. (mondjuk addig sem ment szög egyenesen...)
Nyilván ha kint van a bal index, nem megyek el mellette a belsőben, hát visszahúzódtam a külsőbe, hogy tudjon balra kanyarodni. Rá húzódik a két sáv közti szaggatottra, de nem megy beljebb... Én meg futok rá hátulról, és a végén meg satuzok 30-ra, mert konkrétan sikerült a két sáv felezővonalán motoroznia, kitett bal indexel, de úgy, hogy jobbra sem fértem tőle el, mert azért kóválygott is ide-oda. Két sávot sikerült blokkolnia a szerencsétlennek, kapott is egy jó nagy dudát a nyakába! :mad: :mad: :mad:
Miután a satufék után valahogy sikeresen azért megelőztem, utána is még száz métereken át ment bal indexxel a külső sávban... (figyeltem a tükörben)

Én nem tudom, hogy ezek a futárok mennyit dolgoznak, mennyire fáradtak, vagy honnan a világ segglyukából szakajtották őket (csomó migráns kinézetű), de hogy állatira kell rájuk figyelni, az egészen biztos. Ész nélkül közlekednek, ami szerintem a legveszélyesebb.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 760
28 657
113
vagy honnan a világ segglyukából szakajtották őket (csomó migráns kinézetű), de hogy állatira kell rájuk figyelni, az egészen biztos. Ész nélkül közlekednek, ami szerintem a legveszélyesebb.
Mikor szökőévente egyszer valami perverzió folytán miatt arra vetemedek, hogy Wolt-on rendelek magamnak kaját, sikeresen mindig embertelen balfasz indiaiakat kapok ki. Konkrétan azt sem értem ezek hogyan bírnak életben maradni, mikor tájékozódási képességük 0, az angoljuk az egy telefonba beeresztett fingról készült távirat hangoskönyve szintjén van és tényleg Oblivion szint. Egyszer vagy 20 percet kellett magyarázzak telefonon neki, hogy merre vagyok, miközben még a kapualjba is kimentem, de sikeresen úgy is eltévedt