Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 462
113
Mikor szökőévente egyszer valami perverzió folytán miatt arra vetemedek, hogy Wolt-on rendelek magamnak kaját, sikeresen mindig embertelen balfasz indiaiakat kapok ki. Konkrétan azt sem értem ezek hogyan bírnak életben maradni, mikor tájékozódási képességük 0, az angoljuk az egy telefonba beeresztett fingról készült távirat hangoskönyve szintjén van és tényleg Oblivion szint. Egyszer vagy 20 percet kellett magyarázzak telefonon neki, hogy merre vagyok, miközben még a kapualjba is kimentem, de sikeresen úgy is eltévedt
Nem lehet, hogy indiait rendelsz és ez egy plusz szolgáltatás... vagy indiait rendelsz és indiait kapsz -mint a pizza-gate.
 
W

Wilson

Guest
Mantrázd csak, hátha igaz lesz:
Idézet a cikkből
"A Lada talán soha nem fog kikopni az általános emlékezetünkből, viszont több ízben is bebizonyosodott már, hogy autógyártóként nem állta ki az idő próbáját a 21. században. Több próbálkozás volt az új Ladák hazai forgalmazására, de ez kis túlzással minden alkalommal megbukott"

Engem 2015-ben a Lada forgalmazásának magyarországi újraindulásakor azzal próbált meggyőzni a forgalmazó egyik embere, amikor feltettem neki azt a kérdést , hogy mégis milyen pozitívumokat tud mondani a Ladák mellett, hogy álljak nyugodtan a mellette lévő Lada modell motorháztetejére az nem fog behorpadni mert ezekben még van anyag. Nem volt több kérdésem , amúgy egy félig értelmes modelljük volt amit a magyar piacon forgalmaztak a Vesta de azt is csak egyetlen motorral forgalmazták aztán 2020 első felében le is állították a Ladák magyarországi forgalmazását mivel az AutoVAZ hivatalosan közölte, hogy már többet nem gyárt olyan Ladákat, melyek megfelelnek az Európai károsanyag-kibocsátási szabályoknak...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Mondjuk ez nem egy 30 éves WV Polo. Azért én elviselnék egy ilyen "kőbaltát".
:oops::)

A modiktól elnézést az offért!


Лада Приора NFR / LADA Priora NFR​


Bár a cikk alapján ez igazából egy kamu-lada, egy kicsit átfotosoppolt Peugeot 508-as, a kormány pl. elég jellegezetes.
Sokatmondó, hogy a Lada saját weboldalán se találtam róla semmit.


92-peugeot-508-pse-official-cabin.jpg
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 413
113
Utolsó használható terepjáróm Nissan Patrol hosszú, spanyol vadász verzió volt. Ott nem a kényeztetés volt a lényeg h. gyerekeknek, féderrugós futóműhöz nem járt légkondi, cserébe viszonylag jól bírta a folyó ártereket is, ennek megfelelően lerázta a vesekövet is... Ezért 10 litert kért 80-nál, és 16-ot 130 as autópályás tempónál. No nem benzinből, hanem gázolajból. Hasonló v jobb terepképességűek voltak régen az Áramszogáltatónál használt szovjet gépek is. Egyszerű, "fatengelyes" nem kényes technika, de legalább ment.
Riadókor ledobva a ZIL hátsó felépítményt, bedaruzható volt valamilyen fegyverzet , így a rakéta sorozatvető is. Rögzítésére már eleve gyárilag kellő helyeken kifúrva az alváz.
aztán 2020 első felében le is állították a Ladák magyarországi forgalmazását mivel az AutoVAZ hivatalosan közölte, hogy már többet nem gyárt olyan Ladákat, melyek megfelelnek az Európai károsanyag-kibocsátási szabályoknak...

Nahh ezeket a az EURO n+1 ez buziságokat ki kellene baszni a picsába.
1.4 TSi fost vettem tavaly (Vw Tiguan), nohh hát életem legrosszabb vétele volt. Vw konszern utolsó normális darabjai az 1.9 TDI, 14 14V,16 16V -vel kifutottak :(
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 433
19 772
113
aztán 2020 első felében le is állították a Ladák magyarországi forgalmazását mivel az AutoVAZ hivatalosan közölte, hogy már többet nem gyárt olyan Ladákat, melyek megfelelnek az Európai károsanyag-kibocsátási szabályoknak...

Nahh ezeket a az EURO n+1 ez buziságokat ki kellene baszni a picsába.
1.4 TSi fost vettem tavaly (Vw Tiguan), nohh hát életem legrosszabb vétele volt. Vw konszern utolsó normális darabjai az 1.9 TDI, 14 14V,16 16V -vel kifutottak :(
Amit írtál , A6 1,9 TDI volt, ami motorikusan bevált. Persze csak akkor ha az ember nem akarta tuningoltatni. Azért annál már előjött a szokásos kettős tömegű kuplung probléma. A mostani autók közül nem tudnák választani - a garancia azt jelenti, hogy garantáltan szétesik a motor pár 100 000 km alatt, garantáltan a bőrödet is lehúzzák kötelező szervíz cím alatt, garantáltan kirohad alólad a kasztni 6 - 8 év alatt.
Hol van már a Merci C200 szívódízel, aminek a kasztnija minimum 30 évet bír, a motorjánál olajcserék és ékszíj időnként izzógyertya csere,minimum 1 500 000 km-ig nem kell azt szétszedni (vezérlést, önindítót, generátort, vízpumpát sem) . futóműnél kopó anyagok..,Elárulom: a családom használja.
No ez az autógyárak és autószerelők rémálma , még a Merci is a 90-es évben ment a csőd felé mert senki nem akart új autót venni, cserélgetni 6 évente (ez legalább1 Grétányi emberi hülyeség).

Persze a Merci gyár is gyorsan tett azért hogy ez ne így legyen.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 375
25 128
113
Amit írtál , A6 1,9 TDI volt, ami motorikusan bevált. Persze csak akkor ha az ember nem akarta tuningoltatni. Azért annál már előjött a szokásos kettős tömegű kuplung probléma. A mostani autók közül nem tudnák választani - a garancia azt jelenti, hogy garantáltan szétesik a motor pár 100 000 km alatt, garantáltan a bőrödet is lehúzzák kötelező szervíz cím alatt, garantáltan kirohad alólad a kasztni 6 - 8 év alatt.
Hol van már a Merci C200 szívódízel, aminek a kasztnija minimum 30 évet bír, a motorjánál olajcserék és ékszíj időnként izzógyertya csere,minimum 1 500 000 km-ig nem kell azt szétszedni (vezérlést, önindítót, generátort, vízpumpát sem) . futóműnél kopó anyagok..,Elárulom: a családom használja.
No ez az autógyárak és autószerelők rémálma , még a Merci is a 90-es évben ment a csőd felé mert senki nem akart új autót venni, cserélgetni 6 évente (ez legalább1 Grétányi emberi hülyeség).

Persze a Merci gyár is gyorsan tett azért hogy ez ne így legyen.
Már nem azért, de ha már terepjáróról volt szó :D
12cf834f84f7b255af17075a3e8820ea.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Sunlight56

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Azon vagyok :D
Rav 4 et néztem, meg Kia Sportage vagy Hyunday Tucsont. Rav 4 irtózatosan pattog.
Próbáltam x3 ast is de nekem nem igazán jött be.

Hja, a Toyók elég sprődek szoktak lenni, cserébe örök élet meg egy nap (és egy Commodore 64 szintű fedélzeti számítógép).

Gondolom a 4x4 terepjáró képesség is szükséges neked? Ha nem, még ott van az új hibrid HRV (de az nem terepre való), ellenben kényelmes, jól vezethető, a hangosan felpörgő motorra hallottam csak panaszt.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 413
113
Hja, a Toyók elég sprődek szoktak lenni, cserébe örök élet meg egy nap (és egy Commodore 64 szintű fedélzeti számítógép).

Gondolom a 4x4 terepjáró képesség is szükséges neked? Ha nem, még ott van az új hibrid HRV (de az nem terepre való), ellenben kényelmes, jól vezethető, a hangosan felpörgő motorra hallottam csak panaszt.
Igazából komoly terepre nem viszem.
Nem feltétel mindenáron a 4x4
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Igazából komoly terepre nem viszem.
Nem feltétel mindenáron a 4x4

Akkor lehet érdemes megnézni a HRV-t, az méretre kb. a Sportage/Tiguan kategória. Ültem benne, kényelmes, kifejezetten igényesen összerakva, a csomagtér elmegy, de ha ledöntöd az ülést akkor cuccoláshoz kiváló. Persze ez egy városi SUV Jazz alvázon, ha nagyobb batár kell, arra ott a (jóval drágább) CRV-t. De annak meg jön a váltótípusa. Legfőképpen ami miatt ajánlhatók hogy az erőátvitellel Szecsiró-szama cégénél biztos nem lesz gondod.

KIA-kból az Optimát vezettem, kényelmes nagy batár, a havernak nincs vele semmi gondja, ismerősök közül kettőnek Tusconja van, azzal se volt eddig gond.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85 and fip7

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
KIA-kból az Optimát vezettem, kényelmes nagy batár, a havernak nincs vele semmi gondja, ismerősök közül kettőnek Tusconja van, azzal se volt eddig gond.
Nem tudom az újabb Hyundai-ok esetében mi a helyzet, de családban van egy 2013-as benzin ix35, ami úgy zabálja az olajat mintha nem lenne holnap. Pedig pályán nem megy, csak általában falu-város 30-50, max 70 kilométeres távokat főúton. És a szerelő mellett (a szakszervizesek persze kóklerek) az internetes utánajárás is azt mondja, hogy azért a benzines GDI motorok egészen olajéhesek. Lehet azóta már javítottak a konstrukción, nem tudom, csak megjegyzés személyes tapasztalat alapján
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Лада Приора NFR / LADA Priora NFR​


Bár a cikk alapján ez igazából egy kamu-lada, egy kicsit átfotosoppolt Peugeot 508-as, a kormány pl. elég jellegezetes.
Sokatmondó, hogy a Lada saját weboldalán se találtam róla semmit.


92-peugeot-508-pse-official-cabin.jpg

Lada max mint márkanév marad meg átmatricázott kínai autókon.
Néhány nackó még álmodozhat a múltba révedve, de ebben a globalizált versenyben ilyen "kis" piacra nem éri meg gyártani, a 3. világban meg már egymást ölik a nagy gyártók.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem tudom az újabb Hyundai-ok esetében mi a helyzet, de családban van egy 2013-as benzin ix35, ami úgy zabálja az olajat mintha nem lenne holnap. Pedig pályán nem megy, csak általában falu-város 30-50, max 70 kilométeres távokat főúton. És a szerelő mellett (a szakszervizesek persze kóklerek) az internetes utánajárás is azt mondja, hogy azért a benzines GDI motorok egészen olajéhesek. Lehet azóta már javítottak a konstrukción, nem tudom, csak megjegyzés személyes tapasztalat alapján

Nekem (nem nagy kunszt rájönni) eddig csak Hondáim voltak. Nem nagyon tudok miről beszámolni az időszakos olajcsere / fékcsere / izzócsere/ gumicsere / kuplungcsere / akksicsere kívül. Egyszer szivárgott az (ezeréves) hűtő, egyszer eldurrant a vízpumpa (szintén franc tudja hány éves volt, periodikusan cserélni kellett volna, khmm), ment tovább, a motornak azóta is kutya baja, olajat nem eszi.
Kb. évtizedenként a magyar utak megeszik a futóművet, vagy egyszerűen elöregszik. Olyankor van egy lengőkar vagy gömbfejcsere.

Családban volt vagy 5, mindegyik ezt tudta.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 202
60 077
113
Engem 2015-ben a Lada forgalmazásának magyarországi újraindulásakor azzal próbált meggyőzni a forgalmazó egyik embere, amikor feltettem neki azt a kérdést , hogy mégis milyen pozitívumokat tud mondani a Ladák mellett, hogy álljak nyugodtan a mellette lévő Lada modell motorháztetejére az nem fog behorpadni mert ezekben még van anyag. Nem volt több kérdésem , amúgy egy félig értelmes modelljük volt amit a magyar piacon forgalmaztak a Vesta de azt is csak egyetlen motorral forgalmazták aztán 2020 első felében le is állították a Ladák magyarországi forgalmazását mivel az AutoVAZ hivatalosan közölte, hogy már többet nem gyárt olyan Ladákat, melyek megfelelnek az Európai károsanyag-kibocsátási szabályoknak...

Bezzeg az amcsi autógyártás:

Persze anno a Hummer is a legendás minőségéről volt híres :rolleyes:
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 433
19 772
113
Már nem azért, de ha már terepjáróról volt szó :D
12cf834f84f7b255af17075a3e8820ea.jpg
Valóban vétel előtt ez is szóba jött.. ez is féderrugós ha jól látom. Emiatt terepre kiváló, első hátsó difizárral.. Viszont a Patrol az ára miatt lett választva , 5 évesen használtan. Az UAZ hoz képest azonban annak is horror alkatrészárai voltak: egy 30 cm hosszú 2 kicsi gömbfejes kormány összekötő vaspálca (vagy 20 deka) 70 000,- Ft ba került..

Ezeknél már csak a II. Vh-ban a szovjetek részére gyártott JEEP volt egyszerűbb, stabilabb: Szeged környéki harcokban a szovjetek alol a németek géppuskával kettőt kilőttek, környékbeli tanyasiak szerezték meg. A kettőből barkácsoltak egyet, kabin nélküli platós lett 2 üléssel, utánfutóval. Emlékszem 7 mázsa vályogot fuvaroztunk vele , az ottani homokos földutakon. Terepbe hajtva, a 4 kerék enyhén felszórta a homokot, de ment...
Később a két ülés közé kapott keresztbe egy drótkötél csörlőt, vagy 50 m drótkötéllel. A gyümölcsösben (homokos talaj) ezt kézzel kihúztuk, és közben gumikerekes egyes ekét megfordítva kitoltuk. Visszafele a Jeep csörlő húzta . Igy rengeteg kézi sarabolós gyomirtó munkát helyettesített, éveket át, lényegénem karbantartás nélkül.. Emlékszem a fékrendszer szivárgása nem tartotta meg a fékfolyadékot: Indulás előtt locsolóból kellett vízzel feltöltenünk. Ez kb 3 - 4 fékezésre volt elegendő, ezzel ezért sem lehetett "csapatni" a földutakon..

Sajnos az újabb Roverek is már a "divatot" követték, inkább kényelmes mint egy mindenen keresztülmászó valódi , megbízható járgány.