Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 126
3 234
113
Milyen rossz tapasztalataid voltak a "legendás" 1.4tsivel?
Mert a szijast szeretni szokták nagyon.
A láncosra rámondják, hogy szar, mert 200e kmnél már garantáltan láncozni kell és a hepa komplett szett 120e volt talán, kerékkel. Ez szar, de ezalatt 2-3x szíjazni egy motort, azt meg imádják.
A kis Mazda 3-asomban meg van 410 ezer km. Gyári kuplung, gyári vezérműlánc. Pár hónapja megnezték a Mazda szervizbe és azt mondták hogy kb 70%.A befecskendező fúvókák dettó. Innen is csokoltatom a VW-t.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 069
16 288
113

Vitézy egész higgadt és értelmes, a XI. kerülety NIMBY-istákkal én tudom mit csináltam volna... de ez nem túl jogállami. (Kisajítatni a az ingatlanokat, ledózerolni őket, és parkot építeni, a helyükre, meg megépíteni a 4 vágányos kivitelt. Még több zöldterület lenne, mint most! Sőt a park egy rész így emelten, a vasút szintjébe is elférne, a zajvédelmet tovább javítva.)



Elolvasva a felhozott kifogásokat (majd a V0 lehet, hogy jobban megoldaná...) Ugyanez megy nálunk a társasház felújítása kapcsán, és a lakógyűlésre emlékeztetett... aminél arra jutottam, hogy inkább egy éven belül pénzzé teszem a lakást, és elköltözöm, mint hogy itt ezeken a fogyatékos nyuggereken meg kommer NEET bartos-szerű férgeken keresztülpréseljünk egy felújítást... Ha ők lerohadó gettóban akarnak inkább élni, szívük joga, a közeli zöld területek amúgy is beépíti már az "új pénz", és az a hangulat és környezet amit szerettem, szépen szertefoszlik.

Úgy tűnik csak elébe ment a várható bírósági buktának egy PR cikkel.

VEKE

13 m ·

Gyorshír:
A Fővárosi Törvényszék másodszor is úgy döntött, a civileknek van igaza és megsemmisítette a Déli körvasút nevű közpénzrablás környezetvédelmi engedélyét.

Pedig a kormányzat mindent bevetett. Sajtóhadjáratot indítottak a civilek lejáratására, amelybe a végén még maga Vitézy Dávid is beszállt, hazug és a helyi lakosságot támadó "véleménycikkét" második napja tartja címlapon az index. Ezzel jól magára is húzta az ügyet, persze eddig is tudható volt, hogy személyesen ő felelt ennek a beruházásnak az előkészítéséért.
Most mindenki láthatja, milyen is az, amikor Vitézy Dávid "szakmát gyakorol".

Pedig arra számítottak, hogy a bíróságra nyomást tudnak gyakorolni. A MÁV, jó kiskutya módjára már a mai naptól vágányzárakat rendelt el, hogy a kivitelező V-híd azonnal nekieshessen a fáknak. Munkavégzés így nem lehetséges, és az összes egyéb (pl. vasúthatósági, építési stb.) engedély is kuka. A lemondott vonatok már visszakerülni nem tudnak, így az utasok szívják meg, tökéletesen bemutatva a való helyzetet, hogy a kormányzat és a MÁV számára a kivitelező (és a nekik már tavaly februárban kifizetett 101 milliárdos előleg) sokkal fontosabb, mint az utasok. Még pontosabban: az utasok (és az adófizetők) egyáltalán nem számítanak.

Most talán végiggondolják az illetékesek, hogy két méretes pofon után nem kellene beleállni a harmadikba is (harmadszor is ugyanígy fognak járni), és végre normális szakmai előkészítést kell végezni, amit nem önjelölt hülyegyerekek irányítanak. Egyben ez jókora figyelmeztetés az ezeket alkalmazó polgármesterek számára is (Karácsony Gergely, Veres Pál), hogy a lila hályogot nem ártana levenni a szemükről.

Felszólítjuk a kormányt és Lázár János illetékes minisztert, hogy a Vitézy által hazugságokra alapozva összetákolt BAVS nevű stratégiát (amelynek ez a projekt volt a vezérprojektje) azonnal hatállyal vonja vissza és készíttessen új, végrehajtható és finanszírozható stratégiát!

Az első, Vitézy feletti civil győzelem posztja:

2022. február 17.:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/pfbid02SF72n583fgPhNmWpzUjHYy5q9hQKSYGDv591ShEGVJxrFpYyCb4uPrGjZAitPML8l
A VEKE szakmai álláspontja még 2020-ból:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/pfbid02UZ75UkBWn3qBTNHJJpMfpp53uiCp5HLk5KKvSW5N3wT2h2AGr3VJpyXzFyanGSdWl
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Úgy tűnik csak elébe ment a várható bírósági buktának egy PR cikkel.

VEKE

13 m ·

Gyorshír:
A Fővárosi Törvényszék másodszor is úgy döntött, a civileknek van igaza és megsemmisítette a Déli körvasút nevű közpénzrablás környezetvédelmi engedélyét.

Pedig a kormányzat mindent bevetett. Sajtóhadjáratot indítottak a civilek lejáratására, amelybe a végén még maga Vitézy Dávid is beszállt, hazug és a helyi lakosságot támadó "véleménycikkét" második napja tartja címlapon az index. Ezzel jól magára is húzta az ügyet, persze eddig is tudható volt, hogy személyesen ő felelt ennek a beruházásnak az előkészítéséért.
Most mindenki láthatja, milyen is az, amikor Vitézy Dávid "szakmát gyakorol".

Pedig arra számítottak, hogy a bíróságra nyomást tudnak gyakorolni. A MÁV, jó kiskutya módjára már a mai naptól vágányzárakat rendelt el, hogy a kivitelező V-híd azonnal nekieshessen a fáknak. Munkavégzés így nem lehetséges, és az összes egyéb (pl. vasúthatósági, építési stb.) engedély is kuka. A lemondott vonatok már visszakerülni nem tudnak, így az utasok szívják meg, tökéletesen bemutatva a való helyzetet, hogy a kormányzat és a MÁV számára a kivitelező (és a nekik már tavaly februárban kifizetett 101 milliárdos előleg) sokkal fontosabb, mint az utasok. Még pontosabban: az utasok (és az adófizetők) egyáltalán nem számítanak.

Most talán végiggondolják az illetékesek, hogy két méretes pofon után nem kellene beleállni a harmadikba is (harmadszor is ugyanígy fognak járni), és végre normális szakmai előkészítést kell végezni, amit nem önjelölt hülyegyerekek irányítanak. Egyben ez jókora figyelmeztetés az ezeket alkalmazó polgármesterek számára is (Karácsony Gergely, Veres Pál), hogy a lila hályogot nem ártana levenni a szemükről.

Felszólítjuk a kormányt és Lázár János illetékes minisztert, hogy a Vitézy által hazugságokra alapozva összetákolt BAVS nevű stratégiát (amelynek ez a projekt volt a vezérprojektje) azonnal hatállyal vonja vissza és készíttessen új, végrehajtható és finanszírozható stratégiát!

Az első, Vitézy feletti civil győzelem posztja:

2022. február 17.:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/pfbid02SF72n583fgPhNmWpzUjHYy5q9hQKSYGDv591ShEGVJxrFpYyCb4uPrGjZAitPML8l
A VEKE szakmai álláspontja még 2020-ból:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/pfbid02UZ75UkBWn3qBTNHJJpMfpp53uiCp5HLk5KKvSW5N3wT2h2AGr3VJpyXzFyanGSdWl
Egy ilyen stratégiai léptékű beruházásnál hogy lehet így kavarni pár "civilnek"? Van ez olyan fontos, mint egy akkugyár...
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Úgy tűnik csak elébe ment a várható bírósági buktának egy PR cikkel.

VEKE

13 m ·

Gyorshír:
A Fővárosi Törvényszék másodszor is úgy döntött, a civileknek van igaza és megsemmisítette a Déli körvasút nevű közpénzrablás környezetvédelmi engedélyét.

Pedig a kormányzat mindent bevetett. Sajtóhadjáratot indítottak a civilek lejáratására, amelybe a végén még maga Vitézy Dávid is beszállt, hazug és a helyi lakosságot támadó "véleménycikkét" második napja tartja címlapon az index. Ezzel jól magára is húzta az ügyet, persze eddig is tudható volt, hogy személyesen ő felelt ennek a beruházásnak az előkészítéséért.
Most mindenki láthatja, milyen is az, amikor Vitézy Dávid "szakmát gyakorol".

Pedig arra számítottak, hogy a bíróságra nyomást tudnak gyakorolni. A MÁV, jó kiskutya módjára már a mai naptól vágányzárakat rendelt el, hogy a kivitelező V-híd azonnal nekieshessen a fáknak. Munkavégzés így nem lehetséges, és az összes egyéb (pl. vasúthatósági, építési stb.) engedély is kuka. A lemondott vonatok már visszakerülni nem tudnak, így az utasok szívják meg, tökéletesen bemutatva a való helyzetet, hogy a kormányzat és a MÁV számára a kivitelező (és a nekik már tavaly februárban kifizetett 101 milliárdos előleg) sokkal fontosabb, mint az utasok. Még pontosabban: az utasok (és az adófizetők) egyáltalán nem számítanak.

Most talán végiggondolják az illetékesek, hogy két méretes pofon után nem kellene beleállni a harmadikba is (harmadszor is ugyanígy fognak járni), és végre normális szakmai előkészítést kell végezni, amit nem önjelölt hülyegyerekek irányítanak. Egyben ez jókora figyelmeztetés az ezeket alkalmazó polgármesterek számára is (Karácsony Gergely, Veres Pál), hogy a lila hályogot nem ártana levenni a szemükről.

Felszólítjuk a kormányt és Lázár János illetékes minisztert, hogy a Vitézy által hazugságokra alapozva összetákolt BAVS nevű stratégiát (amelynek ez a projekt volt a vezérprojektje) azonnal hatállyal vonja vissza és készíttessen új, végrehajtható és finanszírozható stratégiát!

Az első, Vitézy feletti civil győzelem posztja:

2022. február 17.:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/pfbid02SF72n583fgPhNmWpzUjHYy5q9hQKSYGDv591ShEGVJxrFpYyCb4uPrGjZAitPML8l
A VEKE szakmai álláspontja még 2020-ból:
https://www.facebook.com/vekehu/posts/pfbid02UZ75UkBWn3qBTNHJJpMfpp53uiCp5HLk5KKvSW5N3wT2h2AGr3VJpyXzFyanGSdW
szerintem szűntessük meg a tömegközlekedést, akinek nincs autója, az meg majd éhen hal. Az nem ember.
Lényeg, hogy bármi ami elöremutató, az eltörlendő.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 069
16 288
113
Egy ilyen stratégiai léptékű beruházásnál hogy lehet így kavarni pár "civilnek"? Van ez olyan fontos, mint egy akkugyár...

Korábban megtaláltam az elsőfokú ítéletet, baromi hosszú, vagy 100 oldal és nagyon részletes, én is csak belenéztem.

Hivatalosan valami olyasmi volt a lényege, hogy elsumákolták a környezetvédelmi hatástanulmányt, nevezetesen, hogy lehet-e jobb módon, kisebb környezeti terheléssel (értsd ez alatt a lakossági zajterhelést) megvalósítani, azaz a V0 alternatívát érdemben nem vizsgálták.

Magyarán át volt verve a hivatalon az engedélyeztetés hogy menjen a projekt, ezt támadták meg, amibe aztán beleállt az ellenzéki 11. kerület és persze főváros is, nyilván nem politikai hasznot szagolva.

Egyébként innen (is) nézve igazuk van szerintem az ellenzőknek. A púder a projekt mögött az volt, hogy majd EU-s pénzből jól felfejlesszük a vasúti városi közlekedést, persze hébe-hóba lehet hogy elmegy majd egy-egy iszonyat lármás tehervonat is tengelytörésig pakolva kínai áruval. Meg majd épült volna néhány felújított Patyomkin állomás is a pórnépnek, csilliárdokból.

A gyakorlat meg mindenki sejti, hogy mi lett volna.. ez egy tehervágány volt, tömegközlekedésnek maszkírozva.

Ha tehervágányt akarnak építeni, az rendben van, semmi bajom azzal hogy mi legyünk a Selyemút egy fontos állomása, de arra a V0 egy sokkal logikusabb és olcsóbb megoldás lett volna, teljesen felesleges tehervagonokat utaztani a város közepén. A közlekedésszakmai érvek mellett egyébként is az is ellene szólt, hogy nagyon szép, hogy ott a vágány, csak jelzőberendezési, meg pakolási kapacitás meg sehol nem lett volna hozzá.

Vitézy meg azért kapálódzik, mert ez egy újabb befulladt projekt amit ő természetesen csak addig vezetett, amíg be nem bukott, persze nem az ő hibájából. Újabb 100 milliárd lehúzva a klotyón.

Nem véletlenül rúgták ki páros lábbal tavaly (és ezúttal úgy tűnik, utoljára), és szórták szét a négy égtáj felé majd szántották be sóval a nagy gonddal kiépített udvartartását.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Korábban megtaláltam az elsőfokú ítéletet, baromi hosszú, vagy 100 oldal és nagyon részletes, én is csak belenéztem.

Hivatalosan valami olyasmi volt a lényege, hogy elsumákolták a környezetvédelmi hatástanulmányt, nevezetesen, hogy lehet-e jobb módon, kisebb környezeti terheléssel (értsd ez alatt a lakossági zajterhelést) megvalósítani, azaz a V0 alternatívát érdemben nem vizsgálták.

Magyarán át volt verve a hivatalon az engedélyeztetés hogy menjen a projekt, ezt támadták meg, amibe aztán beleállt az ellenzéki 11. kerület és persze főváros is, nyilván nem politikai hasznot szagolva.

Egyébként innen (is) nézve igazuk van szerintem az ellenzőknek. A púder a projekt mögött az volt, hogy majd EU-s pénzből jól felfejlesszük a vasúti városi közlekedést, persze hébe-hóba lehet hogy elmegy majd egy-egy iszonyat lármás tehervonat is tengelytörésig pakolva kínai áruval. Meg majd épült volna néhány felújított Patyomkin állomás is a pórnépnek, csilliárdokból.

A gyakorlat meg mindenki sejti, hogy mi lett volna.. ez egy tehervágány volt, tömegközlekedésnek maszkírozva.

Ha tehervágányt akarnak építeni, az rendben van, semmi bajom azzal hogy mi legyünk a Selyemút egy fontos állomása, de arra a V0 egy sokkal logikusabb és olcsóbb megoldás lett volna, teljesen felesleges tehervagonokat utaztani a város közepén. A közlekedésszakmai érvek mellett egyébként is az is ellene szólt, hogy nagyon szép, hogy ott a vágány, csak jelzőberendezési, meg pakolási kapacitás meg sehol nem lett volna hozzá.

Vitézy meg azért kapálódzik, mert ez egy újabb befulladt projekt amit ő természetesen csak addig vezetett, amíg be nem bukott, persze nem az ő hibájából. Újabb 100 milliárd lehúzva a klotyón.

Nem véletlenül rúgták ki páros lábbal tavaly (és ezúttal úgy tűnik, utoljára), és szórták szét a négy égtáj felé majd szántották be sóval a nagy gonddal kiépített udvartartását.
Leírta, hogy mik a személyforgalomban a fejlesztések, amiket ez hozna, ahogy azt is, hogy hogy eddig is vasút melletti telkek voltak, ami igaz, akárhogy is nézzük.

Mondom, én a házakat dózeroltatnám már... Pártízmilliárdból kijött volna a lakóknak új lakás biztosítása szerintem. Max még egy kis kártérítés lenne az EU legfelsőbb bíróságos hercehurca után...

Gondolom nem olvastad el az ellenérveit, mervitézy!

A Budapest alatti alagúttal szemben ez egy elég érthető előnyökkel járó projekt, jóval olcsóbban. Ha jól értem a 100milliárdok klotyón lehúzását pártolod... ugyanis attól lesz lehúzva a klotyón, hogy a projekt félbemarad, de szerinted ez ha jól értem király, mert Vitézy kudarca... és ez neked valahogy jó lesz.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 069
16 288
113
Leírta, hogy mik a személyforgalomban a fejlesztések, amiket ez hozna, ahogy azt is, hogy hogy eddig is vasút melletti telkek voltak, ami igaz, akárhogy is nézzük.

Jájj én már tőle láttam rengeteg csilivilli ábrát, meg látványtervet.

Ez az egyik.

163373_innovacio.jpg


Ez lett belőle:

14877217_0474fa1a82726e1f679e7bb9acc9efd1_x.jpg


Ennyibe került.

KivitelezőTevékenységÖsszeg (Ft)
Mérték Építészeti Stúdió Kft.Teljeskörű tervdokumentáció elkészítése750 000 000
BONT-TÖR Építőipari Zrt.Múzeum bontása198 324 974
MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt., Museum Complex Kft.Nagy méretű műtárgyak költöztetése88 658 600
IGNIS Értékmentő Kft.Azbesztmentesítés35 119 000
AEROTECHNIKA M&T Zrt.Repüléstöréneti gyűjtemény költöztetése21 823 000
HUNGART Logistic Kft.Járművek elszállítása bérraktárba20 000 000
HUNGART Logistic Kft.Elszállíáts pufferraktárba16 000 000
HUNGART Logistic Kft.Vasúti modellek beládázása14 000 000
Összesen1 143 925 574


Jah, hogy ha az ember utána keres vagy ne adj Isten emlékszik, hogy mi minden volt itt beígérve, föld alá vitt kiállítótermek, kiállított halálcsillag ésatöbbi. A szakemberek meg vakarták a fejüket végül valaki kibökte, hogy Dávidka, amit te kitaláltál meg a csapatod megcsinálta róla a 3D-s néphülyítő slideot, azt nem lehet megcsinálni, és semmi értelme..

Mondom, én a házakat dózeroltatnám már... Pártízmilliárdból kijött volna a lakóknak új lakás biztosítása szerintem. Max még egy kis kártérítés lenne az EU legfelsőbb bíróságos hercehurca után...

Teljesen egyetértek, dózi a házaknak, a lakóknak pedig biztosítsanak új lakhatást úgy, hogy téged dobjanak ki a kecódból, ők meg beköltöznek a helyedre. Aztán majd kapnál max. egy kis kártérítést az EU meg LB bírósági hercehurca után, addig meg fizesd a perköltséget a híd alól. Put your money where your mouth is, ahogy a művelt albán mondja.

Gondolom nem olvastad el az ellenérveit, mervitézy!

Elolvastam.

Nem változtat azon, hogy a környezetvédelmi engedélyeztetés része projektnek úgy ahogy volt, szar volt, azért bukott be a projekt, nem másért. Azért pedig ki volt a felelős, na ki? Segítek - kit rúgtak ki a végén?

Megint az történt, hogy az erősen pszichopata Dávidka a saját amatőr elképzelését akarta keresztülverni mindenkin, és eközben magasról letojta hogy ki, mit mond, mit gondol erről, az érintetteknek mi a kívánsága, milyen alternatívák vannak. Egyszerűen legyártotta a papírokat hogy átverje az egészet a hivatalon, majd óriásit esett pofára.

Vitézy pályafutása eddig semmi másról nem szólt, mint hogy saját magát építi politikusként, mint önjelölt "közlekedési szakértő" (LOL), és minden egyes projektje óriási bukás ami milliárdokba került, amit te meg én dobunk össze ennek a hülyegyereknek.
Tapsikáljál hozzá hát tovább nyugodtan. Ha összeadjuk, ezzel a mostanival biztos megvan már a 150-200 milliárd amit eddig elb*szott a nagy semmire, de te csak nyugodtan higgyél az ő verziójának, meg a spin doctor 101 szintű kommunikációs trükkjeinek, Dávidka a propeller, mindenki más (a bíróság, a hatóság, tapasztalt, közlekedési mérnökök) egyszerűen nem ért fel az ő nagy eszéhez és "szakmai" tapasztatához, továbbá gonosz, múltba ragadt, retrográd összeesküvő.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Teljesen egyetértek, dózi a házaknak, a lakóknak pedig biztosítsanak új lakhatást úgy, hogy téged dobjanak ki a kecódból, ők meg beköltöznek a helyedre. Aztán majd kapnál max. egy kis kártérítést az EU meg LB bírósági hercehurca után, addig meg fizesd a perköltséget a híd alól. Put your money where your mouth is, ahogy a művelt albán mondja.
Nem a híd alá küldésről volt szó, a kisajátításnak megvan a maga jogi kerete, de mindegy, kár is veled is leállni...

Tapsikáljál hozzá hát tovább nyugodtan.
Tapsikál a faszom, csak éppenséggel nem vagyok csőlátású, veled ellentétben.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Teljesen egyetértek, dózi a házaknak, a lakóknak pedig biztosítsanak új lakhatást úgy, hogy téged dobjanak ki a kecódból, ők meg beköltöznek a helyedre.
Rendben. A Vitézy féle bkk reform visszaalakítása miatt újra beduguló szentendrei úti közlekedést meg az erről döntők, és ezt támogatók fizujából fizessük. Ahogy a projekt elmaradása miatt megnövekedő forgalom dugóban állási idejét az ott lakó perelőkéből. Mondjuk órabérben lehetne fizetni a dugóban állókat. Meg kártalanítani a cégeket, akik emiatt fáradtabb, kiégésre hajlamosabb, munkavállalókat kapnak.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 831
48 521
113
Rendben. A Vitézy féle bkk reform visszaalakítása miatt újra beduguló szentendrei úti közlekedést meg az erről döntők, és ezt támogatók fizujából fizessük. Ahogy a projekt elmaradása miatt megnövekedő forgalom dugóban állási idejét az ott lakó perelőkéből. Mondjuk órabérben lehetne fizetni a dugóban állókat. Meg kártalanítani a cégeket, akik emiatt fáradtabb, kiégésre hajlamosabb, munkavállalókat kapnak.
A BKK reform mely részét kell pontosan szidalmaznom, amikor a szentenderi úton dugózok? Érdekelne ;)
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
A BKK reform mely részét kell pontosan szidalmaznom, amikor a szentenderi úton dugózok? Érdekelne ;)
Anno a III. kerület forgalmát lebonyolítá buda belseje felé, a 6-os és 86os busz, valamint vala a 60as mely mené a semmibe, és volt még a hév.
Aztán megjött Vitézy, ezt az egészet átszervezte, a 86-os megmaradt (ill talán akkor hosszabbították meg a vonalat újbudán), létrejött a 160, 260 busz, átszervezték a békási buszok útvonalait, és épült a fonódó. A 6-os busz visszakapta a régebbi nyomvonalát, és 9-essé vált. A Hév menetrendet modernizálták, aktualizálták. Ekkortájt ha nem volt dolgod a turbós körforgalommal nagyon nagy peched volt ha Kaszásdűlőn kívül állt a sor, illetve a HÉVre is fel lehetett férni ha 6 30 után értél békásra.
Aztán jött a váltás, és gyorsan megszüntettünk mindent, a 9-es maradt meg egyedül, de szerintem nemsokára azt is visszavágják a 6-os busz vonalára, mondván a népek menjenek csak fonódóval. Így a dugó újra inkább csillaghegyig tart, és a héven megint nem lehet elférni, mert az egyetlen használható járat lett befelé.
(erre azóta rátesz a karigeri féle ámokfutás is)
Mondhatjuk, hogy nem baj, csak amikor mindegy mivel megyek +fél óra óra napi utazást jelent, akkor azért nem egészen őszínte a mosolyom.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Valamikor a 90-es évek elején(!) olvastam valamelyik autós újságban, hogy a BMW végzett egy felmérést, hogy a vevőknek mi teszi a BMW-t BMW-vé.
Szerintem ők is ledöbbentek az eredményen, mert a többség (számokra nem emlékszem) számára a kinézet (kül-, beltér) volt a fontos.
S nem érdekelte őket (a reklámkampányok ellenére sem), hogy hol hajt az autó, vagy hogy hány hengeres, meg milyen műszaki tartalom van benne.
Valami olyasmi is elhangzott, hogy akár egy Opel Vectra műszaki alapjaira is építhetnének karosszériát, azt is el lehetne adni BMW emblémával.:eek:

Akkoriban ez még szerintem a márkánál is istenkáromlásnak tűnt.

Nyilván van egy réteg, amelyik ma is műszaki pornót lát egy-egy ikonikus márkában.
(Én is ilyen lennék alapvetően; még mindig elég sok legendás típus katalógusadatait, műszaki megoldásait fújom fejből, rajongok érte, oszt' ugye mégis túlfújt háromhengerest vettem dupla kuplungossal, újonnan...)

DE - ahogy az én példámon is látjátok - azzal nem lehet megélni a piacon. Az Alfa Romeo, Lancia múlt század második felében alkalmazott műszaki megoldásai; bokszer, V4 motor, compressore volumetrico:rolleyes:, De Dion híd, transaxle hajtás, stb., stb., vagy a Subaru műszaki megoldásai senkit nem érdekelnek.
Eredmény: Pár tízezer(!), pár százezer eladott autó évente...

Az olyan cégek, amelyek meg nem is léteztek akkoriban (pl. a Hyundai csoport), semmi történelmi múltjuk nincs, és/vagy szinte csak "gyáván" hót' kommersz megoldásokat használtak (VW, Opel) azok meg milliószámra ontják a...a...a középszert.

Látjuk mi lett a BMW-ből is: Első kerékhajtás, meg háromhengeres 1.5 benzinmotor, meg egyterű karosszéria. Meg bunkó SUV-ok.
A beleköthetetlen esztétikumból bocsánat, de ordenáré formavilág (elfordultak az európai esztétika múltjától) s megy a szekér...

Az egykor öltöny eleganciájú Merci olyan műszerfalakat hány, ami Közel-Kelet, India meg khm. Győzike kompatibilis.

Hogy szétfújt négyhengeres egy AMG?

Kit érdekel!?
:(
Megmondom őszintén, már engem sem érdekel különösebben, hogy épp milyen az új személyautó motorja, váltója satöbbi. Hiába kézi a váltó, ha se íze-se bűze. Már formára is egyenek, senki nem tud és nem mer kockáztatni; minden ki van számolva és piackutatva, ami az egyéniekedéseket hazavágja.
Én megtaláltam, ahol ki tudom élni a gépiséget és azzal elég jól el vagyok.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 696
9 609
113
Valamikor a 90-es évek elején(!) olvastam valamelyik autós újságban, hogy a BMW végzett egy felmérést, hogy a vevőknek mi teszi a BMW-t BMW-vé.
Szerintem ők is ledöbbentek az eredményen, mert a többség (számokra nem emlékszem) számára a kinézet (kül-, beltér) volt a fontos.
S nem érdekelte őket (a reklámkampányok ellenére sem), hogy hol hajt az autó, vagy hogy hány hengeres, meg milyen műszaki tartalom van benne.
Valami olyasmi is elhangzott, hogy akár egy Opel Vectra műszaki alapjaira is építhetnének karosszériát, azt is el lehetne adni BMW emblémával.:eek:

Akkoriban ez még szerintem a márkánál is istenkáromlásnak tűnt.

Nyilván van egy réteg, amelyik ma is műszaki pornót lát egy-egy ikonikus márkában.
(Én is ilyen lennék alapvetően; még mindig elég sok legendás típus katalógusadatait, műszaki megoldásait fújom fejből, rajongok érte, oszt' ugye mégis túlfújt háromhengerest vettem dupla kuplungossal, újonnan...)

DE - ahogy az én példámon is látjátok - azzal nem lehet megélni a piacon. Az Alfa Romeo, Lancia múlt század második felében alkalmazott műszaki megoldásai; bokszer, V4 motor, compressore volumetrico:rolleyes:, De Dion híd, transaxle hajtás, stb., stb., vagy a Subaru műszaki megoldásai senkit nem érdekelnek.
Eredmény: Pár tízezer(!), pár százezer eladott autó évente...

Az olyan cégek, amelyek meg nem is léteztek akkoriban (pl. a Hyundai csoport), semmi történelmi múltjuk nincs, és/vagy szinte csak "gyáván" hót' kommersz megoldásokat használtak (VW, Opel) azok meg milliószámra ontják a...a...a középszert.

Látjuk mi lett a BMW-ből is: Első kerékhajtás, meg háromhengeres 1.5 benzinmotor, meg egyterű karosszéria. Meg bunkó SUV-ok.
A beleköthetetlen esztétikumból bocsánat, de ordenáré formavilág (elfordultak az európai esztétika múltjától) s megy a szekér...

Az egykor öltöny eleganciájú Merci olyan műszerfalakat hány, ami Közel-Kelet, India meg khm. Győzike kompatibilis.

Hogy szétfújt négyhengeres egy AMG?

Kit érdekel!?
:(

Igazából nekem a következők fontosak: ne zabálja a benzint és a motorolajat olajat sem. Dízelt nem vennék szívesen, nekem a dízel járművek, azok a tankok, traktorok mozdonyok. Az autó benzinnel megy. Ami még kritérium, hogy első kerék meghajtású legyen, ha sima személyautó. Hátsó kerék meghajtást akkor tudok elnézni egy autónak, ha az terepjáró. Egyébként a hátsó kerék meghajtású autók nekem inkább versenypályára valók, mint, közútra. Pontosan ezért nem vennék például Samara előtti Ladát sem. Mert komoly érzés, ha csúszik a hátulja, de akkor nem a legjobb ha jönnek szembe is. A versenypályán ez pedig kevésbé jellemző, mint a közutakon. Persze tudom, hogy vannak mindenféle elektronikus segédeszközök, meg én vagyok a béna, de attól nekem a hátsó kerék meghajtás egyfajta plusz kockázat a közúton. Egy versenypályán pedig az az élmény. Ettől függetlenül nem is egy magát aranykezű, aranylábú sofőrnek gondoló ismerős aki "bármilyen megcsúszást megfog mindenféle elektronika nélkül" már landolt a sövényben/árokban, amikor esős volt az út, vagy éppen letaposott havas. Első kerékhajtásúval is meg lehet csúszni, de ott könnyebb kijönni belőle. Ilyenre is volt példa, utasként ültem abban az Astrában, amit az egyik, saját bevallása szerint "Forma-1-es szintű vezetési képességekkel" rendelkező ismerősöm vezetett. Én ott ültem a jobb ülésben 4 sör meg 2 kör vodka után enyhén részegen. Négyszer szóltam neki, hogy jég van, mert nagyon fényes az út, forduljon lassan. Nem, mert ő majd megmutatja: nagy sebességgel befordultunk a szükséges útra, aztán szépen elindult az autó, ahogy kell. Ha a ház tulaja nem ültetett egy szép nagy sövényt a háza elé, akkor lehet, hogy a nappalijába köszöntünk volna be kilinccsel előre.
Amit még nézek, főleg, ha Pesten akarom használni, hogy légzsák és ABS legyen. Plusz a klasszikus, hogy legyen vastag az ajtó, amire még az oktatóm tanított, hogy azt mindig nézzem, bármilyen típusú autót veszek. Nekem ezek a legfontosabbak, én az autót nem menőzni veszem, hanem A-ból B-be járni, napi használatra. Ha van benne légkondicionáló azt sem dobom ki nyilván. A szervokormányért sem haragszom, főleg ha annyira el van találva, mint a Priora esetében. Férjek el benne normálisan, tehát az ilyen Suzuki Alto jellegű szappantartók nem kerülnek szóba. A szüleimnek van, elég belőle annyi. Tapasztalatnak jó, mert nagyon gyakran eszik annyit, mint a Lada (5,2-6,8 liter), pedig a Lada motorja 500ccm-el nagyobb. Tehát nem működik az az érv rajta, hogy "azért veszek kicsit, mert az kevesebbet fogyaszt". A másik amit megint nem tudok felfogni teljesen, mert csak az érzelmi oldalát értem: "én BMW alatt nem ülök semmibe". Közben pedig emberünk olyan, hogy egy újat nincs pénze megvenni, használtat is csak részletre. Aztán utána meg rákölti a vételár sokszorosát és nem feltétlenül tuningra, hanem javításra. Persze én se szóljak, mert használt autóm van. Viszont olyan, amit helyben ki tudtam fizetni, tehát tényleg az enyém, és nem várom minden hónapban a 16-át, és a trélert remegő gyomorral, mert nem tudtam átutalni az aktuális részletet. Éppenhogy megvolt a B kategóriás vezetői engedélyem, amikor láttam, hogy a szomszédtól viszik a 206-ost, mert nem tudta fizetni a részletet. Én nem szeretném ugyanazt átélni, ezért nem vettem részletre autót. Pedig pl a korábban pro és kontra kivesézett Lada Vesta SW Cross nagyon tetszik. Viszont attól, hogy tetszik, még bármi olyan történhetett volna, hogy megveszem, de egy idő után nem tudom tovább fizetni a részleteket, és akkor ott maradok autó nélkül. Nekem nem hiányzik az ilyesmi. Tud lenni egy rakás egyéb kockázat, ami miatt oda lehet az autó (pl belejön egy részeg autós, oldalról,stb), és tulajdonosként nem tudom befolyásolni a bekövetkezését. Viszont ennek tudom: nem veszek részletre autót. Nagyjából ennyi.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 696
9 609
113
Megmondom őszintén, már engem sem érdekel különösebben, hogy épp milyen az új személyautó motorja, váltója satöbbi. Hiába kézi a váltó, ha se íze-se bűze. Már formára is egyenek, senki nem tud és nem mer kockáztatni; minden ki van számolva és piackutatva, ami az egyéniekedéseket hazavágja.
Én megtaláltam, ahol ki tudom élni a gépiséget és azzal elég jól el vagyok.
Én nem szeretem az automata váltót. Nekem a váltás az a vezetés alapvető része. A "sima" manuális váltón kívül még a kormány mögötti váltófüles megoldás tetszik, valószínűleg a sok óra F1 szimulátor hatása. Az utóbbi megoldás sajnos csak a drága autóknál elérhető.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Igazából nekem a következők fontosak: ne zabálja a benzint és a motorolajat olajat sem. Dízelt nem vennék szívesen, nekem a dízel járművek, azok a tankok, traktorok mozdonyok. Az autó benzinnel megy. Ami még kritérium, hogy első kerék meghajtású legyen, ha sima személyautó. Hátsó kerék meghajtást akkor tudok elnézni egy autónak, ha az terepjáró. Egyébként a hátsó kerék meghajtású autók nekem inkább versenypályára valók, mint, közútra. Pontosan ezért nem vennék például Samara előtti Ladát sem. Mert komoly érzés, ha csúszik a hátulja, de akkor nem a legjobb ha jönnek szembe is. A versenypályán ez pedig kevésbé jellemző, mint a közutakon. Persze tudom, hogy vannak mindenféle elektronikus segédeszközök, meg én vagyok a béna, de attól nekem a hátsó kerék meghajtás egyfajta plusz kockázat a közúton. Egy versenypályán pedig az az élmény. Ettől függetlenül nem is egy magát aranykezű, aranylábú sofőrnek gondoló ismerős aki "bármilyen megcsúszást megfog mindenféle elektronika nélkül" már landolt a sövényben/árokban, amikor esős volt az út, vagy éppen letaposott havas. Első kerékhajtásúval is meg lehet csúszni, de ott könnyebb kijönni belőle. Ilyenre is volt példa, utasként ültem abban az Astrában, amit az egyik, saját bevallása szerint "Forma-1-es szintű vezetési képességekkel" rendelkező ismerősöm vezetett. Én ott ültem a jobb ülésben 4 sör meg 2 kör vodka után enyhén részegen. Négyszer szóltam neki, hogy jég van, mert nagyon fényes az út, forduljon lassan. Nem, mert ő majd megmutatja: nagy sebességgel befordultunk a szükséges útra, aztán szépen elindult az autó, ahogy kell. Ha a ház tulaja nem ültetett egy szép nagy sövényt a háza elé, akkor lehet, hogy a nappalijába köszöntünk volna be kilinccsel előre.
Amit még nézek, főleg, ha Pesten akarom használni, hogy légzsák és ABS legyen. Plusz a klasszikus, hogy legyen vastag az ajtó, amire még az oktatóm tanított, hogy azt mindig nézzem, bármilyen típusú autót veszek. Nekem ezek a legfontosabbak, én az autót nem menőzni veszem, hanem A-ból B-be járni, napi használatra. Ha van benne légkondicionáló azt sem dobom ki nyilván. A szervokormányért sem haragszom, főleg ha annyira el van találva, mint a Priora esetében. Férjek el benne normálisan, tehát az ilyen Suzuki Alto jellegű szappantartók nem kerülnek szóba. A szüleimnek van, elég belőle annyi. Tapasztalatnak jó, mert nagyon gyakran eszik annyit, mint a Lada (5,2-6,8 liter), pedig a Lada motorja 500ccm-el nagyobb. Tehát nem működik az az érv rajta, hogy "azért veszek kicsit, mert az kevesebbet fogyaszt". A másik amit megint nem tudok felfogni teljesen, mert csak az érzelmi oldalát értem: "én BMW alatt nem ülök semmibe". Közben pedig emberünk olyan, hogy egy újat nincs pénze megvenni, használtat is csak részletre. Aztán utána meg rákölti a vételár sokszorosát és nem feltétlenül tuningra, hanem javításra. Persze én se szóljak, mert használt autóm van. Viszont olyan, amit helyben ki tudtam fizetni, tehát tényleg az enyém, és nem várom minden hónapban a 16-át, és a trélert remegő gyomorral, mert nem tudtam átutalni az aktuális részletet. Éppenhogy megvolt a B kategóriás vezetői engedélyem, amikor láttam, hogy a szomszédtól viszik a 206-ost, mert nem tudta fizetni a részletet. Én nem szeretném ugyanazt átélni, ezért nem vettem részletre autót. Pedig pl a korábban pro és kontra kivesézett Lada Vesta SW Cross nagyon tetszik. Viszont attól, hogy tetszik, még bármi olyan történhetett volna, hogy megveszem, de egy idő után nem tudom tovább fizetni a részleteket, és akkor ott maradok autó nélkül. Nekem nem hiányzik az ilyesmi. Tud lenni egy rakás egyéb kockázat, ami miatt oda lehet az autó (pl belejön egy részeg autós, oldalról,stb), és tulajdonosként nem tudom befolyásolni a bekövetkezését. Viszont ennek tudom: nem veszek részletre autót. Nagyjából ennyi.
Aki a kocsiját hazavitte a szalonból, már használt autója van :)
Mellesleg a legnyomósabb szükséglet: lehessen előzni a verdával. Mert utálok útakadály lenni.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Én nem szeretem az automata váltót. Nekem a váltás az a vezetés alapvető része. A "sima" manuális váltón kívül még a kormány mögötti váltófüles megoldás tetszik, valószínűleg a sok óra F1 szimulátor hatása. Az utóbbi megoldás sajnos csak a drága autóknál elérhető.

Én a másik véglet vagyok, nyűg minden perc amit volán mögött kell töltenem, gáz-fék nekem pont elég nem sírom vissza mikor egy-egy necces rákanyarodáskor zsonglőrködni kellett a kuplunggal...
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Én nem szeretem az automata váltót. Nekem a váltás az a vezetés alapvető része. A "sima" manuális váltón kívül még a kormány mögötti váltófüles megoldás tetszik, valószínűleg a sok óra F1 szimulátor hatása. Az utóbbi megoldás sajnos csak a drága autóknál elérhető.
Én is így gondolom. Soha nem vezettem automatát; nem is nagyon vakaródzok érte és valahol remélem, hogy soká ér utol. De ez már nem váltási élmény, hanem pudingkavarás, legalábbis az egyik 'új' használati eszközünkben. És el tudom fogadni, ha valakinek ez már érdektelen, mert ebben tényleg sok érdekes nincs. De mint írtam, én megoldottam, hogy ezeket a hiátusokat meg tudjam élni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 069
16 288
113
Nem a híd alá küldésről volt szó, a kisajátításnak megvan a maga jogi kerete, de mindegy, kár is veled is leállni...


Tapsikál a faszom, csak éppenséggel nem vagyok csőlátású, veled ellentétben.

Yup, én vagyok a csőlátású, nem is tudom melyikünk akart a nagy magasépületi fogcsattogtatás hevében konkrétan emberek lakását elvenni kisajátítással aztán ledózerolni, akiknek mindössze annyi a bűnük hogy az ő életterüket alapvetően érintő kérdésben véleményük van, és erről a trendi menedzserrel maszkírozott rózsadombi csodagyerek elfelejtette őket megkérdezni, és most hisztizik egy nappal a bírósági ítélet előtt az indexen, miközben az egész projektet, kapaszkodj meg, mert ez bizony egy objektív tény:
ő maga baszta el már az engedélyezésnél, és ezt eddig csak kétszer mondta ki a közigazgatási bíróság.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle and alali77

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Yup, én vagyok a csőlátású, nem is tudom melyikünk akart a nagy magasépületi fogcsattogtatás hevében konkrétan emberek lakását elvenni kisajátítással aztán ledózerolni, akiknek mindössze annyi a bűnük hogy az ő életterüket alapvetően érintő kérdésben véleményük van, és erről a trendi menedzserrel maszkírozott rózsadombi csodagyerek elfelejtette őket megkérdezni, és most hisztizik egy nappal a bírósági ítélet előtt az indexen, miközben az egész projektet, kapaszkodj meg, mert ez bizony egy objektív tény:
ő maga baszta el már az engedélyezésnél, és ezt eddig csak kétszer mondta ki a közigazgatási bíróság.
Van véleménye a debrecenieknek meg a gödieknek is az életterük érintő kérdésekben, de az egyből stratégiai beruházás. Egyedül a pest-budai népek akiknek nem merik erőből letolni a stratégiai beruházást a torkán... mert a lakógyűlés leszavazza!

És ha elbaszta az engedélyezést, akkor attól máris felesleges a beruházás, meg lehet tapsolni?

Aztán azokra a pontokra reklektálhatnál, hogy eddig is volt teherforgalom, és hangosabb volt, mint ami lesz, Vitézy állítása szerint... de a V0 akiket érint, az meg le van szarva, mert nem nemes XI. kerületiek?