Nem tudom az újabb Hyundai-ok esetében mi a helyzet, de családban van egy 2013-as benzin ix35, ami úgy zabálja az olajat mintha nem lenne holnap. Pedig pályán nem megy, csak általában falu-város 30-50, max 70 kilométeres távokat főúton. És a szerelő mellett (a szakszervizesek persze kóklerek) az internetes utánajárás is azt mondja, hogy azért a benzines GDI motorok egészen olajéhesek. Lehet azóta már javítottak a konstrukción, nem tudom, csak megjegyzés személyes tapasztalat alapján
A szívó GDI-k bajai egyre jobban jönnek ki ahogy hallom/olvasom.
Ahogy hallom, állítólag az excel tábla fétis flottaüzemeltetők miatt az autógyártók által sok tízezer kilométeresre belőtt olajcsere intervallumok (no meg az Euro6) nyírják ki/ütik ki mondhatni az összes mai motort.
Ha a második tulaj is ezt tartja be az addig cégesként űzöttön-hajtotton azért, ha meg átáll egy gyakori olajcserére, az addig lerakódott és visszalazított olajsár elindul vándorútjára, akkor meg azért...
Van egy 17 éves Fiat Albea 1.4-es, ezt már a lányom fogja tovább használni. Gyakorlatilag semmi gond nem volt vele az igaz csak 140000 km alatt.
(Itt jegyzem meg, hogy egy olyan év volt, amikor kimaradt azon az olajcsere, s bezony befeketedett a motor belseje - az olajbeöntő nyíláson betekintve - úgy, hogy mindig a gyári ajánlású Selenia olajat kapta, s űzve sem volt).
Azzal hiba nemigen lesz, de:
Az új autónk (már elmúlt egy éves, hogy rohan az idő
) egy Hyundai i30 1.0 (Big Block, mondom gyerekek Big Block
) T-GDI - és így mulat egy magyar úr: DCT váltós.
Persze 350 baros benzinbefecskendezési nyomás, részecskeszűrő, meg ide-oda billegő bütykök a vezérműtengelyen:
Ebből akárki meglássa zőccséges-taxi dízelmerci utód lesz szerte a világban!
(Látom magam előtt, ahogy a kisebbség olajcsere nélkül fogja tudni kiüthetetlenül nyüstölni, meg Afrikában, Pakisztánban fognak ezek továbbszolgálni)
NEM.
Engem
talán kiszolgál az Albea használati profiljával (0 kilométeresen végeztettem rajta Dinitrolos alváz/üregvédelmet, mert a gyári igencsak halovány):
...ha a mai, EU konform anyagokkal, meg újrahasznosított anyagokból készített műanyagok, vezetékek, elektronikák meg nem kotlanak úgy 5-7 év után...
A haverom I40 dízel (DCT) kombija múlt héten autópályán, 5 év
1 hónaposan(!) kilőtte
az egyes henger injektorát
.
A gari a Hunyadinál 5 év...
Persze a Hyundai már ravasz, ugyanis az enyémen már fél évente(!) írja elő az olajcserét, amennyiben, idézek belőle:
"...Ismételten 8 km-nél rövidebb útszakaszok megtétele normál hőmérsékleten, vagy 16 km-nél rövidebb útszakaszok megtétele
fagypont alatti hőmérsékleten..."
"...Hosszú ideig tartó alapjárati üzemeltetés vagy nagy távolság megtétele alacsony sebességgel haladva..."
"...Gyakori elindulással és megállással járó használat, és évi 15 000 km-nél alacsonyabb futásteljesítmény..."
(Ami benzinmotor mellesleg a direkt befecskendezés miatti koromképződésnek köszönhetően fél év alatt ha nem is feketíti be az olajat teljesen, mint a dízelek, de sötétszürke lesz az "olcsó" 0W-20...)
Na most szerintem ezen az előíráson az új Hyundai magánvásárlók nagy része nagyvonalúan át fog siklani (már a csak a költség miatt is).
Aztán meg majd, ha teszem azt a négy és fél évesen, 50000 kilométernél beáll a motor (mert miért ne), akkor meg fog hápogni, amikor elutasítják a garanciális motorcserét (megmondták a szervizben; ezeken a motorokon ha szinte bármi is összekócol, az GT), hiszen le volt írva, hogy fél évente olajcsere, ő meg csak évente hordta, kilométer meg semmi...
S akkor még a Hyundai hozza az iparági színvonalat, sőt talán jobbat...
Szerintem rettentő megfogják szívni a használt autó vásárlók nagy része az Euro6-os normát.
S mindegy, hogy milyen márka, milyen típus,
Talán a szívó DPi Hyundai motorok lesznek kivételek, talán már senki más nem gyárt ilyet:
S az a régi mantra, hogy nem veszek kettőstömegűst, turbóst, részecskeszűrőst, direkt befecskendezőst, "okoskerekest", csak szívómotorost, az ugyanúgy nem fog működni, ahogy már gyakorlatilag nincs karburátoros, mecha. adagolós Golf 2, meg 190-es Merci.
Ami meg az Euro0-6 között van, az is már így is méregdrága.
Szép új világ