Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Valóban vétel előtt ez is szóba jött.. ez is féderrugós ha jól látom. Emiatt terepre kiváló, első hátsó difizárral.. Viszont a Patrol az ára miatt lett választva , 5 évesen használtan. Az UAZ hoz képest azonban annak is horror alkatrészárai voltak: egy 30 cm hosszú 2 kicsi gömbfejes kormány összekötő vaspálca (vagy 20 deka) 70 000,- Ft ba került..

Ezeknél már csak a II. Vh-ban a szovjetek részére gyártott JEEP volt egyszerűbb, stabilabb: Szeged környéki harcokban a szovjetek alol a németek géppuskával kettőt kilőttek, környékbeli tanyasiak szerezték meg. A kettőből barkácsoltak egyet, kabin nélküli platós lett 2 üléssel, utánfutóval. Emlékszem 7 mázsa vályogot fuvaroztunk vele , az ottani homokos földutakon. Terepbe hajtva, a 4 kerék enyhén felszórta a homokot, de ment...
Később a két ülés közé kapott keresztbe egy drótkötél csörlőt, vagy 50 m drótkötéllel. A gyümölcsösben (homokos talaj) ezt kézzel kihúztuk, és közben gumikerekes egyes ekét megfordítva kitoltuk. Visszafele a Jeep csörlő húzta . Igy rengeteg kézi sarabolós gyomirtó munkát helyettesített, éveket át, lényegénem karbantartás nélkül.. Emlékszem a fékrendszer szivárgása nem tartotta meg a fékfolyadékot: Indulás előtt locsolóból kellett vízzel feltöltenünk. Ez kb 3 - 4 fékezésre volt elegendő, ezzel ezért sem lehetett "csapatni" a földutakon..

Sajnos az újabb Roverek is már a "divatot" követték, inkább kényelmes mint egy mindenen keresztülmászó valódi , megbízható járgány.
Igen. Sajnos már ezek a Series II - III -ak is horror áron vannak :/

Vagy egy Series I - de ez már nagyon veterán :)
1.jpg
3.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Sunlight56

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 494
113
Nem tudom az újabb Hyundai-ok esetében mi a helyzet, de családban van egy 2013-as benzin ix35, ami úgy zabálja az olajat mintha nem lenne holnap. Pedig pályán nem megy, csak általában falu-város 30-50, max 70 kilométeres távokat főúton. És a szerelő mellett (a szakszervizesek persze kóklerek) az internetes utánajárás is azt mondja, hogy azért a benzines GDI motorok egészen olajéhesek. Lehet azóta már javítottak a konstrukción, nem tudom, csak megjegyzés személyes tapasztalat alapján
A szívó GDI-k bajai egyre jobban jönnek ki ahogy hallom/olvasom.

Ahogy hallom, állítólag az excel tábla fétis flottaüzemeltetők miatt az autógyártók által sok tízezer kilométeresre belőtt olajcsere intervallumok (no meg az Euro6) nyírják ki/ütik ki mondhatni az összes mai motort.
Ha a második tulaj is ezt tartja be az addig cégesként űzöttön-hajtotton azért, ha meg átáll egy gyakori olajcserére, az addig lerakódott és visszalazított olajsár elindul vándorútjára, akkor meg azért...

Van egy 17 éves Fiat Albea 1.4-es, ezt már a lányom fogja tovább használni. Gyakorlatilag semmi gond nem volt vele az igaz csak 140000 km alatt.
(Itt jegyzem meg, hogy egy olyan év volt, amikor kimaradt azon az olajcsere, s bezony befeketedett a motor belseje - az olajbeöntő nyíláson betekintve - úgy, hogy mindig a gyári ajánlású Selenia olajat kapta, s űzve sem volt).
Azzal hiba nemigen lesz, de:

Az új autónk (már elmúlt egy éves, hogy rohan az idő:eek:) egy Hyundai i30 1.0 (Big Block, mondom gyerekek Big Block;)) T-GDI - és így mulat egy magyar úr: DCT váltós.
Persze 350 baros benzinbefecskendezési nyomás, részecskeszűrő, meg ide-oda billegő bütykök a vezérműtengelyen:
MED_0017151438.jpg


Ebből akárki meglássa zőccséges-taxi dízelmerci utód lesz szerte a világban!
(Látom magam előtt, ahogy a kisebbség olajcsere nélkül fogja tudni kiüthetetlenül nyüstölni, meg Afrikában, Pakisztánban fognak ezek továbbszolgálni)

NEM.

Engem talán kiszolgál az Albea használati profiljával (0 kilométeresen végeztettem rajta Dinitrolos alváz/üregvédelmet, mert a gyári igencsak halovány):
MED_0016969608.jpg

...ha a mai, EU konform anyagokkal, meg újrahasznosított anyagokból készített műanyagok, vezetékek, elektronikák meg nem kotlanak úgy 5-7 év után...
A haverom I40 dízel (DCT) kombija múlt héten autópályán, 5 év 1 hónaposan(!) kilőtteo_O az egyes henger injektorát:eek:.
A gari a Hunyadinál 5 év...

Persze a Hyundai már ravasz, ugyanis az enyémen már fél évente(!) írja elő az olajcserét, amennyiben, idézek belőle:
"...Ismételten 8 km-nél rövidebb útszakaszok megtétele normál hőmérsékleten, vagy 16 km-nél rövidebb útszakaszok megtétele
fagypont alatti hőmérsékleten..."
"...Hosszú ideig tartó alapjárati üzemeltetés vagy nagy távolság megtétele alacsony sebességgel haladva..."
"...Gyakori elindulással és megállással járó használat, és évi 15 000 km-nél alacsonyabb futásteljesítmény..."

(Ami benzinmotor mellesleg a direkt befecskendezés miatti koromképződésnek köszönhetően fél év alatt ha nem is feketíti be az olajat teljesen, mint a dízelek, de sötétszürke lesz az "olcsó" 0W-20...)

Na most szerintem ezen az előíráson az új Hyundai magánvásárlók nagy része nagyvonalúan át fog siklani (már a csak a költség miatt is).
Aztán meg majd, ha teszem azt a négy és fél évesen, 50000 kilométernél beáll a motor (mert miért ne), akkor meg fog hápogni, amikor elutasítják a garanciális motorcserét (megmondták a szervizben; ezeken a motorokon ha szinte bármi is összekócol, az GT), hiszen le volt írva, hogy fél évente olajcsere, ő meg csak évente hordta, kilométer meg semmi...

S akkor még a Hyundai hozza az iparági színvonalat, sőt talán jobbat...

Szerintem rettentő megfogják szívni a használt autó vásárlók nagy része az Euro6-os normát.
S mindegy, hogy milyen márka, milyen típus,
Talán a szívó DPi Hyundai motorok lesznek kivételek, talán már senki más nem gyárt ilyet:
39161821_151659f0f2da38e4ca821723f022b34a_wm.jpg

S az a régi mantra, hogy nem veszek kettőstömegűst, turbóst, részecskeszűrőst, direkt befecskendezőst, "okoskerekest", csak szívómotorost, az ugyanúgy nem fog működni, ahogy már gyakorlatilag nincs karburátoros, mecha. adagolós Golf 2, meg 190-es Merci.
Ami meg az Euro0-6 között van, az is már így is méregdrága.

Szép új világ:(
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ebből akárki meglássa zőccséges-taxi dízelmerci utód lesz szerte a világban!
(Látom magam előtt, ahogy a kisebbség olajcsere nélkül fogja tudni kiüthetetlenül nyüstölni, meg Afrikában, Pakisztánban fognak ezek továbbszolgálni)

NEM.


Szép új világ:(

Lehet már nem kell sok hozzá, hogy mi hozzunk be Afrikából használt autókat...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Lehet már nem kell sok hozzá, hogy mi hozzunk be Afrikából használt autókat...
Nem hozhatjuk be az EU szabályozás miatt. Ha nincs ilyen szabályozás, az európai gyártók olyan autókat tudnak csinálni, amilyet csak akarunk! 2 liter, szívó, változó szelepvezérlés, benzin, vagy gáz üzem, és kényelmes esztétikus beltér, értelmes, nem túlfújt méretben.

Egy jó Lancert 2-t, vagy egy Alfa 159-est ha újra gyártásba vennének, nehezen tudnék dönteni köztük. Ma meg megnéztem miket árulnak, 3 hengeres csettegők a "nagyobb motorok", mert nagyobb önindítót tettek rá...

Mondják, hogy a mai fiatalokat már nem érdekli az autózás. Amilyen áron amilyen fosokat kínálnak, nem is csodálom.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem hozhatjuk be az EU szabályozás miatt. Ha nincs ilyen szabályozás, az európai gyártók olyan autókat tudnak csinálni, amilyet csak akarunk! 2 liter, szívó, változó szelepvezérlés, benzin, vagy gáz üzem, és kényelmes esztétikus beltér, értelmes, nem túlfújt méretben.

Egy jó Lancert 2-t, vagy egy Alfa 159-est ha újra gyártásba vennének, nehezen tudnék dönteni köztük. Ma meg megnéztem miket árulnak, 3 hengeres csettegők a "nagyobb motorok", mert nagyobb önindítót tettek rá...

Mondják, hogy a mai fiatalokat már nem érdekli az autózás. Amilyen áron amilyen fosokat kínálnak, nem is csodálom.
Minimum fél évesen, 10000km-rel behozható használt autóként.
Így jönnek be az 5-6-7000ccm-es amerikai dögök is.


 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 899
56 761
113
Minimum fél évesen, 10000km-rel behozható használt autóként.
Így jönnek be az 5-6-7000ccm-es amerikai dögök is.


Igen. De mihelyt tömegesen kezdenek valamit behozni, azt azonnal betiltanák.
 
  • Szomorú
Reactions: nyugger and gafzhu

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 730
14 029
113
Milyen rossz tapasztalataid voltak a "legendás" 1.4tsivel?
Mert a szijast szeretni szokták nagyon.
A láncosra rámondják, hogy szar, mert 200e kmnél már garantáltan láncozni kell és a hepa komplett szett 120e volt talán, kerékkel. Ez szar, de ezalatt 2-3x szíjazni egy motort, azt meg imádják.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 696
9 609
113
Engem 2015-ben a Lada forgalmazásának magyarországi újraindulásakor azzal próbált meggyőzni a forgalmazó egyik embere, amikor feltettem neki azt a kérdést , hogy mégis milyen pozitívumokat tud mondani a Ladák mellett, hogy álljak nyugodtan a mellette lévő Lada modell motorháztetejére az nem fog behorpadni mert ezekben még van anyag. Nem volt több kérdésem , amúgy egy félig értelmes modelljük volt amit a magyar piacon forgalmaztak a Vesta de azt is csak egyetlen motorral forgalmazták aztán 2020 első felében le is állították a Ladák magyarországi forgalmazását mivel az AutoVAZ hivatalosan közölte, hogy már többet nem gyárt olyan Ladákat, melyek megfelelnek az Európai károsanyag-kibocsátási szabályoknak...

Megnéztem az adást. "viszont több ízben is bebizonyosodott már, hogy autógyártóként nem állta ki az idő próbáját a 21. században. Több próbálkozás volt az új Ladák hazai forgalmazására, de ez kis túlzással minden alkalommal megbukott"
Jól jellemzi a műsort, ennek a sablonszövegnek a leírója és elmondója, a kopasz figura (nem tudom a nevét), bevallottan bele sem ült a Vesta-ba, egy métert nem ment vele! Viszont véleménye az volt. A két szerelő, akik pedig kipróbálták, átvizsgálták érdekes módon mind azt nyilatkozták, hogy egy abszolút pozitív csalódás nekik az autó, ami egy két apróbb hibától eltekintve (pl a nem gondozásmentes akkumulátort is ennek vették), abszolút rendben van és kellemes vezetni is.
Az "ezekben még anyag van"- ról pedig annyit, hogy jobb, biztonságosabb egy 1200-1400 kg-os autóban ülni, mint egy 850-900kg-s Suzukiban. Persze az egyre nehezedő, 2 tonnát felülről csapkodó önsúlyú elektromos csodákkal történő ütközésnél az előbbiekben ülve sem életbiztosítás.
"aztán 2020 első felében le is állították a Ladák magyarországi forgalmazását mivel az AutoVAZ hivatalosan közölte, hogy már többet nem gyárt olyan Ladákat, melyek megfelelnek az Európai károsanyag-kibocsátási szabályoknak..."
Ismét egy apró szépséghiba, amin az esetedben nem lepődöm meg. A Renault döntése volt ez, mert nem akart a Dacia-nak konkurenciát az EU-s piacon. Azóta viszont szerencsére kitakarodott a Renault a Ladából. Igaz, hogy sajnos 6 évig van visszavásárlási joguk. A Vestára visszatérve ne sajnáld, hogy csak egyféle motorral volt kapható. Az egy nagyon bevált, megbízható motor, még a 110-es család motorjainak a sokadik továbbfejlesztése. A másik opció, ami itt nem volt elérhető, az 1,8-as az pedig csak úgy van emlegetve, hogy "az olajzabáló". Sok jót nem hallottam vele kapcsolatban. Elég félresikerült motornak tűnik.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 696
9 609
113
Lada max mint márkanév marad meg átmatricázott kínai autókon.
Néhány nackó még álmodozhat a múltba révedve, de ebben a globalizált versenyben ilyen "kis" piacra nem éri meg gyártani, a 3. világban meg már egymást ölik a nagy gyártók.

A Ladának egy kínai modellje lesz, az új X-Cross amit valamelyik korábbi orosz Nissan gyárban gyártanak, ami a Lada fennhatósága alá került. A többi az a sajátja. A kényszer egyébként legyőzi a lustaságot. Az Itelma (immobilisereket, óracsoportokat, ECU-t gyártó orosz cég) egy hónapja Jakutiában valami befagyott tavon kialakított pályán megkezdte az első, teljesen orosz ABS tesztelését.
 
W

Wilson

Guest
Megnéztem az adást. "viszont több ízben is bebizonyosodott már, hogy autógyártóként nem állta ki az idő próbáját a 21. században. Több próbálkozás volt az új Ladák hazai forgalmazására, de ez kis túlzással minden alkalommal megbukott"
Jól jellemzi a műsort, ennek a sablonszövegnek a leírója és elmondója, a kopasz figura (nem tudom a nevét), bevallottan bele sem ült a Vesta-ba, egy métert nem ment vele! Viszont véleménye az volt. A két szerelő, akik pedig kipróbálták, átvizsgálták érdekes módon mind azt nyilatkozták, hogy egy abszolút pozitív csalódás nekik az autó, ami egy két apróbb hibától eltekintve (pl a nem gondozásmentes akkumulátort is ennek vették), abszolút rendben van és kellemes vezetni is.
Az "ezekben még anyag van"- ról pedig annyit, hogy jobb, biztonságosabb egy 1200-1400 kg-os autóban ülni, mint egy 850-900kg-s Suzukiban. Persze az egyre nehezedő, 2 tonnát felülről csapkodó önsúlyú elektromos csodákkal történő ütközésnél az előbbiekben ülve sem életbiztosítás.
"aztán 2020 első felében le is állították a Ladák magyarországi forgalmazását mivel az AutoVAZ hivatalosan közölte, hogy már többet nem gyárt olyan Ladákat, melyek megfelelnek az Európai károsanyag-kibocsátási szabályoknak..."
Ismét egy apró szépséghiba, amin az esetedben nem lepődöm meg. A Renault döntése volt ez, mert nem akart a Dacia-nak konkurenciát az EU-s piacon. Azóta viszont szerencsére kitakarodott a Renault a Ladából. Igaz, hogy sajnos 6 évig van visszavásárlási joguk. A Vestára visszatérve ne sajnáld, hogy csak egyféle motorral volt kapható. Az egy nagyon bevált, megbízható motor, még a 110-es család motorjainak a sokadik továbbfejlesztése. A másik opció, ami itt nem volt elérhető, az 1,8-as az pedig csak úgy van emlegetve, hogy "az olajzabáló". Sok jót nem hallottam vele kapcsolatban. Elég félresikerült motornak tűnik.
Na akkor, ha bármelyik gyártó napjainkban az európai piacon (de még a magyar piacon is) fenn akar maradni , rentábilis akar lenni , nyereséget akar realizálni akkor nem elég egy modell egyetlen motorral , lehet neked ez tökéletesen megfelelő , de a piacnak a vásárlóknak nem volt az. És bizony a Lada sem vonhatja ki magát a piacgazdaság szabályai alól.
Az meg , hogy a Renault döntése volt a lényegen már nem változtat semmit, ugyanis a Putyin által indított háború miatt a Lada a közeljövőben szinte biztos , hogy nem tér vissza az európai piacra.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 696
9 609
113
Na akkor, ha bármelyik gyártó napjainkban az európai piacon (de még a magyar piacon is) fenn akar maradni , rentábilis akar lenni , nyereséget akar realizálni akkor nem elég egy modell egyetlen motorral , lehet neked ez tökéletesen megfelelő , de a piacnak a vásárlóknak nem volt az. És bizony a Lada sem vonhatja ki magát a piacgazdaság szabályai alól.
Az meg , hogy a Renault döntése volt a lényegen már nem változtat semmit, ugyanis a Putyin által indított háború miatt a Lada a közeljövőben szinte biztos , hogy nem tér vissza az európai piacra.

A piacnak és a vásárlóknak nem volt ez rossz. Még a rosszabb éveikben is 1000db feletti autót adtak el Magyarországon, ami nem rossz. Mármint nem a HungaroLada, hanem az új forgalmazó, 2015-től a Duna Autó. Ha a Renault nem vonja ki őket a piacról, akkor mehetett volna tovább a forgalmazás minimum 2022 közepéig . A HungaroLada sajnos teljesen alkalmatlan volt az autóeladásra. Részben a külső körülmények miatt (az EU-s importvámok miatt 1 millióval drágábbak voltak az autók, mint amennyiért anélkül árulni tudták volna), részben pedig egyes kereskedők hírhedten idióta hozzállása miatt,ami ellen nem lépett fel a HL központi csapata. Egyébként a egyes európai piacokon máig ott vannak az új Ladák: németekhez állítólag a mai napig járnak a trélerek főként Nivákkal megpakolva, mert szeretik a Nivát. Persze nem hivatalosan. Amikor egyszer megkérdezték erről az AvtoVAZ-t felvételekkel bizonyítva, hogy ez miként lehetséges? Annyi volt a válasz, hogy ők nem tudnak erről semmit :D
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 008
87 725
113
Mikor szökőévente egyszer valami perverzió folytán miatt arra vetemedek, hogy Wolt-on rendelek magamnak kaját, sikeresen mindig embertelen balfasz indiaiakat kapok ki. Konkrétan azt sem értem ezek hogyan bírnak életben maradni, mikor tájékozódási képességük 0, az angoljuk az egy telefonba beeresztett fingról készült távirat hangoskönyve szintjén van és tényleg Oblivion szint. Egyszer vagy 20 percet kellett magyarázzak telefonon neki, hogy merre vagyok, miközben még a kapualjba is kimentem, de sikeresen úgy is eltévedt
Kedvencem: ő biza csengetett ...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Na akkor, ha bármelyik gyártó napjainkban az európai piacon (de még a magyar piacon is) fenn akar maradni , rentábilis akar lenni , nyereséget akar realizálni akkor nem elég egy modell egyetlen motorral , lehet neked ez tökéletesen megfelelő , de a piacnak a vásárlóknak nem volt az. És bizony a Lada sem vonhatja ki magát a piacgazdaság szabályai alól.
Manapság már alig érdekel valakit, hogy miben milyen motor van. De egyébként is ahogy nézegetem az új autókat, mind motor, mint modellválaszték terén egyre inkább szűkül a paletta.

Itthon is eladtak évi átlag 1000 darabot, szinte csak magánszemélyeknek. Érdekes, hogy a KSH adatokban mégsem szerepel, pedig még az UAZ, Daewoo, vagy a Dogan is szerepel.
Azért voltak olyan márkák, amik méretükhöz és piaci bevezetettségükhöz képest- nem sokkal verték a Lada eladási adatait, még ha enyhén szólva is szerénynek nevezhető számokat produkált (1% alatti részesedés).

Azért a kivonulás valódi oka mégsem ez volt:
"A hivatalos indoklás szerint megszűnik az európai emissziós normáknak megfelelő típusok gyártása a Ladánál, mivel a többségi tulajdonos, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség nem tervezi a márka európai forgalmazását." https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/06/09/tenyleg_megszunik_a_lada_forgalmazas_magyarorszagon/

Más.

Eközben Oroszországban:
"Drasztikus mértékben emelkedik Oroszországban a LADA járművek értékesítése. [...] 2022-ben a hivatalos LADA-kereskedők 188 645 autót adtak el, emellett összesen csaknem 20 ezer járművet exportáltak Oroszországból 17 különböző országba.
Az eladások az idei évben sem torpantak meg. A cikk szerint februárban a hivatalos 34,2 százalékkal több autót értékesítettek Oroszországban, mint az előző hónapban, és 4,7 százalékkal többet, mint 2022 februárjában.
Márciusban még ennél is jobban ment a piac, miután 89,9 százalékkal több autót értékesítettek, mint egy évvel korábban. Az első negyedéves jelentés alapján pedig az idei első három hónapban 21,9 százalékkal több autót adtak el a 2021-es adatokhoz képest – tette hozzá a lap." https://magyarnemzet.hu/gazdasag/20...ok-szarnyra-kapott-a-lada-az-orosz-autopiacon
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 191
23 571
113
Na akkor, ha bármelyik gyártó napjainkban az európai piacon (de még a magyar piacon is) fenn akar maradni , rentábilis akar lenni , nyereséget akar realizálni akkor nem elég egy modell egyetlen motorral , lehet neked ez tökéletesen megfelelő , de a piacnak a vásárlóknak nem volt az. És bizony a Lada sem vonhatja ki magát a piacgazdaság szabályai alól.
Az meg , hogy a Renault döntése volt a lényegen már nem változtat semmit, ugyanis a Putyin által indított háború miatt a Lada a közeljövőben szinte biztos , hogy nem tér vissza az európai piacra.

A Lada egyebkent is olyan minimalis darabszamokat ertekesitett az europai piacon, hogy a Nivat kiveve ez nagyjabol az edesmindegy kategoria. A Nivat pedig mint mar irtam par hete es a mult heten is lehet vasarlolni Nemetorszagban. Ebben az evben elorelathatolag 1000 uj Nivat adnak at a CAT GmbH-n keresztul.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 494
113
Manapság már alig érdekel valakit, hogy miben milyen motor van. De egyébként is ahogy nézegetem az új autókat, mind motor, mint modellválaszték terén egyre inkább szűkül a paletta...
Valamikor a 90-es évek elején(!) olvastam valamelyik autós újságban, hogy a BMW végzett egy felmérést, hogy a vevőknek mi teszi a BMW-t BMW-vé.
Szerintem ők is ledöbbentek az eredményen, mert a többség (számokra nem emlékszem) számára a kinézet (kül-, beltér) volt a fontos.
S nem érdekelte őket (a reklámkampányok ellenére sem), hogy hol hajt az autó, vagy hogy hány hengeres, meg milyen műszaki tartalom van benne.
Valami olyasmi is elhangzott, hogy akár egy Opel Vectra műszaki alapjaira is építhetnének karosszériát, azt is el lehetne adni BMW emblémával.:eek:

Akkoriban ez még szerintem a márkánál is istenkáromlásnak tűnt.

Nyilván van egy réteg, amelyik ma is műszaki pornót lát egy-egy ikonikus márkában.
(Én is ilyen lennék alapvetően; még mindig elég sok legendás típus katalógusadatait, műszaki megoldásait fújom fejből, rajongok érte, oszt' ugye mégis túlfújt háromhengerest vettem dupla kuplungossal, újonnan...)

DE - ahogy az én példámon is látjátok - azzal nem lehet megélni a piacon. Az Alfa Romeo, Lancia múlt század második felében alkalmazott műszaki megoldásai; bokszer, V4 motor, compressore volumetrico:rolleyes:, De Dion híd, transaxle hajtás, stb., stb., vagy a Subaru műszaki megoldásai senkit nem érdekelnek.
Eredmény: Pár tízezer(!), pár százezer eladott autó évente...

Az olyan cégek, amelyek meg nem is léteztek akkoriban (pl. a Hyundai csoport), semmi történelmi múltjuk nincs, és/vagy szinte csak "gyáván" hót' kommersz megoldásokat használtak (VW, Opel) azok meg milliószámra ontják a...a...a középszert.

Látjuk mi lett a BMW-ből is: Első kerékhajtás, meg háromhengeres 1.5 benzinmotor, meg egyterű karosszéria. Meg bunkó SUV-ok.
A beleköthetetlen esztétikumból bocsánat, de ordenáré formavilág (elfordultak az európai esztétika múltjától) s megy a szekér...

Az egykor öltöny eleganciájú Merci olyan műszerfalakat hány, ami Közel-Kelet, India meg khm. Győzike kompatibilis.

Hogy szétfújt négyhengeres egy AMG?

Kit érdekel!?
:(
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Valamikor a 90-es évek elején(!) olvastam valamelyik autós újságban, hogy a BMW végzett egy felmérést, hogy a vevőknek mi teszi a BMW-t BMW-vé.
Szerintem ők is ledöbbentek az eredményen, mert a többség (számokra nem emlékszem) számára a kinézet (kül-, beltér) volt a fontos.
S nem érdekelte őket (a reklámkampányok ellenére sem), hogy hol hajt az autó, vagy hogy hány hengeres, meg milyen műszaki tartalom van benne.
Valami olyasmi is elhangzott, hogy akár egy Opel Vectra műszaki alapjaira is építhetnének karosszériát, azt is el lehetne adni BMW emblémával.:eek:
Ez az 1-es és 2-es BMW felhigításához vezetett, de az a helyzet, hogy akik ezt mondták, nem vezettek mást valószínűleg, mert beülsz egy BMW után valami kommerszebb kocsiba, és a vezetési érzés érezhetően gyengébb, de amíg nem érzed a hiányát, nem tudod, hogy ez is hiányozna.

DE - ahogy az én példámon is látjátok - azzal nem lehet megélni a piacon. Az Alfa Romeo, Lancia múlt század második felében alkalmazott műszaki megoldásai; bokszer, V4 motor, compressore volumetrico:rolleyes:, De Dion híd, transaxle hajtás, stb., stb., vagy a Subaru műszaki megoldásai senkit nem érdekelnek.
Eredmény: Pár tízezer(!), pár százezer eladott autó évente...
Ezek régen is, ma is van akit érdekelnek, csak az EU olyan büntetéseket tesz minden kicsit is érdekesebb autóra, hogy lassan nincs aki meg tudja fizetni a csettegősnél/villanyrollernél komolyabb gépeket.



Az olyan cégek, amelyek meg nem is léteztek akkoriban (pl. a Hyundai csoport), semmi történelmi múltjuk nincs, és/vagy szinte csak "gyáván" hót' kommersz megoldásokat használtak (VW, Opel) azok meg milliószámra ontják a...a...a középszert.
Középszart? Nagyon udvarias vagy :) (oké, regen középszer volt, ma már középszar). De nem "gyávaság" vagy "bátorság" kérdése, más célcsoportra lőnek. Plusz az igazán pénzes divat/szignálozó rétegnek ékszernek kell egy felsőpolcos autó, és most a villany a sikk, a hathengeresített Ferrari blokk "nem menő" már, mert most a "duplavillanymotoros napelemes tető" a menő.

Látjuk mi lett a BMW-ből is: Első kerékhajtás, meg háromhengeres 1.5 benzinmotor, meg egyterű karosszéria. Meg bunkó SUV-ok.
A beleköthetetlen esztétikumból bocsánat, de ordenáré formavilág (elfordultak az európai esztétika múltjától) s megy a szekér...

Az egykor öltöny eleganciájú Merci olyan műszerfalakat hány, ami Közel-Kelet, India meg khm. Győzike kompatibilis.

Hogy szétfújt négyhengeres egy AMG?
EU, EU, EU...

A szar műszerfalak megbocsájthatatlanok, de azok is buta divatok. És igen, az Ázsiai piacok pénzes de ízléstelen tömegei is sokat ártottak, kvarcjáték kell nekik, meg TFT, meg HUD, olyan dizájnnal ami 10 év múlva nevetséges lesz már, de 5 év múlva már nincs nála a kocsi. NEm sok ikonikus autót termelt ki ez a korszak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113

Vitézy egész higgadt és értelmes, a XI. kerülety NIMBY-istákkal én tudom mit csináltam volna... de ez nem túl jogállami. (Kisajítatni a az ingatlanokat, ledózerolni őket, és parkot építeni, a helyükre, meg megépíteni a 4 vágányos kivitelt. Még több zöldterület lenne, mint most! Sőt a park egy rész így emelten, a vasút szintjébe is elférne, a zajvédelmet tovább javítva.)

Nagyon rossz precedenst teremt, és Magyarországnak legalább 300 milliárd forint kárt okoz majd, ha erre a válasz végül az lesz, hogy igen. És elfelejteni sem lesz könnyű: egy folytatás nélkül árválkodó, európai uniós pénzből megépült, de sosem használt vasúti híd fog emlékeztetni erre a rövidlátásra Budapest közepén mindannyiunkat, az álzöld aktivizmus mementójaként. Bízom benne, hogy a bíróság döntése nyomán sikerül mindezt elkerülni.

Elolvasva a felhozott kifogásokat (majd a V0 lehet, hogy jobban megoldaná...) Ugyanez megy nálunk a társasház felújítása kapcsán, és a lakógyűlésre emlékeztetett... aminél arra jutottam, hogy inkább egy éven belül pénzzé teszem a lakást, és elköltözöm, mint hogy itt ezeken a fogyatékos nyuggereken meg kommer NEET bartos-szerű férgeken keresztülpréseljünk egy felújítást... Ha ők lerohadó gettóban akarnak inkább élni, szívük joga, a közeli zöld területek amúgy is beépíti már az "új pénz", és az a hangulat és környezet amit szerettem, szépen szertefoszlik.