Nem hát. Bár sehol sincs ilyen szintű "B kategóriás" oktatás szerintem. Azt oktatják kb., hogyan kell parkolni meg betartani a Kreszt.
De a 30 óra kevés is többre.
A lányom most tanul Budapesten vezetni egy oktatónál, Zuglóban (Ott él)
Az ottani oktató szerint nagyon jól halad, megy a forgalom is.
A keresztapja oktató - Miskolcon.
Amikor a lányom itthon volt, akkor megnéztük zárt rutinpályán(!), hogy mit tud 28 óra után, hát elkeseredtünk.
- Gyanús, hogy Budapesten csak egy-egy kerületben mozognak a tanulók (nem rémlik, hogy a forgalmas körutakon stb. sok tanulóval találkoztam volna, amikor még Pestre jártam ügyintézni).
Zuglóban gyakorlatilag nincs emelkedő; eddig az oktatója nem is tanította az azon való elindulást! Gondolom úgy van vele, hogy a budai dombokra meg születni kell...
(Még jó, hogy a Miskolc közeli rutinpályán van erre kialakítva rámpa...)
Gyakorlatilag csak csendes mellékutcákban kóricálnak.
Autópályán még nem is voltak...
A nyolcvanas években, amikor a teherautók szívómotorosak voltak és lusták, mint a tetű, a kishaszonjárművek is azok voltak (Zsuk, Nysa, stb.) s az szgk.-k többsége is tetű volt, meg - legalábbis még vidéki nagyvárosban is - napközben halottak voltak az utcák, meg a többség tömegközlekedett, s az utakon leginkább hivatásosok közlekedtek,, akkor el lehetett bohóckodni az akkori forgalmi közegben. A legveszélyesebbek a tanulókra kalapos hétvégi úrvezetők voltak...
Tudom, akkor tanultam.
A budapesti forgalomba csöppenés egy UAZ-zal (sorkatonaság) egy sokk volt azzal friss jogsimmal, amivel az első(!) utam Miskolcról Nyíregyházára vezetett lagziba - gond nélkül abszolválva (hihetetlen megnyugvást adott a stabil, kiváló fékű és úttartású, az akkori forgalom Ladákon kívüli többi résztvevőjéhez képest bivalyerős motorú Nagypolák a sok ingatag, tetű járgány között...).
Ma ilyen nincs; a tanulóknak olyan robbanékony autók között kell helytállniuk, amiket sokat vezető futárok, üzletkötők, vállalkozók hajtanak.
Egyszerűen a 30 óra valóban arra elég, hogy egy átlagos tanulóba beleverjék a jobb kéz szabályt, meg a relatíve szüttyögést a külső sávban.
A Nagy Lajos király útról besorolni a legbelső sávba az M3-as bevezetőn a Róbert Károly útra jutás miatt?
Te beverted a fejed!?