Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
A lőtéri kutya retkes nemi szervét már bocsánat. Így is az átlagzseni 45-el megy lakott területen meg 65-tel lakott területen kívül, most meg majd még lassabban fog. Agyatlanság. A lakott területen 150-el menőket nem fogják kiszedni, mert jó a hátszelük, de az átlagembert b@sztatni kell direkten vagy indirekten mert az a jó.
Hát nem tudom. A múltkor mentem le szakadó esőben durván 80al a pilisi szerpentíneken. 10ből 9 "átlag"ember villogott a seggemben, úgy hogy amúgx még vezetni is ott tanultam, és tudom, hogy istenkisértés ilyenkor már a 80 is. Amúgy mi is a károd a 45el megy városban esetén?
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 173
113
Hát nem tudom. A múltkor mentem le szakadó esőben durván 80al a pilisi szerpentíneken. 10ből 9 "átlag"ember villogott a seggemben, úgy hogy amúgx még vezetni is ott tanultam, és tudom, hogy istenkisértés ilyenkor már a 80 is. Amúgy mi is a károd a 45el megy városban esetén?
Nézd, aki alvásmegvonásban éli az életét és már anélkül is mínusz 10 év a várható élettartama, az lehet nehezebben viseli azt, hogy 12.5 km megtétele 30 percbe fog kerülni 10 helyett emiatt az alvásra meg családra fordítható ideje is ennek 2xesével csökken naponta. Olyan ez, mint a pénztárnál 20 perccel többet állni a sorban, mert a pénztáros meg az előtted állók kurvaráérősen rakosgatják meg rendezgetik az áruikat meg trécselnek. És iszonyú veszélyes vagyok az emberiségre, mert 36 év vezetés alatt elütöttem 1 kutyát, 1 macskát, meg valami ismeretlen kisálltatot lakott területen kívül sötétben.
Már néztem, hogy mi a f@sztól megy 30-al az emberek jó része, de ezek szerint ezért. Ma hazafele pl. előztem már kínomban a fekvőrendőrön 30-al.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and cirqle

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Nézd, engem sok minden felbasz, de azért 40 km/h val 90es szakaszon nem szoktam találkozni.
Azon a 2 percen ami meg a 70 és a 90 között van már nem baszom fel magam.
Én találkoztam már párszor ilyennel, Heves megyében többször is :) Meg a Balcsi felé nyáron mellékutakon. Alsó rakparton is tipikus turistalátványosság mutogatás estefelé Budán a Margit hídtól délre eső részen észak felé tartva... volt már, hogy beszopódtam ilyen mögé, és nagyon nehezen álltam meg, hogy veszélyes manővert csináljak a szembeforgalom kis kimaraásánál... pedig már majd beszartam szó szerint, úgyhogy siettem volna nagyon :)

Pilisen keresztül is imádom amikor Esztergom külsőn leszorít a megkezdett előzésemből, majd ahol kanyarok vannak 40-el mert már csak menni... többször előfordultak ilyen manőverek arrafelé.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Én találkoztam már párszor ilyennel, Heves megyében többször is :) Meg a Balcsi felé nyáron mellékutakon. Alsó rakparton is tipikus turistalátványosság mutogatás estefelé Budán a Margit hídtól délre eső részen észak felé tartva... volt már, hogy beszopódtam ilyen mögé, és nagyon nehezen nem csináltam veszélyes manőver a szembeforgalom kis kimaraásánál... pedig már majd beszartam szó szerint, úgyhogy siettem volna nagyon :D
Nem mondom, hogy én nem. De jellemzőnek sem találom.
Viszont a 90el mész és tapad a seggedbe sokkal jellemzőbb.
Meg a 130al jön mögötted a szaros swifjével és villog le, mert előzöd a kamiont. Olyankor néha olyan jó érzés rálépni a gázra, és 160al elhúzni a francba.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 173
113
Nézd, engem sok minden felbasz, de azért 40 km/h val 90es szakaszon nem szoktam találkozni.
Azon a 2 percen ami meg a 70 és a 90 között van már nem baszom fel magam.
Én meg csak néztem, hogy kiengedett valaki a főútra (lakott területen belül), igyekeztem azzal meghálálni, hogy nem tartom fel, aztán kemény 55 km/h-val szereztem 1 km-en vagy 800 méter előnyt előtte és csak csodálkoztam, hogy miatt mi van. +a 20al szöttyögő fekvőrendőrön 30al megelőzött is ma volt. Ha ezt nézem, jön az őskáosz, mert az utak átbocsátó képessége a felére csökken. A lelki nyugalmam meg dezintegrálódik a folyamatos dugókban 2xanniyt araszolni, mint eddig. Mindig mondom, a közlekedést régen az irányította, aki csinálta. Ma meg az, aki utálja.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Nem mondom, hogy én nem. De jellemzőnek sem találom.
Viszont a 90el mész és tapad a seggedbe sokkal jellemzőbb.
Meg a 130al jön mögötted a szaros swifjével és villog le, mert előzöd a kamiont. Olyankor néha olyan jó érzés rálépni a gázra, és 160al elhúzni a francba.
Vidéken azért akad ilyen, a mezőgaztdasági gépeken, meg a mopedautókun túl is.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Én meg csak néztem, hogy kiengedett valaki a főútra (lakott területen belül), igyekeztem azzal meghálálni, hogy nem tartom fel, aztán kemény 55 km/h-val szereztem 1 km-en vagy 800 méter előnyt előtte és csak csodálkoztam, hogy miatt mi van. +a 20al szöttyögő fekvőrendőrön 30al megelőzött is ma volt. Ha ezt nézem, jön az őskáosz, mert az utak átbocsátó képessége a felére csökken. A lelki nyugalmam meg dezintegrálódik a folyamatos dugókban 2xanniyt araszolni, mint eddig. Mindig mondom, a közlekedést régen az irányította, aki csinálta. Ma meg az, aki utálja.
Előfordul néha, hogy a megengedett sebességnél gyorsabban hajtok, ha úgy ítélem, hogy másokat nem veszélyeztetek. (tipikusan lakott területen kívül, vagy a budapesti közlekedésben simán csak tartom a csorda tempóját, az +10-25% általában)

Rendőr nem nagyon állított meg még, csekket is csak tilosba parkolásért meg frissen megváltozott forgalmi rendnél tilosba bekanyarodásért kaptam. Nincs elég rendőr, még traffizni se. Az autópályán a kitelepített traffik nem működnek (azért miután 180-al elmentem alatta hajnalban az üres pályán, számítottam egy harmincezres oklevélre...). Így nem lesz semmi hatása ennek rövid távon szerintem.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 173
113
Nem mondom, hogy én nem. De jellemzőnek sem találom.
Viszont a 90el mész és tapad a seggedbe sokkal jellemzőbb.
Meg a 130al jön mögötted a szaros swifjével és villog le, mert előzöd a kamiont. Olyankor néha olyan jó érzés rálépni a gázra, és 160al elhúzni a francba.
Na szerény idióta rohangáló személyem ha nem zavart/veszélyezterett senkit, nyugisan "óra szerint" 110km/h-val szokott autózgatni lakott területen kívül (az kb. objeltíven 102) , 150 csak nagyon ritkán és nagyon jól ismert utakon jó útviszonyok mellett igaz, akkor időnként az érzésért is:) De mikor 8kor végzett az egyik munkahelyén és 8ra már a másikon kellett lenni, akkor azért is nyomta, hogy odaérjen.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 173
113
Előfordul néha, hogy a megengedett sebességnél gyorsabban hajtok, ha úgy ítélem, hogy másokat nem veszélyeztetek. (tipikusan lakott területen kívül, vagy a budapesti közlekedésben simán csak tartom a csorda tempóját, az +10-25% általában)

Rendőr nem nagyon állított meg még, csekket is csak tilosba parkolásért meg frissen megváltozott forgalmi rendnél tilosba bekanyarodásért kaptam. Nincs elég rendőr, még traffizni se. Az autópályán a kitelepített traffik nem működnek (azért miután 180-al elmentem alatta hajnalban az üres pályán, számítottam egy harmincezres oklevélre...). Így nem lesz semmi hatása ennek rövid távon szerintem.
De lessz, mert a csorda még lassabban fog feltartani... Amúgy meglepően sok trafit láttam az elmúlt 1-2 hétben.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 899
56 762
113
Képtelen vagyok felfogni, hogy a forgalom, azaz az ából bébe jutás, micsoda indulatokat képes kiváltani egyesekben. Ez olyan, mint a szél ellen pisálni és csodálkozni, hogy nedves leszel. Mennyire kell naivnak lenni, hogy ne kalkulálj a szükséges idővel egy út megtételére a mindennapi tapasztalatok ellenére? Vagy nem hagyni megfelelő tartalékot egy út tervezésénél?
A dúgók mindennaposak mindenütt, az nem egy magyar átok. Csak sok helyen máshol ezt tudomásul veszik és ehhez alkalmazkodnak. Itt nem, itt dühöngenek és mindenki mást hibáztatnak azért, mert nem képesek a realitásokkal számolni. Na, ez viszont egy magyar jellemző. Ezen kellene elgondolkozni.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 173
113
Képtelen vagyok felfogni, hogy a forgalom, azaz az ából bébe jutás, micsoda indulatokat képes kiváltani egyesekben. Ez olyan, mint a szél ellen pisálni és csodálkozni, hogy nedves leszel. Mennyire kell naivnak lenni, hogy ne kalkulálj a szükséges idővel egy út megtételére a mindennapi tapasztalatok ellenére? Vagy nem hagyni megfelelő tartalékot egy út tervezésénél?
A dúgók mindennaposak mindenütt, az nem egy magyar átok. Csak sok helyen máshol ezt tudomásul veszik és ehhez alkalmazkodnak. Itt nem, itt dühöngenek és mindenki mást hibáztatnak azért, mert nem képesek a realitásokkal számolni. Na, ez viszont egy magyar jellemző. Ezen kellene elgondolkozni.
Igazad van. Szerencsére senki sem él örökké, előbb-utóbb vége lesz.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Képtelen vagyok felfogni, hogy a forgalom, azaz az ából bébe jutás, micsoda indulatokat képes kiváltani egyesekben. Ez olyan, mint a szél ellen pisálni és csodálkozni, hogy nedves leszel. Mennyire kell naivnak lenni, hogy ne kalkulálj a szükséges idővel egy út megtételére a mindennapi tapasztalatok ellenére? Vagy nem hagyni megfelelő tartalékot egy út tervezésénél?
A dúgók mindennaposak mindenütt, az nem egy magyar átok. Csak sok helyen máshol ezt tudomásul veszik és ehhez alkalmazkodnak. Itt nem, itt dühöngenek és mindenki mást hibáztatnak azért, mert nem képesek a realitásokkal számolni. Na, ez viszont egy magyar jellemző. Ezen kellene elgondolkozni.
Kicsit pontatlan a hasonlatod. Amiről itt szó van: kimégy, mert széllel számolsz, és erre valaki lepisál.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 494
113
Képtelen vagyok felfogni, hogy a forgalom, azaz az ából bébe jutás, micsoda indulatokat képes kiváltani egyesekben. Ez olyan, mint a szél ellen pisálni és csodálkozni, hogy nedves leszel. Mennyire kell naivnak lenni, hogy ne kalkulálj a szükséges idővel egy út megtételére a mindennapi tapasztalatok ellenére? Vagy nem hagyni megfelelő tartalékot egy út tervezésénél?
A dúgók mindennaposak mindenütt, az nem egy magyar átok. Csak sok helyen máshol ezt tudomásul veszik és ehhez alkalmazkodnak. Itt nem, itt dühöngenek és mindenki mást hibáztatnak azért, mert nem képesek a realitásokkal számolni. Na, ez viszont egy magyar jellemző. Ezen kellene elgondolkozni.
Megszoktam kérdezni friss jogsisokat, hogy mondta e nekik az oktatójuk, hogy térben, időben, teljesítményekben (motor, fék) fizikai határok megközelítésében törekedjenek majd tartalékolni?
...hááát...igencsak kevesen mondják, hogy igen.
Látszik, hogy csodálkoznak.

Aztán meg mi csodálkozunk.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 832
48 527
113
Ennél sokkal egyszerűbb lenne kamerák felszerelése pl zebrákhoz meg lámpákhoz.
Ahol lakom, a 11-es úton gyalogosként, zebrán átkelni tiszta életveszély - hetente látunk olyat, hogy valaki lelassít, hogy átengedjen egy gyalogost, mire egy okos dudálva leelőzi (a zebrán). Sokszor úgy, hogy mindeközben a gyalogos már elindult :mad:
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 730
14 042
113
Vidéken azért akad ilyen, a mezőgaztdasági gépeken, meg a mopedautókun túl is.
Mit jelent a vidék? Győrhöz képest pl Budapesten nagyon lájtin vezetnek, előzékenyek.. langyosak. Nem mondom.., tök jó az ott, felüdölés, főleg futóval, hogy beakarnak engedni. Ehhez képest nálunk vadparaszt módon vezetnek. Eleve országúton és városban is gyorsabban. Pályán, pályafelhajtón verseny... Reggelente mész 20-30-al az 1-es számű főúton, mert olyan a sor, beérsz a városba, ahol megnyílik több sáv és ott már a nyerges is beelőz 90-el jobbról. Helyekért, meg hogy beengedjenek, meg kell küzdeni, csak azért is rágyorsítanak,rádhúzzák, hogy nehogy beférj.
De pl Békésen ott tényleg Békések.. nagyon durva, hogy képesek 90-el menni a 90-es táblánál. De hát ez a normális. Kanadai ismerőssel beszélgettem erről egyszer és ő pl már eleve a gondolatát sem értette, hogy 90-es táblánál miért is akarna egyáltalán valaki 91-el menni.
De ez az egész persze semmin sem változtat. Ez Magyarország, itt az emberek ilyenek. Amikor csak ismerősömet 71-el bemérték az 50-es táblánál (limit 69 volt), akkor mocskos szemét állatok. Itt nem lehetne olyan limitet húzni, ami megfelelne.
Persze én sem vagyok szent.. úgy 30 éves koromig főleg.. nem is tudom hogy maradtam életben, ahogyan autóztunk, motoroztunk sokszor.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 432
33 736
113
Megszoktam kérdezni friss jogsisokat, hogy mondta e nekik az oktatójuk, hogy térben, időben, teljesítményekben (motor, fék) fizikai határok megközelítésében törekedjenek majd tartalékolni?
...hááát...igencsak kevesen mondják, hogy igen.

Nem hát. Bár sehol sincs ilyen szintű "B kategóriás" oktatás szerintem. Azt oktatják kb., hogyan kell parkolni meg betartani a Kreszt.

 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Mit jelent a vidék? Győrhöz képest pl Budapesten nagyon lájtin vezetnek, előzékenyek.. langyosak. Nem mondom.., tök jó az ott, felüdölés, főleg futóval, hogy beakarnak engedni. Ehhez képest nálunk vadparaszt módon vezetnek. Eleve országúton és városban is gyorsabban. Pályán, pályafelhajtón verseny... Reggelente mész 20-30-al az 1-es számű főúton, mert olyan a sor, beérsz a városba, ahol megnyílik több sáv és ott már a nyerges is beelőz 90-el jobbról. Helyekért, meg hogy beengedjenek, meg kell küzdeni, csak azért is rágyorsítanak,rádhúzzák, hogy nehogy beférj.
De pl Békésen ott tényleg Békések.. nagyon durva, hogy képesek 90-el menni a 90-es táblánál. De hát ez a normális. Kanadai ismerőssel beszélgettem erről egyszer és ő pl már eleve a gondolatát sem értette, hogy 90-es táblánál miért is akarna egyáltalán valaki 91-el menni.
De ez az egész persze semmin sem változtat. Ez Magyarország, itt az emberek ilyenek. Amikor csak ismerősömet 71-el bemérték az 50-es táblánál (limit 69 volt), akkor mocskos szemét állatok. Itt nem lehetne olyan limitet húzni, ami megfelelne.
Persze én sem vagyok szent.. úgy 30 éves koromig főleg.. nem is tudom hogy maradtam életben, ahogyan autóztunk, motoroztunk sokszor.
Utóbbi. Én már nem akarok két kocsival előrébb lenni, kockázatos előzésekbe belemenni. Haza akarok érni, ennyit akarok. Persze, van olyan ha tiszta a kanyar és magamon kívül senkit nem kockáztatok, akkor néha gurul a gyógyszer; de nem mindenáron, nem más kárára.
Annyira szoktam röhögni, mikor nyomják neki, aztán ott mennek 2 kocsival előrébb beragadva.
Szerintem sokan nem is figyelik, nem olvassák a forgalmat; nem gondolkodnak előre.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 494
113
Nem hát. Bár sehol sincs ilyen szintű "B kategóriás" oktatás szerintem. Azt oktatják kb., hogyan kell parkolni meg betartani a Kreszt.

De a 30 óra kevés is többre.
A lányom most tanul Budapesten vezetni egy oktatónál, Zuglóban (Ott él)
Az ottani oktató szerint nagyon jól halad, megy a forgalom is.
A keresztapja oktató - Miskolcon.
Amikor a lányom itthon volt, akkor megnéztük zárt rutinpályán(!), hogy mit tud 28 óra után, hát elkeseredtünk.

- Gyanús, hogy Budapesten csak egy-egy kerületben mozognak a tanulók (nem rémlik, hogy a forgalmas körutakon stb. sok tanulóval találkoztam volna, amikor még Pestre jártam ügyintézni).
Zuglóban gyakorlatilag nincs emelkedő; eddig az oktatója nem is tanította az azon való elindulást! Gondolom úgy van vele, hogy a budai dombokra meg születni kell...
(Még jó, hogy a Miskolc közeli rutinpályán van erre kialakítva rámpa...)
Gyakorlatilag csak csendes mellékutcákban kóricálnak.
Autópályán még nem is voltak...

A nyolcvanas években, amikor a teherautók szívómotorosak voltak és lusták, mint a tetű, a kishaszonjárművek is azok voltak (Zsuk, Nysa, stb.) s az szgk.-k többsége is tetű volt, meg - legalábbis még vidéki nagyvárosban is - napközben halottak voltak az utcák, meg a többség tömegközlekedett, s az utakon leginkább hivatásosok közlekedtek,, akkor el lehetett bohóckodni az akkori forgalmi közegben. A legveszélyesebbek a tanulókra kalapos hétvégi úrvezetők voltak...
Tudom, akkor tanultam.
A budapesti forgalomba csöppenés egy UAZ-zal (sorkatonaság) egy sokk volt azzal friss jogsimmal, amivel az első(!) utam Miskolcról Nyíregyházára vezetett lagziba - gond nélkül abszolválva (hihetetlen megnyugvást adott a stabil, kiváló fékű és úttartású, az akkori forgalom Ladákon kívüli többi résztvevőjéhez képest bivalyerős motorú Nagypolák a sok ingatag, tetű járgány között...).

Ma ilyen nincs; a tanulóknak olyan robbanékony autók között kell helytállniuk, amiket sokat vezető futárok, üzletkötők, vállalkozók hajtanak.
Egyszerűen a 30 óra valóban arra elég, hogy egy átlagos tanulóba beleverjék a jobb kéz szabályt, meg a relatíve szüttyögést a külső sávban.
A Nagy Lajos király útról besorolni a legbelső sávba az M3-as bevezetőn a Róbert Károly útra jutás miatt?
Te beverted a fejed!?:eek:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Ma ilyen nincs; a tanulóknak olyan robbanékony autók között kell helytállniuk, amiket sokat vezető futárok, üzletkötők, vállalkozók hajtanak.
Egyszerűen a 30 óra valóban arra elég, hogy egy átlagos tanulóba beleverjék a jobb kéz szabályt, meg a relatíve szüttyögést a külső sávban.
A Nagy Lajos király útról besorolni a legbelső sávba az M3-as bevezetőn a Róbert Károly útra jutás miatt?
Te beverted a fejed!?:eek:
Muszáj belejönni valahol, és mindent nem lehet begyakorolni... Amúgy autópályára felhajtás, lehajtás szerintem Budapesten kötelező anyag, nekem a XII. kerületi iskolánál anno volt. Nem tudom Zuglón mennyire lájtosan tolják, esetleg egyfajta szexizmus/lovagiasság (lányokat ne terheljük ezzel), vagy úgyis pótórákkal számolnak.

Majd párszor meghorpasztja a kocsit, aztán belejön :p Amit nem tanítanak, elég hangsúlyosan semmiképp, de kellene: balesetnél mik a teendők, meg a biztosítást hogy kell intézni. :) Szerintem ezt mindenképp magyarázd el neki, meg a kék-sárga appot nézze meg, kocsiban legyen papíros. Kínos ezt a helyszínen kiokumulálni, hidd el, tudom! :)
 
  • Tetszik
Reactions: misinator