Én alapvetően mindig is igyekeztem dinamikusan, de takarékosan vezetni.
Ahogy régebben írtam is, erre kiváló tanítómester volt az "ECON" műszer a 2107-es Ladában.
Ez a műszer a szívócsonkban levő vákuumot mérte; mennél jobban kilengett gázadás hatására (volt nyitva feleslegesen a gázpedál), annál jobban csökkent a vákuum, s annál inkább volt gazdaságtalan a motor működése.
A tanulság az volt, hogy leginkább a fordulatszám tartomány középső, s akár felső(!) harmadának közepéig is volt érdemes forgatni a motort - viszonylag lassabb gázpedálmozgatással., miközben a mutató a zöld mezőben maradt.
De semmiképpen nem az alsó harmadban adni erőteljes gázt, akkor kifeküdt a piros végén a mutató.
Nekem a CPI-1280-as elektronikus gyújtással megtámasztott céges Lada miskolci városi forgalomban, nyáron 7-7.5 litert evett/100km.
(Ja; 98-as benzinnel, hozzáemelt előgyújtással - miközben az alacsonyabb oktánszámot számolták el).
Így élénken, dinamikusan lehetett vele haladni, a takarékosság meg már csak előrelátás/gondolkodás/szándék kérdése volt.
...országúton, éjszakába nyúló rendszeres vidéki magánútjaimon (hejj, azok a régi szép idők
) nappal,rendre, inkább betartva a sebességhatárokat autóztam országúton a Nagypolákkal (madarak csiripelése, motor gurgulázása, gyönyörködés a tájban).
Éjszaka viszont - pláne esőben - viszont nyomtam neki, mint süket a csengőt - intelligensen, felmérve, hogy mennyivel veszélyesebb
- csak hogy mennél hamarabb hazaérjek. Akkor már nem érdekelt, hogy folyamatosan nyitva van a második torok...
Szóval értelek