Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Miért lenne balesetveszélyes? Nem kell rámászni, jópárszor 10 méter távolságból is érezhetően, mérhetően csökkenti a fogyasztást. Egy normál 90-es tempóhoz tartozó követési távolság teljesen megteszi.
(Ha az időnövekmény a "para", arra meg azért azt tudom mondani, hogy egy 20-30-km-es próba alatt ez max pár perc bukta...)



Én tartósabban (évekig) eddig 3 autót vezettem, mindhárommal simán tudtam hozni a katalógus fogyasztást... Nah jó, a Wartburggal csak pályán-országúton, városban ott tényleg kicsit optimista volt a könyv, vagy az én körülményeim álltak messze az ideálistól (rövid utak szinte mindig hidegen, dimbes-dombos részen...)
Nem állítom, hogy minden katalógus adat szent és igaz, de azt viszont igen, hogy a userek messze döntő többsége nem tud takarékosan vezetni. Ma előttem pl. a Vitarás minden keresztutcánál fékezett, még a 15%-os emelkedőn is! Jah, egyébként gyök2-vel mentünk 2-esben ott, ahol én magamtól 3-asban megyek 1.5x annyival... A userek nagy része szereti melegen tartani a féktárcsáját, örömmel fizetnek a kúton és a szerelőnél, és persze magasól tojnak a környezetterhelésre.
A fogyasztásra én is tojok, nehéz jobb lábam van. Utánfutóval 1.5-2 literrel csökkent a fogyasztásom, azzal nem nyomtam neki.
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: alali77 and fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 601
12 689
113
A fogyasztásra én is tojok, nehéz jobb lábam van. Utánfutóval 1.5-2 literrel csökkent a fogyasztásom, azzal nem nyomtam neki.
Én alapvetően mindig is igyekeztem dinamikusan, de takarékosan vezetni.o_O
Ahogy régebben írtam is, erre kiváló tanítómester volt az "ECON" műszer a 2107-es Ladában.
lada-2107-gyujtas-javitas-001-786809.jpg

Ez a műszer a szívócsonkban levő vákuumot mérte; mennél jobban kilengett gázadás hatására (volt nyitva feleslegesen a gázpedál), annál jobban csökkent a vákuum, s annál inkább volt gazdaságtalan a motor működése.
A tanulság az volt, hogy leginkább a fordulatszám tartomány középső, s akár felső(!) harmadának közepéig is volt érdemes forgatni a motort - viszonylag lassabb gázpedálmozgatással., miközben a mutató a zöld mezőben maradt.
De semmiképpen nem az alsó harmadban adni erőteljes gázt, akkor kifeküdt a piros végén a mutató.
Nekem a CPI-1280-as elektronikus gyújtással megtámasztott céges Lada miskolci városi forgalomban, nyáron 7-7.5 litert evett/100km.
(Ja; 98-as benzinnel, hozzáemelt előgyújtással - miközben az alacsonyabb oktánszámot számolták el).

Így élénken, dinamikusan lehetett vele haladni, a takarékosság meg már csak előrelátás/gondolkodás/szándék kérdése volt.

...országúton, éjszakába nyúló rendszeres vidéki magánútjaimon (hejj, azok a régi szép idők:rolleyes:) nappal,rendre, inkább betartva a sebességhatárokat autóztam országúton a Nagypolákkal (madarak csiripelése, motor gurgulázása, gyönyörködés a tájban).
Éjszaka viszont - pláne esőben - viszont nyomtam neki, mint süket a csengőt - intelligensen, felmérve, hogy mennyivel veszélyesebb o_O - csak hogy mennél hamarabb hazaérjek. Akkor már nem érdekelt, hogy folyamatosan nyitva van a második torok...


Szóval értelek;)
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Én alapvetően mindig is igyekeztem dinamikusan, de takarékosan vezetni.o_O
Ahogy régebben írtam is, erre kiváló tanítómester volt az "ECON" műszer a 2107-es Ladában.
lada-2107-gyujtas-javitas-001-786809.jpg

Ez a műszer a szívócsonkban levő vákuumot mérte; mennél jobban kilengett gázadás hatására (volt nyitva feleslegesen a gázpedál), annál jobban csökkent a vákuum, s annál inkább volt gazdaságtalan a motor működése.
A tanulság az volt, hogy leginkább a fordulatszám tartomány középső, s akár felső(!) harmadának közepéig is volt érdemes forgatni a motort - viszonylag lassabb gázpedálmozgatással., miközben a mutató a zöld mezőben maradt.
De semmiképpen nem az alsó harmadban adni erőteljes gázt, akkor kifeküdt a piros végén a mutató.
Nekem a CPI-1280-as elektronikus gyújtással megtámasztott céges Lada miskolci városi forgalomban, nyáron 7-7.5 litert evett/100km.
(Ja; 98-as benzinnel, hozzáemelt előgyújtással - miközben az alacsonyabb oktánszámot számolták el).

Így élénken, dinamikusan lehetett vele haladni, a takarékosság meg már csak előrelátás/gondolkodás/szándék kérdése volt.

...országúton, éjszakába nyúló rendszeres vidéki magánútjaimon (hejj, azok a régi szép idők:rolleyes:) nappal,rendre, inkább betartva a sebességhatárokat autóztam országúton a Nagypolákkal (madarak csiripelése, motor gurgulázása, gyönyörködés a tájban).
Éjszaka viszont - pláne esőben - viszont nyomtam neki, mint süket a csengőt - intelligensen, felmérve, hogy mennyivel veszélyesebb o_O - csak hogy mennél hamarabb hazaérjek. Akkor már nem érdekelt, hogy folyamatosan nyitva van a második torok...


Szóval értelek;)
Manapság már átalakut az egész, előzéss, előzés, előzés, előzés, utazósebesség mondjuk 1 percig majd előzés, előzés, előzés, työtyögés a sorban, előzés, előzés, 1 perc utazó, előzés, työtyögés...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Ez nekem kicsit erős, egy törött ablak és rossz légkondicionáló miatt lebaszni a peronra 350 utast, akik oldják meg.
Egyrészt elfogadom, hogy szigorral kell nyomást gyakorolni a partnereknek, hogy megfelelő minőségű szolgáltatást adjanak a Faterland területén, amit ott elvárnak az utasok.

Másfelől ezt egy bírsággal lehetett volna megoldani, ez szerintem valami paragrafus mögé bújva politikai üzenet, mondhatni szankció.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Egyrészt elfogadom, hogy szigorral kell nyomást gyakorolni a partnereknek, hogy megfelelő minőségű szolgáltatást adjanak a Faterland területén, amit ott elvárnak az utasok.

Másfelől ezt egy bírsággal lehetett volna megoldani, ez szerintem valami paragrafus mögé bújva politikai üzenet, mondhatni szankció.
Ha valaki gonosz akar lenni, az mondhatja, hogy a döglődő iparú migráncs meg LMBTQ meg woke meg gendernyomorított németeknél még midig sokkal több lé jut a vonatok karbantartásár mint a szárnyaló népnemzeti erkölcsi piedesztáról letekintő hazánkban.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Ha valaki gonosz akar lenni, az mondhatja, hogy a döglődő iparú migráncs meg LMBTQ meg woke meg gendernyomorított németeknél még midig sokkal több lé jut a vonatok karbantartásár mint a szárnyaló népnemzeti erkölcsi piedesztáról letekintő hazánkban.
Igen. És? Ez kellett? Mert most mégy a fiókba te is.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Ha valaki gonosz akar lenni, az mondhatja, hogy a döglődő iparú migráncs meg LMBTQ meg woke meg gendernyomorított németeknél még midig sokkal több lé jut a vonatok karbantartásár mint a szárnyaló népnemzeti erkölcsi piedesztáról letekintő hazánkban.
Ez igaz, de akkor ne engedjék be azt sem akinek nem megfelelőek a papírjai. Ez a leírás alapján simán emberség kérdése volt, a szerelvényen nem a fék volt rossz. Rakja a rossz kocsit a vonat végére és zárja le. Késést okoz, de senki nem ül légkondi nélküli vonatra.
Az én kissé sunyi kérdésem: és ha az utasok mind szíriai menekültek akkor bemehettek volna?
Ez egy rosszindulatú szabálybaszás volt.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
Mintha a DB vagonok mindig rendben lennének. Elég ehhez a német sajtót olvasni. Pontossâgról nem is beszélek...
Akiket ismerek és DB-vel kellett bármit mozogniuk, konkrétan visszasírják a MÁV-ot. Haverom is talán Düsseldorf meg Köln között egy szaros vonat miatt vagy 2 repülőcsatlakozást késett le
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Ez igaz, de akkor ne engedjék be azt sem akinek nem megfelelőek a papírjai. Ez a leírás alapján simán emberség kérdése volt, a szerelvényen nem a fék volt rossz. Rakja a rossz kocsit a vonat végére és zárja le. Késést okoz, de senki nem ül légkondi nélküli vonatra.
Az én kissé sunyi kérdésem: és ha az utasok mind szíriai menekültek akkor bemehettek volna?
Ez egy rosszindulatú szabálybaszás volt.
Lehet igazad van, nem vagyok vasútszakértő, még utas is rég voltam, de azon a vonaton ment a klíma és nem volt törött ablak, de mindig a világomból indulok ki, ahol minden olyan jól karban van tartva, hogy ahhoz képest, milyen lehetne, megfelel egy nyomortanya színvonalának.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Lehet igazad van, nem vagyok vasútszakértő, még utas is rég voltam, de azon a vonaton ment a klíma és nem volt törött ablak, de mindig a világomból indulok ki, ahol minden olyan jól karban van tartva, hogy ahhoz képest, milyen lehetne, megfelel egy nyomortanya színvonalának.

DB kokszvonatai csak külön műszaki ellenőrzés után léphetik át a lengyel/cseh és szlovák/magyar határt (román simán átveszi, neki nem számít).
Fekelistás kocsik fele azokból származik.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
Érti ezt valaki?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 905
35 031
113
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fishbed