Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Szerintem a fiatalember inkább arra szeretett volna célozni, hogy van olyan szegmens és van olyan felhasználási terület ahol ár/érték arányban nyugaton is bőven verseny- és piacképes.
Köszönöm, valóban ennyit mondtam.
De ez nem annyira a Dacia josaga, hanem az autógyártás elszarodasa miatt van.
Az átlag kispénzű vevő vágya a "Török Szedán" becenevű autó fajta, ami már nincsen. Ahogy olcsó kisautó sincsen, amit az új autót venni akaró 70 eves apámnak ajánlani tudnék az öreg Lancer helyett.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 494
113
Rossz nézni és hallgatni, ahogy a fizika dübörög.

Majd a hozzáértők (helyretesznek) helyreigazítanak.

70 kilométer...100 km/h-val...tehervonattal...Indiában...
Ősszel Budapest-Miskolc között utaztam (vagy 20 év után először ültem vonaton) Intercityvel.
Néhol csak úgy imbolygott a kocsi, hogy "öröm volt" megtapasztalni, amúgy meg talán vagy háromszor lassított a pusztában bőven száz alá.
Így utólag - kognitíve torzítva:D - nem vagyok benne biztos, hogy ez akkor, ezen a vonalon meglett volna kisiklás nélkül...:eek:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 494
113
Tudnak az olaszok ha akarnak (9:55 max hangerőn ;) )



Hja, hova lett a régi dicsőség...

pxl_20240202_090115348-700x467.jpg

"...A Fiat és Jeep táblák helyére kerülnek az új, kínai márkák emblémái..."

...tőlem is kérdezte az egyik - szintén örök Fiatos - unokatestvérem a rokoni eseményen, mikor megtudta/látta, hogy koreai autót vettem, hogy:
  • Megcsaltad a Fiatot!?
  • Én nem. Ők csaltak meg engem. Nem kínáltak olyan autót, amire szükségem van. Pedig nem is voltak nagyok az igényeim, csak egy kommersz átlagautót szerettem volna automata váltóval, elérhető áron, mint régen a Fiatok.
  • S neked a Punto megvan még?
  • Meg. De én is most fogok rendelni új autót. Kínait. (Nem is olcsót...)
  • :eek:
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
70 kilométer...100 km/h-val...tehervonattal...Indiában...

Biztos nem ment végig annyival, mert valami 2 órát ment azon a 70 kilcsin.
Én arra lennék kíváncsi, hogy mennyi volt az össz szintkülönbség a bejárt pályán.
A 0-ról 100-ra gyorsuláshoz ellenállás nélkül is kell legalább 40 méter szintkülönbség.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 494
113
:eek:

...ti tudtátok, hogy a KuKirin G2 Pro nem vietnámi pöcörő regeneráló/keményítő...?:eek:

...hanem elektromos roller scooter?

Szerintem az egyik munkatársam sem biztos arra számított, amit kapott a nagy dobozban (elég indiszponáltnak tűnt; biztos dealerkedni is akart sorstársainak is boltolva:D)

Mindenesetre a beüzemelés úgy sikerült, mint a babakocsi gyárban dolgozó Szergej otthoni ügyködése, aminek a végeredménye egy T-54-es:
Kipróbáltam magam is: Ezzel is lehet támadni:hadonaszos:
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 066
30 563
113

Előre nem látható geológiai körülményekre hivatkozva módosították az M85-ös gyorsforgalmi út Fertőrákos és országhatár közötti, 3,95 kilométeres szakaszának szerződését, csaknem 4,5 milliárd forinttal növelve a kivitelezés árát. A közbeszerzési értesítő szerint az alagút építésénél szembesültek a nehézségekkel a szakemberek. Hasonló történt a Tűztorony felújítása közben és a soproni uszoda építésénél is.

Most 4,5 milliárd forinttal drágult és már 44 milliárd forintba kerül az M85-ös gyorsforgalmi út Fertőrákos és Sopron országhatár közötti 4 km-es szakaszának tervezése és kivitelezése. Legalábbis jelenleg, hivatalosan, mert bennfentes értesülések szerint benne van, hogy hamarosan újabb drágulás lesz."
44 milliárd.
Két alagút.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113

Előre nem látható geológiai körülményekre hivatkozva módosították az M85-ös gyorsforgalmi út Fertőrákos és országhatár közötti, 3,95 kilométeres szakaszának szerződését, csaknem 4,5 milliárd forinttal növelve a kivitelezés árát. A közbeszerzési értesítő szerint az alagút építésénél szembesültek a nehézségekkel a szakemberek. Hasonló történt a Tűztorony felújítása közben és a soproni uszoda építésénél is.

Most 4,5 milliárd forinttal drágult és már 44 milliárd forintba kerül az M85-ös gyorsforgalmi út Fertőrákos és Sopron országhatár közötti 4 km-es szakaszának tervezése és kivitelezése. Legalábbis jelenleg, hivatalosan, mert bennfentes értesülések szerint benne van, hogy hamarosan újabb drágulás lesz."
44 milliárd.
Két alagút.
Egyébként mi a faszért kell oda alagút? Nyomvonal áttervezéssel (pl korábbi tervek stb...) nem lehetne megoldani.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka and fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
Egyébként mi a faszért kell oda alagút? Nyomvonal áttervezéssel (pl korábbi tervek stb...) nem lehetne megoldani.
A kormánypárt és az un. ellenzék politikusai kéz a kézben vásárolták fel ott a döglődő szőlőgazdaságokat, hogy utána jó pénzért kisajátítsák tőlük.
Úgyhogy most már arra kell mennie akármennyibe kerül.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 494
113
Egyébként 11 misi az alap ára az 5 ajtós Tipónak.... Elképesztő!
Kíváncsi vagyok, hogy az EU-n kívül mennyi lehet. Kb. 4 millió forint, gondolom.
Én a Tipót elfogadtam volna újonnan*, de mire oda jutottam, hogy látótávolságba került a projekt, akkor már nem forgalmazták az 1.6-os motorral/automata váltóval, mer' a környezetvédelem.

*Kipróbáltam a bemutatásakor, nyílt napon az 1.4-es 16 szelepes kézi váltós, szedán tesztautót. Korrektnek tartottam az akkori áráért. A saját akkor a 8 szelepes 1.4-es Albea volt, így a Fiatos jellegzetességek ismerősek voltak. S persze nem vártam tőle a kategória éltanulóinak kifinomultságát.
Amikor meg még a Linea volt új, akkor azt is kipróbáltam nyílt napon, de az nem győzött meg. Nem láttam előnyeit az Albeához képest, cserébe a hátrányokért (pakolhatatlan nyílású, kisebb csomagtartó, szűk érzetű utastér).

Most nézem a honlapot... és tényleg; 11 millió 490 ezer... bár most ott tartunk, hogy tán nincs olyan új autó, amire azt mondhatnánk, hogy hunyorítva megéri az árát, de 11 és fél milliót a Tipóért...na az tényleg elképesztő!

Egy Kia Ceed 8 millió 500 ezertől indul a háromhengeres 1.0 T-GDI, igaz régebbi, annak is a gyengébb változatával.
Azt a motort - valamiért...- teljesen átdolgozták 2020-ra, nekem már az újabb verzió szorgoskodik az I30-ban. Teljesen áttervezték a hűtését, a befecskendezést, szinte mindent. Gondolom, nem véletlenül...
Ezek a képek egy 30 oldalas mérnöki prezentációból vannak, itt - mint láthatjátok - 5 képet tudtok megnézni:

A Hyundai árlistája a szívócső befecskendezéses, négy hengeres, 1.5-ös szívómotorral(!!!) 7 milliótól indulna..., de a honlap szerint még mindig nem rendelhető egy jó ideje.
Amíg a Kia gyárt Szlovákiában, addig a platformtestvér Hyundai valamiért nagyon kínlódik a Covid óta Csehországban; hol kézi váltóval nem lehet rendelni, hol automatával, Két hónapja kérdeztem; ha fel is vesznek rá rendelést, egy évet kell rá várni...
S még sokallottam a 8 hónap várakozást 2022 januárjában a ritka konfigurációra...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 850
57 831
113
Én a Tipót elfogadtam volna újonnan*, de mire oda jutottam, hogy látótávolságba került a projekt, akkor már nem forgalmazták az 1.6-os motorral/automata váltóval, mer' a környezetvédelem.

Nyomorult EU kinyír minden értelmes dolgot.

Két hónapja kérdeztem; ha fel is vesznek rá rendelést, egy évet kell rá várni...
S még sokallottam a 8 hónap várakozást 2022 januárjában a ritka konfigurációra...

Sok szempontból vissza tértünk a merkúros időkbe...
Ahogy közeledik az EU az SZU agybaj szintjéhez, úgy hasonlítanak egyre jobban az egész dolgok is.