Egyébként 11 misi az alap ára az 5 ajtós Tipónak.... Elképesztő!
Kíváncsi vagyok, hogy az EU-n kívül mennyi lehet. Kb. 4 millió forint, gondolom.
Én a Tipót elfogadtam volna újonnan*, de mire oda jutottam, hogy látótávolságba került a projekt, akkor már nem forgalmazták az 1.6-os motorral/automata váltóval, mer' a környezetvédelem.
*Kipróbáltam a bemutatásakor, nyílt napon az 1.4-es 16 szelepes kézi váltós, szedán tesztautót. Korrektnek tartottam az akkori áráért. A saját akkor a 8 szelepes 1.4-es Albea volt, így a Fiatos jellegzetességek ismerősek voltak. S persze nem vártam tőle a kategória éltanulóinak kifinomultságát.
Amikor meg még a Linea volt új, akkor azt is kipróbáltam nyílt napon, de az nem győzött meg. Nem láttam előnyeit az Albeához képest, cserébe a hátrányokért (pakolhatatlan nyílású, kisebb csomagtartó, szűk érzetű utastér).
Most nézem a honlapot... és tényleg; 11 millió 490 ezer... bár most ott tartunk, hogy tán nincs olyan új autó, amire azt mondhatnánk, hogy hunyorítva megéri az árát, de 11 és fél milliót a Tipóért...na az tényleg elképesztő!
Egy Kia Ceed 8 millió 500 ezertől indul a háromhengeres 1.0 T-GDI, igaz régebbi, annak is a gyengébb változatával.
Azt a motort - valamiért...- teljesen átdolgozták 2020-ra, nekem már az újabb verzió szorgoskodik az I30-ban. Teljesen áttervezték a hűtését, a befecskendezést, szinte mindent. Gondolom, nem véletlenül...
Ezek a képek egy 30 oldalas mérnöki prezentációból vannak, itt - mint láthatjátok - 5 képet tudtok megnézni:
Szia, jókat és jól szoktál írni, szívesen olvasom. A lenti linkjeiden talalhato görbek nem az igaziak, mint ott is irjak: nehany adat (pl. max. telj. es fordulata, max. nyomatek es fordulata) alapjan kalkulalt, igy nyilvan a motor egyediseget, pl. a valtoztathato szelepvezerlest stb. nem...
forum.index.hu
A Hyundai árlistája a szívócső befecskendezéses, négy hengeres, 1.5-ös szívómotorral(!!!) 7 milliótól indulna..., de a honlap szerint még mindig nem rendelhető egy jó ideje.
Amíg a Kia gyárt Szlovákiában, addig a platformtestvér Hyundai valamiért nagyon kínlódik a Covid óta Csehországban; hol kézi váltóval nem lehet rendelni, hol automatával, Két hónapja kérdeztem; ha fel is vesznek rá rendelést, egy évet kell rá várni...
S még sokallottam a 8 hónap várakozást 2022 januárjában a ritka konfigurációra...