S még csak töröttnek sem kell lennie, elég ha korosabb.
Emlékeztem a Volvo 940 kombi vs. Renault Modus ütköztetéses videóra. Van 14 évnyi különbség a fejlesztésükben és minimum 6 évnyi a korukban. Az utóbbit konkrétan nem tudom (1990-1997 vs. 2004-2013).
A Modus előnye az eltelt idő a technikai fejlődésben, a töréstesztek standartizálásában, a Volvoé a nagyobb méretekben (hosszabb motortér), a minimum 300 kilogrammnyi tömegtöbblet no és a Volvo közismerten kiemelkedő szorgalmában és múltjában a biztonság terén.
Tehát szerintem számít a kor is.
Erre csak egy fénykép - no de előtte a sok duma, amit már írtam, de nem lehet elégszer...
A 2006-ban újonnan vett Albeánkat, minden télen és tél után gondosan lemostam az alján is (mennyien teszitek ezt meg!?), de az év más időszakában is többször.
Mi több, minden téli-nyári kerék átszereléskor alá is feküdtem (még emelő nélkül is alá lehet férni...) és gondosan átnéztem az alját és a legkisebb rozsdapöttyöt is lekezeltem - ami eladdig csak a bölcsőn és futóműelemeken jelentkezett. Az utóbbiak olyan vaskosak és túlméretezettek a harmadik világba szánt konstrukció miatt, hogy kb. évtizedek kellenek az elpusztulásukhoz.
De a kerékjárati dobokat soha nem szedtem le, s a műanyag küszöbborítást sem - ez utóbbit roncsolásmentesen nem is lehet.
16 éves korában az emelési pontokon megjelent a rozsda (azóta a szintén újonnan vett I30-at úgy emelem, hogy a krokodil emelő"csészéjére" összehajtogatott gyerekzoknit teszek (Nem röhög!
)
Tehát elvittem egy Dinitrol technológiával dolgozó alváz-üregvédő vállalkozáshoz, akik belestek az üregekbe és küszöbökbe szkóppal és közölték, hogy még éppen hogy időben hoztam...
Lekezelték és adtak a munkájukra 7 év garit. De biztosítottak arról, hogy ez az autó élettartamának meghosszabbodását is jelenti ennyivel egyben (ezt a fizetés után jelentették ki)
Úgyhogy két és fél éve, amikor leszállították az új "Hunyadit", akkor az átvétel előtt átgurult ötven métert a vállalkozáshoz (szerencsére egy telephelyen van a két cég) és szintén elvégezték rajta ezt a munkát. Ekkor volt az órájában11 kilométer...
Azért írtam mindezt le, mert bár egy mondattal is letudhattam volna, de így kerekebb a történet.
Ugyanis az Albea lekezelése óta időnként benézek a vállalkozóhoz, jókat dumálunk - és csudákat látok.
Senki nem néz be ugyanis a kerékjárati dobok mögé és azt hiszi, hogy a kívülről tip-top garázsban tartott(!) autója hamvas.
Aztán egyszer csak azzal szembesül, hogy a szeretett, karbantartott autója mehet a kukába, vagy a rézvezeték újrahasznosítókhoz...
Amikor a Hyundait kezelték két és fél éve, akkor volt fenn a csápon egy "L" -es rendszámú, tip-top Corolla.
Az
1617-es hozzászólásban vannak a képek erről a Toyotáról (alatt meg galériában az I30-as előkészítéséről, amin gyárilag hááát nem túlsok sötét anyag van...):
Minden ami a modellel kapcsolatos és ami hozzá kapcsolódik.....
forum.index.hu
Az Albea nem nézett ki így...
Na most szerintetek egy, a bekötési pontokon már ilyen látható rozsdával küszködő karosszéria mit fog elnyelni egy ütközésből!?
S ez a gond: Az elv olyan, mint az - elnézést - ürítés szükséglete; tartja az ember, ameddig bírja.
Márpedig a realitás az, hogy a magyarországi autók átlagéletkora 15 év, a vásárlók harmada nem tud 800000-et sem szánni autóvsárlásra, csak romokat tud megvenni.
A Pulzus Kutató felmérése szerint a magyarok többsége keveset költene új autóra, és a vásárlási hajlandóság alacsony marad a közeljövőben.
frisshirek.hu
S akkor nem tudjuk, hogy ezek a kocsik mennyire rozsdásak, nemhogy voltak e rejtetten törve!
(Ki látja, hogy mi van a nyúlványokkal, ha szépen lett ráillesztve egy új lökhárító?
Így persze nem kell csodálkozni azon sem, hogy retekláb híradóban bemutatott balesetekben miért vannak annyira ropira törve a tizen-, pláne huszonéves autók...