Aminek a 2/3 a a túlárazások és a burkolt kivitelezés miatt a zsebekbe landolMagyarország megkapja a pénzt a Déli körvasút fejlesztésére
Polgári napilap és hírportál | Magyar Nemzetmagyarnemzet.hu
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Aminek a 2/3 a a túlárazások és a burkolt kivitelezés miatt a zsebekbe landolMagyarország megkapja a pénzt a Déli körvasút fejlesztésére
Polgári napilap és hírportál | Magyar Nemzetmagyarnemzet.hu
Nem tudom eldönteni most hogy sírjak vagy nevessek....Sajnos csak egy rövid elemzésre futja.
B#zi, aki vonattal jár!
Erről is sikerült lecsúszni, holott tervben volt a MÁV-nál is a beszerzése:
Eldőlt: a MÁV-Start helyett Romániába mennek az izraeli „gumiorrúak”
A román Ferotrans TFI magánvasút aprópénzért, másfélmillió dollárért csapott le harminchárom IC3-as szerelvényre.iho.hu
16 millió forint/szerelvény ár ajándék lett volna, a 180km/h sebességre képes vonatokért.
S a román hol fogja?Nagy hülyeség volt, hogy egyáltalán felmerült, hogy ezeket megvegyük. Pl. a 180 km/h sebességet hol használta volna ki?
S a román hol fogja?
Eközben a lengyelek:
300+150 vadonatúj kocsit vásárol a lengyel állami vasúttársaság, az erről szóló szerződést a napokban írta alá a PKP-Intercity a Fabryka Pojazdów Szynowych-kal.
A termes és fülkés kivitelben érkező személykocsik mellett a csomag tartalmaz első osztályú, étkező és kerékpárszállító kocsikat, ezen felül bizonyos szerelvényekben családok számára fenntartott szekciót is kialakítanak, a gyerekeknek játszófülkékkel.
A 200 km/h sebességre képes, klimatizált, wifis, egyedi ülésvilágítással és vezeték nélküli telefontöltőkkel rendelkező új kocsik közül az első várhatóan két év múlva áll majd forgalomba, és a hírek szerint a magyarországi engedélyeztetés is tervben van.
Nawet 450 nowych wagonów dla PKP Intercity. Umowa podpisana
PKP Intercity i Fabryka Pojazdów Szynowych - H. Cegielski podpisały kontrakt na dostawę 300 nowych wagonów. Zamówienie może zostać powiększone o kolejne 150 pojazdów. Wartość kontraktu bez rozszerzenia wynosi blisko 4 mld 239 mln brutto zł.www.intercity.pl
Erről már multidőben kell beszélni, kész lett a 35 ARmz azóta nem volt megrendelés és a munkaerőt is leépítették...
Jézus. Te fogyi vagy?Nagy hülyeség volt, hogy egyáltalán felmerült, hogy ezeket megvegyük. Pl. a 180 km/h sebességet hol használta volna ki?
Jézus. Te fogyi vagy?
A te autód mennyivel tud menni? mindig annyival mész?
Amúgy akkor az eddigi beszerzések is teljes baromság voltak. a spanyoloktól 1994-től beszerzett kocsik mehetnek 200-al, a jugoszlávoktól beszerzett 35 éves kocsik szintén, a Szolnokon gyártottak is, az 1047-es mozdonyok jobb országokban 230-al mehetnek (nálunk 160), az emeletes motorvonatok (480-as sorozat) szintén 200-as sebességre épül, csak nálunk van 160-ra korlátozva, akár szegény Flirt.
Attól, hogy ekkora sebességre képes, itthon lassabban, ezzel együtt gazdaságosabban is tudott volna haladni. Ráadásul legtöbbször a pálya miatt nem is tudnak gyorsabban menni.Nagy hülyeség volt, hogy egyáltalán felmerült, hogy ezeket megvegyük. Pl. a 180 km/h sebességet hol használta volna ki?
Attól, hogy ekkora sebességre képes, itthon lassabban, ezzel együtt gazdaságosabban is tudott volna haladni. Ráadásul legtöbbször a pálya miatt nem is tudnak gyorsabban menni.
Lett volna helyük a végletekig elöregedett, leharcolt, megbízhatatlan járműparkot leváltva. Amennyiért adták őket, annyiért meg szinte ingyen van.
Ráadásul Romániában nagyon sok villamosítatlan vonal van....a fele...Az üzemben tartási költség a lényeg itt. Egy számunkra teljesen idegen típus.
Ha lennének nálunk magánvasutak a személyszállításban, persze lehet az megoldotta volna valahogy. Romániában lehet látni, hogy a magánvasutak simán közlekedtetnek betört ablakú, összegraffittizett, lógó belű szerelvényeket. Elvégre a szerződést teljesítik így is.
Érdekes lenne a pálya állapotáról egy hasonló magyar adat is. A hosszúságról van.Ráadásul Romániában nagyon sok villamosítatlan vonal van....a fele...
"A romániai vasúti infrastruktúra karbantartásával és fejlesztésével elsősorban a CFR Infrastructură vállalat foglalkozik. Az általa üzemeltetett hálózat összefoglaló adatai:
További infrastruktúra-üzemeltetők az RC-CF Trans(wd) (739 km),[4] a Grup Feroviar Român(wd) és a Vest Trans Rail (2,7 km)[5].[6]
- a normál nyomtávú vasúthálózat hossza: 10 615 km
- ebből kétvágányú 2919 km, egyvágányú 7600
- ebből villamosított (25 kV, 50 Hz AC - váltóáram) 4031 km, nem villamosított 6584
- ebből interoperábilis 6878 km, nem interoperábilis 3737 km[3]
- széles nyomtávú (1542 mm) vonalak hossza: 134 km, nem villamosított
- keskeny nyomtávú (760 mm) vonalak hossza: 7 km, nem villamosított
- sűrűség: 45,22 km/1000 km²[2]
- alagutak száma 188, hossza 64 km
- hidak száma 17 694
- állomások szám 896[3]
2022-ben a vasúti pályák jellemzően rossz műszaki állapotban vannak. A vasútvonalak 73%-ának lejárt a tervezett élettartama, míg a költségvetésben rendelkezésre bocsátott források csak 33 km-nyi pálya korszerűsítését tették lehetővé. A hálózaton található 18 000 vasúti híd 27%-a is meghaladta tervezett élettartamát, és sürgős felújításra szorul.[7]"
forrás:https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Románia_vasúti_közlekedése
Teljes hossz | 8057 vagy 7893 km |
Kétvágányú vonalak | 1335 km |
Villamosított vonalak | 3060 km |
A lengyelek bezártak 6000km vasutat, a korábbi hálózat több, mint 20%-át, a PKP meg rengeteg vonalról elmenekült és magáncégek viszik jónéhány helyen az elővárosi közlekedést.Nem tudom eldönteni most hogy sírjak vagy nevessek....
Nemrég voltunk lengyelben nos kicsit vonatoztunk egyett (munka miatt is) a végeredmény a mávra nézve siralmas..... magyarán ők tényleg fejlesztettek minden szinten...
(Az elővárosi flirt meg kiss flottát ne számoljuk bele)
Itt meg marad a pusztulat... jó az a közjószágnak bocsánat parasztnak... fejlesztések a távolsági vonalakon semmi...
A mellékvonalakat halálra itélték...meg azoknak is egy részét amiken teher menne
Csak azok a fejlesztések toldozgatások mennek-mennének amihez az eu támogatást adna...
A nagybüdős fa.. t adnék....
Részükről nagy ívben tojnak az emberekre.... szerintük aki teheti használja a volánt vagy menjen oscaral...vagy vegyen kocsit magának
Jaja... nálunk a Samu hol használja ki a 160-at?Nagy hülyeség volt, hogy egyáltalán felmerült, hogy ezeket megvegyük. Pl. a 180 km/h sebességet hol használta volna ki?
A bz-nek a létezését és az emlékét is ki kéne törölni a világból.. jellemző, hogy csak egy hülyét találtak a cseszlovákok anno, akire rá tudták sózni. Persze ez épp összetalálkozott a MÁV „ezeknek ide jó a szar is, dögöljenek meg” mentalitásával.A MÁV-nak a Bz-k pótlására kellene valami,
Alapvetően nem direkt a Bz-k helyett jött volna, hanem csak közvetetten, mert egyrészt a minden karbantartást nélkülöző utolsókat rúgó csörgők egy részét lehetett volna leállítani, másrészt Desiro-val és Uzsgyi-val kiadott vonalakra mehetett volna , pl interrégió vonatokra, mert ott jellemzően sok villamosítatlan szakaszon is végig kell menjen a vonat.Nem konkrétan ezért lett volna elsősorban rossz választás, egyszerűen, ha a Bz-k helyett akarták venni, arra alkalmatlan lett volna.
A fővonalak meg villamosítottak, minek vettek volna azokra dízel motorvonatot.
Bármit veszünk, az nekünk idegen típus lesz, kivéve kb. a bérelt Taurusok, vagy ha kerítenénk valahonnét Desirokat, de abból nem nagyon van szabad példány.Az üzemben tartási költség a lényeg itt. Egy számunkra teljesen idegen típus.
A bz-nek a létezését és az emlékét is ki kéne törölni a világból.. jellemző, hogy csak egy hülyét találtak a cseszlovákok anno, akire rá tudták sózni. Persze ez épp összetalálkozott a MÁV „ezeknek ide jó a szar is, dögöljenek meg” mentalitásával.
Méghogy az ottaniakat is ide hozni... hogy végleg ránk kövesedjen ez a gusztustalan cseszlovák guáno...
Ezt én is tudom, de csak a MÁV szlogent lehet a Bz-hez kapcsolni:Csak a Bz-hez hasonlóan olcsón üzemeltethető típust nem találsz. Mondhatni csak ezért nem zártak be mostanáig egy sor mellékvonalat.
A Bz se lenne annyira gond ha átalakították volna pl úgy mint a szlovákok...A lengyelek bezártak 6000km vasutat, a korábbi hálózat több, mint 20%-át, a PKP meg rengeteg vonalról elmenekült és magáncégek viszik jónéhány helyen az elővárosi közlekedést.
Ha csak ott kéne vonatot járatni, ami totál tele van utassal, akkor a MÁV se lenne veszteséges.
ettől függetlenül a lengyel vasutak engem is lenyűgöz.
Jaja... nálunk a Samu hol használja ki a 160-at?
A bz-nek a létezését és az emlékét is ki kéne törölni a világból.. jellemző, hogy csak egy hülyét találtak a cseszlovákok anno, akire rá tudták sózni. Persze ez épp összetalálkozott a MÁV „ezeknek ide jó a szar is, dögöljenek meg” mentalitásával.
Méghogy az ottaniakat is ide hozni... hogy végleg ránk kövesedjen ez a gusztustalan cseszlovák guáno...
Alapvetően nem direkt a Bz-k helyett jött volna, hanem csak közvetetten, mert egyrészt a minden karbantartást nélkülöző utolsókat rúgó csörgők egy részét lehetett volna leállítani, másrészt Desiro-val és Uzsgyi-val kiadott vonalakra mehetett volna , pl interrégió vonatokra, mert ott jellemzően sok villamosítatlan szakaszon is végig kell menjen a vonat.
Az így felszabadult dízel motorvonatok meg mehettek volna a csatolt Bz-s vonalakra és akkor sok Bz-től lehetett volna megszabadulni.
Bármit veszünk, az nekünk idegen típus lesz, kivéve kb. a bérelt Taurusok, vagy ha kerítenénk valahonnét Desirokat, de abból nem nagyon van szabad példány.
A Bz se lenne annyira gond ha átalakították volna pl úgy mint a szlovákok...
Az iker Bz visszonylag egy jó átgondolás volt. Minimum ilyenek kellett volna lennie az alap Bz ek is.
A Bz el alapjában véve kontsrukciós hibákkal volt tele
Gyenge liaz motor
Gyenge megbizhatatlan prága váltó
Rohadt szűk vezető állás
Elavult váz illetve vázszerkezet beléetve a forgó vázat is.
Itthon a rába motorokkal probáltak változtatni meg váltó cserével....
Én annak idejében az iker bz be ha lett volna elképzelés
Detroit fekvő 6 hengeres disel 275-325 kw os motorral
Normális Zf váltóval
Légkondicinálóval
Kerekes székeseknek is igénybe vehetik
4-6 biciklinek hely
Atgondolt ülés és álló hely elrendezés...