A lengyelek bezártak 6000km vasutat, a korábbi hálózat több, mint 20%-át, a PKP meg rengeteg vonalról elmenekült és magáncégek viszik jónéhány helyen az elővárosi közlekedést.
Ha csak ott kéne vonatot járatni, ami totál tele van utassal, akkor a MÁV se lenne veszteséges.
ettől függetlenül a lengyel vasutak engem is lenyűgöz.
Jaja... nálunk a Samu hol használja ki a 160-at?
A bz-nek a létezését és az emlékét is ki kéne törölni a világból.. jellemző, hogy csak egy hülyét találtak a cseszlovákok anno, akire rá tudták sózni. Persze ez épp összetalálkozott a MÁV „ezeknek ide jó a szar is, dögöljenek meg” mentalitásával.
Méghogy az ottaniakat is ide hozni... hogy végleg ránk kövesedjen ez a gusztustalan cseszlovák guáno...
Alapvetően nem direkt a Bz-k helyett jött volna, hanem csak közvetetten, mert egyrészt a minden karbantartást nélkülöző utolsókat rúgó csörgők egy részét lehetett volna leállítani, másrészt Desiro-val és Uzsgyi-val kiadott vonalakra mehetett volna , pl interrégió vonatokra, mert ott jellemzően sok villamosítatlan szakaszon is végig kell menjen a vonat.
Az így felszabadult dízel motorvonatok meg mehettek volna a csatolt Bz-s vonalakra és akkor sok Bz-től lehetett volna megszabadulni.
Bármit veszünk, az nekünk idegen típus lesz, kivéve kb. a bérelt Taurusok, vagy ha kerítenénk valahonnét Desirokat, de abból nem nagyon van szabad példány.