Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 390
36 371
113
A Bz se lenne annyira gond ha átalakították volna pl úgy mint a szlovákok...
Az iker Bz visszonylag egy jó átgondolás volt. Minimum ilyenek kellett volna lennie az alap Bz ek is.
A Bz el alapjában véve kontsrukciós hibákkal volt tele
Gyenge liaz motor
Gyenge megbizhatatlan prága váltó

A motort már kétszer-háromszor is cserélték, a 80-as években először a motort, akkor az Ikarus 200-as családban is használt Rába-MAN volt elérhető csak. Később D10-es Rábára, ami jó motor volt elvileg, csak voltak vele problémák meg meg is szűnt a gyártása, végül MAN motort kaptak. A váltót is lecserélték mindben Voith-ra. Szóval az eredeti motor és váltó irreleváns már.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and vilmoci

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 899
34 999
113
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 899
34 999
113
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
ő...laikusként, de..., egyszer kimentünk kollégával vonattal németekhez szakmai útra, inni. Győrből. Onnan kiérve is elég jót ment. De a railjet szerintem a legnagyobb sebességet a móvár utáni szakaszon érte el. Majd a bécsi földalatti vonalakig tartott a száguldás. Ausztriában és főleg a németelnél sokszor 100 alatti tempó volt. Hogy a sűrűn beépitett területek miatt, azt nem tudom.
De en Ausztria, Németország, Magyarország hármasból itthon mentem leggyorsabban railjettel.
De cáfoljatok meg, lwhet az egy olyan korlátozós nap volt.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
A Bz se lenne annyira gond ha átalakították volna pl úgy mint a szlovákok...
Az iker Bz visszonylag egy jó átgondolás volt. Minimum ilyenek kellett volna lennie az alap Bz ek is.
A Bz el alapjában véve kontsrukciós hibákkal volt tele
Gyenge liaz motor
Gyenge megbizhatatlan prága váltó
Rohadt szűk vezető állás
Elavult váz illetve vázszerkezet beléetve a forgó vázat is.
Itthon a rába motorokkal probáltak változtatni meg váltó cserével....
Én annak idejében az iker bz be ha lett volna elképzelés
Detroit fekvő 6 hengeres disel 275-325 kw os motorral
Normális Zf váltóval
Légkondicinálóval
Kerekes székeseknek is igénybe vehetik
4-6 biciklinek hely
Atgondolt ülés és álló hely elrendezés...
Erről majd el feledkeztem.
Szóval, ha kerekesszékezni akarsz, akkor egyrészt ki kell vágni az oldalát, vagy valamelyik ajtót emberi méretűre faragni, vagy nemtom, mert a kis semmirevaló disznóólajtó, ami rajta van olyan keskeny, hogy a biciklisek is kínlódnak, ha nem valami kempinget, vagy ilyesmit kell valahogy felvinni rá, az pedig nem olyan helyigényes, mint egy kerekesszék bemanőverezése.
Ráadásul kéne rá valami önrakó lift, amivel fel lehet emelni a széket, mert az IC-nél rendben van, hogy nagyobb városokban van egy ilyen állomásépülethez lakatolt emelőplatform, de ez kisebb állomásokon nem működne, ahol van kb. két ember összesen.
Ha pedig át kéne szabni az egész taligát, hogy máshogy álljanak a hokedlik, meg valahol el lehessen suvasztani néhány kecskét is, nnno meg persze normális klotyót beletenni (hogy ahogy tarzaan is írta : eljuss a régiónováig, ami ugyanúgy mélységesen cseszlovák, csak kevésbé szar), akkor már lehetne valami normális járművet is kendácsolni, vagy ---->

Ha nem a semmiből akarunk kiindulni, akkor leporolni pl. a Rába Balaton motorkocsi terveit (mellékvonalazni százszorta jobb lenne, mint akármilyen ikerbz) és beleapplikálni egy csökkentett padlómagasságú középrészt, hogy ott elférjen mindenki (babakocsi, tolókocsi, bicó, nemtom még mi).
Ugye abba se döglenek bele az utasok, hogy a Desiro-n lépcsőzni kell, mert annak is csak ajtótól ajtóig csökkentett a padlómagassága.
Valami rendes hajtásláncot bele, plusz légkondi, meg néhány proli-élményelem (mindenféle konnektor, USB-csatlakozás, LED Tv-s utastájékoztatás, meg a többi semmitérő üveggyöngy). 100 körüli végsebesség, meg távvezérelhetőség 2 egységig, azt jóvan.
Ez mondjuk egy komoly műszaki teljesítmény lenne és attól tartok, nem nagyon lehetne itthon olyan vasútgépész-mérnök brigádot összelapátolni, akik ezt képesek volnának megalkotni.

Mondjuk a MÁV mindig élte a külföldi szemét tákolását (dácsia mozdonyok újjáépítése újkorukban, mert a gyárból úgy jöttek ki, hogy szarok voltak; Bz-kendácsolás, ikerBz, stb.)

Egyébként a cseszlovákok is valami hasonlót akartak Bz utódként, csak aztán megmakkant a „versailles-i rendszer torzszülött gyermeke„
Erről már multidőben kell beszélni, kész lett a 35 ARmz azóta nem volt megrendelés és a munkaerőt is leépítették...
Sajnos ilyen ez a mi kormányunk (nem szoktam őket így nyiltan szidni, mert megteszi más, de amit a járműgyártásban véghez vittek, hát azért láncfűrésszel kéne rajtuk elégtételt venni ). Sokadik alkalom, hogy nagy hőbörgéssel majd ők újrateremtik a világhírű magyar járműipart, aztán a nagy erőlködésben beleszarnak a gatyájukba.
Csak néhány szemelvény:

  • Majd a Rába gyárt buszt --> néhány felmatricázott lengyel volvó után lefialt a projekt.
  • Majd a Rába gyárt tűzoltóautót ---> felmatricázott Renaultokra gyatra tűzoltófelépítmény a Heros-tól... elszégyellték magukat, abbahagyták.
  • Majd akkor a debreceni reform... az oszt olyan buszt csinál majd magyarbuszt ----> öszelapátoltak néhány taligát, aztán csoki.
  • Majd akkor megtoljuk az üvegszálas Modulo-t... körbeutazza a világot ---> nagy sajtóhírverés (természetesen világhírű, világelső, világlegjobbja) ---> aztán most valahogy fű alatt megpróbálja a BKV azokat a foshalmokat kikukázni és örökre elfelejteni.
  • Majd akkor gyártatunk rendes buszt, csuklósat az Evopro-val ---> totális csőd, olyan mértékű szégyen, hogy rendes igazságérzettel rendelkező helyein a világnak ezért a felelősöket kerítésléccel verték volna eszméletlenre, majd felgyújtották volna. Mindeközben a Modulo M108D-t, ami tényleg jóra sikerült és PKD-ban tudta a BKV készre szerelni, ezzel egy használható, megfelelő minőségű, olcsó járműhöz jutva, az Evopro egyszerűen nem volt hajlandó tovább gyártani...
  • Majd akkor ott vannak a repülők... húúú világhíres lesz... villanymotoros, akkumulátoros, rá lesz írva majd a Siemens is ---> kb. 2db készült belőle majd 10 éve, aztán elfelejtettük...
  • És ott van ugye az újra meg újra kitömött Széles „ezerbuszgyártó” Gábor megszámlálhatatlan víziója és erre alapított kistafírungozott kérészéletű cége...

És ezek csak azok, ami most hirtelen eszembe jutott. Érdemes lett volna egy projektnek nekifeküdni és azt tisztességesen végigcsinálni... nem világ első, nem páratlan, nem f@szomsetudja milyen hitek dolgot, csak egyszerű, strapabíró, jó minőségű böcsületes iparosmunkát kiadni a kezek közül. Megjegyzem, hogy amennyit láttam az IC+ kocsikból, azok legalább szépre sikerültek kívül-belül. Mondjuk jobban örültem volna a GH-250-es forgóváznak, de hát a rühes gemánok, azok rühes germánok... :)
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 785
17 572
113


Nincs pénz új kocsikra, heti szinten áll meg végleg egy mozdony vagy motorvonat – állította, Dorner Lajos, a VEKE elnöke. Azt viszont nem tudni, hogy a kieső járműveket mikor, mivel pótolhatják. Az elmúlt években ugyanis a kormány főként a járműbeszerzések lemondásában jeleskedett. A kabinet 2022 végén vonta vissza azt a korábbi döntését, amelyben 39 plusz opcionálisan 10 darab, 230 kilométeres óránkénti maximális sebességre képes, legalább hétkocsis, új gyártású vasúti távolsági személyszállító szerelvényt – RailJet vonatot – vásárol. Szintén 2022-ben 115 villanymozdonyra írt ki közbeszerzést a MÁV, ezt a Siemens meg is nyerte, de idén májusban Lázár János lefújta az üzletet. A miniszter indoklása mindössze ennyi volt: „Már nem barátkozunk velük.”

Tavaly lecsúszott a MÁV 46 dán gyártmányú izraeli dízelmotorvonatról is.
A 160 km/h-s sebességre képes, klímás, háromrészes, teljesen átjárható vonatok vásárlását a gázai konfliktus akasztotta meg, ám most mégis sikerült azokat eladni, de nem a MÁV-nak, hanem egy román magán vasúttársaságnak. Kényszermegoldásként a MÁV használt villanymozdonyokat lízingel. A mindössze 15 jármű költségét nem árulják el, de az tudható, hogy a mozdonyokat attól a francia lízingcégtől bérli a vasúttársaság, amelynek tulajdonosa az a kanadai befektetési alap, amelytől a kormány megvásárolta a ferihegyi reptér mintegy 20 százalékos részesedését.

Az elszalasztott lehetőségeket belátható időn belül szinte lehetetlen lesz pótolni: mivel Magyarországon kívül egész Európa vasutat fejleszt, a társaságok sorban állnak a kapacitáshiányos gyártóknál, így akár évekkel is csúszhat egy-egy rendelés, egyébként is évekig tartó legyártása.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 292
34 947
113
Bezzeg cseheknek ilyen vonatai fognak Budapestre járni.... Mi is hasonlót vettünk volna, ha Lázár nem kaszálja el...
452392367_1235562524524442_4565874685393761931_n.jpg
452197535_1235562581191103_2085845845773595656_n.jpg
452284901_1235562557857772_3493983574492534017_n.jpg
452081641_1235562744524420_6647423628870641612_n.jpg
452319929_1235562641191097_4631106709961826990_n.jpg

 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113


Nincs pénz új kocsikra, heti szinten áll meg végleg egy mozdony vagy motorvonat – állította, Dorner Lajos, a VEKE elnöke. Azt viszont nem tudni, hogy a kieső járműveket mikor, mivel pótolhatják. Az elmúlt években ugyanis a kormány főként a járműbeszerzések lemondásában jeleskedett. A kabinet 2022 végén vonta vissza azt a korábbi döntését, amelyben 39 plusz opcionálisan 10 darab, 230 kilométeres óránkénti maximális sebességre képes, legalább hétkocsis, új gyártású vasúti távolsági személyszállító szerelvényt – RailJet vonatot – vásárol. Szintén 2022-ben 115 villanymozdonyra írt ki közbeszerzést a MÁV, ezt a Siemens meg is nyerte, de idén májusban Lázár János lefújta az üzletet. A miniszter indoklása mindössze ennyi volt: „Már nem barátkozunk velük.”

Tavaly lecsúszott a MÁV 46 dán gyártmányú izraeli dízelmotorvonatról is.
A 160 km/h-s sebességre képes, klímás, háromrészes, teljesen átjárható vonatok vásárlását a gázai konfliktus akasztotta meg, ám most mégis sikerült azokat eladni, de nem a MÁV-nak, hanem egy román magán vasúttársaságnak. Kényszermegoldásként a MÁV használt villanymozdonyokat lízingel. A mindössze 15 jármű költségét nem árulják el, de az tudható, hogy a mozdonyokat attól a francia lízingcégtől bérli a vasúttársaság, amelynek tulajdonosa az a kanadai befektetési alap, amelytől a kormány megvásárolta a ferihegyi reptér mintegy 20 százalékos részesedését.

Az elszalasztott lehetőségeket belátható időn belül szinte lehetetlen lesz pótolni: mivel Magyarországon kívül egész Európa vasutat fejleszt, a társaságok sorban állnak a kapacitáshiányos gyártóknál, így akár évekkel is csúszhat egy-egy rendelés, egyébként is évekig tartó legyártása.
Szerintem még fognak bérelni vagy 15-20 db akiem taurust év végéig...
Ahogy hallom a szilik sorban hullanak elfelé....
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 003
9 105
113
Blade akkus, alacsonypadlós BYD busz:
Remélem itt is fogják gyártani Magyarországon.
105 utas, 12m hossz, 60-70kWh/100km fogyasztas, 4-500kWh akksi
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby