A Bz se lenne annyira gond ha átalakították volna pl úgy mint a szlovákok...
Az iker Bz visszonylag egy jó átgondolás volt. Minimum ilyenek kellett volna lennie az alap Bz ek is.
A Bz el alapjában véve kontsrukciós hibákkal volt tele
Gyenge liaz motor
Gyenge megbizhatatlan prága váltó
Rohadt szűk vezető állás
Elavult váz illetve vázszerkezet beléetve a forgó vázat is.
Itthon a rába motorokkal probáltak változtatni meg váltó cserével....
Én annak idejében az iker bz be ha lett volna elképzelés
Detroit fekvő 6 hengeres disel 275-325 kw os motorral
Normális Zf váltóval
Légkondicinálóval
Kerekes székeseknek is igénybe vehetik
4-6 biciklinek hely
Atgondolt ülés és álló hely elrendezés...
Erről majd el feledkeztem.
Szóval, ha kerekesszékezni akarsz, akkor egyrészt ki kell vágni az oldalát, vagy valamelyik ajtót emberi méretűre faragni, vagy nemtom, mert a kis semmirevaló disznóólajtó, ami rajta van olyan keskeny, hogy a biciklisek is kínlódnak, ha nem valami kempinget, vagy ilyesmit kell valahogy felvinni rá, az pedig nem olyan helyigényes, mint egy kerekesszék bemanőverezése.
Ráadásul kéne rá valami önrakó lift, amivel fel lehet emelni a széket, mert az IC-nél rendben van, hogy nagyobb városokban van egy ilyen állomásépülethez lakatolt emelőplatform, de ez kisebb állomásokon nem működne, ahol van kb. két ember összesen.
Ha pedig át kéne szabni az egész taligát, hogy máshogy álljanak a hokedlik, meg valahol el lehessen suvasztani néhány kecskét is, nnno meg persze normális klotyót beletenni (hogy ahogy tarzaan is írta : eljuss a régiónováig, ami ugyanúgy mélységesen cseszlovák, csak kevésbé szar), akkor már lehetne valami normális járművet is kendácsolni, vagy ---->
Ha nem a semmiből akarunk kiindulni, akkor leporolni pl. a Rába Balaton motorkocsi terveit (mellékvonalazni százszorta jobb lenne, mint akármilyen ikerbz) és beleapplikálni egy csökkentett padlómagasságú középrészt, hogy ott elférjen mindenki (babakocsi, tolókocsi, bicó, nemtom még mi).
Ugye abba se döglenek bele az utasok, hogy a Desiro-n lépcsőzni kell, mert annak is csak ajtótól ajtóig csökkentett a padlómagassága.
Valami rendes hajtásláncot bele, plusz légkondi, meg néhány proli-élményelem (mindenféle konnektor, USB-csatlakozás, LED Tv-s utastájékoztatás, meg a többi semmitérő üveggyöngy). 100 körüli végsebesség, meg távvezérelhetőség 2 egységig, azt jóvan.
Ez mondjuk egy komoly műszaki teljesítmény lenne és attól tartok, nem nagyon lehetne itthon olyan vasútgépész-mérnök brigádot összelapátolni, akik ezt képesek volnának megalkotni.
Mondjuk a MÁV mindig élte a külföldi szemét tákolását (dácsia mozdonyok újjáépítése újkorukban, mert a gyárból úgy jöttek ki, hogy szarok voltak; Bz-kendácsolás, ikerBz, stb.)
Egyébként a cseszlovákok is valami hasonlót akartak Bz utódként, csak aztán megmakkant a „versailles-i rendszer
torzszülött gyermeke„
Erről már multidőben kell beszélni, kész lett a 35 ARmz azóta nem volt megrendelés és a munkaerőt is leépítették...
Sajnos ilyen ez a mi kormányunk (nem szoktam őket így nyiltan szidni, mert megteszi más, de amit a járműgyártásban véghez vittek, hát azért láncfűrésszel kéne rajtuk elégtételt venni ). Sokadik alkalom, hogy nagy hőbörgéssel majd ők újrateremtik a világhírű magyar járműipart, aztán a nagy erőlködésben beleszarnak a gatyájukba.
Csak néhány szemelvény:
- Majd a Rába gyárt buszt --> néhány felmatricázott lengyel volvó után lefialt a projekt.
- Majd a Rába gyárt tűzoltóautót ---> felmatricázott Renaultokra gyatra tűzoltófelépítmény a Heros-tól... elszégyellték magukat, abbahagyták.
- Majd akkor a debreceni reform... az oszt olyan buszt csinál majd magyarbuszt ----> öszelapátoltak néhány taligát, aztán csoki.
- Majd akkor megtoljuk az üvegszálas Modulo-t... körbeutazza a világot ---> nagy sajtóhírverés (természetesen világhírű, világelső, világlegjobbja) ---> aztán most valahogy fű alatt megpróbálja a BKV azokat a foshalmokat kikukázni és örökre elfelejteni.
- Majd akkor gyártatunk rendes buszt, csuklósat az Evopro-val ---> totális csőd, olyan mértékű szégyen, hogy rendes igazságérzettel rendelkező helyein a világnak ezért a felelősöket kerítésléccel verték volna eszméletlenre, majd felgyújtották volna. Mindeközben a Modulo M108D-t, ami tényleg jóra sikerült és PKD-ban tudta a BKV készre szerelni, ezzel egy használható, megfelelő minőségű, olcsó járműhöz jutva, az Evopro egyszerűen nem volt hajlandó tovább gyártani...
- Majd akkor ott vannak a repülők... húúú világhíres lesz... villanymotoros, akkumulátoros, rá lesz írva majd a Siemens is ---> kb. 2db készült belőle majd 10 éve, aztán elfelejtettük...
- És ott van ugye az újra meg újra kitömött Széles „ezerbuszgyártó” Gábor megszámlálhatatlan víziója és erre alapított kistafírungozott kérészéletű cége...
És ezek csak azok, ami most hirtelen eszembe jutott. Érdemes lett volna egy projektnek nekifeküdni és azt tisztességesen végigcsinálni... nem világ első, nem páratlan, nem f@szomsetudja milyen hitek dolgot, csak egyszerű, strapabíró, jó minőségű böcsületes iparosmunkát kiadni a kezek közül. Megjegyzem, hogy amennyit láttam az IC+ kocsikból, azok legalább szépre sikerültek kívül-belül. Mondjuk jobban örültem volna a GH-250-es forgóváznak, de hát a rühes gemánok, azok rühes germánok...
![Smile :) :)](/data/assets/smilies/smile.png)