Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 718
17 066
113
S még csak töröttnek sem kell lennie, elég ha korosabb.

Emlékeztem a Volvo 940 kombi vs. Renault Modus ütköztetéses videóra. Van 14 évnyi különbség a fejlesztésükben és minimum 6 évnyi a korukban. Az utóbbit konkrétan nem tudom (1990-1997 vs. 2004-2013).
A Modus előnye az eltelt idő a technikai fejlődésben, a töréstesztek standartizálásában, a Volvoé a nagyobb méretekben (hosszabb motortér), a minimum 300 kilogrammnyi tömegtöbblet no és a Volvo közismerten kiemelkedő szorgalmában és múltjában a biztonság terén.
Tehát szerintem számít a kor is.

Erre csak egy fénykép - no de előtte a sok duma, amit már írtam, de nem lehet elégszer...
A 2006-ban újonnan vett Albeánkat, minden télen és tél után gondosan lemostam az alján is (mennyien teszitek ezt meg!?), de az év más időszakában is többször.
Mi több, minden téli-nyári kerék átszereléskor alá is feküdtem (még emelő nélkül is alá lehet férni...) és gondosan átnéztem az alját és a legkisebb rozsdapöttyöt is lekezeltem - ami eladdig csak a bölcsőn és futóműelemeken jelentkezett. Az utóbbiak olyan vaskosak és túlméretezettek a harmadik világba szánt konstrukció miatt, hogy kb. évtizedek kellenek az elpusztulásukhoz.
De a kerékjárati dobokat soha nem szedtem le, s a műanyag küszöbborítást sem - ez utóbbit roncsolásmentesen nem is lehet.
16 éves korában az emelési pontokon megjelent a rozsda (azóta a szintén újonnan vett I30-at úgy emelem, hogy a krokodil emelő"csészéjére" összehajtogatott gyerekzoknit teszek (Nem röhög!:hadonaszos:)

Tehát elvittem egy Dinitrol technológiával dolgozó alváz-üregvédő vállalkozáshoz, akik belestek az üregekbe és küszöbökbe szkóppal és közölték, hogy még éppen hogy időben hoztam...
Lekezelték és adtak a munkájukra 7 év garit. De biztosítottak arról, hogy ez az autó élettartamának meghosszabbodását is jelenti ennyivel egyben (ezt a fizetés után jelentették ki)

Úgyhogy két és fél éve, amikor leszállították az új "Hunyadit", akkor az átvétel előtt átgurult ötven métert a vállalkozáshoz (szerencsére egy telephelyen van a két cég) és szintén elvégezték rajta ezt a munkát. Ekkor volt az órájában11 kilométer...

Azért írtam mindezt le, mert bár egy mondattal is letudhattam volna, de így kerekebb a történet.
Ugyanis az Albea lekezelése óta időnként benézek a vállalkozóhoz, jókat dumálunk - és csudákat látok.
Senki nem néz be ugyanis a kerékjárati dobok mögé és azt hiszi, hogy a kívülről tip-top garázsban tartott(!) autója hamvas.
Aztán egyszer csak azzal szembesül, hogy a szeretett, karbantartott autója mehet a kukába, vagy a rézvezeték újrahasznosítókhoz...

Amikor a Hyundait kezelték két és fél éve, akkor volt fenn a csápon egy "L" -es rendszámú, tip-top Corolla.
Az 1617-es hozzászólásban vannak a képek erről a Toyotáról (alatt meg galériában az I30-as előkészítéséről, amin gyárilag hááát nem túlsok sötét anyag van...):
MED_0016977601.jpg

MED_0016977600.jpg

MED_0016977602.jpg



Az Albea nem nézett ki így...

Na most szerintetek egy, a bekötési pontokon már ilyen látható rozsdával küszködő karosszéria mit fog elnyelni egy ütközésből!?

S ez a gond: Az elv olyan, mint az - elnézést - ürítés szükséglete; tartja az ember, ameddig bírja.

Márpedig a realitás az, hogy a magyarországi autók átlagéletkora 15 év, a vásárlók harmada nem tud 800000-et sem szánni autóvsárlásra, csak romokat tud megvenni.
S akkor nem tudjuk, hogy ezek a kocsik mennyire rozsdásak, nemhogy voltak e rejtetten törve!
(Ki látja, hogy mi van a nyúlványokkal, ha szépen lett ráillesztve egy új lökhárító?

Így persze nem kell csodálkozni azon sem, hogy retekláb híradóban bemutatott balesetekben miért vannak annyira ropira törve a tizen-, pláne huszonéves autók...
Jó komment és egyet értek. Bàr Vectránal megszoktam, h tonna felett nem küszöbnél emelünk. Pláne nem a mai 2-3 tonnás dögöket.
Alvázat szoktam mosni (hobbi autót nem, mert az esőt se lát), de êsszel.
Én örülök a "korosabb" járműparknak, mert nincs túlbonyolítva, van már OBD, meg jó ncap, fenntartható és tartós motor. 2019-ben vettünk újat (kár volt, de kellett a nagy), de a minőséget hagyjuk (M7 dugó meg meleg olyan karácsonyt varázsolt a műszerfalra, h ihaj...a 2003-as nem leburkolt motorral meg zokszó nélkül bírja).
Ja, meg azért néha jönnek infók, h milyenek a top prémiumok. Negannak innen is üzenem, h azért mert fogalma nincs, h miket gyártanak a magyar beszállítók (ferraritól, amg, bentley, Rolls Royce, stb.) már rohadtúl nem összeszerelő üzemek vagyunk...sőt igazából pl. a Merci már az.